Citat:
Ursprungligen postat av
Kebnekaisa
Faktiskt så sa Jomshof något åt det hållet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5576594
Nej, SD har nog inget att vinna på att ta avstånd från Avpixlat. De sitter fast vid Avpixlat vare sig de vill eller inte, pga inkompetens när det kommer till egna mediesatsningar. Jag tror att SD hade önskat att de hade mer kontroll över Avpixlat, jag är osäker på vilket inflytande Ekeroth egentligen har.
Bra av Jomshof.
Grejen är ju att självaste Åkesson för länge sedan uttalade att AP var en "sund del av nätet" eller något i den stilen. Varje reträtt eller avståndstagande kommer alltså bara att leda till "avslöjandet" att Åkesson uttalat sitt gillande kring denna hemska hatsajt. Om så Avpixlat blev nedlagt så skulle denna guilty by association till "näthatet" finnas kvar.
Jag förstår inte varför presstalesmannen inte kan kontra med att ifrågasätta epitetet "hatsajt" och kanske exemplifiera med att Aftonbladet låter Linderborg försvara stenkastning mot polis, ett våldsbejakande beteende som jag inte kan tänka mig Dagerlind någonsin gjort sig skyldig till på AP.
Tvärtom tycker jag det är dags för SD att legitimera AP och ta en debatt om vad som är felet med svensk media. Och sedan kanske öppet slussa in resurser till AP för att höja kvaliteten.
Jag har svårt att se något mer kostnadseffektivt sätt att driva opinion än att förädla varumärket Avpixlat. Visst, höj ribban och sålla bort det kverulanta och den skumma counterjihadistiska agendan som lyser igenom ibland.
Men inse att nettoeffekten av varje mediadrev mot Avpixlat ändå kommer att bli fler röster 2014 och att SD inte dras ned av AP, mer än AP dras ned av SD. Skit i vad etablissemanget tycker och försvara den egna folkrörelsen för vad den är.