Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Du förstår inte, jag röstar SD. Men jag skulle verkligen föredra om partiet var lika oavhängigt judiska intressen som andra intressen. Att förneka partiets devota inställning till Israel/judendomen är på gränsen till pinsamt. Jag har förövrigt inga större problem med judendomen rent generellt, det är bara det att jag ogillar att SD inte har en fullkomlig politisk integritet och t.ex. inte klarar av att inta en neutral position i mellanösternkonflikten.
Både tidigare PI och nu Avpixlat fyller en stor roll i mediasverige men trovärdigheten för publikationen och partiet bakom skulle öka väsentligt om man klippte med de judiska intressena.
Nu pratar du i nya termer.
1. Du röstar SD, trots "judisk intressen" inom partiet, som du ogillar.
2. Du gillar PI/AP, men 'lider' av deras 'brist på trovärdighet', pga armkrok med SD ("judiska intressen")?
Du verkar ha dubbla lojaliteter, näst intill oförenliga? Gör du inte det hela väldigt besvärligt för dig själv? Nån 'neutral' position i 'mellanösternkonflikten' kan du nog se dig om. Den lär inte komma via AP iaf. Varför skulle SD inta en sådan hållning förresten? Det är fritt val, eller hur? Att 7k står enade är deras sak, bara bra med mothugg. Vore bra om det utvidgades till MENA, då finns ytterligare grogrund till intressanta frågeställningar. Men jag vet inte vilken omfattning du själv lägger in i begreppet 'mellanösternkonflikten', du får gärna förtydliga.