2012-09-23, 16:21
Medlem
EugeneHutzs avatar
Roligt att dem kallar sig avpixlat och har just pixlar som sin logga. Dumma i huvet nått så jävulskt
Citera
2012-09-26, 10:09
Medlem
birgerburgers avatar
Har inte AP sänkt sig själv långt ner i avgrunden??

PI var hyfsat ok att läsa och även AP till en början. Men nu? Nja....
Citera
2012-09-26, 10:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Har inte AP sänkt sig själv långt ner i avgrunden??

PI var hyfsat ok att läsa och även AP till en början. Men nu? Nja....

Jag försöker förstå vad du syftar på. När jag tittar på dagens
http://avpixlat.info/
så håller den mycket högre journalistisk kvalitet än vid starten, och går knappast att jämföra med gamla PI, där bl a stavfelen stod som spön i backen.

Låt oss ta ett exempel. Berätta vad som är 'avgrund'.
http://avpixlat.info/2012/09/25/afgh...a-tillfalligt/
Citera
2012-09-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag försöker förstå vad du syftar på. När jag tittar på dagens
http://avpixlat.info/
så håller den mycket högre journalistisk kvalitet än vid starten, och går knappast att jämföra med gamla PI, där bl a stavfelen stod som spön i backen.

Låt oss ta ett exempel. Berätta vad som är 'avgrund'.
http://avpixlat.info/2012/09/25/afgh...a-tillfalligt/
Precis, jag kan heller inte förstå det där att PI skulle ha varit bättre. Språket nu lämnar inget övrigt att önska och de skriver om samma saker. Nu har man dessutom en del, eller åtminstone en riktigt bra krönikör.

Jag tror helt enkelt att de flesta har växt ifrån den simplistiska islamhets som båda sidorna ägnar sig åt. Ingenting är så förlegat som en idé vars tid är ute.
Citera
2012-09-26, 20:48
Medlem
Muslimer blablabla muslimer blablabla döp om skiten till muslimpixlat
Citera
2012-09-27, 12:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
.

Jag tror helt enkelt att de flesta har växt ifrån den simplistiska islamhets som båda sidorna ägnar sig åt. Ingenting är så förlegat som en idé vars tid är ute.

Gosse, vi har minst 10 år av islamhets framför oss. Det har inte ens börjat smälla på riktigt ännu. En del käcka nazzar är missnöjda eftersom invandringskritiken "pekar i fel riktning" som Måna Muslim skulle säga, dvs istället för att reta upp oss på primitiva våldsverkare inom islam borde vi alla sitta och diskutera den judiska världskonspirationen och rita skisser på nya koncentrationsläger men... det lär dröja. Innan dess är det de mer omedelbara problemen som ska tas om hand, dvs Mustafa, Nkomo och Janne Alban.

Tror jag lämnar walk over på det där med koncentrationslägren faktiskt.
Citera
2012-09-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Gosse, vi har minst 10 år av islamhets framför oss. Det har inte ens börjat smälla på riktigt ännu. En del käcka nazzar är missnöjda eftersom invandringskritiken "pekar i fel riktning" som Måna Muslim skulle säga, dvs istället för att reta upp oss på primitiva våldsverkare inom islam borde vi alla sitta och diskutera den judiska världskonspirationen och rita skisser på nya koncentrationsläger men... det lär dröja. Innan dess är det de mer omedelbara problemen som ska tas om hand, dvs Mustafa, Nkomo och Janne Alban.

Tror jag lämnar walk over på det där med koncentrationslägren faktiskt.
Svårt att uläsa ur ditt inlägg om du är nöjd med Avpixlats muslimbevakning. Jag tror allt färre är det.

Ja, jag menar att invandringskritiken pekar i fel riktning. Varför är det fel att tillåta böneutrop i moskén i Fittja? Avpixlat skulle väl förmodligen leta upp något universalistiskt skäl. Kanske för att det kränker kvinnor på något sätt. Jag menar att det är fel därför att moskéer överhuvudtaget inte hör hemma i Sverige. Det här är vårt land och svenska folket vill varken ha muslimer eller moskéer här.

Slutligen, vad gör du om Nkomo är kristen kongoles? Kallar du honom svensk då? Om inte varför i så fall fokusera på hans religion?
Citera
2012-09-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ja, jag menar att invandringskritiken pekar i fel riktning. Varför är det fel att tillåta böneutrop i moskén i Fittja? Avpixlat skulle väl förmodligen leta upp något universalistiskt skäl. Kanske för att det kränker kvinnor på något sätt. Jag menar att det är fel därför att moskéer överhuvudtaget inte hör hemma i Sverige. Det här är vårt land och svenska folket vill varken ha muslimer eller moskéer här.
...skrev jag här ovan. Man kan säga att historien gav mig både rätt och fel. Robert Stenkvist från SD citeras med gillande av Avpixlat. Han blandar båda de här typerna av argument, vilket jag egentligen inte har någon invändning emot. Men om man kan vinna en sådan här politisk strid om böneutrop utan att använda liberala argument överhuvudtaget, så har man vunnit en gigantisk seger och skakat etablissemanget på allvar, enligt min mening.

Så här skriver han - uppdelat i en del som jag sympatiserar med och en del argument som jag själv skulle ha undvikit:
Citat:
Botkyrka kommun har inte tagit ställning för eller emot böneutrop, – det har däremot SD. Vi är starkt avvisande till införandet av ett nytt kulturellt inslag i vårt land som starkt påverkar vår kulturella miljö i en främmande riktning.

Sverige har historiskt varit präglat av kristendomen, där vi de senare 50 åren också upplevt en stark sekularisering av samhället. Att tillåta böneutrop är en stark signal om en kursändring både från vår kristna tradition och den allmänna sekularisering som främst vänstern under 1900-talet drivit på.
Citat:
Desto allvarligare anser vi denna kursändring är när den representeras av en religion som inte delar västerländska värderingar i frågor som jämställdhet och demokrati. Självklart är vi för religionsfrihet, men böneutrop är inte en nödvändig del i utövandet av islam, utan tjänar mer som en religiös markör. En del jämför böneutrop med de kristna klockringningarna, i religionsfrihetens namn. Alla vet dock att klockringningarna snarast är en historisk accepterad restpost, som vore omöjlig att införa i dag.

Addendum: Varför ska man inte använda liberala argument? Därför att de obönhörligt i slutändan alltid leder fram till fri invandring. Vill vi stänga gränserna så måste vi avvisa universalistiska argument.
Senast redigerad av Andraandningen 2012-09-28 kl. 19:24.
Citera
2012-09-28, 19:22
Medlem
dubbel
Citera
2012-09-29, 00:31
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Precis, jag kan heller inte förstå det där att PI skulle ha varit bättre. Språket nu lämnar inget övrigt att önska och de skriver om samma saker. Nu har man dessutom en del, eller åtminstone en riktigt bra krönikör.

Det är möjligt att du har rätt. Jag minns bara att jag uppfattade PI som rätt intressant att läsa, medan jag inte alls får ut samma av att läsa AP idag. Det är möjligt att man bara har tröttnat på hur de tuggar samma sak om och om igen. Ska ta mig en titt på PI genom waybackmachine och se vad man hittar...

...

Jag får nog hålla fast vid min uppfattning. Efter lite läsande här:
http://web.archive.org/web/201010141...nkorrekt.info/

så är min uppfattning att AP är mer muslimfixerat än vad PI var, AP kan skriva om vilka nya lagar som stiftas i mellanöstern vilket borde vara helt ointressant för en nationalist som ser till Sverige först och främst.

Så ja, jag kvarhåller min uppfattning att PI var bättre än AP. Åtminstone är det min bedömning utifrån mitt urval från waybackmachine.
Citera
2012-09-29, 11:42
Medlem
Citat:
Addendum: Varför ska man inte använda liberala argument? Därför att de obönhörligt i slutändan alltid leder fram till fri invandring. Vill vi stänga gränserna så måste vi avvisa universalistiska argument.

Du har fel igen. Robert Stenkvists hela argumentation är övertygande och effektiv. Det finns ingenting som säger att liberala argument när det gäller kvinnans lika rättigheter, yttrandefrihet och religionsfrihet logiskt leder till att man är för fri invandring. Klassiska liberaler värnar äganderätten. Sveriges medborgare äger Sverige och bestämmer fritt om andra ska släppas in den "nationella klubben" som "delägare". Det finns ingen som helst logisk motsttning mellan stängda gränser och ökad/värnad frihet för svenska medborgare. Den "liberala" delen av argumentet kompletterar den värdekonservativa och gör helheten starkare.

Avpixlats krönikörer som skriver under eget namn har inneburit ett lyft. Bäst är Mats Dagerlind.
Många notiser skäms dock fortfarande av usel språkbehandling. Ett exempel: http://bit.ly/Sr3AeQ
Citera
2012-09-29, 13:26
Medlem
http://avpixlat.info/2012/09/28/musl...ya-nazisterna/

Den rubriken säger väl allt om Avpixlat. Herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in