2012-11-01, 00:53
Citat:
Ursprungligen postat av Ag1234
Avpixlat är den största judiska sajten i Sverige!!!
Judar som vill stoppa invandring och minska Islams inflytande är inget problem. Problemet är de som vill ha hit hela världens befolkning.

Bara för att man är Jude beter man sig inte lika dant.
Citera
2012-11-01, 01:09
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Källa?! Är du allvarlig eller? Det var väl i princip helt konstaterat att SDs ledarskap bekostade föregångaren till Avpixlat, dvs PI.

Erik Almqvist (ekonomisk talesman för SD) hävdade för ett tag sen (på felaktiga grunder) att avpixlat var större än t.ex. tv4. Skrattretande men sant.
Källor för påståendena?
Citera
2012-11-01, 01:14
Medlem
Suioness avatar
Ja, det är därför Friatider kommer vinna mediakriget. De särskiljer sig från Aftonbladet och Avpixlat med betydligt mer objektivt informerade nyheter, samt inte endast fokus på invandring och kriminalitet, även om det självklart är viktigast att belysa eftersom andra medier vägrar göra det och Avpixlat har hakat upp sig på islam och israelisk patriotism.

Jag får väl tillägga att man får kommentera saker på Friatider, vilket varken Aftonbladet eller Avpixlat tycker om.
Senast redigerad av Suiones 2012-11-01 kl. 01:16.
Citera
2012-11-01, 01:31
Bannlyst
Ahh river99. Det var ett tag sedan man såg den sorgliga varelsen.

Avpixlat är en vinklad sida, ja?

Precis som negerbladet, expressen, DN etc som vinklar allting till vänsterns fördel.

De flesta journalister är ju miljöpartister så det förvånar väl ingen.

Nu fick du ett bra svar så nu kan du ta din negerkuk i halsen och stänga av datorn så vi slipper dig för en stund.
Citera
2012-11-01, 01:50
Medlem
M_Wittmanns avatar
Avpixlat är inte på något vis bättre än andra nyhetssidor. Precis som Aftonbladet och Expressen, så väljer Avpixlat naturligtvis att rapportera om det som passar in i deras världsbild.

Avpixlat är media. Och det finns ingenting sådant som objektiv media. ALLT du läser, är mer eller mindre propaganda.

Jag förstår inte varför man skulle ställa upp olika värdeskalor för olika media och webbsidor? Aftonbladet har sin agenda och Avpixlat har en annan. De har olika åsikter, men den objektiva läsaren kan knappast påstå att den ena är bättre än den andra.
Citera
2012-11-01, 04:46
Medlem
Suioness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_Wittmann
Avpixlat är media. Och det finns ingenting sådant som objektiv media. ALLT du läser, är mer eller mindre propaganda.
Jag skulle dock vilja påstå att Friatider skiljer sig från de båda till det positiva sett ur ett perspektiv där objektiv nyhetsförmedling är av intresse. Att Friatider även fokuserar på annat än invandringsrelaterad brottslighet kan mycket väl leda till att de står som ensamma segrare när Helin hänger från ett träd och avpixlare sjunger den israeliska nationalsången.
Citera
2012-11-01, 07:49
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Avpixlat är inte på något vis bättre än andra nyhetssidor. Precis som Aftonbladet och Expressen, så väljer Avpixlat naturligtvis att rapportera om det som passar in i deras världsbild.

Jag förstår inte varför man skulle ställa upp olika värdeskalor för olika media och webbsidor? Aftonbladet har sin agenda och Avpixlat har en annan. De har olika åsikter, men den objektiva läsaren kan knappast påstå att den ena är bättre än den andra.
Bra formulerat. Vänster-/miljö-/expo-packet försöker med olika värdeskalor, men dina ord beskriver klockrent hur det fungerar i praktiken, i bjärt kontrast till journalist-/mediahordens snedvridet falska verklighetsbeskrivning.
Citera
2012-11-01, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Skillnaden mellan avpixlat och vanliga medier är snarare att de väljer att -enbart- rapportera om elaka invandrare och vänsterextremister. Fattar du?
För att Aftonbladet, Expo, Expressen m.m ENBART väljer att rapportera om kändisskvaller OCH högerextremister och elaka svenskar.

Med andra ord kompletterar de varandra. De Aftonbladet ej rapporterar rapporterar Avpixlat.
Titta på Expo t.ex, vänsterns motsvarighet. När skriver de nånsin om något du annars kan läsa på Avpixlat?
Citera
2012-11-01, 08:48
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
För att Aftonbladet, Expo, Expressen m.m ENBART väljer att rapportera om kändisskvaller OCH högerextremister och elaka svenskar.

Jag förstår att du tror det eftersom du säkert tillhör dom som inte läser kvällpresssen. Men jag kan berätta att det är fullständigt felaktigt.
Avpixlat driver enbart sin egna agenda. Det vill säga, att skriva negativt om invandrare.
Dom snor nyheter från etablerad media och skriver det dom vill ha sagt

Sen fattar jag inte varför man slår ihop alla trådar till en När man inte gör det ned andra ämnen.
Man måste kunna diskutera enskilda företeelser precis med andra medier. Annars får man i konsekvensens namn slå ihop alla AB-trådar till en.
Citera
2012-11-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag förstår att du tror det eftersom du säkert tillhör dom som inte läser kvällpresssen. Men jag kan berätta att det är fullständigt felaktigt.
Avpixlat driver enbart sin egna agenda. Det vill säga, att skriva negativt om invandrare.

Sen fattar jag inte varför man slår ihop alla trådar till en När man inte gör det ned andra ämnen.
Man måste kunna diskutera enskilda företeelser precis med andra medier. Annars får man i konsekvensens namn slå ihop alla AB-trådar till en.
Du tror inte andra medier vitpixlar, gör invandrare till "svenskar" m.m för att driva sin egen agenda?
De tre terroristerna på väg till Danmark för att spränga Jyllandsposten eller vad det var blev ju svenskar. Flera vitpixlingar i Aftonbladet och Expressen. Säg en tidning som inte vinklar sina nyheter för sin egna agenda. EN ENDA? De skulle vara Kalle Anka då då.
Citera
2012-11-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

"Snor nyheter"? Är inte det oerhört fräckt att anklaga någon för att "sno nyheter" från svenska tidningar, när dessa själva inte gör annat än att snatta från internationella tidningar?
Citera
2012-11-01, 16:59
Medlem
Citat:

Självklart vinklar AP, men man hycklar inte om det till skillnad från 08-medierna. AP är för övrigt en blogg och därmed ingen "media".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in