2012-07-19, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är en webbtidning som drivs av ett okänt antal skribenter. Närmast kan den väl jämföras med Nyheter24, fast med betydligt mer politik och en annan agenda.
Vilka är dina kriterier för att en tidning ska vara seriös och inte?

Har mest läst krönikor men känns som en stor ironisering av de som idag kallar sig nationalister och av de som har nån slags fobi mot politisk korrekthet, tror inte det som skrivs är på allvar, men jag kan ha fel.
Citera
2012-07-19, 16:48
Bannlyst
Citat:
Om du fortsätter att läsa mer än första meningen i mitt inlägg som du citerade så ser du att jag motiverar min kritik. De enda jag ser ner på är idioter och lättlurade fårskallar. Neokonservativa krigshetsande och antinationalistiska fårskallar ser jag ner på mest av dem alla. Hurså?

Har väl ingen betydelse hur du motiverar dig du skriver helt enkelt att du ser ner på förståndshandikappade.
Citera
2012-07-19, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Har väl ingen betydelse hur du motiverar dig du skriver helt enkelt att du ser ner på förståndshandikappade.
Men lägg av nu din jävla fjant. Det är ju precis det här jag talar om, du klarar inte ens av att debattera sakligt och bemöta min kritik eller mina argument utan väljer istället att börja svamla om mitt ordval och om att jag "ser ner på förståndshandikappade". Vad fan har det med den här tråden att göra?

Är du oförmögen eller bara ointresserad av att bemöta mina inlägg i sak så kan du väl bara ignorera dem istället för att bete dig som en korkad snorvalp?
Citera
2012-07-19, 16:57
Bannlyst
Citat:
Men lägg av nu din jävla fjant. Det är ju precis det här jag talar om, du klarar inte ens av att debattera sakligt och bemöta min kritik eller mina argument utan väljer istället att börja svamla om mitt ordval och om att jag "ser ner på förståndshandikappade". Vad fan har det med den här tråden att göra?

Är du oförmögen eller bara ointresserad av att bemöta mina inlägg i sak så kan du väl bara ignorera dem istället för att bete dig som en korkad snorvalp?

Här behöver vi svära för att visa att vi minsann är bättre än andra. Du behöver istället vårda ditt språk och dessutom sluta se ner på förståndshandikappade.
Citera
2012-07-19, 17:50
Medlem
Till Moderator.

Den 18/7 startade jag ett inlägg med rubriken "Bloggen Avpixlat använder fula metoder" under "Invandring och Integration". Varför har du flyttat den debatten till denna tråd? Det är inte samma diskussion.
Citera
2012-07-19, 19:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eve.Evesson
Till Moderator.

Den 18/7 startade jag ett inlägg med rubriken "Bloggen Avpixlat använder fula metoder" under "Invandring och Integration". Varför har du flyttat den debatten till denna tråd? Det är inte samma diskussion.
Alltså, nu vill inte jag leka moderator, men jag ser att du inte riktigt är van vid hur Flashback fungerar. Jag ser att du startat ytterligare en tråd i ämnet Avpixlat stjäl material. Den här tråden har vi använt för att diskutera allmänt om Avpixlat och här passar även din debatt in. Den här tråden har läsare och är ofta aktiv. I Integration och invandring diskuteras invandringspolitiska frågor och att diskutera där om hur Avpixlat stjäl material utan att källhänvisa ligger lite utanför ämnet. Den diskussionen passar således bättre in här under medier och journalistik. Fortsätt skriva i den här tråden nu och skapa inte fler nya trådar i samma ämne

Vidare har jag svårt att se varför Avpixlat har så svårt att källhänvisa. Någon hade en teori om att de kan framstå som "rasistiska" om de hänvisar till lite mer nationella sajter men det är en sådan självklarhet att källhänvisa när man driver den typen av sajter och det är fel att ta all cred själv för sådant som andra lagt ned möda på att ta fram.
Citera
2012-07-19, 19:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eve.Evesson
Till Moderator.

Jag utgår från att ni kontaktat Avpixlat i frågan. Vad svarar Avpixlat själva på varför de stjäl andras nyheter och vägrar källhänvisa? Har Avpixlat någon förklaring till sitt agerande?
Citera
2012-07-19, 20:12
Medlem
ganglere2s avatar
Avpixlat är ganska "bra" på att censurera sådant som uttrycker den minsta lilla kritik mot terrorstaten Israel. Jag skriver ofta heller på fria tider, här på fb eller liknande ställen. Detta då t.ex. ft tillåter betydligt mer sådant. Jag anser att ockupationsmakten Israel ska kritiseras när den har gjort sig förtjänt av det (vilket är ofta) men det gör tydligen inte mod på avpixlat. På ft kan man dessutom skriva mer fritt. Vissa ord fastnar direkt i avpixlats filter, även mindre "kontroversiella" ord som man tycker är civiliserade och socialt accepterade. Sedan så tas också hela inlägg ofta bort som sagt.
Citera
2012-07-19, 21:01
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Avpixlat är ganska "bra" på att censurera sådant som uttrycker den minsta lilla kritik mot terrorstaten Israel. Jag skriver ofta heller på fria tider, här på fb eller liknande ställen. Detta då t.ex. ft tillåter betydligt mer sådant. Jag anser att ockupationsmakten Israel ska kritiseras när den har gjort sig förtjänt av det (vilket är ofta) men det gör tydligen inte mod på avpixlat. På ft kan man dessutom skriva mer fritt. Vissa ord fastnar direkt i avpixlats filter, även mindre "kontroversiella" ord som man tycker är civiliserade och socialt accepterade. Sedan så tas också hela inlägg ofta bort som sagt.

Jag läser ganska ofta på AP. Och jag tycker det är grymt bra att man rensar bland en massa nazism.

Det kan handla om vad som helst, så vill man anklaga Israel, sionism m.m. Det är grymt bra att de tar bort sånt skit, försök att i alla fall hålla er till ämnet ämnet!
Citera
2012-07-19, 21:14
Medlem
Giulianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malevich
Har mest läst krönikor men känns som en stor ironisering av de som idag kallar sig nationalister och av de som har nån slags fobi mot politisk korrekthet, tror inte det som skrivs är på allvar, men jag kan ha fel.
Skämtar du eller? Vem i hela friden skulle upprätthålla ett sådant ambitiöst projekt som Avpixlat bara för att ironisera? Känns mest som ett billigt och larvigt försök från din sida att klanka ned på Avpixlat.
Citera
2012-07-19, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hastiiiifan
Jag läser ganska ofta på AP. Och jag tycker det är grymt bra att man rensar bland en massa nazism.

Det kan handla om vad som helst, så vill man anklaga Israel, sionism m.m. Det är grymt bra att de tar bort sånt skit, försök att i alla fall hålla er till ämnet ämnet!

Har du lust att visa ett par exempel på nazism på AP är du snäll.
Citera
2012-07-19, 21:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastiiiifan

Jag är inte nazist och skriver inget sådant. Jag använder inte heller deras terminologi men blir censurerad trots det. Det jag menar är att även vanlig kritik av Israel, också väldigt mild och artigt framförd sådan censureras på avpixlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in