2014-09-02, 07:25
Medlem
Vindhlers avatar
Har Avpixlat någon utvecklingsplan? Om inte, så kan det nog vara hög tid att börja arbeta på den. Även om Avpixlat fortfarande har många besökare så har man nått toppen med sitt nuvarande koncept. Vad värre är för sidan, så har deras skyddslingar SD (som aldrig gör fel enligt Avpixlat) lanserat nättidningen Samtiden med socialkonservativ profil. Med stora resurser och intellektuell duglighet i redaktören Sjunnesson så kommer tidningen Samtiden snabbt konkurrera ut bloggen Avpixlat i sitt nuvarande format.

Avpixlat är ett inofficiellt partiorgan till SD, och därmed håller de sig inom uppfattade 'socialkonservativa' ramar, och tar nästan aldrig steg därifrån. När man väl gör det, så är det avsteg åt etablissemangets håll, inte åt andra hållet.

Lösningen är alltså att bli oberoende, och istället för att härleda sin publicistiska linje utifrån partiet SD:s politik så måste man hitta andra källor att härleda sin publicistiska linje ifrån. Fria Tider är här en mycket bra förebild som härleder sin publicistiska linje utifrån en paleokonservativ världssyn. Det gör att Fria Tider kan publicera såväl ris som ros angående politiska partier och rörelser och därmed har man mycket större trovärdighet bland de icke frälsta läsarna, och följaktliga så har Fria Tider växt rejält under senaste året medans Avpixlats tillväxt inte vart lika stor.

Fria Tiders paleokonservativa utgångspunkt står även längre ifrån etablissemanget, därmed finns det många fler uppslag till nyheter skrivna utifrån helt andra perspektiv än gammelmedias perspektiv. Det gör att det finns så mycket mer att upptäcka på Fria Tider än på Avpixlat för nya läsare. Medans Avpixlat håller sig till att skriva om inrikes brottslighet, islam, och orera om diverse händelser i Sverige så skriver Fria Tider om allt ifrån inrikespolitik, utrikespolitik, vetenskap osv. Dessutom gör man det utifrån ett unikt perspektiv inom Sverige. Man erbjuder läsarna en helt ny världsbild.
Senast redigerad av Vindhler 2014-09-02 kl. 07:33.
Citera
2014-09-06, 21:23
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Har Avpixlat någon utvecklingsplan?
Ja, utgivningsbevis och ansvarig utgivare iom. Dagelind är väl ett steg framåt kan jag tänka mig.
Citera
2014-09-19, 12:55
Medlem
Va in i... !?

Vad är det här för förvirrat skit?

Amerikansk media granskar oavsett brottslingens etnicitet
http://avpixlat.info/2014/09/19/amer...ens-etnicitet/
USA / KLARSPRÅK Media i Sverige har som tumregel att skydda brottslingar som är av annan etnicitet än vita svenskar. Amerikansk media drar sig inte för att granska och rapportera om fall även när andra etniciteter ligger bakom brotten och även om brottslingen är en svart idrottsstjärna.

Tack och lov så var det många av annan åsikt som kommenterat.
Men ändå.. jag blir helt paff.
Olycksfall i arbetet får man väl skylla på. Kan hända alla.
Citera
2014-10-01, 22:28
Medlem
Admiral Krags avatar
Någon annan som upplever att avpixlat fått dåndimpen? när man trycker på dela
på facebook, istället för bilden på den åtalade "mörke mannen" får jag en bild
på Tommy Hansson i SD som absolut inte avbildas i artikeln inne på Avpixlat, så
denna skäggige herre är vad mina kära facebookvänner får se istället kopplat till våldtäkt...förvirring?

Detta har börjat ske den senaste veckan, i andra fall får jag ofta
en bild på Lars Hedegaard, och fel bild vid fel delning gynnar inte
min tilltänkta publik

jag har 3 upprepande random bilder att välja emellan ifall jag trycker på "share" via hemsidan, istället för att länka ifrån Avpixlats facebook sida..där inte dom nyheter jag vill dela är upplagt, så det är dynga!

Ofta jag lär få svar ifrån er rörande det här problemet
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-10-01 kl. 22:35.
Citera
2014-11-05, 18:22
Medlem
Rebali179s avatar
Tycker nästan att Avpixlat blir sämre och sämre.

Är det inte snyftartiklar för SD så är det invandrarnas fel.
Men jag måste säga att jag börjar tröttna på denna alternativ media.
Citera
2014-11-05, 18:28
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tycker nästan att Avpixlat blir sämre och sämre.

Är det inte snyftartiklar för SD så är det invandrarnas fel.
Men jag måste säga att jag börjar tröttna på denna alternativ media.

Ja, det måste vara jobbiga tider att vara Aftonblads-/Expressenkramare. Visst är det hemskt med alternativa medier där andra verklighetsbeskrivningar än PK-elitens får komma till uttryck och - hemska tanke - vanliga människor får kommentera alla artiklar. Dumma, dumma Internet
Citera
2015-01-06, 22:37
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Ja, det måste vara jobbiga tider att vara Aftonblads-/Expressenkramare. Visst är det hemskt med alternativa medier där andra verklighetsbeskrivningar än PK-elitens får komma till uttryck och - hemska tanke - vanliga människor får kommentera alla artiklar. Dumma, dumma Internet

Jag är källkritisk. Vad är din ursäkt
Citera
2015-01-07, 22:40
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Håller faktiskt med Rebal179. Avpixlat är lite för vinklad i sina artiklar, lite mer objektivitet hade inte varit dumt.
Citera
2015-01-24, 18:03
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jag är källkritisk. Vad är din ursäkt

Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Håller faktiskt med Rebal179. Avpixlat är lite för vinklad i sina artiklar, lite mer objektivitet hade inte varit dumt.

Det vitala är att AP och dylika skriver om det som konstigt nog faller bort nyhetsmässigt av AB och dylika.
Men ni vill väl inte veta den nakna sanningen?
Citera
2015-01-24, 19:14
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Vad är objektivitet för dig? Du kan objektivt visa att en sten vanligtvis ramlar ner när du slänger upp den i luften. Däremot så går det inte "objektivt" att visa att t.ex. en neger från Kongo inte ska ha rätt att bo hemma hos dig på soffan i ditt vardagsrum och äta mat från ditt kylskåp när den känner för det.
Citera
2015-01-24, 19:29
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad är objektivitet för dig? Du kan objektivt visa att en sten vanligtvis ramlar ner när du slänger upp den i luften. Däremot så går det inte "objektivt" att visa att t.ex. en neger från Kongo inte ska ha rätt att bo hemma hos dig på soffan i ditt vardagsrum och äta mat från ditt kylskåp när den känner för det.
Vad jag menar är att de rapporterar allt de kan hitta som stödjer deras egen sak (dvs SD). De rapporterar inte t.ex. uppmärksammade brottsrelaterade artiklar där förövaren inte är invandare. Med andra ord är de lika vinklade som t.ex. aftonbladet som gör raka motsattsen.
Citera
2015-01-24, 19:53
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Det vitala är att AP och dylika skriver om det som konstigt nog faller bort nyhetsmässigt av AB och dylika.
Men ni vill väl inte veta den nakna sanningen?
Den delen är bra, dock så är det enbart sådana nyheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in