2012-06-14, 17:17
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det är ju ingen hets eller rasism så länge man håller sig till sanningen, det är det viktigaste. Det ska inte vara så att det ska skrikas hets eller rasism så fort något skrivs som är sant men som vissa inte vill ska komma ut.
Mycket sund grundkontenta av det hela.
Citera
2012-06-14, 17:56
Medlem
Det gäller att hitta balansen.

Just nu har AP en mycket bra mix: de drevar och opinionsbildar mot SVT:s förtigande av SD i samband med partiledardebatten som huvudnummer. De uppmanar läsarna att klaga och lämnar t o m ut en länk för att säga upp TV-abonnemanget! Detta är hur bra som helst: det ska svida att mörka, ljuga och fuska och kan AP piska upp en ilsken opinion så är det skitbra! Jag tänker även på Ezpelatas "manet"-påhopp på svenskar: det piskades upp en opinion som leder till klagomål, mejl och anmälningar! Läsarna peppades till att delta aktivt. Bra!

Sedan finns det en hel del om brott, bidragsfusk, våldtäkter i Oslo och i miljöpartistiska taxibilar och i England, vansinnesfärden i Malmö osv. Bra, detta berör och aktiverar gräsrötterna!

Ytterligare Åkesson, Hanna Wigh, Tahrirtorget, debatt om halalslakt och Migrationsverket. Bra bredd, flera vinklar.

Dessutom de där obligatoriska salafist-posterna som i detta bredare sammanhang inte stör så mycket. Det är egentligen inte att islamkritik inte ska finnas, men det ska bara vara en DEL, det får inte bli ett tjatigt, dominerande inslag. Då verkar sidan bara enögd och tjurig.

Kort sagt: vill AP få största möjliga genomslag med en antiislamsk agenda blir det som mest effektivt om den bara utgör en liten del av läsningen. Merparten MÅSTE handla om brott, media och politik som berör vanliga svenskar.
Citera
2012-06-14, 21:59
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det gäller att hitta balansen.

Just nu har AP en mycket bra mix: de drevar och opinionsbildar mot SVT:s förtigande av SD i samband med partiledardebatten som huvudnummer. De uppmanar läsarna att klaga och lämnar t o m ut en länk för att säga upp TV-abonnemanget! Detta är hur bra som helst: det ska svida att mörka, ljuga och fuska och kan AP piska upp en ilsken opinion så är det skitbra! Jag tänker även på Ezpelatas "manet"-påhopp på svenskar: det piskades upp en opinion som leder till klagomål, mejl och anmälningar! Läsarna peppades till att delta aktivt. Bra!

Sedan finns det en hel del om brott, bidragsfusk, våldtäkter i Oslo och i miljöpartistiska taxibilar och i England, vansinnesfärden i Malmö osv. Bra, detta berör och aktiverar gräsrötterna!

Ytterligare Åkesson, Hanna Wigh, Tahrirtorget, debatt om halalslakt och Migrationsverket. Bra bredd, flera vinklar.

Dessutom de där obligatoriska salafist-posterna som i detta bredare sammanhang inte stör så mycket. Det är egentligen inte att islamkritik inte ska finnas, men det ska bara vara en DEL, det får inte bli ett tjatigt, dominerande inslag. Då verkar sidan bara enögd och tjurig.

Kort sagt: vill AP få största möjliga genomslag med en antiislamsk agenda blir det som mest effektivt om den bara utgör en liten del av läsningen. Merparten MÅSTE handla om brott, media och politik som berör vanliga svenskar.

du tog orden ur min mun.

det gäller att Avpixlat är en pain in the ass mot media, till slut kommer dom inte ha något val än att skriva sanningen (får man hoppas) eftersom fler och fler drar sig till AP för att få information.

och som någon skrev, Avpixlat och Fria Tider behövs verkligen i dessa dagar.
Citera
2012-06-18, 21:35
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
du tog orden ur min mun.

det gäller att Avpixlat är en pain in the ass mot media, till slut kommer dom inte ha något val än att skriva sanningen (får man hoppas) eftersom fler och fler drar sig till AP för att få information.

och som någon skrev, Avpixlat och Fria Tider behövs verkligen i dessa dagar.

Bonniermedia, Aftonbladet osv kommer aldrig någonsin att "skriva" sanningen. De kör bevisligen hellre sina tidningar i fördärvet än tar tag i det hela. Problemet är att i princip samtliga medarbetare utom fåtalet sitter fast allra längst ner i den kulturmarxistiska föreställningsvärlden. De har inte den mentala kapaciteten eller viljan för den delen för att ta sig ur sitt psykologiska fängelse av egen kraft, där vita alltid är förövare, män alltid förtrycker kvinnor, vit sund kultur och vita människor i allmänhet är av ondo, osv osv. De hade, hela bunten av medarbetare, behövt ett 2-årigt avgiftningsprogram. Kanske kunde man tagit medarbetarna ut ur storstaden och bort ifrån sina kollegor och placerat ut dessa på bondgårdar runt om i landet utan tillgång till internet eller andra kommunikationsmedel. Där skulle de få hjälpa till med de dagliga sysslorna, mjölka kossor, rensa stior osv osv, dvs "skitgörat" för "bönder" som de antagligen anser om de som producerar maten som de gärna äter. Några hade kvicknat till, andra hade inte klarat av det.

Fria mediers roll är inte att vara ett komplement till MSM. Det är att fullständigt konkurrera ut MSM och låta MSM sjunka ihop till den sektverksamheten som vi idag kan skönja bakom fasaderna. Även om jag har i den här tråden kritiserat Avpixlat innan, så är det faktiskt sant att Avpixlat är mer än en nagel i ögat på MSM. Det börjar bli ett ordentligt problem för MSM, och det är bara av godo även om jag har åsikter om Avpixlats fokus. Man skulle kunna bli en rejäl jävla varböld i MSM:s blodsprängda öga om man verkligen närmade sig de mest tabubelagda frågorna i Sverige. Fria medier får INTE ta ett steg tillbaka och tro att deras uppgift är utförd om Aftonbladet skulle råka publicera några sanningsenliga krönikor. När garden är sänkt så kommer den kulturmarxistiska indoktrineringen påbörja igen. MSM måste rämna. Dessa institutioner är kulturmarxismens främsta ideologiska företrädare och förespråkare.

Vi har framtiden för oss. Det pågår just nu en skiktning i dagens Sverige. Gradienten mellan å ena sidan media- och politikeretablissemanget och deras olika omhuldade grupperingar såsom HBT-personell, negrer, muslimer, zigerare osv och andra sidan det mer jordnära folket samt den allt mer växande anti-kulturmarxismrörelsen blir allt större. Snart uppstår det slitningar på riktigt, och då gäller det att vi står på oss. Det var inte vi som inledde attacken på Sverige och det svenska folket. Det var kulturmarxisterna!
Citera
2012-06-18, 22:06
Medlem
2big4yous avatar
Ligger AP nere?
De hade tidigare idag problem med att vissa antivirusprogram ville blockera sidan.
Är det PK maffian som börjar bli skitnödiga?
Citera
2012-06-20, 13:54
Medlem
Avpixlat förfalskar citat - och raderar kommentarer som påpekar detta.

Breivik: “mina förebilder är Fidel Castro och Che Guevara”

Så lyder rubriken. Problemet är bara att Breivik inte alls sagt så. Han har jämfört sin (politiskt motiverade) sjukdomsdiagnos med andra "revolutionärers" ickediagnos. Så här sa han:

– När andra revolutionärer brutit mot lagen, när till exempel Che Guevara och Fidel Castro rånade och plundrade, då satte man ingen antisocial diagnos på dem.

Avpixlat drar sig alltså inte för att ljuga rakt ut.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bre...d-fidel-castro
http://avpixlat.info/2012/06/20/brev...h-che-guevara/

Följande kommentar står i skrivande stund kvar:
Citat:
Varför avlägsnade ni min kommentar? Jag skrev inga fula ord och höll mig mycket sakligt till artikelns innehåll. Ska vi inte vara demokratiska?

Jag skrev i alla fall att:
Den här artikeln är inte sann. Det han sa var att "andra revolutionärer får inga diagnoser för sina gärningar" och inget annat. Han har inte sagt att han ser upp till dem eller att han ser sig själv som dem. Till redaktionen: Jag gillar inte vägen ni är inne på nu. Det som görs i den här artikeln är samma sak som fulmedia gör för att stylta upp sina handikappade resonemang. Fakta bör inte förvrängas och vridas för att låta sin egen åsikt framstå som mer korrekt. Utöver att sänka det allmänna förtroendet för er så skadar det den sverigevänliga rörelsen!
Citera
2012-06-20, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Avpixlat förfalskar citat - och raderar kommentarer som påpekar detta.

Breivik: “mina förebilder är Fidel Castro och Che Guevara”

Så lyder rubriken. Problemet är bara att Breivik inte alls sagt så. Han har jämfört sin (politiskt motiverade) sjukdomsdiagnos med andra "revolutionärers" ickediagnos. Så här sa han:

– När andra revolutionärer brutit mot lagen, när till exempel Che Guevara och Fidel Castro rånade och plundrade, då satte man ingen antisocial diagnos på dem.

Avpixlat drar sig alltså inte för att ljuga rakt ut.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bre...d-fidel-castro
http://avpixlat.info/2012/06/20/brev...h-che-guevara/

Följande kommentar står i skrivande stund kvar:

Ovanligt att du skriver utan att trigga ens försvarsmekanismer, här verkar dock ditt svar vara relevant och det kommer bli intressant att se vad det gör.
Citera
2012-06-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Avpixlat överträffar hela tiden mina mest optimistiska förhopnningar. Nu plats 40.

Det är märkligt att det går så mycket bättre än för PI. Galopperande invandringsproblem? Mindre tabu att diskutera invandringsproblemen? Bättre nyhetsplats?
Var låg Avpixlat som högst? Nu är man nere på plats 51.
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Friatider är på plats 98
Fria Tider däremot klättrar i listan. Nu plats 78.

Ska bli intressant att se om FT kan ta sig förbi Avpixlat.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-06-21 kl. 17:55.
Citera
2012-06-21, 23:59
Medlem
Stefan Torssell skriver om nordiskt ljus:

http://avpixlat.info/2012/06/21/stef...et/#more-26101
Citera
2012-07-09, 20:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Var har Avpixlats krönikör Felicia Lindell som man så stolt presenterade för en tid sedan tagit vägen? Två krönikor hann det bli.

http://avpixlat.info/2012/04/01/ny-k...licia-lindell/
Citera
2012-07-13, 17:49
Medlem
Kaixs avatar
Varför i hela friden har Avpixlat en krönikör som har afrikanskt påbrå? Skriver som en kratta gör hon också.

Håller mig hädanefter till Fria tider.
Citera
2012-07-13, 18:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Varför i hela friden har Avpixlat en krönikör som har afrikanskt påbrå? Skriver som en kratta gör hon också.

Håller mig hädanefter till Fria tider.
Hahaha! Det är nästan lite festligt att läsa hennes sågande av svenska folket och att Avpixlat ger utrymme för det

"Svensken har uppfostrats till att bli en mesig, tacksam jasägare. Vi bockar och tar emot. Blir man arg riskerar man tas hand av myndigheterna. Vi är temperamentslösa och blir rädda när några av våra nysvenskar pratar högt och gestikulerar. Vi får inte visa känslor i detta land. Vi ska finnas till men inte leva. Inte konstigt att svensken dricker alkohol för att känna sig levande för en stund. Själv har jag t.o.m. tagits hand om polis en gång och blivit fastspänd för att jag reagerade helt sunt på en galen situation. Nej, arg får man inte bli. Heller inte för glad. Du ska vara lågmäld, hålla med och inte skratta högt."

Om Avpixlats läsare skriver hon

"Så mina vänner, var arga, börja ta ert ansvar och förändra Sverige till ett Superland. Vi har blivit sövda av tillräckligt med mat på bordet, Tv och julafton varje år. Sluta gnälla som treåringar på denna sida. Börja ta initiativ och gör något. Men töm era hjärtan på hat. "

Och snillena bland kommentatorerna verkar tycka att det var det bästa de läst

"Fantastiskt, bästa krönika jag läst på år och dar!!"

"Tack för en bra krönika Hera!"

"Denna dam , Hera gillar jag , men har i inte orkat läsa allt. Bör jag läsa mer ?"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in