2012-08-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Man får visst kritisera Israel på Avpixlat. Det har jag gjort och det var inga problem med det.

Ljug inte, så blir du trovärdigare.
Jag har blivit avstängd och censurerad flera gånger utan att bryta mot reglerna, det kan vara att de inte alltid gör så, men jag är långt ifrån ensam om den erfarenheten.

Detta var visserligen när sidan hette Politiskt Inkorrekt, men jag tvivlar på att det har ändrats.
Citera
2012-08-25, 20:37
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Har du samma uppfattning vad gäller t ex kommunistpartiet och organet Ny Dag (partiet numera draperat som 'vänsterpartiet')? Och vore beredd att jämra dig likartat över detta partis eventuella kopplingar till Sovjetunionen och DDR, på den tiden det begav sig?

Vet inte om just dig, men många AP-kritiker "antar" och "tror" en massa samband. Man får ofta den bestämda känslan att jude-/Israelbabblar-agendan tjänar som ursäkt och språngbräda för att vända blicken bort från både AP:s och SD:s idoga kamp mot jihadiist-islamismen, invällningskatastrofen, importerade kriminaliteten, bidragsfusket, skamvåldet, skolbränningarna, klan- och gängkulturen mm, som är de i AP:s fall helt förhärskande områdena man agerar inom. Detta är main issue, ärvt från PI, går inte att snacka bort med allehanda snedvinklingar och piruetter.

Att dom inte tar upp "Israel-/judefrågor" är ointressant, det finns inget som tvingar någon publicist att omfatta allting, alla har sin agenda. ICA-kuriren skriver inte om idrott, vilket tycks helt Ok för deras ägare och läsare.

Och, när det kommer till refusering av inlägg... jfr gammelmedias i stort sett förhärskande granskningscensur före publicering, många dessutom stängt ned kommentatorsfälten helt. AP har väldigt lite att skämmas för imo. Det begås säkert ett och annat misstag, men det görs i alla sammanhang, ingen är felfri. Om en del Expo-trogna debattförstörare kickas ut, så kan iaf jag lätt leva med det.
Du förstår inte, jag röstar SD. Men jag skulle verkligen föredra om partiet var lika oavhängigt judiska intressen som andra intressen. Att förneka partiets devota inställning till Israel/judendomen är på gränsen till pinsamt. Jag har förövrigt inga större problem med judendomen rent generellt, det är bara det att jag ogillar att SD inte har en fullkomlig politisk integritet och t.ex. inte klarar av att inta en neutral position i mellanösternkonflikten.

Både tidigare PI och nu Avpixlat fyller en stor roll i mediasverige men trovärdigheten för publikationen och partiet bakom skulle öka väsentligt om man klippte med de judiska intressena.
Citera
2012-08-25, 22:11
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Du förstår inte, jag röstar SD. Men jag skulle verkligen föredra om partiet var lika oavhängigt judiska intressen som andra intressen. Att förneka partiets devota inställning till Israel/judendomen är på gränsen till pinsamt. Jag har förövrigt inga större problem med judendomen rent generellt, det är bara det att jag ogillar att SD inte har en fullkomlig politisk integritet och t.ex. inte klarar av att inta en neutral position i mellanösternkonflikten.

Både tidigare PI och nu Avpixlat fyller en stor roll i mediasverige men trovärdigheten för publikationen och partiet bakom skulle öka väsentligt om man klippte med de judiska intressena.
Nu pratar du i nya termer.

1. Du röstar SD, trots "judisk intressen" inom partiet, som du ogillar.
2. Du gillar PI/AP, men 'lider' av deras 'brist på trovärdighet', pga armkrok med SD ("judiska intressen")?

Du verkar ha dubbla lojaliteter, näst intill oförenliga? Gör du inte det hela väldigt besvärligt för dig själv? Nån 'neutral' position i 'mellanösternkonflikten' kan du nog se dig om. Den lär inte komma via AP iaf. Varför skulle SD inta en sådan hållning förresten? Det är fritt val, eller hur? Att 7k står enade är deras sak, bara bra med mothugg. Vore bra om det utvidgades till MENA, då finns ytterligare grogrund till intressanta frågeställningar. Men jag vet inte vilken omfattning du själv lägger in i begreppet 'mellanösternkonflikten', du får gärna förtydliga.
Citera
2012-08-25, 22:55
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nu pratar du i nya termer.

1. Du röstar SD, trots "judisk intressen" inom partiet, som du ogillar.
2. Du gillar PI/AP, men 'lider' av deras 'brist på trovärdighet', pga armkrok med SD ("judiska intressen")?

Du verkar ha dubbla lojaliteter, näst intill oförenliga? Gör du inte det hela väldigt besvärligt för dig själv? Nån 'neutral' position i 'mellanösternkonflikten' kan du nog se dig om. Den lär inte komma via AP iaf. Varför skulle SD inta en sådan hållning förresten? Det är fritt val, eller hur? Att 7k står enade är deras sak, bara bra med mothugg. Vore bra om det utvidgades till MENA, då finns ytterligare grogrund till intressanta frågeställningar. Men jag vet inte vilken omfattning du själv lägger in i begreppet 'mellanösternkonflikten', du får gärna förtydliga.
Du kanske kan berätta för mig vad jag ska rösta på... Märklig kommentar måste jag säga.

Motsätter mig inte att partier eller tidskrifter tar ställning i frågor av allehanda karaktär, det är liksom deras uppgift. Däremot innebär det ett trovärdighetsproblem för ett parti eller en tidskrift om det finns kopplingar av finansiell art eller liknande till judiska intressen. Om jag säger att det är ett trovärdighetsproblem så är det faktiskt det så länge jag inte ljuger om saken. Och det finns en väldig massa SD-anhängare och inte minst potentiella SD-anhängare som upplever kopplingen som mycket problematisk. Partiet har ett ungdomsförbund som tycker att förhållandet är ett problem. Problemet spiller över på Avpixlats trovärdighet. Vad är det att förneka?

Däremot skulle knappast någon uppfatta det som problematiskt om kopplingen inte fanns.
Citera
2012-08-25, 23:37
Medlem
Avpixlat är rasistiskt. De har kommentarer som är rasistiska. Jag fattar inte varför SD inte tar avstånd från Avpixlat eftersom det är ett sänke för partiet. Ja, Expo är inte mycket bättre. Bägge sajterna har mer gemensamt än vad som skiljer dom åt. De har en yttre fiende som de förtalar till max.

Ps. Att rasisterna som hänger på Avpixlat gör det på en judevänlig sajt är verkligen märkligt eftersom innan man upptäckte muslimska hotet så var det judarna till 100 %. Ds.
Citera
2012-08-25, 23:54
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltmatargatan4
Avpixlat är rasistiskt. De har kommentarer som är rasistiska. Jag fattar inte varför SD inte tar avstånd från Avpixlat eftersom det är ett sänke för partiet. Ja, Expo är inte mycket bättre. Bägge sajterna har mer gemensamt än vad som skiljer dom åt. De har en yttre fiende som de förtalar till max.

Ps. Att rasisterna som hänger på Avpixlat gör det på en judevänlig sajt är verkligen märkligt eftersom innan man upptäckte muslimska hotet så var det judarna till 100 %. Ds.

muslimer är ingen ras Einstein, Avpixlat kan därför hetsa mot muslimer precis hur mkt de vill, det gör dem fortfarande inte till rasister.
Citera
2012-08-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
muslimer är ingen ras Einstein, Avpixlat kan därför hetsa mot muslimer precis hur mkt de vill, det gör dem fortfarande inte till rasister.
Visst.
Citera
2012-08-26, 09:19
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Fast hur är det egentligen med judendomen. De enda som jag känner till verkligen påstår att judarna är en ras är nazisterna och judarna själva. De flesta andra brukar anse att det är en religion och i litet vidare bemärkelse en kultur. Ungefär som den muslimska.
Citera
2012-08-26, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Jag har blivit avstängd och censurerad flera gånger utan att bryta mot reglerna, det kan vara att de inte alltid gör så, men jag är långt ifrån ensam om den erfarenheten.

Detta var visserligen när sidan hette Politiskt Inkorrekt, men jag tvivlar på att det har ändrats.

Nu är vi verkligen seriösa i våra klagomål. Det visar sig att det är inte ens AP du gnäller på utan en sedan långt tillbaka nerlagd sajt. Hur kan man skriva inlägg på inlägg och låtsas när den sedan visar vara trams helt enkelt.
Citera
2012-08-26, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltmatargatan4

Det är din uppfattning, men alla som enligt dig hänger där tycker säkert inte så. Är ganska säker på att du inte ens vet vad ordet står för egentligen.

Att folk har en uppfattning som är diametral mot din innebär inte att de är rasister.
Citera
2012-08-26, 11:13
Medlem
rehyptols avatar
Blev bannad för jag rättade 2 utav deras artiklar, haha så jävla värdelös sida.
Citera
2012-08-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Nu är vi verkligen seriösa i våra klagomål. Det visar sig att det är inte ens AP du gnäller på utan en sedan långt tillbaka nerlagd sajt. Hur kan man skriva inlägg på inlägg och låtsas när den sedan visar vara trams helt enkelt.
Notera trådens rubrik, "Avpixlat.info tar över efter Politiskt Inkorrekt". I allt väsentligt är det samma sida. Förnekar du att kommentarer som inte bryter mot reglerna ändå raderas och kommentatorerna bannas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in