Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-02, 18:15
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Men det var en "analys" helt utan fakta. Den bestod till 90% av Fula Gubbens åsikter om "gammelmedia". Fula Gubben tycker "Gammelmedia" är skit. Därför tror han nog att "gammelmedia" har få läsare. Någon som helst sakåsikt gällande de felaktiga Alexamätningarna existerar inte. Bara tyckande och önskedrömmar.

Sånt väcker såklart applåder. Vem behöver vara saklig när man kan spy ur sig tyckande?
Vilka felaktigt Alexamätningar? Inget tyckande tack...
Citera
2012-04-02, 18:50
Medlem
SpaceKozaks avatar
Jaha, då har Avpixlat officiellt gått ut med att en av skribenterna är en blatte (om det nu inte är ett aprilskämt). Jag är ingen stark anhängare av genetisk argumentation, däremot tycker jag att det är hederligt att faktiskt redovisa att så är fallet (så att var och en kan avgöra om det föreligger lojalitetskonflikter).

Artikeln på AP:
http://avpixlat.info/2012/04/01/ny-kronikor-pa-avpixlat-felicia-lindell/

Tråd på FB:
https://www.flashback.org/t1836020
Citera
2012-04-02, 19:19
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Vilka felaktigt Alexamätningar? Inget tyckande tack...

Läste du inte detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Intressant och seriös genomgång om Avpixlats värdelösa mätmetoder:

http://www.lindqvist.com/avpixlat-vs-tv4-gp-sydsvenskan/

Kanske värt att läsa för de fanboys i tråden som på allvar tror att avpixlat skulle vara i närheten av t ex Tv4 eller våra största svenska dagstidningar.

Som Lindqvist säger är det obegripligt att inte Avpixlat istället börjar mäta sig med Google Analytics och sedan lade in sig på SIS-index. Alexa är inte rättvisande för svenska förhållanden.

Lite statistik nedan från https://www.google.com/adplanner/#siteSearch

Räckvidd i Sverige enligt google adplaner

avpixlat.info 1,1%
Avpixlat är lika stort som:
dagensmedia.se 1,1%
Avpixlat är mindre än:
op.se 1,4%
blondinbella.se 1,5%
vk.se 2,7%
kissies.se 2,7%
sydsvenskan.se 5,4%
gp.se 7,1%
svd.se 12,5%
sverigesradio.se 18,6%

Alexa är ett skämt.
Citera
2012-04-02, 20:59
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Läste du inte detta inlägg:

Lite statistik nedan från https://www.google.com/adplanner/#siteSearch

Räckvidd i Sverige enligt google adplaner

avpixlat.info 1,1%
Avpixlat är lika stort som:
dagensmedia.se 1,1%
Avpixlat är mindre än:
op.se 1,4%
blondinbella.se 1,5%
vk.se 2,7%
kissies.se 2,7%
sydsvenskan.se 5,4%
gp.se 7,1%
svd.se 12,5%
sverigesradio.se 18,6%

Alexa är ett skämt.
Varför skulle Google vara mer pålitlig än Alexa? Här är hur de beskriver insamlingen av data: "Trends for Websites combines information from a variety of sources, such as aggregated Google search data, aggregated opt-in anonymous Google Analytics data, opt-in consumer panel data, and other third-party market research. The data is aggregated over millions of users, powered by computer algorithms, and doesn't contain personally identifiable information."

Dvs i första hand baserat på Googles sökdata, i andra hand på data från Google Analytics (dvs de som är anslutna)... Står ingenting om Chrome eller Googles toolbar som påstås i blogposten.
Senast redigerad av Torontor 2012-04-02 kl. 21:17.
Citera
2012-04-05, 00:38
Medlem
Centerinos avatar
Ser gång på gång hur Avpixlat anser att problemen hos invandrare beror på kultur och religion, men absolut inte etnicitet. Det betonades i den här artikeln:

Citat:
Som en karbonkopia av Sarnecki menar Sediq på fullt allvar att fattigdom, segregation, utanförskap och arbetslöshet ligger bakom och där kultur, religion, etnicitet inte har någon som helst koppling till misshandeln. (Axpixlat kan dock gå med på etnicitet).

och så har jag sett borttagna kommentarer som har raderats på grund av att de går in på etnicitet. Varför är Avpixlat så jävla skitnödiga i denna fråga?
Citera
2012-04-05, 00:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centerino
Ser gång på gång hur Avpixlat anser att problemen hos invandrare beror på kultur och religion, men absolut inte etnicitet. Det betonades i den här artikeln:

och så har jag sett borttagna kommentarer som har raderats på grund av att de går in på etnicitet. Varför är Avpixlat så jävla skitnödiga i denna fråga?

Jag reagerade också på det. Själv skulle jag säga att studierna i etnologi är bland det mest intressanta och givande jag gjort. Människans etniska identitet - vare sig antropologin betecknar den etnisk, kulturell eller ibland 'social' - är den viktigaste faktorn för att bestämma en människas beteende, från antalet centimeter denne har till en främlings mun till vad denne gör med en avliden släktings kvarlevor. Det är alltså rent objektivt så att människans etnicitet är mer avgörande än t ex 'religion'.

Genom att förneka detta, men samtidigt tala om kultur, är Avpixlat ute på hal is. Har de tänkt hitta på någon slags godtyckliga distinktioner? Det är då dags att påpeka att det ämne som en gång hette etnologi på vissa universitet döptes till kulturantropologi och på andra till socialantropologi. Men den konflikten är ännu inte löst ens på akademisk nivå - i Uppsala heter det idag "Institutionen för kulturantropologi och etnologi".
Citera
2012-04-05, 01:02
Medlem
Centerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag reagerade också på det. Själv skulle jag säga att studierna i etnologi är bland det mest intressanta och givande jag gjort. Människans etniska identitet - vare sig antropologin betecknar den etnisk, kulturell eller ibland 'social' - är den viktigaste faktorn för att bestämma en människas beteende, från antalet centimeter denne har till en främlings mun till vad denne gör med en avliden släktings kvarlevor. Det är alltså rent objektivt så att människans etnicitet är mer avgörande än t ex 'religion'.

Genom att förneka detta, men samtidigt tala om kultur, är Avpixlat ute på hal is. Har de tänkt hitta på någon slags godtyckliga distinktioner? Det är då dags att påpeka att det ämne som en gång hette etnologi på vissa universitet döptes till kulturantropologi och på andra till socialantropologi. Men den konflikten är ännu inte löst ens på akademisk nivå - i Uppsala heter det idag "Institutionen för kulturantropologi och etnologi".

Tycker också att det är intressant. Har de inte i USA till exempel börjat göra mediciner som riktar sig till speciella raser/etniciteter, endast for att de faktiskt fungerar bättre för dem. Det är helt klart ett ämne man måste forska mer om.
Citera
2012-04-05, 02:11
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceKozak
Jaha, då har Avpixlat officiellt gått ut med att en av skribenterna är en blatte (om det nu inte är ett aprilskämt). Jag är ingen stark anhängare av genetisk argumentation, däremot tycker jag att det är hederligt att faktiskt redovisa att så är fallet (så att var och en kan avgöra om det föreligger lojalitetskonflikter).

Artikeln på AP:
http://avpixlat.info/2012/04/01/ny-kronikor-pa-avpixlat-felicia-lindell/

Tråd på FB:
https://www.flashback.org/t1836020
Judehatarfalangen här går ju bananas och undrar tom om det är ett aprilskämt. Varken PI eller SD har emot att det lever människor av annat etniskt urpsrung i Sverige så varför skulle det vara ett skänt? Eller det är väl en judeinfiltration
Citera
2012-04-05, 02:24
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nu fattar jag inte. Är etnicitet samma som gener?

Citat:
Ursprungligen postat av Centerino
Tycker också att det är intressant. Har de inte i USA till exempel börjat göra mediciner som riktar sig till speciella raser/etniciteter, endast for att de faktiskt fungerar bättre för dem. Det är helt klart ett ämne man måste forska mer om.
Det enda det säger dock är att det finns vissa fysiologiska skillnader, precis som det finns fysiologiska skillnader på män och kvinnor. Ett påhittat exempel är att en Afrikansk man har större lever och därför kan ta lite större doser av ett visst läkemedel då levern kan hantera större mängder giftiga ämnen.
Citera
2012-04-05, 02:47
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Judehatarfalangen här går ju bananas och undrar tom om det är ett aprilskämt. Varken PI eller SD har emot att det lever människor av annat etniskt urpsrung i Sverige så varför skulle det vara ett skänt? Eller det är väl en judeinfiltration

SD tycks ha försmak för att ge unga "bloggtjejer" diverse ströposter inom partiet för att verkligen utveckla sin stureplansuparimage. Att en tonåring småtjej skulle bli skribent för Avpixlat vore då ett ypperligt april-skämt med riktning mot ledningen på SD. Dock vore det alltför sofistikerat för contrajihadsionisterna på Avpixlat. Tacka vet jag SDU Göteborg som gav Kasselstrand boken "Mordet på Folke Bernadotte". Där har vi insinuerande med klass.
Citera
2012-04-05, 04:03
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Nu fattar jag inte. Är etnicitet samma som gener?
Gener? Vad pratar du om?

Svenska wikipedia är inte särskilt pålitlig, men duger i detta fall:

"Etnologi, (från grekiskans ethnos, folk, och logia, vetenskap, med andra ord: läran om folk."
"Etnicitet, tillhörigheten till viss ethnos, betyder tillhörighet till en grupp av människor med gemensamt ursprung och egenskaper. "

Avgränsningen mot 'kultur', som begreppet används inom antropologi, är ofta oklar.
Citera
2012-04-05, 11:02
Medlem
SpaceKozaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Publiceringsdatumet är första april. Jag noterar dock, såhär i efterhand, att jag bara kommenterade hennes ringa ålder i den andra tråden. Det som, förutom datumet, främst skulle tala för att det rör sig om ett aprilskämt, är krönikörens låga ålder (och därmed förmodade brist på erfarenhet och omdöme). Jag får beklaga min underlåtenhet och det därav förklarliga missförståndet. Just hennes etnicitet talar istället mot aprilskämtsteorin, någon jag även berörde i det andra inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceKozak
Med tanke publiceringsdatum och flickans ålder torde det röra sig om ett aprilskämt. Hennes etnicitet ("ras") skulle bekräfta det bortom allt tvivel, om det inte vore för dagens sjuka politiska klimat. Istället talar hennes etnicitet, tyvärr, för att det är ett äkta inlägg ("vi gillar olika"-skaran och tolerar inte den här typen av rassrelaterade skämt), även om Axpixlat fortfarande har valt ett sällsynt dåligt datum för offentliggörandet.

Hon får jättegärna skriva, men jag tycker att det är bra att det framgår tydligen att skribenten inte är etniskt svensk, så att var och en kan läsa hennes krönikor med denna möjliga lojalitetskonflikt i åtanke.
https://www.flashback.org/p36600192#p36600192

Att sionisterna försöker ta över varhelst de kan förvånar dock knappast, men likväl måste jag fråga, är det verkligen bekräftat att det rör sig om en judinna och inte bara en "vanlig" blattisk tjej?

Citat:
Ursprungligen postat av servus
SD tycks ha försmak för att ge unga "bloggtjejer" diverse ströposter inom partiet för att verkligen utveckla sin stureplansuparimage. Att en tonåring småtjej skulle bli skribent för Avpixlat vore då ett ypperligt april-skämt med riktning mot ledningen på SD. Dock vore det alltför sofistikerat för contrajihadsionisterna på Avpixlat. Tacka vet jag SDU Göteborg som gav Kasselstrand boken "Mordet på Folke Bernadotte". Där har vi insinuerande med klass.
Min gode Servus vet vad han talar om.
Senast redigerad av SpaceKozak 2012-04-05 kl. 11:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in