2011-12-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Och dessutom totalt kontraproduktivt. Sannolikt finns ingen på Expo som ens äger en kostym, utom möjligen nån gammal dammig, sliten och rödaktig, i manchestertyg. Såna fördomar dom uppvisar, snacka om självmål. Gänget med sandaler, koftor, och en pipsnugga i mungipan, tar sig friheten att kommentera andras klädval.

Deras naiva föreställning om att en VD, i alla situationer måste bära kostym, är fullständigt skrattretande, och avslöjande. Eller desperat, som du skriver, Torontor.
jag får bjuda in EXPO, och visa hur en modern VD klär sig.....
Citera
2011-12-06, 16:48
Medlem
Medves avatar
Tycker också att Avpixlat borde tänka på hur dom skriver. Ibland blir dom för hatiska av sig, kan tänka mig att skrivbenten är arg när han skriver om nåt brott men dom ska ju ändå vara proffs.
Citera
2011-12-06, 17:18
Medlem
Fossmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Tycker också att Avpixlat borde tänka på hur dom skriver. Ibland blir dom för hatiska av sig, kan tänka mig att skrivbenten är arg när han skriver om nåt brott men dom ska ju ändå vara proffs.

Håller med, har märkt ett flertal gånger de senaste veckorna att språket kan vara lite väl provocerande.
Tex. i artikeln om det 16-årige våldtäktsmannen, det hela inleds med "Den 16-årige svarte invandrare". Det är inget jag stör mig på eller så men jag tycker det är onödigt att skriva att han var svart, dels eftersom det framgår tydligt av bilden men också för att det i dagens klimat utan problem kan användas som "bevis" för att AP består av ett gäng rasister. Jag tror många Svenssons håller med om det, även om de är kritiska till invandringspolitiken, det skadar bara och får AP att verka oseriösa i mångas ögon.

BTW såg jag att AP har 982 besökare i detta nu
Citera
2011-12-06, 17:24
Medlem
Moderatens avatar
Politruk,
http://avpixlat.info/2011/12/06/ande...re-rekordstor/

Politruk, har väl inte använts sedan berlinmurens fall ,jag misstänker att avpixlats redaktörer sitter inlåsta på något äldreboende för misslyckade journalister.
Ulf Nilsson beklagade sig över att ev.. hamna i någon drogdimma,han kan ju börja skriva direkt på Avpixlat med sin retorik, fast han trodde ju att Ayatollah Khomeini skulle frälsa iran, men shit han tycker ju lite illa om invandrare ,fast på ett fint vis.
Senast redigerad av Moderaten 2011-12-06 kl. 17:29. Anledning: Vem fan kan stava till en skäggig iransk diktator ur minnet!
Citera
2011-12-06, 17:30
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossmo
Tex. i artikeln om det 16-årige våldtäktsmannen, det hela inleds med "Den 16-årige svarte invandrare". Det är inget jag stör mig på eller så men jag tycker det är onödigt att skriva att han var svart,..

Det är i princip bara i Sverige vi tycker det är onödigt att ange en brottslings hudfärg.
Vi anger inte ens hudfärg i signalement i samband med grova brott, så visst är det sjukt.

Övriga världen ser inga som helst problem med detta.
Citera
2011-12-06, 18:25
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
De skulle vinna på att uttrycka sig betydligt mer moget i sina artiklar. Bort med ord som "kråkhucklena" och liknande annars har jag svårt att ta dem som seriösa. Jag antar att de vill vara seriösa.
Jag tycker att dom har skärpt till sig betänkligt sedan starten med bättre språk och inte så mycket pekande med hela handen.
Men jag måste erkänna att ord som "spökplump" och "kråkhucklen" är väl ungefär som när gammelmedia beskriver SD som "främlingsfientliga" och "rasister".

Same, same but different.
Citera
2011-12-06, 18:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderaten
Politruk,
http://avpixlat.info/2011/12/06/ande...re-rekordstor/

Politruk, har väl inte använts sedan berlinmurens fall ,jag misstänker att avpixlats redaktörer sitter inlåsta på något äldreboende för misslyckade journalister.
Ulf Nilsson beklagade sig över att ev.. hamna i någon drogdimma,han kan ju börja skriva direkt på Avpixlat med sin retorik, fast han trodde ju att Ayatollah Khomeini skulle frälsa iran, men shit han tycker ju lite illa om invandrare ,fast på ett fint vis.

Klickar man vidare till källan för det där blogginlägget på Avpixlat blir man rädd:

http://affes.files.wordpress.com/201..._scb.jpg?w=720

Sveriges befolkning håller på att bytas ut mot andra folkslag i en rasande takt. Bara sedan 1990 har det skett en drastisk förändring.

Annars är Avpixlat en väldigt bra blogg. Den ska jag hädanefter besöka ofta.
Citera
2011-12-06, 18:52
Medlem
Språket och tonen är stundtals grov på avpixlat men inte med internationella mått, se t.ex. dessa artiklar

Citat:
IT looks like Beverly Hills — a swanky neighbourhood of flash mansions that could be home to Porsche-driving film stars and clothes designers.

But this is the small town of Tandarei in Romania.

And the garish villas are inhabited by gypsy gangsters who built them with the millions they have plundered in BRITISH benefits.

Och
Citat:
But our visit did not go unnoticed by the fiddling gypsies.

As we walked around, a burly man with gold teeth screeched up in a UK-plated right-hand-drive Vauxhall — and snarled: "Take a picture of my house and I will crash into your car. You will die."

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...-benefits.html

Citat:
De er notorisk arbejdssky, de stjæler gang på gang fra byens ældre borgere og står bag alverdens anden alvorlig kriminalitet. Men det får ikke Københavns Kommune til at holde igen med støtten til sigøjnerklanen Levakovic.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1661037.ece
Senast redigerad av Schelling 2011-12-06 kl. 18:59.
Citera
2011-12-06, 20:59
Medlem
Avpixlat går som tåget nu, över 1000 inne samtidigt på siten samt 89:e plats enligt Alexa.

En för Avpixlat, Avpixlat för alla!!!

Citera
2011-12-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Tyvärr har Avpixlat till o från ett riktigt dåligt språk, både grammatiskt, innehållsmässigt och i värderingar.

Varför inte rapportera händelser med ett mer objektivt språk?
Det finns ingen som helst anledning att använda nedsättande beteckningar eller att utmåla hela grupper som gärningsmän - de slutsatserna klarar läsaren så bra själv om de skulle behövas.

De/han kan helt enkelt inte låta bli, precis som Aftonhoran och Excessen helt enkelt inte kan låta bli att sticka in begrepp som grumliga vatten, skinnskallar, rasister, människofientliga, brunt osv. i sina ledarstick. Hatet lyser igenom, det blir så om man är en odiscliplinerad person som främst drivs av sina egna negativa känslor. De mest aktiva personerna på Avpixlat är utan tvekan samma personer som skrev de flesta av PI:s inlägg för det är samma oprofessionella och rättshaveristiska ton.
Citera
2011-12-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det är i princip bara i Sverige vi tycker det är onödigt att ange en brottslings hudfärg.
Vi anger inte ens hudfärg i signalement i samband med grova brott, så visst är det sjukt.

Övriga världen ser inga som helst problem med detta.

Du har givetvis källor till dina påståenden?
Citera
2011-12-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av what-IF
Avpixlat går som tåget nu, över 1000 inne samtidigt på siten samt 89:e plats enligt Alexa.

En för Avpixlat, Avpixlat för alla!!!

...Avpixlat för alla (Sverigedemokrater)!!! menar du kanske?

Inte för oss mer tänkande och medkännande människor. Vi som vågar och orkar se att brott beror på otroligt mycket mer än kultur och etnicitet...

Avpixlat är inget annat än ett selektivt mediaflöde extremtolkat av personer som använder sig av ett språkbruk som i sin tur liknar det språkbruk som Skandinaviens största och värsta terrorist Anders Behring Breivik använde(r).

Kontentan: Avpixlat, SD och ABB är sidor av samma mynt. Ett mynt vars låga valör är så lågt att det borde ha skrotats för länge länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in