Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Avpixlat gjorde ju bort sig rejält med sin upprörda artikel om Aschbergs påstådda nazistanklagelse. Nu är man så jävla fega att man låtsas som om man inte var allvarliga utan skämtade och försöker göra Aschberg till den löjlige eftersom han tog Avpixlats allvarliga artikel på allvar! Avpixlat kråmande ursäkt måste läsas. Det här är humor.
http://avpixlat.info/2012/03/02/asch...-an-vi-trodde/
Man får inte kommentera på Aftonbladet utan att logga in på Facebook längre, så jag får skriva här istället:
Jag lyssnade på programmet och tyckte faktiskt också att Aschberg sade "nu fick du en nazist, nu fick du en rasist". (Jag lyssnade på just den biten flera gånger på Radio 1:s hemsida dessutom, för att det förvånade mig såpass!) Men, om man lyssnar riktigt noga så stämmer det att Åkesson säger "ja…en…passning", så Aschberg kanske egentligen bara sade "en assist", även om det lätt blir sluddrigt och grötigt i den här typen av pratradio och med tanke på kontexten är det en klumpig formulering om man inte är extra tydlig med att markera pausen mellan "en" och "assist".
Att sedan Aschberg säger till en inringare, som påpekar det han (och många andra) faktiskt har hört (även om det kanske inte var vad som sades), att "du måste tänka på vad du har i huv'et", är bara fräckt och plumpt.
Däremot håller jag med om att avpixlat kunde hanterat det hela mer rakryggat.