2012-01-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Nu är det ~tredje gången jag svarar, att svaren inte passar dig känns ju inte riktigt som något jag behöver ta hänsyn till.
Att du som mångkultur vurmare inte har samma åsikter som ex Avpixlat är ju inte direkt något nytt.

Aj, den där mångkulturvurmar-gliringen visste var den tog. Aldrig hört på maken till originalitet, och speciellt inte på flashback. Och speciellt inte i den här tråden.

Citat:
Du försöker hela tiden komma bort från det som diskuterades, för det blir "lättare för dig att argumentera då", dvs du kan få tolka in lite.. med din vinkel och ditt perspektiv

Att du är mentalt oförmögen att ta till dig skriven text, är ditt problem, inte mitt.
Att du vill diskutera hur och på vilket sett och i vilken kontext Avpixlat presenterat dessa svar är ju trevligt, tyvärr känner jag inget behov av det och om jag nu kände att jag behövde en oftast helt verklighetsbefriad vinkel, så kan jag läsa det du antagligen läser, dvs Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, SvD mm
Att lyssna på dina argument om varför man "inte" ska läsa Avpixlat, är lika upphetsande som att se färg torka.

Jag förstår att du tycker det känns besvärligt att Avpixlat bemöter media mm med samma metoder.
Du och dina likar, tycker det känns jobbigt att någon försvarar sig, det är ju så mycket bättre och enklare när det bara finns en sanning, inte sant.

Det fina med detta är att vi en så länge har rätt att ha olika åsikter, oavsett om du tycker att det är jobbigt och/eller opassande.
Så, fram tills annat råder, kan du ju bida din tid genom att krypa ned i hålet du kröp upp ur!

Nu tror jag att jag äntligen förstår vad du menar. När du skrev det här inlägget: https://www.flashback.org/sp35203887 , så menade du inte att hela artikeln var sanningsenlig, trots att du i samma inlägg antyder att de övriga meningarna avlöper på samma vis. Det du hävdade var sanningsenligt var alltså de två meningar du själv tog upp. Alla andra meningar i artikeln är irrelevanta, utanför sakfrågan och det spelar således ingen roll för avpixlats trovärdighet hur felaktiga de än är. Faktum är att de hade kunnat lägga till att Fredrik Reinfeldt har legat med Mona Sahlin och att det är därför han inte vill strypa invandringen, för så länge det inte har med det du uppfattar som sakfrågan att göra spelar det ingen roll hur osanna uppgifterna är.

Jag ber ödmjukast om ursäkt. Du har helt rätt i att det finns minst två meningar i avpixlats artikel som är sanningsenliga.
Citera
2012-01-22, 18:06
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Jag ber ödmjukast om ursäkt. Du har helt rätt i att det finns minst två meningar i avpixlats artikel som är sanningsenliga.

Visst är det fint med tolkningsföreträde, som tur är så har ni verklighetsfrånvända inte ensamrätt, även om ni inbillar er det.

Citat:
Ursprungligen postat av Avpixlat
Nej till SD-förslag att ställa ut Vilks rondellhundar i riksdagen
Citat:
Så här låter bortförklaringarna från sjuklöverns gruppledare:
Citat:
Vad är det du tycker skiljer? Var i meningarna anser du att de farit med osanning, hittat på?
Citat:
Ursprungligen postat av SvD
Moderaternas gruppledare Anna Kinberg Batra hälsar via sin pressekreterare att hon ännu inte har tagit ställning i frågan
Citat:
Moderaternas gruppledare Anna Kinberg Batra har inte tagit ställning i frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av SvD
Min uppfattning är att riksdagens lokaler inte är till för utställningar, utan för lagstiftande verksamhet, konstaterar Socialdemokraternas gruppledare Carina Moberg.
Citat:
Socialdemokraternas gruppledare Carina Moberg vill inte ens argumentera utan säger bara att hon anser att riksdagens lokaler inte är till för utställningar, utan för lagstiftande verksamhet.
Det är 7st gruppledare i sjuklövern, självklart för alla, utom möjligen dig då.
Således fattas det 5st utlåtanden som jag ej citerade, som avlöpte på samma vis.
Om du har problem med konceptet, kan du enkelt be någon i din bekantskapskrets som inte är analfabet att förklara för dig!
Så nytt och fräscht, att du försöker lägga ord i min mun, det har jag aldrig varit med om från sådana som dig

Det bästa av allt är att allt fler läser Avpixlat, unika besök och ranking ökar nästan dagligen.
Därifrån är steget inte långt till att de börjar dra egna slutsatser.. som sen får betydelse, valet 2014.
Det svider i ögonen på den kulturmarxistiska pöbeln att Avpixlat är en av opinionsbildarna, inte sant.
Citera
2012-01-23, 07:22
Medlem
Plats 59 på Alexa-rankingen just nu.

Det intressanta är att gp.se på plats 51 visserligen har en större reach, men avpixlat har väl så många pageviews. Att passera gp.se är alltså ingen omöjlighet ens i det korta perspektivet. Det enda avpixlat behöver göra är antagligen att uppdatera lite oftare per dag för att ytterligare stiga på rankingen.
Citera
2012-01-23, 08:16
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Det intressanta är att gp.se på plats 51 visserligen har en större reach, men avpixlat har väl så många pageviews. Att passera gp.se är alltså ingen omöjlighet ens i det korta perspektivet. Det enda avpixlat behöver göra är antagligen att uppdatera lite oftare per dag för att ytterligare stiga på rankingen.

Det var ju passande med nytt rekord just idag när Apixlat fyller tre månader!
Citera
2012-01-23, 20:32
Medlem
Citat:
Visst är det fint med tolkningsföreträde, som tur är så har ni verklighetsfrånvända inte ensamrätt, även om ni inbillar er det.

Jag har inte använt någon tolkning i vår diskussion. Nästa gång du du citerar ett inlägg av mig och påstår att jag tolkar något skulle jag uppskatta om du pekade ut var jag gör det.

Citat:
Det är 7st gruppledare i sjuklövern, självklart för alla, utom möjligen dig då.
Således fattas det 5st utlåtanden som jag ej citerade, som avlöpte på samma vis.
Om du har problem med konceptet, kan du enkelt be någon i din bekantskapskrets som inte är analfabet att förklara för dig!
Så nytt och fräscht, att du försöker lägga ord i min mun, det har jag aldrig varit med om från sådana som dig

Det bästa av allt är att allt fler läser Avpixlat, unika besök och ranking ökar nästan dagligen.
Därifrån är steget inte långt till att de börjar dra egna slutsatser.. som sen får betydelse, valet 2014.
Det svider i ögonen på den kulturmarxistiska pöbeln att Avpixlat är en av opinionsbildarna, inte sant.

Jag har aldrig ifrågasatt något av det här så jag vet inte varför du skriver det. Jag vet inte riktigt om du använder tröghetskortet för att slippa svara eller om du helt enkelt är genuint dum. Men skam den som ger sig, om jag säger såhär då:

I avpixlats artikel om den hypotetiska riksdagsutställningen av Lars Vilks rondellhundar finns som du mycket riktigt påpekar korrekt återgivna citat gjorda av företrädare för riksdagspartierna minus SD. Jag har aldrig ifrågasatt det och tycker inte heller att det är speciellt intressant, eftersom det borde vara en självklarhet för en site som ofta påstår sig skildra sanningar och verkligheter.

Vad som däremot intresserar mig är att förutom de korrekt återgivna citaten återfinns i artikeln minst åtta styck felaktiga uttalanden eller åsikter som avpixlat tillskriver dessa företrädare. Felaktigheterna listade jag redan i inlägget där vår diskussion började och du har ännu inte kommenterat ett enda av dom. Här kommer listan igen, notera att den är helt utan någon form av redigering, tolkning eller kommentering från min sida.

Citat:
Förslaget avvisas fegt men knappast oväntat av de övriga partiernas gruppledare som inte vågar stöta sig med den muslimska populationen och riskera anklagelser om främlingsfientlighet och rasism.

Citat:
Vad de övriga partierna indirekt säger är alltså att muslimernas aggressiva reaktion på Vilks rondellhundar, som t.o.m. tagit sig uttryck i hot, trakasserier, våld och mordbrand, är legitim.

Citat:
att kräva att muslimer måste tåla kritik och satir som alla andra grupper, det anser Jonsson alltså är att provocera och skända.

Citat:
Jonsson säger också rent ut att det är viktigare att hålla sig väl med den muslimska befolkningen i Sverige och att inte riskera gnissel i de diplomatiska förbindelserna med arabvärlden än att stå upp för grundläggande demokratiska värden.

Citat:
Att Sverigedemokraterna sätter svensk demokrati högre än muslimsk teokrati visar enligt Jonsson att SD inte är seriösa.

Citat:
Men en annan inställning är kanske inte att vänta från ett parti som vill öppna gränserna till Sverige för 30 miljoner nybyggarmuslimer.

Citat:
Linde är förutom vänsterpartist också homosexuell och HBT-aktivist och vill därför inte se några paralleller mellan Vilks rondellhundar och Ecce Homo.

Citat:
Den grupp Linde syftar på är den extrema HBT-klick av akademiska genustramsare, ultrapromiskuösa bastuklubbsbögar, militanta manshatarfeminister och snaggade truckflator, fjolliga paradtransor, hen-personer och tredje könet-aktivister, dildokastare, lastbilsflaksjuckare och andra aparta existenser som varje sommar gör sig själva till allmänt åtlöje och våldför sig på det offentliga rummet i Stockholm och stadens invånare.

Min fråga till dig som avpixlat-supporter är således, för fjärde gången:
Den enda källa avpixlat ger är SvD. Anser du att de ovan listade åsikterna och uttalandena som avpixlat påstår att företrädarna för partierna hyser eller har sagt, är sanningsenliga?
Citera
2012-01-23, 21:53
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

gp.se har å andra sidan enbart stor spridning i göteborgsområdet.
Citera
2012-01-23, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Precis som SSD i skåne (främst västra såklart).
Citera
2012-01-23, 23:16
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
1) I avpixlats artikel om den hypotetiska riksdagsutställningen av Lars Vilks rondellhundar finns som du mycket riktigt påpekar korrekt återgivna citat gjorda av företrädare för riksdagspartierna minus SD. Jag har aldrig ifrågasatt det och tycker inte heller att det är speciellt intressant, eftersom det borde vara en självklarhet för en site som ofta påstår sig skildra sanningar och verkligheter.

2) Vad som däremot intresserar mig är att förutom de korrekt återgivna citaten återfinns i artikeln minst åtta styck felaktiga uttalanden eller åsikter som avpixlat tillskriver dessa företrädare. Felaktigheterna listade jag redan i inlägget där vår diskussion började och du har ännu inte kommenterat ett enda av dom. Här kommer listan igen, notera att den är helt utan någon form av redigering, tolkning eller kommentering från min sida.

3) Min fråga till dig som avpixlat-supporter är således, för fjärde gången:
Den enda källa avpixlat ger är SvD. Anser du att de ovan listade åsikterna och uttalandena som avpixlat påstår att företrädarna för partierna hyser eller har sagt, är sanningsenliga?

Du verkar ha någon form av kognitivt relaterade problem, vilket gör att det känns både hopplöst och meningslöst att besvara din fråga för ~4:e gången?
Tolkningsföreträde fungerar som bekant åt båda hållen.

1) Va konstigt, det är ju precis den känslan jag får eftersom du verkar påstå något annat.
Citat:
Det du hävdade var sanningsenligt var alltså de två meningar du själv tog upp. Alla andra meningar i artikeln är irrelevanta, utanför sakfrågan och det spelar således ingen roll för avpixlats trovärdighet hur felaktiga de än är. Faktum är att de hade kunnat lägga till att Fredrik Reinfeldt har legat med Mona Sahlin och att det är därför han inte vill strypa invandringen, för så länge det inte har med det du uppfattar som sakfrågan att göra spelar det ingen roll hur osanna uppgifterna är.

2) Precis, nu är vi framme vid pudelns kärna, det du "for real" är sugen att diskutera, eftersom det passar din världsbild så bra, tyvärr intresserar det inte mig på samma sätt.
Jag kan bara hålla med om att du faktiskt klarade av att citera dina valda stycken rätt, tyvärr så intresserar de av Avpixlat korrekt citerade gruppledarnas svar mig mer, vilket är själva kärnan i detta och det jag svarat på, dvs att Avpixlat citerade gruppledarnas svar korrekt och i princip ordagrant.

3) Denna kronjuvelen av dina frågor, har jag redan svarat på:
Citat:
Värdebaserade åsikter har du inte tolkningsföreträde på, vännen.
Här diskuterade vi sakfrågan, inte vad du ev väljer att läsa in/tolka det som.
I sakfrågan fanns inga "tolkningar", de återgavs på ett korrekt sätt. Sen om du inte gillar det, trist, men då får du väll helt enkelt fortsätta läsa enbart Proletären och Aftonbladet, finns ingen som hindrar dig!

Med det sagt så är vi tillbaka igen, hur du/jag tolkar/anser vad andemeningen i Avpixlats artikel är.
Där är jag rädd att vi inte kommer till ett "rätt" eller "fel" svar, då vi med stor säkerhet inte delar världsbild.

Du får helt enkelt fortsätta läsa något mer passande för dig, Avpixlat är antagligen på tok för "radikalt" för en så rejäl och korrekt person som du.
Förslagsvis väljer du något, där du får ta del av helt obearbetade/icke-vinklade, sanningsenliga nyheter, såsom Aftonbladet och Expressen, för att ta ett par exempel.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-01-23 kl. 23:18.
Citera
2012-01-24, 00:36
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nja lite större spridning har den allt. Skulle säga hela västsverige från södra halland och upp till norra bohuslän, samt hela västergötland. GP är Sveriges näst största morgontidning, större än Svenska Dagbladet men minde än DN. Så om Avpixlat går upp och förbi GP, då har dom lyckats jävligt bra!
Citera
2012-01-24, 03:58
Medlem
Om man jämför avpixlat med gp.se så har de ett övertag vad gäller antalet pageviews per besökare. Genomsnittsbesökaren på AP läser runt 4 sidor, medan gp.se bara orkar med 3 sidor per besökare.

Detta trots att gp.se och alla andra tidningssajter väl producerar otroligt många fler sidor att läsa än avpixlat. Dessutom tillbringar snittbesökaren runt 20 min på AP men mindre än 5 på gp.se. Allt enligt Alexa.

Om avpixlat vill fortsätta klättra är det alltså antagligen inte svårare än att producera betydligt fler sidor för befintliga läsare att läsa, samtidigt som man sakta men säkert ökar i reach.

Därför återupprepar jag mina "tips": följ krimtrådarna på flashback, kolla av vad norska, danska och brittiska tidningar skriver och hoppa på läsardebatter i olika forum och lyft fram bra kommentarer så ofta det går. Främst är det väl SvD det handlar om, men om andra lyfter debatter så desto bättre. Gärna lokaltidningar: tänk om dessa märkte att trafiken mångdubblas när de tar upp invandringsproblematik, kanske skulle de bli uppmuntrade att fortsätta med det?

Konkreta "stories" som avpixlat missat på senare tid som hade lett till fler klick och snabbare klättring på alexa: omhäktningen av Mariannelundsmännen, gruppvåldtäkten på Hötorget, det uteblivna signalementet på Lundapedofilen, utlänningars ficktjuverier i Norge, 120 timmars samhällstjänst för nära nog dödsmisshandel av 2 barnspappa osv.

Alla dessa har friatider tagit upp de senaste dagarna och de har väl knappast större "research" avdelning än AP.

AP sitter i vinnarhålet med en stor och växande community som tillbringar mycket tid på sajten och törstar efter mer saker att läsa. Feed the beast!
Citera
2012-01-24, 07:19
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Om man jämför avpixlat med gp.se så har de ett övertag vad gäller antalet pageviews per besökare. Genomsnittsbesökaren på AP läser runt 4 sidor, medan gp.se bara orkar med 3 sidor per besökare.

Antalet unika besökare per dag är viktigast, anser jag.
Citera
2012-01-24, 09:54
Medlem
Moderatens avatar
1. Hur får alexa sin statistik?
svar: genom användare som installerat alexatoolbar.
2.Vad kan vi dra för slutsats av alexas statistik?
svar: Att användare som installerat alexa toolbar ofta besöker avpixlat.
3.Är websurfaren som har alexatoolbar installerat repressentativ för den genomsnittlige websurfaren?
svar: Fråga själv era vänner och bekanta om hur många som installerat alexatoolbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in