Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-12, 21:28
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
1) Själv ser jag det som ett nödvändigt ont att hålla lite koll på de mest rabiata Sverigehatarna. Nu har jag ju iof redan svarat dig ang detta, dvs säga att Löfven är en av Expos större finansiärer, om inte den största. Antar att jag kan vara hygglig och svara igen eftersom du tyckte det var svårläst förra gången.

http://www.ifmetall.se/ifmetall/home/content.nsf/aget?openagent&key=aschberg_och_lofven_quot_ga_int e_pa_forsoken_att_skrammas_quot

2) Som redan nämnts, så är en möjlig lösning att ex du själv försöker få något publicerat där!
Jag är varken intresserad av att publicera nåt på EXPO eller Avpixlat. Samma skit med olika namn. Jag har svårt med organisationer som bygger på att vara emot.

Jag såg inget om donationer i länken. Gissar du bara? Jag säger inte att IF metall inte ger pengar till EXPO, men din länk sa inget om det.
Citera
2012-04-12, 21:29
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Nja, jag är tveksam... Jag har svårt att skriva om att muslimer är dumma och det utvalda folket står över alla andra. Det är inte min stil. Jag har svårt för propaganda då jag tror på den enskildas frihet. Det skulle inte funka för Avpixlat.

Va fint du ljuger, nästan så man tror på det, nästan.
Citera
2012-04-12, 21:38
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
Va fint du ljuger, nästan så man tror på det, nästan.
Det är ju lite smickrande att ni i tråden vill att jag skriver för Avpixlat. Det glädjer mej mycket.
Citera
2012-04-12, 21:45
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Det är ju lite smickrande att ni i tråden vill att jag skriver för Avpixlat. Det glädjer mej mycket.

Det var ju du själv som räckte upp handen när du frågade hur man kunde fördumma AP mer så all cred till dig.
Citera
2012-04-12, 21:55
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Det var ju du själv som räckte upp handen när du frågade hur man kunde fördumma AP mer så all cred till dig.
Nejdå, jag sa bara att det vore svårt att fördumma det ännu mer. Då fick jag förslag om att skriva där. Eftersom det vore svårt att fördumma det mer så fick jag en chans att rycka upp sajten en smula, vilket inte vore svårt. Men jag är inte intresserad. Det är roligare som det är nu. Som underhållning är den lysande.
Citera
2012-04-12, 22:08
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Nejdå, jag sa bara att det vore svårt att fördumma det ännu mer. Då fick jag förslag om att skriva där. Eftersom det vore svårt att fördumma det mer så fick jag en chans att rycka upp sajten en smula, vilket inte vore svårt. Men jag är inte intresserad. Det är roligare som det är nu. Som underhållning är den lysande.

Asch men vad du slingrar dig
Citat:
"men hur skulle Avpixlat kunna fördummas ännu mer?"

Trodde att ditt citat efterlyste exempel på hur AP kunde pucka ur sig än mer, varvid jag replikerade att du kanske kunde skriva för dom, vilket naturligtvis mer än väl skulle uppfylla målet.
Citera
2012-04-12, 22:13
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Asch men vad du slingrar dig
Trodde att ditt citat efterlyste exempel på hur AP kunde pucka ur sig än mer, varvid jag replikerade att du kanske kunde skriva för dom, vilket naturligtvis mer än väl skulle uppfylla målet.
Jo, jag vet. Jag läste det alldeles själv. Och jag svarade dej att underhållningsvärdet skulle gå förlorat då jag inte skulle bidra med att sänka nivån.

Så, då var det utrett ännu en gång.
Citera
2012-04-12, 22:13
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

Jag är övertygad om att Avpixlat är tacksamma, då du ändå stödjer deras fantastiska Alexa-ranking.
Nu när jag läst ditt senaste alster så får jag ödmjukt be att få backa från min tidigare uppfattning, att du ev skulle kunna fördumma AP.

Det är inte längre aktuellt, då jag inte vill sänka AP helt, utan bara få ned det till Löfven/Expos nivå.
Citera
2012-04-12, 22:21
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Jag är övertygad om att Avpixlat är tacksamma, då du ändå stödjer deras fantastiska Alexa-ranking.
Nu när jag läst ditt senaste alster så får jag ödmjukt be att få backa från min tidigare uppfattning, att du ev skulle kunna fördumma AP.

Det är inte längre aktuellt, då jag inte vill sänka AP helt, utan bara få ned det till Löfven/Expos nivå.
Jag vet som sagt inte mycket om EXPO.

Men du är fortfarande svaret skyldig om Löfvens bidrag dit. Du gav mej fel länk då den inte behandlade donationer.

Ja, det är konstigt att du som AP-onanist vill få ner nivån på sajten. Håller den för hög nivå för dej? Du kanske inte skulle sluta med Bamse trots allt.
Citera
2012-04-12, 22:35
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Visst är den torr. Men du gick ändå igång på den. Värt den stund det tog.

Du får gärna utveckla var i värdet ligger. Är det att jag bemöter din fråga om hur man kan göra AP dummare? Personligen tycker jag att min respons var adekvat och korrekt.
Citera
2012-04-26, 16:13
Medlem
fintnirs avatar
Som det är känt tog Avpixlat över Migileaks nyligen, och nu är de polisanmälda p.g.a publicering av offentliga migrationsdomar enligt personuppgiftslagen:

Citat:
Sajter med migrationsdomar polisanmälda

Nu berättar Datainspektionen att man har polisanmält tre sajter för att man sprider känsliga personuppgifter på personer i domar från Migrationsdomstolen. De som driver sajterna Migileaks, Avpixlat och Fria Nyheter bryter mot personuppgiftslagen säger Jonas Agnvall som är jurist på datainspektionen.

Polisanmälningen mot de tre sajterna gjordes redan den 27 februari i år men datainspektionen har hemlighållit anmälningen för att polisen i lugn och ro ska kunna hitta den eller de som publicerat dem känsliga personuppgifterna på sajterna och som datainspektionen misstänker bryter mot lagen.

Det kan vara att asylsökanden har en allvarlig sjukdom eller att han eller hon utsatts för ett brott som våldtäkt etc. Det finns en mängd känsliga personuppgifter i de här domarna, säger han.

Nu ligger fallet hos den internationella åklagarkammaren. Och vi kan spåra minst en av sajterna till servrar i USA, vilket gör det är enklare att ta sig runt den svenska rättvisan säger Anders Ahlqvist på rikspolisstyrelsen.
– Vi har inga möjligheter att få hjälp av amerikanska myndigheter när vi utreder såna här typer av brott.

Så om de bryter mot personuppgiftslagen i Sverige så kommer de undan med det i USA?
– Ja det gör de. Det vi kallar brott mot personuppgiftslagen det kallar amerikanarna för "Freedom of Speech" det är en grundlagsstadgad rättighet man har. Den är mycket mer långtgående än vad vår yttrandefrihet är säger Anders Ahlqvist.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5082522
Citera
2012-04-26, 20:22
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Så om de bryter mot personuppgiftslagen i Sverige så kommer de undan med det i USA?
– Ja det gör de. Det vi kallar brott mot personuppgiftslagen det kallar amerikanarna för "Freedom of Speech" det är en grundlagsstadgad rättighet man har. Den är mycket mer långtgående än vad vår yttrandefrihet är säger Anders Ahlqvist.

Ja, det sammanfattar väl allt om hur sjuk "DDR"-censuren är i Sverige, i dagens läge är det väl bara Nordkorea som går att jämföra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in