Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag har inte fått ett enda inlägg borttaget. Då är jag ändå ganska tuff ibland. Men det är klart vill man häva ur sig ren rasism och grovt hat, då kanske AP inte är riktigt rätt forum...
öppna ögonen lite, det är inte främst rasism och grovt hat som tas bort.
Tvärtom verkar det gå hur bra som helst med hat och rasism, så länge man riktar sig mot "rätt" grupp, tex palestinier kommer man undan med att kalla precis vad som helst på avpixlat.
Vad gäller censuren så är ett bra exempel artikeln om att OS skulle tillåta kvinnliga idrottare att tävla i slöja. Då räckte det bland annat att vara av åsikten att det var bra att saudarabiska kvinnor fick vara med i OS, även om det skedde med slöja, för att inläggen skulle ryka i rask takt. Med sturska moderatorsmeddelanden om att här är det minsann inte tillåtet att försvara kvinnoförtryck...
Även fast man argumenterade ur ett perspektiv att det kunde ge kvinnor i dessa länder mer frihet på sikt att låta dem idrotta. Då att hindra dem från sånt är precis vad dessa Islamist stater vill.
Men icke. De har ingen respekt för andras åsikter överhuvudtaget. De beter sig som aftonbladet i sina kommentarsektioner och det gör att jag alltmer ogillar dem.
Tror också de kommer sjunka tillbaka i besökarantal gradvis, iallafall relativt till andra mer balanserade alternativa medier som Fria Tider. Muslimhatet på avpixlat är numera så over the top att det inte går att länka till dem längre i sociala medier med hedern i behåll. Där vinner FriaTider mkt på sin mer balanserade rapportering och friare kommentatorsfält, man behöver inte skämmas för att man tipsar om något de skrivit på sin facebook.