2011-12-14, 17:07
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
så din uppfattning är att Ekeroth skulle stå för donationskontot även om avpixlat stod för något annat än det han står för. din uppfattning är alltså att ekeroth skulle kunna låna ut sitt konto också till andra grupper som vill starta en blogg som vill skriva sin form av "sanning".

eller ekeroths finansiering av avpixlat kanske stannar vid att han har rätt att lägga in veto om vissa saker. Ungefär som LO kan göra gentemot aftonbladet.
http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/un...2575D60027D924

att avpixlat stöder sd innebär inte att sd kontrollerar avpixlat. Men att ekeroth kontrollerar pengarna betyder att han bestämmer. Drar han in stödet faller avpixlat. både av ekonomiska skäl och av sd-politiska. avpixlat vill inte göra ekeroth ledsen.

så länge personerna bakom avpixlat gömmer sig bakom anonymiteten är ekeroth den ende som kan hållas ansvarig för verksamheten. Det får han faktiskt tåla. Han är avpixlats enda ansikte.
Att stå för donationskontot är fortfarande inte finansiering... Eller att man kontrollerar Avpixlats pengar. Avpixlat och SD har liknande åsikter. På samma sätt hade PI och SD liknande åsikter. Men person bakom PI var ingen inom SD. Varför skulle inte situationen kunna vara liknande nu?
Citera
2011-12-14, 17:11
Medlem
Torontors avatar
Citat:
jaha,
eller sd kanske har kopierat en stramare invandringspolitik uppdelning i vi och dom från ytterligare länder. Och när nu danmark svänger kommer då också sd och avpixlat att svänga?

Har nazisterna förstått att det inte finns någon samhörighet mellan deras syn på främlingar och avpixlats syn på främlingar? Hur kunde nazisterna i så fall ens få för sig att publicera en propagandaartikel på avpixlat? Du kanske ska tala om det för nazisterna. Vissa renläriga har ju redan fattat det men resten?
Danmark har inte väsentligen förändrat sin framgångsrika restriktiva invandringspolitik.

Nazister är kritiska till invandringen. Andra är också kritiska till invandringen. Innebär inte att alla invandringskritiker är nazister.
Citera
2011-12-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Att stå för donationskontot är fortfarande inte finansiering... Eller att man kontrollerar Avpixlats pengar. Avpixlat och SD har liknande åsikter. På samma sätt hade PI och SD liknande åsikter. Men person bakom PI var ingen inom SD. Varför skulle inte situationen kunna vara liknande nu?

Gustav Jansson är död. Därför är ekeroth nu den ende person som utåt låter sig förknippas som ansvarig för avpixlat.
Ekeroth kontrollerar avpixlats pengar. pengarna går genom hans konto. Att påstå att han lägger beslag på en del för egen del är förtal. att påstå att han passar på att bistå ekonomsikt är inte förtal.
Citera
2011-12-14, 17:12
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Politisk förföljelse har ingenting med fattigdom att göra. Inte heller att fly ifrån krig.

På vilket sätt menar du att vi ska hjälpa Somalier mot kriget, ska jag tolka dig som att du vill att vi ska kriga åt dom? om inte så betyder det att du anser att i alla krigförande länder, där flyktingströmmar skapas, så har Sverige en skyldighet att ta emot de som flyr, kan du visa på kostnaderna samt planen för detta!

Tror du på fullaste allvar att de som tar sig hit, är de som behöver vår hjälp mest?
I verkligheten, där jag lever, finns det begränsade resurser, självklart anser jag att vi bör hjälpa så gott vi kan, vilket INTE innebär att erbjuda livslång försörjning till de som köper sig en biljett till Sverige.
Citera
2011-12-14, 17:22
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Du är nog den på hela FB som blundar mest för verkligheten.
Citera
2011-12-14, 17:28
Medlem
Tänkte bara säga att jag tycker Avpixlat fungerar bra, lika bra som PI! =)
Citera
2011-12-14, 18:07
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Att Aftonbladet stöder S innebär inte att partiledningen kontrollerar Aftonbladet.

Fast S stöder väl inte Aftonbladet ekonomiskt? till skillnad mot för ledningen i SD som stöder Avpixlat ekonomiskt
Citera
2011-12-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
På vilket sätt menar du att vi ska hjälpa Somalier mot kriget, ska jag tolka dig som att du vill att vi ska kriga åt dom? om inte så betyder det att du anser att i alla krigförande länder, där flyktingströmmar skapas, så har Sverige en skyldighet att ta emot de som flyr, kan du visa på kostnaderna samt planen för detta!

Tror du på fullaste allvar att de som tar sig hit, är de som behöver vår hjälp mest?
I verkligheten, där jag lever, finns det begränsade resurser, självklart anser jag att vi bör hjälpa så gott vi kan, vilket INTE innebär att erbjuda livslång försörjning till de som köper sig en biljett till Sverige.

Jag menar att att sverige och alla andra länder befolkade av människor har skyldighet att ta emot dem som flyr från krig och förtryck. Precis samma skydd skulle du ha om du tvingas på flykt.

nej jag kan inte visa på kostnaderna. Och inte heller någon plan. Flyktingströmmar uppstår, de beslutas inte av riksdagar.
Du kanske skulle skriva något analyserande om mänskligt lidande och försöka sätta pris på det för att kunna publicera din analys i avpixlat. Då kan vi diskutera ditt inlägg i medietråden. Du kanske kan precisera vad du menar med att hjälpa till så gott vi kan. För mig är det uppenbart att vi kan det vi redan gör och mycket därtill.
Citera
2011-12-14, 19:09
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Jag menar att att sverige och alla andra länder befolkade av människor har skyldighet att ta emot dem som flyr från krig och förtryck. Precis samma skydd skulle du ha om du tvingas på flykt.

nej jag kan inte visa på kostnaderna. Och inte heller någon plan. Flyktingströmmar uppstår, de beslutas inte av riksdagar.
Du kanske skulle skriva något analyserande om mänskligt lidande och försöka sätta pris på det för att kunna publicera din analys i avpixlat. Då kan vi diskutera ditt inlägg i medietråden. Du kanske kan precisera vad du menar med att hjälpa till så gott vi kan. För mig är det uppenbart att vi kan det vi redan gör och mycket därtill.
Krimreporter har helt uppenbarligen helt slut på logiska argument så återstår bara flumiga känsloargument om att kostnader inte spelar någon roll för invandringspolitiken.

Fortfarande bättre att hjälpa många fler på plats än ett antal relativt rika som har råd att köpa biljet till Sverige. Då slipper vi dessutom brottsligheten, islamiseringen, osv.
Citera
2011-12-14, 19:09
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:

Och de som flyr från "sämre ekonomiskt ställda" delar av världen då - har vi en "skyldighet" där också?
Var går gränsen tycker du?
Och hur många per år tycker du vi skall ta emot?
Och skulle du kunna tänka dig att din stadsdel bli befolkad med säg 30% MENA-"flyktingar"?

Bara nyfiken.
Citera
2011-12-14, 19:11
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Fast S stöder väl inte Aftonbladet ekonomiskt? till skillnad mot för ledningen i SD som stöder Avpixlat ekonomiskt
Källa på att SD stöder Avpixlat ekonomiskt?
Citera
2011-12-14, 19:19
Medlem
Citat:
Källa på att SD stöder Avpixlat ekonomiskt?

det är kent ekerot som sitter på kontot och pengarna. Han är sd-politiker, sitter i partiets ledning.
vad är det du inte begriper med det?
ska vi köra de argumenten en runda till. Så länge kent ekerot är den enda person som öppet står bakom sd så får han också ta det ansvaret.
Eller tror du att han behåller en del av de pengar som sätts in på ekeroths konto? Tror du inte ekerot har lärt sig sköta bokföringen på ett sådant sätt att han slipper misstänkas för ekonomisk brottslighet eller för penningtvätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in