2012-08-20, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KulturNazist
Du har helt rätt.
En av anledningarna till att "etablissemanget" ser sd-sympatisörerna som idioter som allemand är att många av dem uttrycker sig som idioter som allemand.
Sätt han på ignore och citera honom helst inte så att jag slipper läsa hans dynga av misstag.

När man bara har personangrepp kvar så kallar man folk för idioter. Nivån här på FB blir bara lägre för var dag, inte ett diskuterande utan att du eller Kämpendahl måste använda personangrepp. Var är det för fel på er, mindervärdighetskomplex eller vad?
Citera
2012-08-20, 22:21
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
När man bara har personangrepp kvar så kallar man folk för idioter. Nivån här på FB blir bara lägre för var dag, inte ett diskuterande utan att du eller Kämpendahl måste använda personangrepp. Var är det för fel på er, mindervärdighetskomplex eller vad?

Dessa figurer framstår som självutnämnda fritidskopior av 'Pressens ombudsman'. Att dom orkar ägna så mycket tid åt en nätblogg, med den detaljfrenesi och besatthet som dom exponerar, tyder på en ängslig och patetisk skräck för det fria ordet vs gammelmedia~monopolet. Kampanjen "källhänvisning" har blivit det senaste halmstrået, i dessa 'Riddaren av den sorgliga skepnaden'-skribenters tragikomiska härnadståg. Man undrar ibland om dom agerar utifrån egen besatthet, eller springer andras ärenden.
Citera
2012-08-21, 01:07
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Stefan Torsell verkar vara en duktig krönikör, även om jag inte vet jag håller honom eftersom jag läst allt för lite. Krönikan om Estonia och Tsunamin 2004 gillar jag dock:
http://avpixlat.info/2012/08/17/stef...m-sekretessen/

Det är mer bredd denna sida behöver jämfört med en massa artiklar om salafister. Appropå det:

Har avpixlat skrivt något om ortodoxa judar? De verkar ju lika galna som islamisterna.
Vore intressant veta. Någon som har koll.
Jag kan då inte erinra mig om att dom skrivit något särskilt (negativt) om rabiata och ortodoxa judar. Det kan ju delvis bero på att dessa knappt existerar i Europa och det kan man ju förstå, då Hitler gav dom en minnesbeta som dom knappast har glömt än. Tror dom värsta judarna föredrar att hålla en lite lägre profil i Europa än tex salafisterna och liknade pack... Det mest kritiska som Avpixlat omnämnt judarna i, är väl i artiklar som behandlar omskärelse och religiös slakt. Där brukar dom i alla fall nämna att det är både judar och muslimer som ägnar sig åt detta. Även om naturligtvis 99% fokuseras på muslimerna.
Det hade kanske varit på sin plats att Avpixlat skrev lite om alla attacker som sker mot turister av kristen/europeisk härkomst som turistar i Israel. Det finns väl i alla fall ett par anmärkningsvärda klipp som florerar på tuben, där rabiata judar är extremt aggressiva mot västerländska turister. Men nu är det ju inte judarna i Israel som är vårt direkta hot, snarare islamisterna i förorterna, så för min del så skiter jag i judepacket på västbanken.
Citera
2012-08-23, 15:35
Medlem
Stefan Torssell ser lite lurig ut. Någon som vet vad han har för ursprung?

Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jag kan då inte erinra mig om att dom skrivit något särskilt (negativt) om rabiata och ortodoxa judar. Det kan ju delvis bero på att dessa knappt existerar i Europa och det kan man ju förstå, då Hitler gav dom en minnesbeta som dom knappast har glömt än. Tror dom värsta judarna föredrar att hålla en lite lägre profil i Europa än tex salafisterna och liknade pack... Det mest kritiska som Avpixlat omnämnt judarna i, är väl i artiklar som behandlar omskärelse och religiös slakt. Där brukar dom i alla fall nämna att det är både judar och muslimer som ägnar sig åt detta. Även om naturligtvis 99% fokuseras på muslimerna.
Det hade kanske varit på sin plats att Avpixlat skrev lite om alla attacker som sker mot turister av kristen/europeisk härkomst som turistar i Israel. Det finns väl i alla fall ett par anmärkningsvärda klipp som florerar på tuben, där rabiata judar är extremt aggressiva mot västerländska turister. Men nu är det ju inte judarna i Israel som är vårt direkta hot, snarare islamisterna i förorterna, så för min del så skiter jag i judepacket på västbanken.
Det kan du glömma. Avpixlat är en riktig judeblogg, med sådana som Ekeroth och Frick inblandade. Sedan har de flera mörkingar som skriver där som ett slags hån mot etniska svenskar. Ifrågasätter man det blir man bannad. Jag har själv blivit censurerad och bannlyst flera gånger där för tämligen harmlösa inlägg som var kritiska mot Israel eller judendomen. De tål ingen kritik mot det utvalda folket alls, de hycklande svinen.

Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Undrar om Avpixlat kommer att skriva något om Jan Milld nu när han är allvarligt sjuk. Jag skulle bli överraskad om de gjorde det trots allt Milld har gjort för svensk invandringsdebatt.
Ser inte ut som att de gjorde det. De föredrar att ignorera de på högerkanten som inte svär trohet till Israel. När de väl nämner dem så är det i förbigående med epitet som "högerextrema" och "nazister", dvs. ord som de själva gnäller över att etablissemanget använder om dem.

Ur kommenteringsreglerna:
Citat:
En (kontinuerligt uppdaterad) “svartlista” över otillåtna ord och fraser i våra kommentarsfält används. En sådan behövs tyvärr på grund av att ett mindre antal personer försöker missbruka kommentarsfälten (allt från nazister till vänsterextremister som trollar och förfalskar kommentarer som de sedan kan skärmdumpa och använda som underlag för smutskastning av oss). Om du när du skickar en kommentar får ett meddelande om att kommentaren inte kommer visas förrän en moderator har granskat den så har du använt ett sådant ord. Notera att vi inte alltid har tid att manuellt granska alla sådana kommentarer, så försök att undvika ord du tror kan vara olämpliga om du vill vara säker på att din kommentar skall visas.
Citera
2012-08-25, 07:25
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform

Det kan du glömma. Avpixlat är en riktig judeblogg, med sådana som Ekeroth och Frick inblandade. Sedan har de flera mörkingar som skriver där som ett slags hån mot etniska svenskar. Ifrågasätter man det blir man bannad. Jag har själv blivit censurerad och bannlyst flera gånger där för tämligen harmlösa inlägg som var kritiska mot Israel eller judendomen. De tål ingen kritik mot det utvalda folket alls, de hycklande svinen.

Ser inte ut som att de gjorde det. De föredrar att ignorera de på högerkanten som inte svär trohet till Israel. När de väl nämner dem så är det i förbigående med epitet som "högerextrema" och "nazister", dvs. ord som de själva gnäller över att etablissemanget använder om dem.

Ännu ett tröttsamt, konspirationsinfekterat judebabblarinlägg.
Citera
2012-08-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Ännu ett tröttsamt, konspirationsinfekterat judebabblarinlägg.
Då kunde du svara på varför yttrandefrihetsälskarna på Avpixlat censurerar alla Israel- och judekritiska kommentarer, även när de är relevanta och inte bryter mot någon uppenbar regel.
Citera
2012-08-25, 09:55
Bannlyst
Citat:
Då kunde du svara på varför yttrandefrihetsälskarna på Avpixlat censurerar alla Israel- och judekritiska kommentarer, även när de är relevanta och inte bryter mot någon uppenbar regel.

Varför fråga sådant här, varför inte fråga källan?
Citera
2012-08-25, 11:11
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Varför fråga sådant här, varför inte fråga källan?

skulle gissa att man får lika sanningsenliga svar av det som man får om man frågar aftonbladet varför de vitpixlar.
Citera
2012-08-25, 11:18
Medlem
Citat:

Det stämmer, men hellre judar än musslor i någon bemärkelse. Hellre bort med all jävla vänstermedia som finns i Sverige samt presstöd än att tänka på att judarna är rika. I mångas fall påstår de att det är judarna som vill ha mångkultur, det är konstigt iof eftersom de har en sådan här sida.

Nej men i den mån om att upplysa problem i Sverige med både media och mångkultur så lyckas Avpixlat trots sin judiska benstomme. Därför bör det spridas. Men även sidor som Fria tider / Sweden Confidential

Sen håller jag med dig om censuren också, den är helt cp nu med Avpixlat. Även relevanta och retoriska inlägg som minsta lilla inte hackar på islam tas bort. Det är lite komiskt när deras namn står för något helt annat samt deras artiklar. Men fortfarande viktig information och jag tror att sidor som Sweden Confidential startade pga censurer.
Citera
2012-08-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machine137
Det stämmer, men hellre judar än musslor i någon bemärkelse. Hellre bort med all jävla vänstermedia som finns i Sverige samt presstöd än att tänka på att judarna är rika. I mångas fall påstår de att det är judarna som vill ha mångkultur, det är konstigt iof eftersom de har en sådan här sida.

Nej men i den mån om att upplysa problem i Sverige med både media och mångkultur så lyckas Avpixlat trots sin judiska benstomme. Därför bör det spridas. Men även sidor som Fria tider / Sweden Confidential

Sen håller jag med dig om censuren också, den är helt cp nu med Avpixlat. Även relevanta och retoriska inlägg som minsta lilla inte hackar på islam tas bort. Det är lite komiskt när deras namn står för något helt annat samt deras artiklar. Men fortfarande viktig information och jag tror att sidor som Sweden Confidential startade pga censurer.
Jag håller med om att Avpixlat fyller en viktig funktion som ren propagandakanal. Men jag föredrar Fria Tider själv. Tycker i all välmening att du borde läsa den här tråden så klarnar nog vissa saker för dig: https://www.flashback.org/t1298540
Citera
2012-08-25, 11:44
Medlem
Citat:
Jag håller med om att Avpixlat fyller en viktig funktion som ren propagandakanal. Men jag föredrar Fria Tider själv. Tycker i all välmening att du borde läsa den här tråden så klarnar nog vissa saker för dig: https://www.flashback.org/t1298540

Har läst lite på den tråden förut. Jo det är möjligt att det ligger ett sådant spel bakom kulisserna. Även med Avpixlat så är deras funktion att fylla oss med Propaganda mot Islam under tiden. Så att det underlättar i en snart framtid att vi alla ska ogilla Islam i en framtida jättemångkultur. Och där kommer judendomen in, dock så vill ju inte Judar att alla ska få vara det. Ska dom styra hela Europa/Usa på vilket sätt? Dom kanske även vill använda oss vita som är kvar i deras samhällen, läs längre ner.

Jag tror en stor del av denna mångkultur är att bryta ner demokratin, man ser hur dålig demokratin är idag. Det är pinsamt. Varför den är pinsam är för motsättningarna i samhället är så stor. Ju fler som tycker olika ju svårare är det att få igenom demokratiskt fina samhällen?

Tycker man i någon mån rätt lika så är demokrati rätt enkel och skapar en harmoni. Idag ser man ju hur det är, ena sidan har en propaganda, den andra sidan tycker si och den tredje/fjärde/femte tycker så. Detta skapar, även om man skulle få majoritet i ett val eller en direktröstning säg om marijuana, så är det tillräckligt många som är hatiskt emot det som skulle skapa problem/kravaller.

Framtiden blir då att införa nån slags av stat, gated community där vissa får vara med och sen har vi musslor och liknande pack idag som får göra allt jobb åt de högre makterna. Likt Hitler gjorde med judarna själva .
Citera
2012-08-25, 12:47
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
skulle gissa att man får lika sanningsenliga svar av det som man får om man frågar aftonbladet varför de vitpixlar.
"Skulle gissa" duger inte som underlag för grava påståenden. Om det är så viktigt, så borde dom som känner sig förfördelade ställa en rak fråga till AP:s redaktion, till att börja med. Allrahelst som det sker under signum/anonymt. Om/hur dom svarar, är nästa pilsner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in