Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-14, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag hoppas du kommer att förstå skillnaden mellan att granska och att sprida illasinnat skvaller.
Avpixlat har inte gjort flera av de kontroller som skulle krävas för att kalla det granskning.

Och som någon pekat på, kvinnans sexliv tas med för för att locka läsare. Det är skvaller, det är lågt, det är förtal, det är inte granskning.

När det är anmält till myndighet är det inte skvaller utan offentliga handlingar så småningom
Citera
2016-03-14, 22:49
Citat:
Jag hoppas du kommer att förstå skillnaden mellan att granska och att sprida illasinnat skvaller.
Avpixlat har inte gjort flera av de kontroller som skulle krävas för att kalla det granskning.

Och som någon pekat på, kvinnans sexliv tas med för för att locka läsare. Det är skvaller, det är lågt, det är förtal, det är inte granskning.

Och hur vet du vad som är granskat eller inte?
Som jag sa tidigare är det under utredning och då kan man inte ta med vissa saker som skulle förstöra bevisningen i utredningen skede..

Vad är det som är så svårt att få in ??
Citera
2016-03-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Är det då inte upp till läraren och eleven att välja? Du försöker enbart relativisera det moraliskt omsakliga med kvinnans agerande, samtidigt som jag misstänker att du inte stödjer din egen logik.

Nå är det ok om jag som lärare ligger med mina elever. Så länge de är äldre än 15 år?

Nej det är inte okej att du ligger med dina elever. Det är mot lagen. Men det är nog i regel okej med mej att du ligger med dina kolleger. Sen får du tycka vad du vill om det är smakligt eller osmakligt.
Citera
2016-03-14, 23:05
Medlem
Citat:

Vad vet du om vad som är gjort och inte gjort?

Med dina måttstockar för vad som är skvaller så är alla artiklar som skrivs om en person alltid skvaller.
Du har absolut ingenting att komma med för att belägga dina påståenden.

Man har avslöjat (ska vi kalla det avslöjande istället?) ett missförhållande inom asylindustrin där en föreståndare för en flyktingförläggning har haft sex med boende på flyktingförläggningen.
Citera
2016-03-14, 23:12
Medlem
Citat:
Jag vet att det är så. Något mer insatt i frågan är ni vänstertroll. Men gör lite efterforskningar och berätta vad du hittar.

Bra att du vet. Jag litar på att du är mer insatt. Men jag tror inte ett ögonblick på att du talar om vad som är sant eller ej.
Jag har inte tillgång kontona som visar vilka som finansierar avpixlat, om det är folk i SD-ledningen eller ryssarna eller fan själv.
Inte heller har jag tillgång till den interna mejväxlingen mellan SD-ledare och avpixlat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17029976.ab
Citera
2016-03-14, 23:12
Medlem
Citat:
Nä för granskning är det bara om oseriösa medier som Sexpressen anlitar våldsdömda vänsterextremister som med olagliga metoder tillförskansar sig information?

Var det så du tänkte?

Neh snarare på kommunlskandalen.
Citera
2016-03-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnalandet
När det är anmält till myndighet är det inte skvaller utan offentliga handlingar så småningom

Ja det blir ju i regel offentliga handlingar så småningom. Problemet med avpixlat är att de inte gjort någon granskning, de påstår att förundersökningen lagts ner. Men jag litar mer på dig än på avpixlat. Men också en anmälan till myndigheter kan sluta med att det är grundlöst.
I vilket fall som helst sprider avpixlat illasinnat skvaller eftersom man inte har resultatet av anmälan att stödja sig på.
Citera
2016-03-14, 23:25
Medlem
Citat:
Undrar om misstanken om brott mot barn också är pajkastning!?

För Herr H har väl koll på dina källor?

https://minfil.org/Gdadm2bcba/image.jpeg

Ytterligare en som inte har läst dom bifogade källor i trådstarten. Man börjar tro att det är ni som sänker PISA-resultaten.

Citat:
Det påstås att Anna haft flera olika sexuella relationer med män på boendet och att Saman misshandlat ett av hennes barn. En anmälan upprättas en månad efter incidenten som enligt alla närvarande var en olyckshändelse och utredningen läggs. Avpixlat använder då ett brev som skickats från åklagaren där en ”särskild företrädare för barn” utses som ett bekräftande att barnet ändå blivit misshandlat. I brevet står det nämligen att barn ska ha rätt till en företrädare när det finns anledning att anta att barnet utsatts för brott. Texten är alltså en standardtext, men som Avpixlat använder för att ge sken av att brott ändå begåtts.

Vad Avpixlat inte förstår är att en sådan företrädare och brev ska skickas ut för att tillgodose barnets bästa. Detta är alltså inte ett bevis för någons skuld. Snarare tvärt om, ”anledning att anta” är den absolut lägsta formen av misstanke. Utredning lades ner och personen ska anses som oskyldig, men Avpixlat väljer att måla upp någon slags konspiration.

Var det något mer du ville? Kan inte alla sd-babianer härinne läsa trådstarten samt källorna eller saknar ni grundläggande läskunskaper?
Citera
2016-03-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Läste också Dagerlinds svar.... alltså vilket djävla stolpskott.
Hade en Sosse eller Mpare svarat så djävla töntigt hade de rykt, men nu är det sektens egna clown, då kan man säga vad fan som helst.

Jimmie åkesson kunde sitta med bajs på huvudet och alla skulle säga: "Va snyggt, modekillen!"

JÅ skulle kunna komma undan med att bli tagen på bar gärning medan han våldtar en gammal gubbe, sd-patrasket härinne skulle hävda "photoshop"
Citera
2016-03-14, 23:30
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Ytterligare en som inte har läst dom bifogade källor i trådstarten. Man börjar tro att det är ni som sänker PISA-resultaten.

Var det något mer du ville? Kan inte alla sd-babianer härinne läsa trådstarten samt källorna eller saknar ni grundläggande läskunskaper?

Åh, herr källa har vaknat till liv för att använda sig av de begåvades ord..

Pinsammast av allt i det hela är att du inte ens fattar att du ökar deras trafik till deras sidor.
Kanske du som sänker PISA-resultaten ??
Med tanke på hur du agerar så är det inte anmärkningsvärt i så fall
Citera
2016-03-14, 23:32
Medlem
Citat:
Och hur vet du vad som är granskat eller inte?
Som jag sa tidigare är det under utredning och då kan man inte ta med vissa saker som skulle förstöra bevisningen i utredningen skede..

Vad är det som är så svårt att få in ??

Kan man visst det. Har man något hållbart att komma med så skriver man det eller också avstår man om det man hittills har bara är luft. Man skriver inte, jo avpixlat gör det, löst skvaller.
Citera
2016-03-14, 23:33
Bannlyst
Citat:
Bra att du vet. Jag litar på att du är mer insatt. Men jag tror inte ett ögonblick på att du talar om vad som är sant eller ej.
Jag har inte tillgång kontona som visar vilka som finansierar avpixlat, om det är folk i SD-ledningen eller ryssarna eller fan själv.
Inte heller har jag tillgång till den interna mejväxlingen mellan SD-ledare och avpixlat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17029976.ab

Och ändå envisas du med att hävda det ena och det andra, helt utan belägg eller källor. Vänstern är tamefan en sekt värre än Folkets Tempel. Synd bara att ni inte följer samma utgång som de gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in