2012-04-29, 23:15
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftontankar
Under en period på ett par månader, strax efter att Avpixlat bildades, såg det ut som om de var på väg att släppa på den närmast stalinistiska censur av allt som kritiserade Israel eller judar som tillämpades på Politiskt Inkorrekt. Nu står det dock klart att Avpixlat har slagit in på det gamla censurspåret igen. Kommentarer som t.ex. tar upp den judiska agendan bakom massinvandringen eller den judiska rasismen mot ickejudar raderas systematiskt, alldeles oavsett om de är välskrivna eller inte.
Lite märklig kritk när nazistiska nationell.nu förhandsgranskar alla användare innan man får skriva något...

Avpixlat beskriver sina kommentarsregler här:
http://avpixlat.info/kommentarsregler/
http://avpixlat.info/svar-pa-vanliga-fragor/

Avpixlat bör betraktas som SDs partitidning. Jag förväntar mig att personer som skriver mycket negativa kommentarer om moderater, kommunister, nazister, eller något företag på deras respektive sidor blir bannade... Partitidningar bör betraktas som automatiskt partiska och som små samhällen för de som bara vill höra det egna partiets åsikter. Högre krav bör ställas på så kallade neutrala källor som uppslagsverk och statliga medier.
Citera
2012-04-30, 12:53
Bannlyst
http://avpixlat.info/2012/04/30/pa-basta-sandningstid/

Förstår inte hur man tänker när man gör detta till en så stor nyhet. Och hur vet dem att det är föräldrarna som tvingat på henne slöjan?
Citera
2012-04-30, 13:04
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Lite märklig kritk när nazistiska nationell.nu förhandsgranskar alla användare innan man får skriva något...
Å andra sidan är väll nationell.nu en ganska dålig måttstock för hur Avpixlat bör vara? Sidan är ju vulgärpubertal.

http://www.nationell.nu/2012/03/23/s...-genom-herpes/

Finns hur många exempel som helst. Jag tycker att Avpixlat borde sikta mer mot Fria Tider.
Citera
2012-05-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Å andra sidan är väll nationell.nu en ganska dålig måttstock för hur Avpixlat bör vara? Sidan är ju vulgärpubertal.

http://www.nationell.nu/2012/03/23/s...-genom-herpes/

Finns hur många exempel som helst. Jag tycker att Avpixlat borde sikta mer mot Fria Tider.

Nationell.nu är en ganska bra måttstock för hur Avpixlat fungerar just nu vill jag påstå. Även om jag inte läser Nationell.nu allt för ofta tycker jag ändå att de har en mycket bredare nyhetsrapportering än bloggen Avpixlat även om de alltid inte klarar att hålla sig objektiva men det klarar ju för den delen inte Avpixlat heller. Avpixlats likriktade nyheter, ständiga hets och besatthet av muslimer runt hela jorden, slarvigt skriva artiklar att man ibland kan tro att en 9e klassare skrivit dom samt att dom ofta inte klarar hålla sig objektiva, anonyma "redaktion", missar så som den med Robert Aschberg m.m. så kommer Avpixlat aldrig hålla en nivå högre än sandlådan.

Fria Tider är för närvarande stund mindre än Avpixlat men så som utvecklingen ser ut just nu är jag övertygad om att Fria Tider kommer gå om Avpixlat och bli Sveriges största alternativa nyhetsförmedlare. Har hängt med Fria Tider sedan start och i grunden känns de som en mer seriös sida och har också en redaktion som vågar visa vilka de är, något man ska ha cred för att man vågar i dagens Sverige.

Förresten är det någon som vet hur besökssiffrorna ser ut idag på Avpixlat? Det var ju ett himla snack om hur fort Avpixlat växte där ett tag kommer jag ihåg men nu har jag inte läst något om det på ett bra tag. Avpixlat gillade ju själva att skylta med sina fina siffror.
Citera
2012-05-04, 11:57
Medlem
megablast1s avatar
Avpixlat har tappat några placeringar på rankingen, hoppas de vänder på steken och tar tillbaks det.
Citera
2012-05-04, 13:01
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrifat
http://avpixlat.info/2012/04/30/pa-basta-sandningstid/

Förstår inte hur man tänker när man gör detta till en så stor nyhet. Och hur vet dem att det är föräldrarna som tvingat på henne slöjan?

Ja hur många barn i den åldern köper sina egna kläder och bestämmer själva hur de skall klä sig tror du?
Citera
2012-05-04, 13:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megablast1
Avpixlat har tappat några placeringar på rankingen, hoppas de vänder på steken och tar tillbaks det.

Det kanske finns en gräns för hur högt i rankningen Avpixlat kan komma?

Det är ju inte så att sidan har en chans att komma upp till topp 10-listan direkt.
Citera
2012-05-04, 19:03
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
Fria Tider är för närvarande stund mindre än Avpixlat men så som utvecklingen ser ut just nu är jag övertygad om att Fria Tider kommer gå om Avpixlat och bli Sveriges största alternativa nyhetsförmedlare. Har hängt med Fria Tider sedan start och i grunden känns de som en mer seriös sida och har också en redaktion som vågar visa vilka de är, något man ska ha cred för att man vågar i dagens Sverige.

Rätt intressant faktiskt att se annonsörerna på Fria Tider! De har betydligt fler annonsörer än Avpixlat, bl a två av de största webbhotellen i Sverige!
Citera
2012-05-04, 21:25
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Rätt intressant faktiskt att se annonsörerna på Fria Tider! De har betydligt fler annonsörer än Avpixlat, bl a två av de största webbhotellen i Sverige!
När det gäller seriositet så spelar ju Fria Tider i en helt annan division än Avpixlat. Som elitserien mot Korpen typ. Fria Tider är en mångsidig webbtidning med öppen redaktion, många duktiga skribenter.

Avpixlat är en anonym blogg som kopierar nyhetstexter från andra medier och sedan lägger till några meningar av typen indignerad kommentar tillsammans med identiteter på misstänkta/dömda vilkas identiteter man nästan uteslutande fått från Flashback.
Citera
2012-05-04, 21:57
Medlem
Vindhlers avatar
Mats Dagerlind tar bladet ur munnen och skriver om hur vissa judar i malmö har sig själva att skylla för antisemitismen då de umhuldar mångkulturalism och den muslimska invandringen till Sverige. Tycker det är en ärligt, seriös och djup analys av Mats som skall ha all heder för att han vågar skriva om denna fråga (stor heder skall han givetvis erkännas änddock då han gör ett stort arbete helt öppet).

http://avpixlat.info/2012/05/03/obam...verigebesoket/

Citat:
Situationen med tilltagande antisemitism i Malmö förvärras visserligen av att stadens kommunalråd inte förmår hantera fenomenets akuta uttryck och att han från tid till annan gör ogenomtänkta uttalanden i media. Men Reepalus verkligt allvarliga tillkortakommande är att han lika lite här som när det gäller stadens gangstervälde har velat se den bakomliggande huvudorsaken – en enorm invandringsrelaterad demografisk omvälvning av Malmö till en stad där svenskar inom några decennier kommer att vara i minoritet. Den oförmågan delar Reepalu med en majoritet av sina partikamrater, flertalet ledande politiker i andra partier och tyvärr också med många av Malmös tongivande judar som inte skräder orden när det gäller Reepalus verbala klavertramp men som fortsätter att tiga om vilka deras verkliga plågoandar är.
....
....

I Luton, en av Englands mest muslimtäta städer, i vars moskéer mången islamistisk terrorist fått sin ideologiska indoktrinering, kan idag en judisk rabbin inte röra sig utomhus utan poliseskort. I franska Toulouse sköts nyligen tre judiska skolbarn ihjäl av en judehatande muslim. Andra muslimer i staden ville efter dådet anordna en hyllningsmarsch och hålla en tyst minut för mördaren. Mycket talar dessvärre för att Luton och Toulouse idag är Malmö imorgon. Paradoxalt nog bidrar svenska judiska organisationer och samfund själva till att öka sannolikheten för detta.

Senast redigerad av Vindhler 2012-05-04 kl. 22:01.
Citera
2012-05-06, 04:20
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Ja hur många barn i den åldern köper sina egna kläder och bestämmer själva hur de skall klä sig tror du?

Men varför bry sig så mycket över hur muslimer klär sig? Lägger du dig i hur muslimer klär sig i Saudi också??
Citera
2012-05-06, 13:01
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Men varför bry sig så mycket över hur muslimer klär sig? Lägger du dig i hur muslimer klär sig i Saudi också??
Svar nej,men om jag skulle flytta till Saudi skulle jag ta deras sed med respekt.

Skulle du bry dig om en massa svenskar startar en religion där rånarluva ingår som korrekt klädsel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in