2012-10-08, 20:54
Medlem
opticalillusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Är du också antisemit?
Israel är faktiskt Mellanösterns enda demokrati och de är inte heller muslimer, således är de våra allierade och det är vår plikt att stödja dem i vått och torrt.
haha så jag är antisemit för att jag tycker att det är konstigt att Avpixlat lägger upp en massa filmklipp som inte en käft som läser där kan förstå? Menar du allvar?

Ok, så du tycker att Israel är den enda demokratin i mellenöstern, bra för dig. Men om de nu vill sprida sitt budskap hade det då inte varit smartare att visa klippen med någon typ utav västerländsk översättning, eller menar ni på att hebreiska är guds språk och att alla ska förstå det?
Citera
2012-10-10, 21:40
Bannlyst
Hur ställer sig Avpixlats medarbetare och anhängare till att en av deras husgudar (Pamela Geller) har skrivit att hon vill atombomba Europa till aska? Är det inte lite anmärkningsvärt att gång på gång på gång lyfta fram en sådan person?

Citat:
Ursprungligen postat av Pamela Geller
And I pray dearly that in the ungodly event that Tehran or its jihadi proxies (Hez'ballah, Hamas etc) target Israel with a nuke, that she retaliate with everything she has at Tehran, Mecca, and Medina...............

Not to mention Europe. They exterminated all their Jews, but that wasn't enough. Those monsters then went on to import the next generation of Jew killers.

Mer information finns att läsa här: https://www.flashback.org/t1982661

Såhär beskrivs Geller i Avpixlat så sent som förra veckan - lustigt nog.
Citat:
Frihets- och demokratiförkämpen Pamela Geller
http://avpixlat.info/2012/10/04/pame...ttrandefrihet/
Citera
2012-10-10, 23:04
Medlem
Ett bra initiativ på Avpixlat: man uppmärksammar ett hotell på att odemokratiska muslimska aktivister bokat in sig för något slags "event" och får medelst mejlstorm hotellet att avboka!

Är inte detta precis vad AP borde göra, att uppvigla till arga mejl, påtryckningar mm från sina läsare? Det är den typen av mer direkt politisk aktivism som kan vara AP:s nisch, eftersom man har många och aktiva läsare i sin "community".

En tanke, apropå Mats Dagerlinds krönika mot nyheter24 som drevar och använder Expo-taktik i sina personangrepp: hur vore det om AP:s läsare uppmanades att klaga, inte på nyheter24, UTAN DERAS ANNONSKÖPARE?

Tänk er själva om ett företag får hundratals arga mejl från personer som inte uppskattar sådan snaskjournalistik, det skulle kunna få dem att omvärdera sitt ekonomiska genom annonseringen!

Här ser jag en möjlighet att genom konsumentmakt påverka medialandskapet! BOJKOTTA FULMEDIAS ANNONSÖRER!
Citera
2012-10-14, 13:33
Medlem
http://avpixlat.info/2012/10/12/sver...i-nojesguiden/

Är det bara jag som känner att Avpixlat hade varit precis lika sura ifall Nöjesguiden hade gjort parodi på SD?
Citera
2012-10-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
http://avpixlat.info/2012/10/12/sver...i-nojesguiden/

Är det bara jag som känner att Avpixlat hade varit precis lika sura ifall Nöjesguiden hade gjort parodi på SD?
Om de hade gjort parodi på bara SD så hade de säkerligen varit det men nu gjordes det på alla riksdagspartier och då väljer man alltså att utesluta Sveriges just nu fjärde största parti, det tycker du är helt i sin ordning?

Sandlådenivå är vad det är...
Citera
2012-10-16, 18:05
Medlem
Folketstempels avatar
Jag gissar att Avpixlat kommer att ta avstånd till attentatet mot flyktingförläggningen.
Citera
2012-10-16, 18:51
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag gissar att Avpixlat kommer att ta avstånd till attentatet mot flyktingförläggningen.

Här vore det intressant att se vad som hände om man använde samma argument som vi ofta får höra från viss vänsterhåll, t ex den religiösa vänstern.

Låt oss prova med Peter Weiderud, den inbitne socialdemokratiske terroristkramaren. 14 oktober skrev han:
"Det är lätt att ta avstånd från allt våld och hot om våld, eller hålla med i den kritik av intoleranta muslimer som Omid Agharaji uttrycker i sin Brännpunktartikel. Men precis som publister i arabvärlden tar avstånd från pöbelförsök att begränsa yttrandefriheten, behöver vi i väst anstränga oss för att förstå varför det blir så kraftiga reaktioner på det som för de flesta bara är plumpa konstverk. Vi som värnar yttrandefriheten behöver ta ansvar för att bryta en ond cirkel."
http://kristenvanster.wordpress.com/

Om Avpixlat eller någon SD-politiker så mycket som andades åt samma håll, fast när det gäller att förstå de kraftiga reaktionerna mot kriminella flyktingar i glesbygden, så skulle det nog bli ett ramaskri.
Citera
2012-10-16, 19:51
Medlem
FritzDaCats avatar
Jag orkar inte gå in på sidan längre. Den är för mångkulturell...
Ständigt dessa amerikaner som tjatar om muslimer.

Mer fokus på Sverige hade varit önskvärt.
Citera
2012-10-19, 23:51
Medlem
Avpixlat stödjer jihadisterna som kämpar mot Syrien:
Citat:
Som bekant pågår det en veritabel slakt av civila i Syrien där regimen Bashar al-Assad gör allt för inte förlora makten. Och Ryssland stödjer helhjärtat, inte slakten men sina handelsavtal med Syrien som Ryssland vägrar bryta. Nästan lika illa är det bland de sk rebellerna. Förutom legitimt motstånd, vilken omvärlden stödjer, har även al-Qaida-grupper, lokala militanta sunnitiska jihadister samt tillresta likasinnade från diverse länder blandat sig i inbördeskriget.
http://avpixlat.info/2012/10/19/radi...om-nummer-ett/

"Nästan lika illa". Det betyder att Avpixlat anser att det är värre bland Assads patrioter än bland den judeoislamistiska pöbeln. Ni får så många signaler och fattar så lite. Här går Avpixlat som påstår sig vara "antiislamister" islamisternas ärenden så länge islamisternas ärenden sammanfaller med judarnas.
Citera
2012-10-20, 00:33
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

"Nästan lika illa". Det betyder att Avpixlat anser att det är värre bland Assads patrioter än bland den judeoislamistiska pöbeln. Ni får så många signaler och fattar så lite. Här går Avpixlat som påstår sig vara "antiislamister" islamisternas ärenden så länge islamisternas ärenden sammanfaller med judarnas.
Mycket intressant. Detta visar verkligen att AP inte är anti islam utan pro Israel. Det skulle vara intressant att fråga AP vad de tyckte om USA/Israels stöd till talibanerna på 80-talet.

Jag är förvånad över att läsarna inte reagerar på att AP stödjer islamister som försöker störta en ateistisk ledare.
Citera
2012-10-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Jag är förvånad över att läsarna inte reagerar på att AP stödjer islamister som försöker störta en ateistisk ledare.
Det är/blir inte jag. Jag blir alltid lika förvånad när en läsare av valfri publikation reagerar mot vad som skrivs. Jag blir aldrig överraskad när de bara tar emot. Människans naturtillstånd är sverigedemokratens auktoritetstro. Den högre nivån tillkommer de självständiga. Att inte tro på Avpixlats/DN:s jihadistvurm är ovanligt och förvånande. 99% av alla människor kommer att följa Avpixlat/DN/Aftonbladet in i döden.
Citera
2012-10-20, 13:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Då dröjer det nog inte tills vi får läsa någon hyllningsartikel på Avpixlat om hur Israel på internationellt vatten bordar Ship to Gazas fartyg "Estelle". Övriga media har skrivit om det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in