2012-03-06, 16:18
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Agendan skulle kunna vara att ideligen svartmåla muslimer, blunda för israeliska övergrepp samt aldrig sammankoppla massinvandring med en judisk agenda.

I denna kontext, vart passade citatet in, dvs att det ändrades menar du?

Man strök ordet vit för att kunna svartmåla muslimer?
Man strök ordet vit för att blunda för israeliska övergrepp?
Man strök ordet vit för att aldrig kunna sammankoppla massinvandringen med en judisk agenda?

Kan det inte vara så att vi är tillbaka på min egen fundering, att det i själva verket är den nästan religiösa önskan om att väcka "missledda" som spökar igen?
Citera
2012-03-06, 16:30
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
I denna kontext, vart passade citatet in, dvs att det ändrades menar du?

Man strök ordet vit för att kunna svartmåla muslimer?
Man strök ordet vit för att blunda för israeliska övergrepp?
Man strök ordet vit för att aldrig kunna sammankoppla massinvandringen med en judisk agenda?

Kan det inte vara så att vi är tillbaka på min egen fundering, att det i själva verket är den nästan religiösa önskan om att väcka "missledda" som spökar igen?
Avpixlat delar upp världen i muslimer (ondskan) och alla andra. Etniska grupper så som vita, svarta eller asiater får inte nämnas eftersom de krockar med avpixlats system för att dela upp mänskligheten. Därför kan man inte prata om vita utan västerlänningar (liberaler) och invandrare (religiösa muslimer).
Citera
2012-03-06, 16:32
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Avpixlat delar upp världen i muslimer (ondskan) och alla andra. Etniska grupper så som vita, svarta eller asiater får inte nämnas eftersom de krockar med avpixlats system för att dela upp mänskligheten. Därför kan man inte prata om vita utan västerlänningar (liberaler) och invandrare (religiösa muslimer).

Tack, det var en bra redogörelse, även om jag inte delar den.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-03-06 kl. 16:35.
Citera
2012-03-06, 17:35
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Det är väl snarare så att HMF gör det svårt för SD och andra att tala om folkgrupper, även utan att blanda in genetik, medan det är lättare med religion.

Många nazister som dyker upp här nu. Nazisterna talar förstås inte alls om problemen med muslimer på sina sidor efterom muslimer 1) ofta är antisemtiska 2) massinvandring av antisemiter är svårförklarligt för den judiska konspirationsteorin 3) och man inte vill inte tappa fokusering på hjärtefrågan att alla problem ytterst måste bero på judar och Israel.
Citera
2012-03-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Det är väl snarare så att HMF gör det svårt för SD och andra att tala om folkgrupper, även utan att blanda in genetik, medan det är lättare med religion.
Men det här var ju för fan ett citat av Aje Carlbom från Sydsvenskan!!!

Popeondope, som alltid med huvudet på skaft, har f.ö redogjort för Avpixlats agenda på ett fullgott sätt. Att prata om vita västerlänningar går emot Avpixlat/judarnas idé om det rasblandade NWO-drömsamhället.
Citera
2012-03-06, 20:26
Medlem
Vad är det med Avpixlat och Sun News? Min tolkning är att det inte BARA kan handla om att spamma "klipp som diskuterar islam", Avpixlat länkar nästan aldrig till FOX-News eller andra sidor där samma diskussioner förs lika ofta. Det luktar samarbete-sponsring. Kommentarer?
Citera
2012-03-06, 22:18
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Vad är det med Avpixlat och Sun News? Min tolkning är att det inte BARA kan handla om att spamma "klipp som diskuterar islam", Avpixlat länkar nästan aldrig till FOX-News eller andra sidor där samma diskussioner förs lika ofta. Det luktar samarbete-sponsring. Kommentarer?

Har inte tolkat det alls.
Kollar dessvärre inte heller på FOX-News så kan inte kommentera den heller.
Tror nog att det bara handlar om att det är "klipp som diskuterar islam", de kommer ju i en aldrig sinande ström från den källan.
Kunde inte se eller höra något uppenbart "agenda" liknande nämnas heller och då lyssnade jag iaf med halva örat utifrån din vinkel.
Citera
2012-03-07, 19:47
Medlem
SpaceKozaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Avpixlat gjorde ju bort sig rejält med sin upprörda artikel om Aschbergs påstådda nazistanklagelse. Nu är man så jävla fega att man låtsas som om man inte var allvarliga utan skämtade och försöker göra Aschberg till den löjlige eftersom han tog Avpixlats allvarliga artikel på allvar! Avpixlat kråmande ursäkt måste läsas. Det här är humor.

http://avpixlat.info/2012/03/02/asch...-an-vi-trodde/
Man får inte kommentera på Aftonbladet utan att logga in på Facebook längre, så jag får skriva här istället:

Jag lyssnade på programmet och tyckte faktiskt också att Aschberg sade "nu fick du en nazist, nu fick du en rasist". (Jag lyssnade på just den biten flera gånger på Radio 1:s hemsida dessutom, för att det förvånade mig såpass!) Men, om man lyssnar riktigt noga så stämmer det att Åkesson säger "ja…en…passning", så Aschberg kanske egentligen bara sade "en assist", även om det lätt blir sluddrigt och grötigt i den här typen av pratradio och med tanke på kontexten är det en klumpig formulering om man inte är extra tydlig med att markera pausen mellan "en" och "assist".

Att sedan Aschberg säger till en inringare, som påpekar det han (och många andra) faktiskt har hört (även om det kanske inte var vad som sades), att "du måste tänka på vad du har i huv'et", är bara fräckt och plumpt.

Däremot håller jag med om att avpixlat kunde hanterat det hela mer rakryggat.
Senast redigerad av SpaceKozak 2012-03-07 kl. 19:49.
Citera
2012-03-09, 11:28
Bannlyst
... Och nu har Avpixlat även passerat Sveriges Radio och är 44:e populäraste sajten i Sverige enligt Alexa.

http://www.alexa.com/topsites/countries;1/SE

Snart kanske de passerar Flashback som nu är på plats 36?
Citera
2012-03-09, 17:15
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
... Och nu har Avpixlat även passerat Sveriges Radio och är 44:e populäraste sajten i Sverige enligt Alexa.

Den officiella rankingen, Kiaindex, har sveriges radio på plats 21 med nästan en miljon unika/vecka.

Alexa är ingen sajt som används i sverige som riktmärke eller som tillförlitlig källa. Det är Kiaindex som gäller.
Citera
2012-03-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot

http://www.lindqvist.com/avpixlat-vs...p-sydsvenskan/

Inte för att den sidan heller har någon absolut sanning, men tror ni på riktigt att avpixlat är större än sr.se och har runt miljonen unika besökare i veckan?
Citera
2012-03-09, 21:08
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
http://www.lindqvist.com/avpixlat-vs...p-sydsvenskan/

Inte för att den sidan heller har någon absolut sanning, men tror ni på riktigt att avpixlat är större än sr.se och har runt miljonen unika besökare i veckan?
Det verkar som om de enda som kan svara på den frågan är Avpixlat själva. De om några borde väl ha pålitlig besöksstatistik på sin egen sida?

Går det på något sätt kolla det här med den där besöksräknaren de har på höger sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in