2012-01-26, 12:03
Medlem
Dorimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-extremist

OnT:

Konstiga argument angående Breivik nu i deras senaste artikel om honom. Varför har ni counterjihadister något slags behov av att försvara honom?

Vad olika man kan uppfatta en artikel. Jag läste inte artikeln om Breivik som ett försvar för honom. Jag är övertygad om att alla som har med avpixlat att göra tycker att det han gjorde var utomordentligt fruktansvärt. Det jag uppfattade av artikeln var att hans brott sattes in i ett sammanhang. Det har redan andra nyhetsredaktioner gjort, t.ex. Aftonbladet. Många har försökt skriva historien om Breivik som att det han gjorde beror på att det finns forum där man diskuterar problem med islamisering och dylikt. Många har till och med försökt få det till att det är sverigedemokraternas politik som indirekt orsakade hans handlingar. Det senare är uppenbart löjligt och syftar antagligen till att smutskasta ett parti som man inte håller med.

I artikeln på Avpixlat så målades ett annat sammanhang upp, ett alternativ till det ovan nämnda. I princip uppfattade jag det som att man gissade att Breivik såg problem med islamisering (det kanske finns) i kombination med att de inte diskuterades öppet. Lägg därtill en lång process där han blir mer och mer övertygad att han "är tvungen" (ja - här börjar galenskapen) att göra vad han gjorde. Om de frågor om islamisering som det hela (kanske) startade med, hade diskuterats öppet hade han möjligen känt sig mindre trängd och inte behövt låsa in sig i sin egen lilla föreställningsvärld. Alternativt hade han kanske blivit övertygad om att det inte finns såna problem (om de faktiskt inte finns).

Jag bemödar mig med att skriva detta för att jag tyckte att den analysen var bra. Jag vet inte om den är sann och det kommer vi aldrig någonsin veta, men den var intressant.

Oavsett hur man analyserar sammanhanget bakom Breiviks handlingar så är det knappast någon som försvarar honom. Han är uppenbart skyldig till ett hemskt brott.

Angående counterjihadisternas syn så skrivs faktiskt i klartext i Avpixlats artikel:
Citat:
Hittills har ingen inom counterjihad-rörelsen uttryckt något stöd för Behring Breiviks terror. Däremot tror jag att många inom counterjihad-rörelsen efter hans terror-attacker känner en djup oro för vad som kan komma att ske i våra länder.
Citera
2012-01-26, 12:36
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Hoppas bara ingen får för sig att jävlas med killen, nu. Han är alldeles för ung för det.

Den här killen?

http://pastebay.com/305863
Citera
2012-01-26, 13:56
Medlem
Scubbles avatar
Vilken koppling har AP och FT till varandra? då de verkar hålla varandra om ryggen.
Citera
2012-01-26, 15:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Avpixlats festliga kampanj för infiltrering i de kriminella organisationer som gömmer illegala invandrare torde ge en viss boost i sajtens reach; intiativet har blivit rejält uppmärksammat och ligger högt bland "mest debatterade" ämnen på svenne banan-sidor som t ex dn.se. Var nog många batikhäxor som satte morotsjuicen i halsen när de läste om detta.

Ett fint initativ, utöver dess totala brist på politisk korrekthet. Vi laglydiga svenskar ska förstås hjälpa polisen i dess jakt på brottslingar, för samhällets gagn.

- F.G
Citera
2012-01-26, 15:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Avpixlats festliga kampanj för infiltrering i de kriminella organisationer som gömmer illegala invandrare torde ge en viss boost i sajtens reach; intiativet har blivit rejält uppmärksammat och ligger högt bland "mest debatterade" ämnen på svenne banan-sidor som t ex dn.se. Var nog många batikhäxor som satte morotsjuicen i halsen när de läste om detta.

Ett fint initativ, utöver dess totala brist på politisk korrekthet. Vi laglydiga svenskar ska förstås hjälpa polisen i dess jakt på brottslingar, för samhällets gagn.

- F.G

Polisen tycks ju dock inte (åtminstone officiellt) vara intresserad av någon sådan hjälp. Kanske är de oroade över att folk ska börja ringa mitt under fikan.
Citera
2012-01-26, 15:43
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Fungerar inte tipsmejlen, eller vad är skälet att friatider verkar vara rappare och vassare i brottsrapporteringen? Jag tycker inte avpixlat ska dra sig för att "planka" nyheter från FT vid behov.

Slipper avpixlat fler attacker och tar tillfället att öka tempot i uppdateringarna så tror jag faktiskt man kan passera gp.se ganska snart.

Jag har faktiskt också funderat på om tipsmailen fungerar. På PI fick man alltid ett autosvar, vilket man inte får på Avpixlat och inget av mina tips har kommit med.

Den sajt bland "nya medier" som uppdaterar oftast är annars http://vgnt.se/, dvs Västra Götalands Nättidning. De har kommit med 24 nya artiklar hittills idag och under gårdagen var det hela 69 nya artiklar!
Citera
2012-01-26, 16:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G

Jag håller med. Det är bara att gratulera. Avpixlat lyckades exponera en brutal motsägelse mellan den lagstiftning vi faktiskt har, och den 'humana' politik lagstiftarna vågar säga sig stå för. Denna motsägelse visar sig just hos ömmandet om de 'papperslösa'.
Citera
2012-01-26, 17:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det var väl bara någon månad sedan vi diskuterade just detta här på FB -- dvs att kända journalister och politiker faktiskt uppmanade till lagbrott, när det gällde gömmandet av illegala invandrare?

Men det är väl som vanligt, när stackars kulturberikare är inblandade, då gäller inte de vanliga lagarna.

När rapporterade du in en illegal invandrare senast?

Kör på, AP.

- F.G
Citera
2012-01-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Kulturmarxism och kulturrelativism med mera...

Tack för en riktigt bra och kortfattad förklaring av dessa hemska ismer. Jag kommer att använda mig av din korta text i kamp mot den massiva indoktrineringen i Sverige. Det är endast de konservativa som inte är samhällspolitiskt indoktrinerade med sådan människofientlig skit du skriver om i din text. Otroligt. Jag tror faktiskt att jag redan för 30 år sedan tänkte och sade högt att endast naturvetare bör få styra samhället så det blir baserat på sanningen och inte en massa galenskap. Jobbigt att jag just nu kom ihåg mina gamla tankar.

För övrigt är det härligt att AP är lika bra och viktig som PI någonsin var.
Citera
2012-01-26, 18:23
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Träskvänstern? Otroligt att alla iq-befriade rednecks beskyller alla som säger emot Sverigedemokraterna för att vara vänster. Är moderaterna vänster enligt din galna ideologi?

Anledningen att alla partier, inklusive moderaterna och statsministern är emot SD är för att det är ett tidigare extrem-rasistisk parti som låtsas ha blivit mer mainstream. Skulle de komma till makten kan de bli som i forna Jugoslavien.... eller ännu värre.. Nazi-Tyskland!

Dina svar på direkta frågor lyser med sin frånvaro... Jag är gammal alliansväljare, samt boende i uber moderat kommun. Det är förstås enkelt för dig att tro vi alla är rednecks, men jag känner flera högt uppsatta personer som sympatiserar med SD. De riktiga rasisterna hittar du på Lidingö i Danderyd och på Djursholm.

Det är du som har gått på propagandan, inte vi.
Citera
2012-01-26, 18:53
Medlem
Galen-extremists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
1: Jag och tusentals andra bryr oss. Oavsett vinkling eller agenda så får man ett bredare perspektiv(något som du saknar) när man kompletterar med flera nyhetssidor.
Vågar du säga att andra tidningar inte har ett agenda?

2: Artikeln var väl mest om videon som visar hur patetiska du, kulturmarxister, pk-människor och median är som gör allt för att skylla ifrån sin skuld då deras trampande på vår yttrandefrihet och hetsjakt på oliktänkande är vad som skapade monstret.
Vad dom säger i kommentarerna är något annat...

3: Avpixlat ger en bättre bild av vissa incidenter än vad aftonbladet gör 10 fall utav 10. Du får ofta namn, ålder, utseende, etnicitet, bakgrund, vad som orsakade brottet, mer exakt plats. Om jag ska jämföra Aftonbladet och Avpixlat som två fotografer så är Avpixlat en Stillbild och Aftonbladet en tagen med smutsig lins medan fotografen snubblade. Sen återigen, Jag tror att de flesta av Avpixlats läsare inte ser det som en huvudtidning utan mer som om det fanns en "dagens brott" sektion i DN. Så de kan omöjligt vara dummare.

4: Vart är du när AFA eller nån random vänsterorganisation hänger ut folk på löpande band?... Patetiskt.

Herregud..Nej, vad de säger på kommentarerna är inte alls "något annat". Problemet är att det speglar hur folk,inte alla, som sitter på Avpixlat tänker. På vilket sätt saknar jag bredare perspektiv? Bara för att jag inte tror allt som står på Avpixlat?

Tror du jag bryr mig om du kallar mig kulturmarxist och pk eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Dorime
Vad olika man kan uppfatta en artikel. Jag läste inte artikeln om Breivik som ett försvar för honom. Jag är övertygad om att alla som har med avpixlat att göra tycker att det han gjorde var utomordentligt fruktansvärt. Det jag uppfattade av artikeln var att hans brott sattes in i ett sammanhang. Det har redan andra nyhetsredaktioner gjort, t.ex. Aftonbladet. Många har försökt skriva historien om Breivik som att det han gjorde beror på att det finns forum där man diskuterar problem med islamisering och dylikt. Många har till och med försökt få det till att det är sverigedemokraternas politik som indirekt orsakade hans handlingar. Det senare är uppenbart löjligt och syftar antagligen till att smutskasta ett parti som man inte håller med.

I artikeln på Avpixlat så målades ett annat sammanhang upp, ett alternativ till det ovan nämnda. I princip uppfattade jag det som att man gissade att Breivik såg problem med islamisering (det kanske finns) i kombination med att de inte diskuterades öppet. Lägg därtill en lång process där han blir mer och mer övertygad att han "är tvungen" (ja - här börjar galenskapen) att göra vad han gjorde. Om de frågor om islamisering som det hela (kanske) startade med, hade diskuterats öppet hade han möjligen känt sig mindre trängd och inte behövt låsa in sig i sin egen lilla föreställningsvärld. Alternativt hade han kanske blivit övertygad om att det inte finns såna problem (om de faktiskt inte finns).

Jag bemödar mig med att skriva detta för att jag tyckte att den analysen var bra. Jag vet inte om den är sann och det kommer vi aldrig någonsin veta, men den var intressant.

Oavsett hur man analyserar sammanhanget bakom Breiviks handlingar så är det knappast någon som försvarar honom. Han är uppenbart skyldig till ett hemskt brott.

Angående counterjihadisternas syn så skrivs faktiskt i klartext i Avpixlats artikel:

Man försvarar inte handlingen, det har du helt rätt i. Däremot så försöker man ge någon anledning till att Brevik begick sitt dåd. Man skyller ifrån sig på att det är invandringens fel etc. Även du måste erkänna att Breiviks tankar och idéer går att finna hos Sverigedemokraterna. Jag säger inte att någon ur SD skulle begå terrorbrott, men samma idéer finns. Det är ju bara att lyssna på Kent Ekeroth så får man det bekräftat.
Citera
2012-01-26, 19:49
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-extremist
Man försvarar inte handlingen, det har du helt rätt i. Däremot så försöker man ge någon anledning till att Brevik begick sitt dåd. Man skyller ifrån sig på att det är invandringens fel etc. Även du måste erkänna att Breiviks tankar och idéer går att finna hos Sverigedemokraterna. Jag säger inte att någon ur SD skulle begå terrorbrott, men samma idéer finns. Det är ju bara att lyssna på Kent Ekeroth så får man det bekräftat.
Visst, Breivik var invandringskritisk, SD är invandringskritisk. Är som att hävda att V vill införa Nordkoreas eller Stalins politik eftersom man kan hitta människor med kommunistiska tankar i V.

Avpixlat argument är att demokratiska rörelser som SD hindrar terrordåd eftersom frustration med invandringsproblemen då kanaliseras in i en demokratiskt och icke våldsam rörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in