2012-07-19, 11:34
Medlem
nygraddads avatar
Trodde vi rörde oss åt någorlunda lika håll men tydligen är det för många viktigare med personlig bekräftelse än att uppnå resultat. Synd och trist att man inte kan skippa prestigen för att gynna det slutgiltiga målet.
Senast redigerad av nygraddad 2012-07-19 kl. 12:17.
Citera
2012-07-19, 12:06
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
http://avpixlat.info/2012/07/18/terr...aeler-sprangd/

Kul att läsa kommentarerna.
ALLA hyllar Israel och uppmanar till utrotning av Iran.
De få kommentarer som säger något annat eller manar till återhållsamhet eller ens andas kritik mot Israel raderas.
Sionisterna där borta är helt tokiga.
Även om jag inte har något personligt intresse av det så är det ju störtlöjligt att Avpixlat, en sida som säger sig värna om yttrandefriheten, tvingar folk att antingen tycka precis som dem eller vända sig någon annanstans. Jag brukade besöka Avpixlat ett tag i tron om att sidan var objektiv, men jag tröttnade ganska snabbt på dess selektiva (ja, åt andra hållet) rapportering och överdrivet raljerande skrivsätt.
Citera
2012-07-19, 12:07
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
http://avpixlat.info/2012/07/18/terr...aeler-sprangd/

Kul att läsa kommentarerna.
ALLA hyllar Israel och uppmanar till utrotning av Iran.
De få kommentarer som säger något annat eller manar till återhållsamhet eller ens andas kritik mot Israel raderas.
Sionisterna där borta är helt tokiga.

Trevlig, de som stör sig på Avpixlat gör det pga att de ät för Israelvänliga Jag gillar Avpixlat mer och mer för varje dag som går
Citera
2012-07-19, 12:11
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Även om jag inte har något personligt intresse av det så är det ju störtlöjligt att Avpixlat, en sida som säger sig värna om yttrandefriheten, tvingar folk att antingen tycka precis som dem eller vända sig någon annanstans. Jag brukade besöka Avpixlat ett tag i tron om att sidan var objektiv, men jag tröttnade ganska snabbt på dess selektiva (ja, åt andra hållet) rapportering och överdrivet raljerande skrivsätt.

Visst väljer de sina nyheter, men Avpixlat är ändå en grymt viktig sida. Bara att vanliga PK-tidningar stör sig något otroligt på avpixlat ser jag som en stor vinst. Tidningar censurerar sen kan man läsa sanningen på Avpixlat.

Vill man diskutera kan man göra det på flashback
Citera
2012-07-19, 12:17
Medlem
zingocolas avatar
Vad ska man förvänta sig av avpixlats läsare, om de har Ekherot som deras största idol? Judesvinen och deras vilseledande plan för WT-folket i Sverige är en samlingsplats för att ryggdunka varandra. Kommer någon med rätt fakta elller ifrågasätter något så raderas det med omedelbar verkan. Ändå har de mage att kritisera Aftonhoran och deras censur. Idioterna donerar pengar till sidan och Juden håvar in dem på ett typiskt judiskt sätt och runkar på deras bönder till läsare.
Citera
2012-07-19, 12:46
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingocola
Vad ska man förvänta sig av avpixlats läsare, om de har Ekherot som deras största idol? Judesvinen och deras vilseledande plan för WT-folket i Sverige är en samlingsplats för att ryggdunka varandra. Kommer någon med rätt fakta elller ifrågasätter något så raderas det med omedelbar verkan. Ändå har de mage att kritisera Aftonhoran och deras censur. Idioterna donerar pengar till sidan och Juden håvar in dem på ett typiskt judiskt sätt och runkar på deras bönder till läsare.

Hemskt att läsa såna nazistiska inlägg.

Att så många nazister, muslimer, vänstern, PK-media verkligen hatar AP så mycket, gör mig verkligen glad att Avpixlat.info finns.
Citera
2012-07-19, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Undrar hur många du träffat för att ditt uttalande skall kännas relevant. Vad har du emot förståndshandikappade, är du en som lider av mindervärdighetskomplex och därför ser ned på andra?
Om du fortsätter att läsa mer än första meningen i mitt inlägg som du citerade så ser du att jag motiverar min kritik. De enda jag ser ner på är idioter och lättlurade fårskallar. Neokonservativa krigshetsande och antinationalistiska fårskallar ser jag ner på mest av dem alla. Hurså?
Senast redigerad av Straybullet 2012-07-19 kl. 13:30.
Citera
2012-07-19, 15:43
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygraddad
Trodde vi rörde oss åt någorlunda lika håll men tydligen är det för många viktigare med personlig bekräftelse än att uppnå resultat. Synd och trist att man inte kan skippa prestigen för att gynna det slutgiltiga målet.
Ja, det är faktiskt en tanke som jag funderat en hel del på. Det verkar viktigare att få lite ryggdunkar och just sin sanning spridd än att fler folk få läsa alternativa nyheter. några av de absolut mest kritiska personerna bakom sidor som avpixlat är faktiskt personer som själv vill se minskad invandring. Jag är helt på det klara med att exempelvis avpixlat gör en del övertramp och bör ibland kritiseras. Jag tror det handlar om avundsjuka, man vill helt enkelt få över dessa läsare till sig självt. Vad man inte, tror jag, tänker på är att även dessa grupperingar tjänar på att allt fler läsare läser alternativ media. Det verkar man skita i utan man nöjer sig med att försöka fiska upp den nuvarande läsarskalan.

Sedan finns det givetvis ideologiska orsaker, är du nazist/arab så är det givetvis inte godtagbart att sympatisera med Israel, vilket innebär att parterna förutom den inbördes och lite löjliga tävlan om att kannibalisera på varandras läsarantal, även är ideologiska motståndare.

Citat:

Jag misstänkte efter ditt föraktfulla inlägg om WT-folk, idioter och bönder att du var invandrare, och mycket riktigt:
Citat:
Nej aldrig i livet. Vill ej ha snåla,fräkniga och mesar. Fyfan, dessutom håller nästan aldrig ett svenskt förhållande då dem saknar respekt och inte kan ta hand om en kvinna på rätt sätt. Inte konstigt att svenska män sticker till Thailand och hittar sig en hora till fru. De har ingen självrespekt och saknar kuk.
Var gör du i Sverige om du hatar svenskar så mycket? Har du ingen heder, eller är förmånen att få bli livstidsförsörjd så stor att du trots ditt hat stannar kvar? Stick härifrån!
Citera
2012-07-19, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Jag tror det handlar om avundsjuka, man vill helt enkelt få över dessa läsare till sig självt.
Eller så handlar det inte alls om det utan att Avpixlat ofta propagerar för sådant som är skadligt och osunt. Judevurmandet och den totala skräcken för muslimer (även muslimer borta i tredje världen) är ett sådant exempel. Det är helt enkelt livsfarligt och bygger på okunskap och historielöshet.

Ytterligare exempel är ju motståndet mot den etniska nationalismen och organisationer som förespråkar sådan. Lägger man då ihop 1 + 1 så inser man snabbt att Avpixlat mest fungerar som en säkerhetsventil där invandringskritiker kan fångas upp på ett för makten ofarligt sätt och utan att man riskerar att de intar en radikalare hållning än den vettlösa invandringskritiska, muslimfientliga och neokonservativa hållningen.

Det är ju bara att läsa i den här tråden för att inse att Avpixlat uppenbarligen har en skadlig inverkan på människor när de menar att muslimer är roten till allt hot, och att Israel och den organiserade judenheten är vår räddning och våra allierade eller att etnisk nationalism borde kriminaliseras.

Historielöshet, okunskap och dumhet bör väl inte premieras? Eller? Var är fritänkarna någonstans? Var är de kritiskt tänkande och de självständigt analyserande någonstans?
Senast redigerad av Straybullet 2012-07-19 kl. 16:08.
Citera
2012-07-19, 16:16
Bannlyst
Läste på avpixlat idag för första gången. Bara en fråga, är detta en seriös tidning? Inget skämt alltså?
Citera
2012-07-19, 16:18
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malevich
Läste på avpixlat idag för första gången. Bara en fråga, är detta en seriös tidning? Inget skämt alltså?

Vad var det som du tyckte var roligt?
Citera
2012-07-19, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av malevich
Det är en webbtidning som drivs av ett okänt antal skribenter. Närmast kan den väl jämföras med Nyheter24, fast med betydligt mer politik och en annan agenda.
Vilka är dina kriterier för att en tidning ska vara seriös och inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in