2012-03-17, 00:33
Medlem
fettotsdagboks avatar
Jag förstår att vänstermänniskor känner sig intellektuellt överlägsna när man läser inläggen i denna tråd. Känns förjävligt att vara född med högeråsikter och på grund av detta hamna i samma lag som det IQ-befriade drägget som inte ens kan se motståndarlagets målbur.
Citera
2012-03-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettotsdagbok
Nu är jag berusad när jag skriver detta, så kom inte och säg att jag "stavar sämre" eller liknande för att försvara miffona på avpixlat. Jag har i alla fall en ursäkt.

Nej, det är ju inte roligt att få skit själv - bara att slänga ur sig skit - så det är naturligtvis bäst att gardera sig ordentligt, och redan innan kritiken kommer hävda att man nyss anlänt från en kräftskiva. Pinsamt.

Varför skulle det vara mer okej för dig att stava fel än vad det är för en privatperson bakom en politisk blogg?

Vill man jämföra bloggen Avpixlat med dagstidningarna, så tycker jag den håller mycket högre klass än de största, d.v.s. Aftonbladet och Expressen. Även i SvD, som får ses som lite seriösare än både aftonblaskan och expressen, och även bland Flashbacks mest skarpsinniga skribenter så finner man lite grammatiska fel här och var. Slutsats: Det är skillnad mellan att göra ett politiskt inlägg på internet och att ge ut en bok.
Senast redigerad av ErnstFreut 2012-03-17 kl. 00:56.
Citera
2012-03-17, 00:56
Medlem
fettotsdagboks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstFreut
Nej, det är ju inte roligt att få skit själv - bara att slänga ur sig skit - så det är naturligtvis bäst att gardera sig ordentligt, och redan innan kritiken kommer hävda att man nyss anlänt från en kräftskiva.

Varför skulle det vara mer okej för dig att stava fel än vad det är för en privatperson bakom en politisk blogg?

Vill man jämföra bloggen Avpixlat med tidningarna, så tycker jag den håller mycket högre klass än de största, Aftonbladet och Expressen. Även i SvD, som får ses som lite seriösare än både aftonblaskan och expressen, och även bland Flashbacks mest skarpsinniga skrivare så finner man lite grammatiska fel här och var. Slutsats: Det är skillnad mellan att göra ett politiskt inlägg på internet och att ge ut en bok.

på dig själv. Skulle jag publicera en artikel kan du ge dig fan på att jag skulle korrekturläsa, det gör jag inte kl 1 på en lördagsmorgon i ett forum på en avdelning där de flesta som kommer läsa mina inlägg i alla fall är lite smått efterblivna. Och om man lanserar en "blogg" som avpixlat är det tamefan bäst man har ryggen fri och kan uttrycka sig som folk.

Kritisera grammatiken och stavningen i mina inlägg så mycket som du vill, jag KAN ta det då jag vet att jag i nyktert tillstånd och på en sida som avpixlat skulle anstränga mig för att uttrycka mig seriöst. Till skillnad från packet som driver avpixlat.
Senast redigerad av fettotsdagbok 2012-03-17 kl. 00:59.
Citera
2012-03-17, 14:45
Medlem
Bara en sådan detalj som att man satte Mariannelundartikel som ett sticky längst upp visar att man gått framåt i insiktsfullhet. Det är denna fingertoppskänsla för vad som är viktigt som ibland fattats tidigare.

De senaste dygnens flöde är mycket bra, ett frö till en nyhetsbevakning som kan bli hur stor som helst.

Dessutom: Friatider på plats 101 på Alexa, börjar röra sig i samma spann som sydsvenskan och GP vad gäller sidvisningar. Just idag har de fler sidvisningar än båda! AP har gott och väl dubbelt så många.
Citera
2012-03-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag noterar att Avpixlat fortsätter att propagera för Sarkozy inför det kommande valet i Frankrike. Man har däremot inte skrivit en enda rad om den verkliga oppositionen med Nationella Fronten och Le Pen. Det är inte en slump att det ser ut så.
Ser man på. Avpixlat skriver efter kritiken här i tråden sin första artikel om Marine Le Pen.

http://avpixlat.info/2012/03/17/en-a...i-franska-val/

Precis som man fick backa när man försökte pixla ordet "vit" (vitpixla?) ur ett Carlbom-citat så väljer man att lyssna på Flashback. Mycket bra. Jag kritiserar ofta Avpixlat och kommer att fortsätta med det när det är relevant men man bör också lyfta saker man tycker är bra. Dels har man alltså lyssnat på kritikerna i Le Pen- och vitpixlingsfrågan, dels så har man idag en modig artikel om judemedias svartmålning av de antikommunistiska lettiska nationalisternas marsch i Riga:

http://avpixlat.info/2012/03/17/sven...-som-nazister/

Bra jobbat!

Nu väntar vi bara på att ni exponerar judeobolsjevikernas extrema hatkampanj mot den fria nationen Ungern. Låt Erik Almqvist visa vägen.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-03-17 kl. 17:21.
Citera
2012-03-18, 07:41
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Fina nyheter på morgonkvisten! Avpixlat nu på plats 42 och Fria Tider har för första gången kommit in på Topp 100 och ligger nu på plats 99 bland Sveriges mest besökta webbsajter!
Citera
2012-03-18, 10:53
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Fina nyheter på morgonkvisten! Avpixlat nu på plats 42 och Fria Tider har för första gången kommit in på Topp 100 och ligger nu på plats 99 bland Sveriges mest besökta webbsajter!
Och du fortsätter att tro att det är dom mest besökta trots att Alexa har andra mätmetoder som mäter besökstider och antal sidor som varje besökare gör.

Ja, ja... Du är låst i dina tankar. Så låt oss då skratta åt din naivitet.
Citera
2012-03-18, 12:48
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Så du gillar Fria Tider, de är antisemiter, får ni i SD läsa den sajten?
http://www.friatider.se/judar-vill-h...turellt-europa
Citera
2012-03-18, 13:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Avpixlat har publicerat 27 artiklar från småtimmarna på lördagen till söndag lunch. Den läsare som vill hitta något så färskt som en av de utmärkta artiklarna från i fredags får hoppa över de två första (långa) sidorna.

Prata om kontraproduktiv överpublicering. Bloggformatet håller inte för en sådan takt, medan en tidningslayout skulle kunna klara det.
Citera
2012-03-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Avpixlat har publicerat 27 artiklar från småtimmarna på lördagen till söndag lunch. Den läsare som vill hitta något så färskt som en av de utmärkta artiklarna från i fredags får hoppa över de två första (långa) sidorna.

Prata om kontraproduktiv överpublicering. Bloggformatet håller inte för en sådan takt, medan en tidningslayout skulle kunna klara det.

Jag är tveksam till den analysen. AP:s läsare tillbringar mycket längre tid där än vanliga tidningsläsare gör på respektive sajt. Jag är övertygad om att många faktiskt tar sig tid att scrolla ner så långt det krävs.

Jag gillar att det verkar hända saker hela tiden på AP, jag tror att det skapar en positiv "stress" att besöka sidan desto oftare, istället för att bara titta in en gång.

Det är sidvisningar som är hårdvaluta i olika rankingsystem och det blir intressant att se hur "pageviews" på alexa påverkas av detta "spammande" av notiser, jag gissar att det är positivt både långsiktigt och kortsiktigt.

Idealet är en komplett nyhetsbevakning på sikt, med sport och allt, i stil med drudgereport eller huffingtonpost som länkar till andra nyhetproducenter och har större besökartal är de allra flesta av dem. Avpixlat eller friatider har alla förutsättningar att bli en sådan top-feeder, som utnyttjar andra mediers fotarbete och styr sina lojala läsare dit det passar dem.

Sedan kan det vara bra med en annan layout med tiden, men för nu räcker det nog gott att använda sticky för de riktigt viktiga nyheterna.

Så, om avpixlat läser detta: spamma på, det är rätt väg att gå!
Citera
2012-03-18, 13:52
Avstängd
volvo 240s avatar
Citat:
Fria Tider suns ju inte ens i Google Trends, trots att de funnits bra mycket längre än avpixlat. AP syns ju där och har en ganska god utveckling. Att en top100 sida inte ens syns där ser jag som att nåt är mycket märkligt.

FT har ju inte fått någon som helst uppmärksamhet i medierna och deras plötsliga stigning i ranking är väldigt märklig. Känns som de plötsligt lärt sig hur man ska synas på alexa. Har de också den där alexa-applikationen som avpixlat har?
Citera
2012-03-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Och du fortsätter att tro att det är dom mest besökta trots att Alexa har andra mätmetoder som mäter besökstider och antal sidor som varje besökare gör.

Ja, ja... Du är låst i dina tankar. Så låt oss då skratta åt din naivitet.

Du borde veta bättre: Alexa mäter REACH (andelen av internets unika användare), PAGEVIEWS (andelen av internets sidvisningar) och grundar rankingen på detta i första hand. Det är antalet unika besökare och totala antalet sidvisningar som är hårdvaluta på internet.

AP har REACH i paritet med gp.se numera, det är ungefär så många unika användare som brukar sidan. För bara några månader sedan var det en stor skillnad till gp.se:s fördel. Däremot är antalet sidvisningar enormt mycket större, eftersom varje läsare klickar på fler sidor på AP. Men det gör ju inte saken sämre, eller hur?

Vad gäller sidvisningarna så är AP nu uppe och nosar självaste SvD i baken. Jag vet inte om det inträffat än, men redan nu ligger AP i SvD:s lägre spann. En dålig dag för SvD och en bra för AP så kan denna lilla blogg ha FLER SIDVISNINGAR ÄN SVERIGES ANDRA MORGONTIDNING.

Det är rätt märkvärdigt, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in