2013-06-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Självklart bör SD INTE ta avstånd från Avpixlat.

"Avpixlat rapporterar det ni väljer att mörklägga. Om ni tycker någon ska bära hundhuvudet för att dern sajten finns så är det ni själva, som förtiger sådant som grannländernas journalister berättar för sina läsare. Avpixlat behövs i ett demokratiskt Sverige - det har ni sett till!"

Jag utgår från att SD kommer med något liknande uttalande. Vilket ögonblick som helst nu.
Faktiskt så sa Jomshof något åt det hållet.
Citat:
A prominent member of the right-wing Sweden Democrat Party has defended the controversial website Avpixlat, telling Radio Sweden it "is not racist."
"Avpixlat is not racist and it is needed," says Richard Jomshof, an MP responsible for the Sweden Democrats' education policies.

"Most of the time they write good things. Sure, I don't like their tone sometimes and I think they could approach things in a different way, but I think Avpixlat is needed because many journalists won’t cover certain stories," Jomshof adds.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5576594

Nej, SD har nog inget att vinna på att ta avstånd från Avpixlat. De sitter fast vid Avpixlat vare sig de vill eller inte, pga inkompetens när det kommer till egna mediesatsningar. Jag tror att SD hade önskat att de hade mer kontroll över Avpixlat, jag är osäker på vilket inflytande Ekeroth egentligen har.
Citera
2013-06-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Faktiskt så sa Jomshof något åt det hållet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5576594

Nej, SD har nog inget att vinna på att ta avstånd från Avpixlat. De sitter fast vid Avpixlat vare sig de vill eller inte, pga inkompetens när det kommer till egna mediesatsningar. Jag tror att SD hade önskat att de hade mer kontroll över Avpixlat, jag är osäker på vilket inflytande Ekeroth egentligen har.

Bra av Jomshof.

Grejen är ju att självaste Åkesson för länge sedan uttalade att AP var en "sund del av nätet" eller något i den stilen. Varje reträtt eller avståndstagande kommer alltså bara att leda till "avslöjandet" att Åkesson uttalat sitt gillande kring denna hemska hatsajt. Om så Avpixlat blev nedlagt så skulle denna guilty by association till "näthatet" finnas kvar.

Jag förstår inte varför presstalesmannen inte kan kontra med att ifrågasätta epitetet "hatsajt" och kanske exemplifiera med att Aftonbladet låter Linderborg försvara stenkastning mot polis, ett våldsbejakande beteende som jag inte kan tänka mig Dagerlind någonsin gjort sig skyldig till på AP.

Tvärtom tycker jag det är dags för SD att legitimera AP och ta en debatt om vad som är felet med svensk media. Och sedan kanske öppet slussa in resurser till AP för att höja kvaliteten.

Jag har svårt att se något mer kostnadseffektivt sätt att driva opinion än att förädla varumärket Avpixlat. Visst, höj ribban och sålla bort det kverulanta och den skumma counterjihadistiska agendan som lyser igenom ibland.

Men inse att nettoeffekten av varje mediadrev mot Avpixlat ändå kommer att bli fler röster 2014 och att SD inte dras ned av AP, mer än AP dras ned av SD. Skit i vad etablissemanget tycker och försvara den egna folkrörelsen för vad den är.
Citera
2013-06-27, 14:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Så där gick det på. Löjeväckande. Ytterst få ifrågasättande kommentarer släpptes igenom. De få som slank igenom möttes av en korseld av ilskna motkommentarer, sannolikt skrivna av Aftonbladets egna redaktionsmedlemmar.

Jag spanade också in chatten lite. Håller inte med om att det var ytterst få ifrågasättande kommentarer som släpptes igenom.

De som sa emot dessa är förmodligen folk som helt enkelt inte gillar Avpixlat, och de finner du också utanför Aftonbladets redaktion.
Citera
2013-06-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Tvärtom tycker jag det är dags för SD att legitimera AP och ta en debatt om vad som är felet med svensk media. Och sedan kanske öppet slussa in resurser till AP för att höja kvaliteten.

Jag har svårt att se något mer kostnadseffektivt sätt att driva opinion än att förädla varumärket Avpixlat. Visst, höj ribban och sålla bort det kverulanta och den skumma counterjihadistiska agendan som lyser igenom ibland.

Men inse att nettoeffekten av varje mediadrev mot Avpixlat ändå kommer att bli fler röster 2014 och att SD inte dras ned av AP, mer än AP dras ned av SD. Skit i vad etablissemanget tycker och försvara den egna folkrörelsen för vad den är.

Hehe, det skulle nog få de Sverigehatande fuljournalisterna att svimma av förvåning, Åkesson går ut med att Avpixlat blir ett dotterbolag till SD-kuriren.
Citera
2013-06-27, 16:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har aldrig riktigt förstått grejen med att grotta ned sig i relationen mellan Kent Ekeroth och Avpixlat. En rasist har koppling till en rasistisk nyhetssajt - än sen? Det finns kopplingar mellan socialdemokratin och tidskrifter som Arena och Tiden, det finns kopplingar mellan personer inom högern och Neo.

Finns det t ex socialdemokrater som samtidigt är både redaktörer och i riksdagen/partiledning? För det är det som Aftonbladet antyder är konstigt på något vis.
Citera
2013-06-27, 17:39
Medlem
Fula Gubbens avatar
Avpixlat accepterades som bekant som en del av det svenska medielandskapet för bara några månader sedan, när Dagerlind inbjöds att delta i publicistiska debatter med diverse mainstream-folk. Detta väckte viss uppmärksamhet och finns med tidigare i tråden. Så var det med den "hatsajten" och dess "grova brott".

Detta tycks Aftonhoran ha glömt, eller försöker i alla fall få sina läsare att glömma.

Sorry, losers. Den gubben gick inte... heller.

Lysande gratisreklam är det dock för AP.
Citera
2013-06-27, 18:14
Medlem
Mikojans avatar
Den desperata blaskan försöker förgäves hitta scoop inför den eländiga almedalsveckan.
Mytoman-Sjöholm gick inte så bra, så då kör vi SD-spåret, tänker småhandlarna på aftonblaskan.

Men det kommer inte att gå bättre det här. Och om ett år är det val, Mellin/Helin
Citera
2013-06-27, 19:38
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Och om ett år är det val, Mellin/Helin

10-12% vore inte helt fel.
Citera
2013-07-01, 16:45
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Avpixlat accepterades som bekant som en del av det svenska medielandskapet för bara några månader sedan, när Dagerlind inbjöds att delta i publicistiska debatter med diverse mainstream-folk. Detta väckte viss uppmärksamhet och finns med tidigare i tråden. Så var det med den "hatsajten" och dess "grova brott".

Detta tycks Aftonhoran ha glömt, eller försöker i alla fall få sina läsare att glömma.

Sorry, losers. Den gubben gick inte... heller.

Lysande gratisreklam är det dock för AP.

"Mellin-effekten" sitter i för Avpixlat, som nu tycks ligga konstant kring 1000 besökare, med peakar uppåt 1500, vilket är mer än någonsin tidigare tror jag. Var inne rejält sent igår kväll och även då var det flera hundra läsare inne, troligen hårt arbetande radhus-svenskar som nu använde sin lediga kvällstimme till att gå igenom Avpixlats artikel-arkiv.

Tack Lena, tack Jan, tack Avpixlat.
Citera
2013-07-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
"Mellin-effekten" sitter i för Avpixlat, som nu tycks ligga konstant kring 1000 besökare, med peakar uppåt 1500, vilket är mer än någonsin tidigare tror jag. Var inne rejält sent igår kväll och även då var det flera hundra läsare inne, troligen hårt arbetande radhus-svenskar som nu använde sin lediga kvällstimme till att gå igenom Avpixlats artikel-arkiv.

Tack Lena, tack Jan, tack Avpixlat.

Borde inte AP har mer läsare än så om de vore något att räkna med. Har varit länge samma siffror som är inne där så något större lyft handlar det inte om.

Om man nu tar Alexa för vad det är så är trenden snarare vikande. Dina runt 1000 var väldigt länge sedan de nådde.
Citera
2013-07-01, 21:45
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Borde inte AP har mer läsare än så om de vore något att räkna med. Har varit länge samma siffror som är inne där så något större lyft handlar det inte om.

Om man nu tar Alexa för vad det är så är trenden snarare vikande. Dina runt 1000 var väldigt länge sedan de nådde.
Just nu är det 1500 besökare på sidan och igår, så långt tillbaka man kan se, så var det 1200 besökare kl 21.
http://whos.amung.us/stats/ex3v6w9qjrn0/
Citera
2013-07-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Just nu är det 1500 besökare på sidan och igår, så långt tillbaka man kan se, så var det 1200 besökare kl 21.
http://whos.amung.us/stats/ex3v6w9qjrn0/

Just, borde det inte vara 3000, 4000 eller 5000 efter SD:s stora dag. Utan de harvar runt kring 1000-1500 som det har varit länge. Tror att AP nått sin gräns och bör ersättas av något mer differentierat då många tröttnat på samma saker hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in