2012-07-30, 00:18
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Men de är ju helt sanslösa på Avpixlat. För ett tag sedan läste jag på sajten om nån muslim nånstans i USA som hade bitit någon i kinden. Detta rapporterades trots att Avpixlat knappast har ett utpräglat USA-fokus i sin rapportering rent generellt. Vi pratar alltså om ett land där det begås tusentals riktigt grova brott per dygn. När Avpixlat skriver sin första artikel om landet på en månad handlar det om en muslim som har bitit någon i kinden. Det extrema fokuset på islam kommer inte från friska hjärnor.
Det 'sanslösa' är att sajten Avpixlat vuxit sig så stark. Och, varför då? Jo, och det tror jag du inser, beror på gammelmedias våta filt över en bred och öppen beskrivning av händelser, skeenden och annat som försiggår i samhället. Om man haft en 'tredje statsmakt' som relaterat alla nyanser och sidor av vad som pågår, så hade det inte behövts en PI eller AP. Så, fenomenet är framkallat av en kraftig snedvridning, och ett lakejbeteende som man baxnar inför, av de media som slutat granska politikerna och deras maktutövning, som det var fordom.
Precis som försvarsadvokater alltid ställer upp och försvarar sina klienter - oakttat brottslingens gärning - med hänvisning till att MAKTAPPARATEN (#staten) alltid har ett gigantiskt, organisatorisk och ekonomiskt övertag, så kan man enkelt hävda att samma förhållande råder inom mediasfären. Vilket legitimerar AP, Fria tider, m fl, att höja rösten i ett eljest tystat samhälle.
Då tycker jag att vissa få klavertramp, på låg nivå - som du antyder - är av underordnad betydelse. Inte att försvara, men förklarliga. Opponenterna är människor som huvudsakligen på sin fritid tagit upp media-kampen mot det etablissemang, som bestämt att Sverige skall vara världens generösaste invandrarland. Du borde inse att detta uppväcker motstånd och aversion. Därför är det viktigt att höja rösten, i demokratisk anda (så länge den tillåts), mot det man inte tycker är ett värdigt beteende mot svenska folket. Eller...?