2012-02-14, 23:44
Bannlyst
Har de börjat med annonser på sidan ännu?
Dessa fantastiska besökssiffror måste ju göra dem intressanta för annonsörer.
Citera
2012-02-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Har de börjat med annonser på sidan ännu?
Dessa fantastiska besökssiffror måste ju göra dem intressanta för annonsörer.

Det är fantastiskt. Sydsvenskan har fått bakhjul och Avpixlat ligger i hälarna på GP!! De passerar GP inom 2veckor. Detta är den största prestationen i svensk medieinternet historia och förtjänar definitivt ett pris i de stora salongerna.

Avpixlat klarar detta UTAN annonsörer, utan en massa IT-konsulter, utan muiltimiljoninvesteringar. Denna bedrift förtjänar det stora journalistpriset.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-02-15 kl. 02:23.
Citera
2012-02-15, 11:44
Medlem
kusohiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Ja, det är en fantastisk kurva senaste veckan och egentligen utan att något speciellt hänt?
Känns som att det kan ha att göra med att sidan nämndes i Rapport för ett par veckor sedan.

Tveksamt om det håller i sig ifall de inte sätter fart och producerar fler artiklar, dock...
Topparna enligt http://whos.amung.us/stats/history/ex3v6w9qjrn0/ (som räknar alla unika besökare, och inte enbart de med Alexa-baren) verkar ligga under mitten utav veckorna, och då särskilt dagar med högt nyhetsflöde.
Citera
2012-02-15, 23:07
Medlem
AP avancerar. - Nu på 53 plats och GP på 51.
Citera
2012-02-16, 01:09
Medlem
NS_14s avatar
Bläddrar igenom Avpixlat för första gången på flera månader. Tröskar mig förbi antalet artiklar om Islam, islamiseringen och muslimer vilka fyller upp sidorna till bredden och slutar utmattad vid 6 Februari. Inte en sten har förblivit ovänd vad gäller tidningens ambition att informera oss om muslimsk sedvänja och kultur. Innan dess hade man, som påpekats, "missat" att hoten mot Obama inte bara riktats av muslimer utan av en till synes fullständigt integrererad judisk chefredaktör för en tidning. Bläddrar vidare. Mer om Islam, islamiseringen och muslimer innan jag fastnar för ett hastigt och blygsamt replikskifte med den socialdemokratiske juden, tillika rådgivaren för Goldman Sachs, Erik Åsbrink, som i DN krävt ökad invandring till Sverige. Artikelförfattaren tassar som en våt hund runt kärnämnena och vågar till synes inte ta strid mot dessa fräcka förslag, tydligt mer obekväm i sin retorik om ämnet inte är Islam och muslimer. Nu upptäcker jag dock något som dittills uteblivit. En scenförändring har uppstått och många stenar lämnas plötsligt orörda i repliken med Åsbrink. Som en tam huskatt petar artikelförfattaren, Johannes Brahe, på Åsbrinks nypressade kostym.

Vad hände med:

- Den numer obligatoriska kunskapen om att det var Åsbrink som var starkt bidragande orsak till den så kallade Novemberrevolutionen? Det vill säga beslutet att avreglera kreditmarknaden vilket banade väg för bankernas ohejdade utlåning samt förändrade den politiska prioriteringen från låg arbetslöshet till inflationsbekämpning. Gjorde Åsbrink detta som socialdemokrat eller globalistisk aktör?

- Faktakollen, eller överhuvudtaget, det lilla påpekandet att Åsbrinks nuvarande uppdragsgivare heter Goldman-Sachs. En tysk-judisk lånebank, känd för att ha satt Grekland i konken, installerade därefter sig själva och styr enligt uppgifter världen. Tror Avpixlat och Johannes Brahe att detta har någonting med saken att göra? Skribenten tycks förbluffad över den "borgerliga touchen" Åsbrink anlägger i sina alternativ för en socialdemokratisk arbetslinje.

Ibland gränsar det på en slak lina, och tenderar till att bli frontalkrock, när man å ena sidan skall, jag citerar en av Avpixlats läsare: "Inte belysa alla konfliktssituationer", medan det å andra sidan är direkt nödvändigt att kritisera, oavsett hur tam kritiken riskerar att bli.

http://avpixlat.info/2012/02/06/repl...nje/#more-9833
Senast redigerad av NS_14 2012-02-16 kl. 01:15.
Citera
2012-02-16, 01:21
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Bläddrar igenom Avpixlat för första gången på flera månader. Tröskar mig förbi antalet artiklar om Islam, islamiseringen och muslimer vilka fyller upp sidorna till bredden och slutar utmattad vid 6 Februari. Inte en sten har förblivit ovänd vad gäller tidningens ambition att informera oss om muslimsk sedvänja och kultur.

Grattis, det bör ha tagit en redig tid att läsa flera månaders poster, gjorde du det på en kväll eller? Ser att du också lyckades att hitta bloggens huvudsyfte; att informera om Islam och dess åverkan på samhället som svensk media inte bryr sig att visa upp för oss andra.
Och ja, det tycks som att bloggen är en smula SD-vänlig, men inte bara det, dom verkar gilla judar också usch och fy.
Citera
2012-02-16, 08:28
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
Grattis, det bör ha tagit en redig tid att läsa flera månaders poster, gjorde du det på en kväll eller? Ser att du också lyckades att hitta bloggens huvudsyfte; att informera om Islam och dess åverkan på samhället som svensk media inte bryr sig att visa upp för oss andra.
Och ja, det tycks som att bloggen är en smula SD-vänlig, men inte bara det, dom verkar gilla judar också usch och fy.
Vart är den ocensureade median? Om APs syfte är att kasta skit på muslimer så bloggen Aftonbladet att se ut som den mest neutrala tidningen i världshistorien.

När ska ni hjärntvättade pubertala slynglar lära er källkritik? När ska ni lära er att AP är ren propaganda som ni köper likt en islamist köper att han ska få 78 oskulder om han spränger sej själv. Ni degraderar er till exakt samma nivå. Det är bara själva propagandachefen som är olika.
Citera
2012-02-16, 09:39
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Du menar bloggen som tråden handlar om som tycker det är viktigt att tala om när en muslim tänkt att döda Obama, men håller tyst om judarna som planerade samma sak?

Ja, det är jävligt neutral "media". Vi som klarar av vanlig enkel källkritik kallar det för propagandablogg.

Du skriver som FB;s nazister brukar skriva . Är det det senaste draget i din utveckling.
Citera
2012-02-16, 10:24
Medlem
Citat:
...källkritik?...

Du är så indoktrinerad så jag skrattar när du skriver ordet källkritik
Citera
2012-02-16, 11:54
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Vart är den ocensureade median? Om APs syfte är att kasta skit på muslimer så bloggen Aftonbladet att se ut som den mest neutrala tidningen i världshistorien.

När ska ni hjärntvättade pubertala slynglar lära er källkritik? När ska ni lära er att AP är ren propaganda som ni köper likt en islamist köper att han ska få 78 oskulder om han spränger sej själv. Ni degraderar er till exakt samma nivå. Det är bara själva propagandachefen som är olika.

Huvudet pa spiken! Märker man inte att avpixlat är en vinklad jävla pissblogg har man större problem än den muslimska invandringen.

Kvaliteten pa sidan har ju dessutom sjunkit avsevärt sedan den bytte namn fran politiskt inkorrekt.
Citera
2012-02-16, 13:02
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll

Du kastar dig över kritiken som vore det chefredaktören själv som försvarar sitt verk. Jag spårar dessutom bristande självbehärskning eftersom du läser in saker som inte ens står eller så tramsar du medvetet.

Två saker är omedelbart bekymrande i ditt/dina svar:

1. Du förefaller väldigt defensiv och saknar förmåga att se nyanser i kritiken. Med mitt svar efterlyste jag en bredare problemformulering än den artikeln (jag refererade till) levererade. Det vill säga att artikelförfattaren nöjer sig med uppfattningen att Åsbrink är socialdemokrat och att det är mirakelsvaret för allting. Jag tror det är mera komplext än så och hoppas givetvis att det är en delad uppfattning eftersom tidningens ansvar bör vara att fördjupa bilden i egenskap av "ledande politiskt inkorrekt" nyhetskälla. Det ligger i såväl publicisten som läsarens intresse.

2. Det fetstilta: Menar du att bloggen "gillar" det faktum att en jude, på en judisk lånebanks uppdrag, önskar se ökad massinvandring till Sverige? Det är intressant.
Citera
2012-02-16, 13:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Avpixlat har senaste månaden blivit mycket bättre. Och med det menar jag mindre fokus på tv-klipp från amerikanska antijihadistiska tv-program, och mer fokus på sådant som händer i Sverige och Europa kring kärnämnet massinvandring och integration. Samt överlag mer välskrivna notiser och artiklar.

Fortfarande finns det en tydlig pro-sionistisk slagsida i bloggen, men det ser jag inte som något problem. Alla ska inte tycka likadant!

Kritik av islamism och islams avigsidor, och speciellt fokus på hur det blir när problem med detta mörkas av svenska msm, är givetvis bra. Men man måste vara försiktig med mycket av de idelogiska rötterna hos den amerikaniserade antijihadismen, vilket många nog har blivit extra medvetna om senaste året.

Avpixlat har den senaste tiden bjudit på allt mer kvalificerade krönikor, med förmåga till en klar och resonerande ton, här är ett par exempel:

Du skrämmer mig, Maria Sveland
http://avpixlat.info/2012/02/15/du-s...maria-sveland/

Bjurwald, kommentarsfälten och den svenska surrealismen
http://avpixlat.info/2012/02/13/bjur...-surrealismen/

När Avpixlat började sin existens, fick jag intrycket att de inte förstod vad som var det stora värdet hos Politiskt Inkorrekt. Nämligen att dit kunde människor gå och få veta lite mer om vem/vilka det var som knivrånat eller gruppvåldtagit nyligen i närmiljön. Men där har Avpixlat skärpt sig, och är nu en ganska bra, informerad motröst mot den bristande rapporteringen i övriga svensk media. Litet trivialt exempel, men det behöver inte vara märkvärdigare än så:

28-åring häktad för knivattack mot 10-årig flicka
http://avpixlat.info/2012/02/14/28-a...0-arig-flicka/

Sammanfattningsvis, så kan jag idag t ex rekommendera Avpixlat till en ung människa, som en bra regelbunden dos motröst, förutsatt att denna i övrigt tänker kritiskt och nyanserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in