Citat:
Ursprungligen postat av Eve.Evesson
Till Moderator.
Den 18/7 startade jag ett inlägg med rubriken "Bloggen Avpixlat använder fula metoder" under "Invandring och Integration". Varför har du flyttat den debatten till denna tråd? Det är inte samma diskussion.
Alltså, nu vill inte jag leka moderator, men jag ser att du inte riktigt är van vid hur Flashback fungerar. Jag ser att du startat ytterligare en tråd i ämnet Avpixlat stjäl material. Den här tråden har vi använt för att diskutera allmänt om Avpixlat och här passar även din debatt in. Den här tråden har läsare och är ofta aktiv. I Integration och invandring diskuteras invandringspolitiska frågor och att diskutera där om hur Avpixlat stjäl material utan att källhänvisa ligger lite utanför ämnet. Den diskussionen passar således bättre in här under medier och journalistik. Fortsätt skriva i den här tråden nu och skapa inte fler nya trådar i samma ämne
Vidare har jag svårt att se varför Avpixlat har så svårt att källhänvisa. Någon hade en teori om att de kan framstå som "rasistiska" om de hänvisar till lite mer nationella sajter men det är en sådan självklarhet att källhänvisa när man driver den typen av sajter och det är fel att ta all cred själv för sådant som andra lagt ned möda på att ta fram.