2013-01-28, 04:12
Medlem
Göstas TamPungs avatar
Varför ska det snyftas i någon sorts offerroll hela tiden?
Varför inte bara avslöja lögnerna och mörkandet, och nöja sig med det.
Det har blivit lite bättre de senaste dagarna, men snart dyker det väl upp nån katastrof-artikel igen som sänker trovärdigheten.

Varför påpeka att lucian var mörk i hyn?
Citera
2013-02-10, 02:49
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avpixlat
Jan Guillou, med ett kommunistiskt förflutet och högmod utan dess like som manifesterar sig på diverse olika sätt, har producerat allt mer desillusionerade krönikor på sistone. Från reservatet Östhammar, en bit utanför Stockholm, dikterar han på stammishaket Glenn Miller hur andra bör leva sina liv medan han själv slipper ta del av den påstått oerhörda berikningen. I senaste krönikan attackerar han Jimmie Åkesson (SD), som svarar i samma statsmannamässiga stil man förväntar sig.

Efter att Guillou inför valrörelsen 2010 för Aftonbladets räkning följde med Sverigedemokraterna och partiledaren Jimmie Åkesson (del 1 – del 2) kunde han konstatera att partiet inte alls var rasistiska, vilket då liksom nu är den vedertagna bilden i fulmedia. Detta ändrades dock illa kvickt efter att Åkesson publicerade en debattartikel i Aftonbladet med rubriken “Muslimerna är vårt största utländska hot” – en rubrik Aftonbladet själva satt och som aldrig hade något med texten i sig att göra.

Guillous verbala uppkastning avhandlar det så kallade “näthätet”, kodord för folk som icke behagar foga in sig i det politiskt korrekta ledet, med få undantag för reella övertramp. Guillou menar bland annat att samtliga “näthatare” är sverigedemokrater som dessutom lider av sexuell frustration. Vidare jämför han Avpixlat med “nazisternas SA-busar”.

På söndagen kan den som tyar chatta med Guillou om “näthatet” kl 15:00 på Aftonbladet.
Citerar endast del av Jan Guillou:s artikel på AB av upphovsrättsskäl.
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Guillou
Hursomhelst. Beror nätbusarnas kvinnohat i första hand på egna sexuella tillkortakommanden? Eller snarare socialt underläge? I vad mån handlar det om klasshat där arbetslösa förlorare ger sig på självförsörjande medelklasskvinnor i medierna? Eller är det bara självklart att högerextremister alltid hatar allt som luktar vänster? Kan det vara så enkelt att dessa stackare tror att våldshot fungerar mycket bättre mot kvinnor än mot män? Kommer Sverigedemokraterna någonsin att öppet distansera sig från sina "fotsoldater" liksom nazisterna gjorde sig av med SA-busarna. Kan man över huvud taget föreställa sig dessa näthatare som något annat än mycket svaga och ynkliga män, om ens män?

Spelar arbetslösheten samma roll för högerextremismen i dagens Europa som på 30-talet?

Kom igen nu småkillar, visa att ni har stake!
Jag har ju tidigare klagat på Avpixlat:s retorik, men egentligen, när man jämför aftonbladet med AP är "tongångarna" lika låga.

Tänk om man kunde fajtas lite vettigt med tangentbordet någon gång.
Senast redigerad av eradnup 2013-02-10 kl. 02:51. Anledning: La till länk till ap för sakens skull
Citera
2013-02-10, 12:30
Bannlyst
Varför måste folk gnälla på att Avpixlat måste ha en ansvarig utgivare?

Varför måste folk gnälla på att Avpixlat måste ha en ansvarig utgivare? Kan ni inte se detta som en fri mänsklig rättighet att vara anonym? Avpixlats artiklar skrivs av vem som helst som skickar in dem. Jag bland annat skriver för Avpixlat.

Dessutom så ligger servern i USA och i USA finns det inget krav att man måste ha en chefredaktör.
Varför ska ni ställa då krav på andra läder? Det om något är olagligt.
Citera
2013-02-10, 12:34
Medlem
1nsanes avatar
Så att folk kan ta sidan seriöst
Citera
2013-02-10, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1nsane

Är det inte innehållet som är viktigare?
Så om Avpixlat skriver ett hittepånamn så skulle folk ta sidan seriöst? Är folk så korkade?
Citera
2013-02-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Varför ska ni ställa då krav på andra läder? Det om något är olagligt.
Va?
Citat:
Är det inte innehållet som är viktigare?
En tidning där vem som helst får skriva artiklar utan kontroll tar jag inte seriöst nej.
Citat:
Så om Avpixlat skriver ett hittepånamn så skulle folk ta sidan seriöst? Är folk så korkade?
Nja, ärligt talat skulle jag nog inte det ändå. Att ha en ansvarig utgivare är en förutsättning, men det är inte tillräckligt.
Citera
2013-02-10, 12:56
Medlem
Medel-IQs avatar
En del av PK-retoriken...

Man försöker få det att framstå som om invandringskritikerna ljuger men man kan inte göra något åt detta eftersom Avpixlat saknar ansvarig utgivare.

I verkligheten finns ett flertal invandringskritiska webbsidor med ansvarig utgivare som Fria Tider och Realisten som om något är mycket mer kritiska än Avpixlat.
Citera
2013-02-10, 14:52
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nsane

Det gör dom som gillar den men inte de som inte gillar den. Oavsett om de har någon ansvarig eller inte.

Nej det är bara för att PK maffian ska ha någon man kan kanalisera det politiskt korrekta vänsterhatet mot. Någon man kan skicka hem AFA förbrytarna till. Någon man kan hota kränka och hata.
Citera
2013-02-10, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Va?
Om ett land eller enskild organisation försöker ändra lagar i ett annat land. Det är olagligt.

Citat:
En tidning där vem som helst får skriva artiklar utan kontroll tar jag inte seriöst nej.
Jag tar inte Aftonbladet seriöst än fast dem har en ansvarig utgivare som inte tål kritik.

Citat:
Nja, ärligt talat skulle jag nog inte det ändå. Att ha en ansvarig utgivare är en förutsättning, men det är inte tillräckligt.
Varför? Kan man inte se anonymitet som en mänsklig rättighet?
Citera
2013-02-10, 19:09
Medlem
Citat:
Om ett land eller enskild organisation försöker ändra lagar i ett annat land. Det är olagligt.
Det lät konstigt. Källa?
Citat:
Jag tar inte Aftonbladet seriöst än fast dem har en ansvarig utgivare som inte tål kritik.
Inte jag heller.
Citat:
Varför? Kan man inte se anonymitet som en mänsklig rättighet?
Jo, men inte att bli tagen på allvar.
Citera
2013-02-10, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Det lät konstigt. Källa?
Det är självklart att du tycker korruption låter konstigt. Du kanske är korrupt själv?

Citat:
Jo, men inte att bli tagen på allvar.
Jag vet att folk är mer intresserad av innehållet.
Citera
2013-02-10, 19:39
Medlem
Citat:
Det är självklart att du tycker korruption låter konstigt. Du kanske är korrupt själv?
Om det är så här Avpixlats skribenter hanterar krav på källhänvisning tycker jag inte det är det minsta konstigt om tidningen inte tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in