Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-15, 13:58
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Till hugade statistik-skribenter:

Finns det nån möjlighet att ta del av, hur många besökare/visningar, som den totalt misslyckade integrationsministern Erik Ullenhag driver ('Vanliga nätmyter om invandrare och minoriteter') i regeringens sold, via denna patetiska sajt? :

http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576

Thoralf Alfssons sågning är mer läsvärd.
http://thoralfalfsson.webblogg.se/2011/december/tack-erik-ullenhag.html
Den sajten blev sågad utav allt och alla, så själva sågningen var ju inte Sd-specifik. Den var allmän.

Skriv in sajtens namn på t ex Alexa och se om den poppar upp.
Citera
2012-03-15, 16:03
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Den sajten blev sågad utav allt och alla, så själva sågningen var ju inte Sd-specifik. Den var allmän.

Skriv in sajtens namn på t ex Alexa och se om den poppar upp.

Alexa Traffic Rank: 88,165
Traffic Rank in SE: 669

Ingen hit för 32:an och hans babyface~lakej.
Citera
2012-03-16, 13:44
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Alexa Traffic Rank: 88,165
Traffic Rank in SE: 669

Ingen hit för 32:an och hans babyface~lakej.
För att vara en politisk sida ligger den rankad ganska högt. Långt bättre än samtliga partiers hemsidor och Expo tex.
Citera
2012-03-16, 17:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
För att vara en politisk sida ligger den rankad ganska högt. Långt bättre än samtliga partiers hemsidor och Expo tex.

De redan indoktrinerade lydtrupperna klickar väl in regelbundet ('tvångsmässigt'), för att stötta hu(s)se. Att friska, tänkande, ifrågasättande människor skulle göra detsamma håller jag för osannolikt. Ett besök räcker, sen är det stolpe ut.
Citera
2012-03-16, 18:07
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
De redan indoktrinerade lydtrupperna klickar väl in regelbundet ('tvångsmässigt'), för att stötta hu(s)se. Att friska, tänkande, ifrågasättande människor skulle göra detsamma håller jag för osannolikt. Ett besök räcker, sen är det stolpe ut.
Klockrent i en tråd om Avpixlat!
Citera
2012-03-16, 19:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Klockrent i en tråd om Avpixlat!

Fast nu gällde det Expo, som du mycket väl är medveten om. Att
samla billiga poänger är inget för meritlistan. Du löper risken att de-
klasseras från 'kingen' till 'hovnarren'.
Citera
2012-03-16, 20:12
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Fast nu gällde det Expo, som du mycket väl är medveten om. Att
samla billiga poänger är inget för meritlistan. Du löper risken att de-
klasseras från 'kingen' till 'hovnarren
'.
Så gärna så. Narren var känd som sanningssägare. Bugar ödmjukast för utnämningen.
Citera
2012-03-16, 20:24
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Så gärna så. Narren var känd som sanningssägare. Bugar ödmjukast för utnämningen.

Nöjet på min sida, bäste kingen.

Du kanske även uppskattar 'The fool on the hill', en av Beatles klassiker? Går inte av för hackor, den heller.
Citera
2012-03-16, 23:08
Medlem
fettotsdagboks avatar
Avpixlat är ju bara ett stort jäkla skämt. Skribenterna känns som dom är färska från grunskolan och trovärdigheten är noll p.g.a. sättet dom uttrycker sig. Missuppfatta mig rätt, jag hatar negrer av hela mitt hjärta och tycker att invandringspolitiken är totalt urspårad, men seriöst, vad är det för klappträn som driver denna webplats? Det går ju bara inte att ta folk som dessa på allvar.
Citera
2012-03-16, 23:44
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettotsdagbok
Avpixlat är ju bara ett stort jäkla skämt. Skribenterna känns som dom är färska från grunskolan och trovärdigheten är noll p.g.a. sättet dom uttrycker sig. Missuppfatta mig rätt, jag hatar negrer av hela mitt hjärta och tycker att invandringspolitiken är totalt urspårad, men seriöst, vad är det för klappträn som driver denna webplats? Det går ju bara inte att ta folk som dessa på allvar.

Låt oss se om det stämmer. Som underlag tar jag de 7 senaste artiklarna på Avpixlat. Jag ser om det brister i uttryckssättet, om skribenterna verkar vara färska från grundskolan, och bedömer slutligen trovärdigheten.

1 Rättegångsstart: Brutal gruppvåldtäkt på flyktingboende
Uttryck: Föredömligt välskriven. Faktaspäckad men ändå lättläst.
Mognad: Mogen, men inte högtravande.
Trovärdighet: Enastående hög trovärdighet, klara fakta. Trovärdigheten slår det mesta i svensk dagspress.

2 Far och son skyldiga till knivattack på skola
Uttryck: Det är en notis, aningen klumpig meningsbyggnad ibland, men inget särskilt.
Mognad: Mogen, något torr.
Trovärdighet: Mycket hög, sakliga uppgifter från pressen.

3 Socialnämnden i Helsingborg säger stopp till fler ensamkommande
Ännu en notis av samma kvalitet som den förra.

4 28-årig invandrare häktad för Malmömord
Ännu en notis. Något tillkrånglad meningsbyggnad i ett par meningar, i övrigt pedagogisk och av god kvalitet.

5 GT/Expressen uppmärksammar assistansfuskhärva – en månad senare

Uttryck: Mycket välskriven, kort polemisk observation
Mognad: Hög
Trovärdighet: Mycket stor. Läsaren får själv avgöra via länk.

6 Komvuxlärarinna höggs av psykiskt störd macheteman
Uttryck: Ett ibland haltande försök till en mer berättande och litterär stil, men i stort sett läsligt och mycket ambitiös. Försöket att levandegöra vad som hänt är mer ambitiöst än vad vi är vana vid från svensk press. Skribenten har talang, men vissa svagheter.
Mognad: Vissa brister, men lovande.
Trovärdighet: Mycket hög, materialet är samlat från olika källor.

7 Humor: “SEF, Sveriges Ensamkommandes Förening”
Ännu en liten polemisk text av hög kvalitet, och diskret humor.

Slutsats: Du pratar strunt, fettotsdagbok. Jag blir faktiskt förvånad själv över hur hög kvaliteten är på materialet numera.
Citera
2012-03-17, 00:12
Medlem
fettotsdagboks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Låt oss se om det stämmer. Som underlag tar jag de 7 senaste artiklarna på Avpixlat. Jag ser om det brister i uttryckssättet, om skribenterna verkar vara färska från grundskolan, och bedömer slutligen trovärdigheten.

Trovärdighet: Enastående hög trovärdighet, klara fakta. Trovärdigheten slår det mesta i svensk dagspress.

Uttryck: Det är en notis, aningen klumpig meningsbyggnad ibland, men inget särskilt.

Ännu en notis. Något tillkrånglad meningsbyggnad i ett par meningar, i övrigt pedagogisk och av god kvalitet.

Uttryck: Ett ibland haltande försök till en mer berättande och litterär stil, men i stort sett läsligt och mycket ambitiös. Försöket att levandegöra vad som hänt är mer ambitiöst än vad vi är vana vid från svensk press. Skribenten har talang, men vissa svagheter.

Slutsats: Du pratar strunt, fettotsdagbok. Jag blir faktiskt förvånad själv över hur hög kvaliteten är på materialet numera.

1. Skriven på samma sensationsjournalistiska sätt som AF's tårdrypande invandringspositiva artiklar. Objektiviteten finns inte och superlativen haglar. Ska man vara en motpol till vänstermedia så ska man inte sjunka till samma låga nivå.

2. Generaliserande uttryck, och meningen "Återstå således att se om de får stanna och berika vårt land ytterligare efter avtjänat straff." bevisar väl min poäng mer än väl?

3. Antaganden som att "det säkert saknas pengar" och avsaknanden av källhänvisningar är inte seriöst. Länka till artiklarna där följande tas upp: "kan vi ta emot fler? Frågan riktades till olika kommunala instanser som hjälper de nyanlända ungdomarna".

4. Lite konspiratorisk, men ok, denna artikel är någorlunda seriös.

5. Stavfel och en intetsägande artikel.

6. "Då blir hon hans nästa offer när han brutalt hugger henne svårt i benet, ansiktet och trasar sönder ena ögat." Ja, det är så en femtonåring som driver en blogg uttrycker sig. Resten av artikeln är fylld av sensationsjournalistik och mantarat "marockanen". Tycker man att meningen "Då stoppar marockanen den första minibussen, som ju upppfattar bilen i diket som en trafikolycka" är ok så förstår jag att avpixlat känns som "hög nivå".

7. Ännu en gång, foliehattsuttrycken som försöker göra antaganden åt läsaren.

SKITSIDA som sagt. Oseriös "journalistik" som bekräftar WT-stämpeln på alla som lutar åt höger.

Nu är jag berusad när jag skriver detta, så kom inte och säg att jag "stavar sämre" eller liknande för att försvara miffona på avpixlat. Jag har i alla fall en ursäkt.
Senast redigerad av fettotsdagbok 2012-03-17 kl. 00:14.
Citera
2012-03-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

Vet du vad som är komiskt? Jag var just inne på sidan och tänkte precis samma sak: "Avpixlat är bra nu", tänkte jag, "fokus på brott och samhälle, många uppdateringar. Fokus på Mariannelund, machetemannen, PRECIS det som oroar och intresserar vanliga människor. Plus lite humorinslag, lite sarkasm där det så väl behövs."

Jag har kritiserat och gnällt tidigare, i all välmening, men nu tycker jag AP rullar på riktigt bra och tänkte påpeka det med att lyfta dagens poster som du istället gjorde. Hoppas detta är så det kommer fortsätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in