2012-02-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, det är ju fientligt inställda till invandrare och främlingar från t.ex MENA, muslimer och somalier.

De är även fientligt inställda till sossar, feminister, journalister och miljömuppar
Jag ser allt du skriver som vanligt sunt förnuft. Varför ska man inte ha misstro och vara fientlig mot grupper i samhället som vill förstöra och sen styra i ruinerna. Hade vi kunnat göra oss med dom grupperna du nämner hade Sverige varit ett otroligt mycket bättre land.
Citera
2012-02-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devious666
Avpixlat klättrar och klättrar, rank 55 nu på Alexa.

För första gången tangerar man 0.02 i reach med pageviews över 0.008. Om de "statsen" stabiliseras kommer man passera gp.se.
Citera
2012-02-09, 10:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Den spelar en betydligt större roll än Alexa som är lätt att manipulera. Det finns massor av knep för att höja sin rank där.

Vi kan ju i alla fall konstatera att Avpixlat är en stor succé. Kvällstid har de numera nästan hela tiden över 1000 online och dagtid oftast över 500. Och kommentarerna på artiklarna bara strömmar in, man ser också att de är skrivna av olika personer, så det är nog svårmanipulerat.

Avpixlat måste vara en av de största politiska bloggarna i Sverige!
Citera
2012-02-09, 10:02
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vi kan ju i alla fall konstatera att Avpixlat är en stor succé. Kvällstid har de numera nästan hela tiden över 1000 online och dagtid oftast över 500. Och kommentarerna på artiklarna bara strömmar in, man ser också att de är skrivna av olika personer, så det är nog svårmanipulerat.

Avpixlat måste vara en av de största politiska bloggarna i Sverige!
Det är väl ganska uppenbart att det är den största.
Citera
2012-02-09, 10:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Det är väl ganska uppenbart att det är den största.

OK, jag har inte koll på hela "bloggosfären", men tack för upplysningen. Och det gör ju inte saken sämre. I alla fall inte ur min synvinkel.
Citera
2012-02-09, 12:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Främlingsfientliga Avpixlat hette det idag i "Medierna" i P1. När får vi höära om borgarfientliga Aftonbladet och arbetarfientliga Expressen?

Det som skrämt 1968-skäggen och batikhäxorna inom gammel-media allra mest, nämligen en bred och ganska ocensurerad debatt, har nu uppstått i Sverige.

Vilken katastrof! Någon måste sätta stopp för detta, kanske Jan Guillou eller Gudrun Schyman! Hick!

Citera
2012-02-09, 16:11
Medlem
54 på alexa. gp.se ligger på plats 50.

Noterbart är dock följande: den senaste månadens snitt på pageviews är något HÖGRE för avpixlat än gp. Totalt har alltså AP fler sidvisningar än hela gp.se.

Detta trots att man bara orkar med under tio poster per dag, m a o läser många alla uppdateringar och hade gärna klickat på ytterligare tio per dag.

Detta visar vad jag sagt tidigare i tråden: det enda AP behöver göra för att passera gp på alexa är att dubbla antalet uppdateringar per dag. (Att pageviews är lika viktigt för rankingen som reach visas att att sydsvenskan.se fortfarande har lite högre reach än avpixlat, men färre pageviews)

Det borde väl inte vara så svårt?
Citera
2012-02-09, 17:08
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Noterbart är dock följande: den senaste månadens snitt på pageviews är något HÖGRE för avpixlat än gp. Totalt har alltså AP fler sidvisningar än hela gp.se.

Detta trots att man bara orkar med under tio poster per dag, m a o läser många alla uppdateringar och hade gärna klickat på ytterligare tio per dag.

Detta visar vad jag sagt tidigare i tråden: det enda AP behöver göra för att passera gp på alexa är att dubbla antalet uppdateringar per dag. (Att pageviews är lika viktigt för rankingen som reach visas att att sydsvenskan.se fortfarande har lite högre reach än avpixlat, men färre pageviews)

Håller med dig helt, det borde ju inte vara så svårt att hitta skribenter till ytterligare kvalitetsartiklar varje dag. Man kan ju se på vgnt.se som ibland producerar 60-70 artiklar om dagen, även om det mesta är som "notiser från TT" och ska ses som ett komplement till Avpixlat och Fria Tider.

Jag har också noterat hur Avpixlat hela tiden stiger i "världsrankingen" och just nu ligger på plats 13943. Bara för drygt en månad sedan när jag började följa den siffran låg sajten på drygt plats 21000.
Citera
2012-02-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Och detta baseras på vad ??? GP är större en både Expressen och Aftonbladet. Det bor 1 miljon i GBG.
Citera
2012-02-09, 22:35
Medlem
ester_6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Samma finansiär som sist

Kent Alexander Ekeroth
Kung Oscarsväg 1
222 40 LUND

BGNR: 759-1829

Den som donerar skänker pengar direkt till sds riksdagsman.

Kan ju alltid vara bra att veta när det gäller medier och journalistik..
Citera
2012-02-09, 23:37
Medlem
ester_6s avatar
Citat:
Jaså... En till som inte klarar av att läsa innantill... Är det inte jobbigt att svara på nåt som jag aldrig påstått?

Jag skulle bara visa hur lätt det är om man vill. Huruvida det är så eller inte har jag ingen aning om. Fortfarande.

Din ömma tå behöver omplåstring. Och jag tycker det är så jävla roligt att trissa igång er.

Det var för övrigt "Karlskronabloggen" som påstod att AP:s läsare inte klarade av att höja rankingen. Jag tror nog dom flesta klarar av det. Men han anser inte att intelligensen är så hög för läsarna där...

Håller med dig om att de är så otroligt lätta att både lura och trissa upp . De skulle dessutom behöva gå svenskakurs själva, SFI , en del stavar som analfabeter i sina inlägg.
Karlskronabloggen är dessutom en småstadssida för fjortisar som upprepar småstadsskvaller i sina inlägg hela tiden. Kanske har de storstadskomplex..
Citera
2012-02-10, 00:18
Medlem
Har det modererats bort inlägg på slutet? Det verkar som om citaten på slutet inte riktigt hänger ihop.

Vad gäller tillförlitligheten hos Alexa-rankingen och huruvida det går att manipulera den med olika tricks vet jag inte varför just AP skulle vara speciellt skickliga på det?

Enligt Kingen så är det KIA-index som är det pålitligare alternativet som används i bokslut mm, vilket leder till följande observationer:

Tidningarna verkar väl ha ungefär samma ranking och relativa besökarantal i både Alexa och KIA, så helt uppåt väggarna är nog inte Alexa.

Kissies.se, en blogg om smink och mode och skit har på KIA-index en högre ranking än gp.se. Om dessa siffror är tillförlitliga, varför skulle inte en het blogg som Avpixlat också kunna bräcka GP? Och varför har kissies.se bara en bråkdel av avpixlats trafik, enligt alexa? Om alexa undervärderar kissies, kanske de också underskattar AP?

För övrigt tycker jag det är intressant att friatider.se nu har nått plats 150 på alexa! Det hade varit riktigt spännande om vi fått två jämnstarka alternativa nyhetskällor som kunde tävla om att bli ett svenskt drudgereport.com. Den sajten är helt i paritet med många stortidningar i USA och har påverkat amerikansk inrikespolitik. Det är det som så väl behövs i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in