2013-06-27, 08:52
Medlem
H.E.L.s avatar
Hur många läsare har avpixlat? Lär ju gå upp ännu mer nu.
Citera
2013-06-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Hur många läsare har avpixlat? Lär ju gå upp ännu mer nu.

Det behöver AP, de har dykt rätt ordentligt på sistone. Verkar som AB jobbar för att öka antalet besök på AP.
Citera
2013-06-27, 09:50
Medlem
Bengrots avatar
Avpixlat tackar nog för den fina reklamen. Båda slasktidningarna kör ett drev mot sajten. Jag har på mig min Avpixlattröja dagen till ära!

På vilket sett skulle aftonbladet.se inte vara en hatsajt om nu Avpixlat anklagas för det?

OT: Man laddar inför Almedalsveckan antar jag. Ja, det har varit väldigt tyst i slaskmedia om SD den senaste tiden och det här är nog bara början på ett intensivare drev.
Senast redigerad av Bengrot 2013-06-27 kl. 09:54.
Citera
2013-06-27, 09:59
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Det behöver AP, de har dykt rätt ordentligt på sistone. Verkar som AB jobbar för att öka antalet besök på AP.
Nu deltar även Expressen i marknadsföringen av Avpixlat!
Avpixlat ligger på plats 135 enligt Alexa, de kommer garanterat att stiga efter detta.
http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info

Kan inte gammelmedia "avslöja" något om Fria Tider och Exponerat också?
De kanske också skulle vilja ha lite större besökssiffror?
Citera
2013-06-27, 10:10
Medlem
Mikojans avatar
Lena Mellin gick upp i falsett i tidigare i veckan över ”kommunistinfiltratören”. Hon gjorde bort sig då och hon gör bort sig nu.

När ska Shibsteds ta The Fat Lady av banan?
Citera
2013-06-27, 10:36
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Aftonbladet slår idag rekord i användandet av ord som "Hatsajt" och "främlingsfientlig". Att de själva inte bara tröttnar på denna styrande journalistik de håller på med?

Oavsett så är detta bra för AP. Folk som blir nyfikna kommer undra vart all "rasism" finns på sidan.

Jag minns artikeln som skrevs av en åklagare på Newsmill för ett tag sedan,som vände sig mot de typen att tillmälen på t.ex. Avpixlat då han intr kunnat finna någon grund för något lagbrott, hets mot folkgrupp eller dylikt: så på vilket sätt kan det då vara en hatsajt?

Märk också att Aftonbladet tidigare försökt sätta åt Avpixlat med jurister utan framgång. I grund och botten handlar det om konkurrens som de är rädda för. Aftonbladet har tappat initiativet och rätten att förmedla "sanningen" utan ifrågasättande. T.ex. OECD-rapporten var ett utmärkt exempel där media kläddes av fullständigt, och rena felaktigheter och misstolkningar eller förvrängningar lyftes fram; stor humor där PK-eliten med överstepräst Ullenhag i spetsen jublade på Twitter ena dagen och därefter var knäpptyst.
Citera
2013-06-27, 11:50
Medlem
fostroms avatar
Så var det dags för AB att plocka fram krigstrummorna igen. De skyr verkligen inga medel i sina försök att misskreditera ett demokratiskt valt parti. Patetiskt! Jag följer Avpixlat och kan inte se några problem med att SD har kontakter med siten. Avpixlats syfte är ju att förmedla information som gammelmedia undanhåller, vilket de gör med den äran! Så länge Avpixlat är en nagel i ögat på PK-media bevisar dem nödvändigheten av sin existens.
Citera
2013-06-27, 12:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Så var det dags för AB att plocka fram krigstrummorna igen. De skyr verkligen inga medel i sina försök att misskreditera ett demokratiskt valt parti. Patetiskt! Jag följer Avpixlat och kan inte se några problem med att SD har kontakter med siten. Avpixlats syfte är ju att förmedla information som gammelmedia undanhåller, vilket de gör med den äran! Så länge Avpixlat är en nagel i ögat på PK-media bevisar dem nödvändigheten av sin existens.
Spot on! Avpixlat kommer växa sig starkare och starkare när "Nisse i Hökarängen" börjar vakna upp ur PK-koman och upptäcker att verkligheten inte stämmer överens med gammelmedias desinformation.
Citera
2013-06-27, 12:36
Medlem
Troians avatar
Jag har aldrig riktigt förstått grejen med att grotta ned sig i relationen mellan Kent Ekeroth och Avpixlat. En rasist har koppling till en rasistisk nyhetssajt - än sen? Det finns kopplingar mellan socialdemokratin och tidskrifter som Arena och Tiden, det finns kopplingar mellan personer inom högern och Neo.
Citera
2013-06-27, 12:56
Medlem
Självklart bör SD INTE ta avstånd från Avpixlat.

"Avpixlat rapporterar det ni väljer att mörklägga. Om ni tycker någon ska bära hundhuvudet för att dern sajten finns så är det ni själva, som förtiger sådant som grannländernas journalister berättar för sina läsare. Avpixlat behövs i ett demokratiskt Sverige - det har ni sett till!"

Jag utgår från att SD kommer med något liknande uttalande. Vilket ögonblick som helst nu.
Citera
2013-06-27, 13:01
Medlem
Månsans avatar
Aftonbladets chatt idag på detta ämne var riktigt underhållande. Aldrig har världen skådat en mer riggad chatt. Så här såg det ut:

Kalle:
Tack Aftonbladet för att ni rotar i denna rasistiska soppa.

Vera:
SD är rasister och Avpixlat deras vidriga språkrör. Grattis Aftonbladet att ni tar fajten.

Kurt:
Avpixlat hetsar och hatar. Bra att ni klarlägger kopplingen till SD.

Anna:
Grattis Josefin för ditt avslöjande. Är det inte jobbigt för dig att tvingas läsa smörjan på Avpixlat när du gör dessa avslöjande reportage?

Josefin Sköld, journalist AB:
Jo, det är jobbigt. Men man lär sig att stänga av allt rasistiskt hat som slår emot en på Avpixlat. Jobbet måste göras.

Anna:
Tack igen för att du tar skiten.

Så där gick det på. Löjeväckande. Ytterst få ifrågasättande kommentarer släpptes igenom. De få som slank igenom möttes av en korseld av ilskna motkommentarer, sannolikt skrivna av Aftonbladets egna redaktionsmedlemmar.
Citera
2013-06-27, 13:36
Medlem
Skogsvattes avatar
Nu är det alltså bekräftat, det som vi nationalister (men även andra) konstaterat i 2 års tid: juden Kent Ekeroth ligger bakom den anti-muslimska och anti-nationalistiska sionistsajten Avpixlat.

Lena Mellin påstår i Aftonbladets livesändning att SD "inte har råd att sparka Kent Ekeroth", vilket naturligtvis stämmer. Ekeroth samlar SD:s judiska och mest sionistiska/anti-muslimska väljare. Han uppfattas dessutom av diverse SD-fundamentalister som någon form av judisk messias som skall rädda Sverige från muslimerna och (förhoppningsvis för SD-fundamentalisterna) införa ett judiskt styre i Sverige, eftersom judarna (enligt dessa SD-fundamentalister) är "bättre än svenskarna", "vet hur man hanterar muslimer".

Att sparka Ekeroth skulle eventuellt kunna innebära en mer folkvänlig och nationalistisk utveckling hos SD. Jag hoppas på det.

Hon påstår vidare att Avpixlat (med HMF i åtanke) begår "grova brott". Det påståendet i sig är naturligtvis löjeväckande för alla som värnar om yttrandefrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in