Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Avpixlat har publicerat 27 artiklar från småtimmarna på lördagen till söndag lunch. Den läsare som vill hitta något så färskt som en av de utmärkta artiklarna från i fredags får hoppa över de två första (långa) sidorna.
Prata om kontraproduktiv överpublicering. Bloggformatet håller inte för en sådan takt, medan en tidningslayout skulle kunna klara det.
Jag är tveksam till den analysen. AP:s läsare tillbringar mycket längre tid där än vanliga tidningsläsare gör på respektive sajt. Jag är övertygad om att många faktiskt tar sig tid att scrolla ner så långt det krävs.
Jag gillar att det verkar hända saker hela tiden på AP, jag tror att det skapar en positiv "stress" att besöka sidan desto oftare, istället för att bara titta in en gång.
Det är sidvisningar som är hårdvaluta i olika rankingsystem och det blir intressant att se hur "pageviews" på alexa påverkas av detta "spammande" av notiser, jag gissar att det är positivt både långsiktigt och kortsiktigt.
Idealet är en komplett nyhetsbevakning på sikt, med sport och allt, i stil med drudgereport eller huffingtonpost som länkar till andra nyhetproducenter och har större besökartal är de allra flesta av dem. Avpixlat eller friatider har alla förutsättningar att bli en sådan top-feeder, som utnyttjar andra mediers fotarbete och styr sina lojala läsare dit det passar dem.
Sedan kan det vara bra med en annan layout med tiden, men för nu räcker det nog gott att använda sticky för de riktigt viktiga nyheterna.
Så, om avpixlat läser detta: spamma på, det är rätt väg att gå!