Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-04, 11:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Ja, varför ska man slå sig på bröstet över att man inte pixlar diverse fotografier när man "pixlar" misshagliga debattinlägg. Yttrandefrihet i bild kanske men knappast i text. Kul att folk äntligen fått upp ögonen för hyckleriet på AP.

Jag har inte fått ett enda inlägg borttaget. Då är jag ändå ganska tuff ibland. Men det är klart vill man häva ur sig ren rasism och grovt hat, då kanske AP inte är riktigt rätt forum...
Citera
2012-09-04, 11:44
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Avpixlat blir verkligen bara sämre och sämre. Det var länge sedan jag tröttnade på den sidan och slutade läsa den regelbundet. Gjorde ett par besök nu och kollade in deras artiklar om Kasselstrand och dispyten med Ingrid Carlqvist och vad kan man säga? Det är bara sorgligt. Redaktionen verkar väldigt körd i vägg och lida av PMS dygnet runt.

Nä, Avpixlat är inte mycket att ha nu för tiden. De kan sitta där och låtsas vara svenskvänliga och tjata om islam tills de kräks om de vill. Jag tippar att de kommer att sjunka tillbaka i ranking långsamt, eller möjligen ligga och skvalpa på samma ställe. Fria Tider kommer nog ganska snart att ha lämnat Avpixlat bakom sig.
Citera
2012-09-04, 12:30
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag har inte fått ett enda inlägg borttaget. Då är jag ändå ganska tuff ibland. Men det är klart vill man häva ur sig ren rasism och grovt hat, då kanske AP inte är riktigt rätt forum...

öppna ögonen lite, det är inte främst rasism och grovt hat som tas bort.

Tvärtom verkar det gå hur bra som helst med hat och rasism, så länge man riktar sig mot "rätt" grupp, tex palestinier kommer man undan med att kalla precis vad som helst på avpixlat.

Vad gäller censuren så är ett bra exempel artikeln om att OS skulle tillåta kvinnliga idrottare att tävla i slöja. Då räckte det bland annat att vara av åsikten att det var bra att saudarabiska kvinnor fick vara med i OS, även om det skedde med slöja, för att inläggen skulle ryka i rask takt. Med sturska moderatorsmeddelanden om att här är det minsann inte tillåtet att försvara kvinnoförtryck...
Även fast man argumenterade ur ett perspektiv att det kunde ge kvinnor i dessa länder mer frihet på sikt att låta dem idrotta. Då att hindra dem från sånt är precis vad dessa Islamist stater vill.

Men icke. De har ingen respekt för andras åsikter överhuvudtaget. De beter sig som aftonbladet i sina kommentarsektioner och det gör att jag alltmer ogillar dem.

Tror också de kommer sjunka tillbaka i besökarantal gradvis, iallafall relativt till andra mer balanserade alternativa medier som Fria Tider. Muslimhatet på avpixlat är numera så over the top att det inte går att länka till dem längre i sociala medier med hedern i behåll. Där vinner FriaTider mkt på sin mer balanserade rapportering och friare kommentatorsfält, man behöver inte skämmas för att man tipsar om något de skrivit på sin facebook.
Senast redigerad av Sockerpappan 2012-09-04 kl. 12:48.
Citera
2012-09-04, 12:54
Medlem
ddf66s avatar
Sandlådan räcker inte till för både judar och svenskar.

Dispatch verkar ju vara en ren judetidning också om tittar i första numret.
Massor av artiklar om Israel, alla positiva.

Avpixlat har blivit ett skämt och totalt infiltrerat av judar.
När det hette Politiskt Inkorrekt så var intresset riktat mot den sjuka politiska eliten i Sverige.
Nu är man bara ute efter att hänga ut svarthåriga kriminella, gärna muslimer.

Om de vore seriösa skulle de ta upp mer om världsfinanserna, USA och EU - vilka har vunnit pengar på de senaste 5 årens finansiella kriser.
Citera
2012-09-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Om de vore seriösa skulle de ta upp mer om världsfinanserna, USA och EU - vilka har vunnit pengar på de senaste 5 årens finansiella kriser.
Avpixlat har aldrig haft någon omvärldsrapportering överhuvudtaget. Det enda undantaget är Memriklipp på nån imam i Långtbortidjan som har sagt att han tycker judar är dumma. Fria Tider sköter den biten väldigt bra. När nu Sweden Confidential med sin uppdateringstakt sköter brottsrapporteringen utmärkt ser jag faktiskt inte att Avpixlat fyller någon som helst funktion.
Citera
2012-09-04, 13:18
Bannlyst
Själv så läser jag nästan bara på Friatider nu för tiden. Det är bra att avpixlat är emot islam och sådant men det är ju uppenbart en judesida.
Citera
2012-09-04, 13:44
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det är trist att Avpixlat sköter sig så klantigt i förhållande till övrig alternativ media. Speciellt med tanke på att de har lockat till sig levande ansikten den senaste tiden. Lite synd om dessa skribenter, vill säga.

Nu verkar de ha gjort sig ovänner med Fria Tider, efter att ha bannat dem från kommentarerna. Det här är inte bra alls. Kan det hänga ihop med Paulas nederlag i SDU, kombinerat med någon slags snedsteg i samband med Dispatch Internationals start?

Jag får det bara till att Avpixlat har någon slags febrig hybris, som inte alls är särskilt lämplig.

Edit: Får hoppas att den är tillfällig.
Citera
2012-09-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Själv så läser jag nästan bara på Friatider nu för tiden. Det är bra att avpixlat är emot islam och sådant men det är ju uppenbart en judesida.

Judesidor är ju dom bästa.
Citera
2012-09-04, 16:08
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Samma finansiär som sist

Kent Alexander Ekeroth
Kung Oscarsväg 1
222 40 LUND

BGNR: 759-1829

Den som donerar skänker pengar direkt till sds riksdagsman.

Tackar för infon! Nu ska jag donera så mycket jag kan så det blir någon ordning i mitt hemland
Citera
2012-09-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Israel-pixlat tog ofta bort mina inlägg som handlade om Israel och jude makt inom media. Bara du hatar Islam och är anti-vit så går det bra att kommentera där.
Citera
2012-09-04, 16:43
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Tackar för infon! Nu ska jag donera så mycket jag kan så det blir någon ordning i mitt hemland
Spara kvittot, så kan du skryta med att du har en överföring till SD;s banemäns konto!
Citera
2012-09-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Avpixlat blir verkligen bara sämre och sämre. Det var länge sedan jag tröttnade på den sidan och slutade läsa den regelbundet. Gjorde ett par besök nu och kollade in deras artiklar om Kasselstrand och dispyten med Ingrid Carlqvist och vad kan man säga? Det är bara sorgligt. Redaktionen verkar väldigt körd i vägg och lida av PMS dygnet runt.

Nä, Avpixlat är inte mycket att ha nu för tiden. De kan sitta där och låtsas vara svenskvänliga och tjata om islam tills de kräks om de vill. Jag tippar att de kommer att sjunka tillbaka i ranking långsamt, eller möjligen ligga och skvalpa på samma ställe. Fria Tider kommer nog ganska snart att ha lämnat Avpixlat bakom sig.

Kan hålla med en hel del där. Avpixlat är lite för pubertalt. Kanske har de dock en nisch där lite yngre kan trivas. Undrar om både de och Dispatch Int. får direkt stöd från Israel? Det är ju ingen hemlighet att småföretagare som haft med Israel att göra i olika småföretagarutbyten organiserade via Israeliska ambassaden får mängder med inbjudningar till olika pro israeliska tillställningar. Skulle inte förvåna mig om de får någon form av direkt stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in