2012-01-10, 21:53
Avstängd
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Fria Tiders layout ser mer ut som en tidning än som en blog vilket ger ett seriösare intryck. Här har Avpixlat något att lära.

Största nackdelen med FT var tidigare de få uppdateringarna vilket gjorde att man tröttnade på att besöka sidan men detta kanske har ändrats nu.
Nej det har de inte, Fria Tiders sida ser ut ungefär som en tidnings hemsida ja, och det är en enda röra.

Avpixlats enkla design gör allt mer lättillgänglligt och lättnavigerat. De bör absolut inte byta format, det är trots allt de som är rankade 66 på akexa och fria tider 336. När PI var nere kom de faktiskt upp till ca 160. Men när avpuxlat med sin design kom upp så sjönk de som en sten.
Senast redigerad av volvo 240 2012-01-10 kl. 21:56.
Citera
2012-01-10, 22:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Fria Tiders layout ser mer ut som en tidning än som en blog vilket ger ett seriösare intryck. Här har Avpixlat något att lära.

Största nackdelen med FT var tidigare de få uppdateringarna vilket gjorde att man tröttnade på att besöka sidan men detta kanske har ändrats nu.

Där har du för en gångs skull fel enligt min uppfattning. FT:s layout är usel med en påfallande amatörmässig typografi. Därtill en jäkla oordning.
Citera
2012-01-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
hittade till FriaTider idag, kan inte uttala mig än om hur de vinklar mm. Men en sak slog mig direkt, det var hur sjukt mkt mer seriös sidan såg ut än avpixlat, och nyheterna hade också en betydligt större bredd.
Det var inte bara muslimer/invandrare/muslimer/invandrare som det är på avpixlat, utan det var faktiskt ett varierat utbud av välskrivna artiklar.

de täcker även republikanernas presidentkandidatval, bara det liksom AP har mkt att lära hur man presenterar sig för en ny läsare av Fria Tider, i jämförelse så kändes avpixlat väldigt oseriöst, nu ska vi läsa där några dagar och se varför så många ändå ogillar Fria Tider här på flashback, trots att den är så mkt snyggare och bredare i sin täckning.

Verkar det inte som om Fria Tider spottat upp sig rejält mot tidigare? Ett bredare utbud, men ändå udden riktad mot PK-media och invandringsproblematiken. Vid första påtittandet hade man faktiskt trott att AP var lillebror vad gäller trafik, men enligt alexa ligger de stadigt på typ en tredjedel i reach. Vilket är rätt imponerande i sig antar jag.

Hur är relationen mellan AP och FT egentligen? Jag tror att jag sett FT öppet länka till AP, men aldrig tvärtom? Ser AP dem som konkurrenter eller "extremister" som de inte vill associeras med? Jag ser själv inget suspekt alls med FT:s artiklar (under den tid jag följt sidan då och då), men jag har för mig att de i samband med Husby-affären, då de fick uppmärksamhet i pressen utmålades som ännu mer "rasistiska" än PI. Har de ett mörkt förflutet, finns någon schism med SD, eller vad?

Annars kunde man väl tycka att FT och AP kunde alliera sig med länkar och artikelutbyte.
Citera
2012-01-10, 23:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Verkar det inte som om Fria Tider spottat upp sig rejält mot tidigare? Ett bredare utbud, men ändå udden riktad mot PK-media och invandringsproblematiken. Vid första påtittandet hade man faktiskt trott att AP var lillebror vad gäller trafik, men enligt alexa ligger de stadigt på typ en tredjedel i reach. Vilket är rätt imponerande i sig antar jag.

Hur är relationen mellan AP och FT egentligen? Jag tror att jag sett FT öppet länka till AP, men aldrig tvärtom? Ser AP dem som konkurrenter eller "extremister" som de inte vill associeras med? Jag ser själv inget suspekt alls med FT:s artiklar (under den tid jag följt sidan då och då), men jag har för mig att de i samband med Husby-affären, då de fick uppmärksamhet i pressen utmålades som ännu mer "rasistiska" än PI. Har de ett mörkt förflutet, finns någon schism med SD, eller vad?

Annars kunde man väl tycka att FT och AP kunde alliera sig med länkar och artikelutbyte.

AP tillåter endast utvalda judebloggar, sionister och homofiler att uttala sig på sajten, eller att länkas till. FT, Nationell.nu och Flashback är stämplade som "högerextremistiska nazistsidor" som riskerar att "smutsa ner" AP:s rykte. Bland annat förbjöds man i kommentarsfältet uppmuntra till deltagande i den svenskvänliga Stoppa svenskfientligheten-demonstrationen. Man tog även bort artikeln som behandlade ett av Jultomtemors YouTube-klipp.

FT är en liberatariansk-nationalistisk nyhetssajt. Den förhåller sig betydligt mer kritiskt till den judiska Wall Street-oligarkin och Israel (medan AP hyller de båda), men tar samtidigt indirekt avstånd från "extremnationalism" och nazism.
Senast redigerad av Skogsvatte 2012-01-11 kl. 00:18.
Citera
2012-01-11, 02:45
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Håller med, man kan ju ha trott att revirpissandet försvann med den koleriske redaktören Ronny "Gustaf Janson" Hagströms död?
Citera
2012-01-11, 07:03
Medlem
Sperssons avatar
Avpixlat ligger på plats 65 idag, enligt Alexa ranking.

Så högt nådde aldrig PI, vad jag vet.
Citera
2012-01-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Nog litar jag mer på Avpixlat än på SVT:s förvrängda reportage med vinklingar och förvrängning av sanningen.

Förstår inte varför man INTE ska lita på deras innehåll. Dom länkar ju i princip källor till ALLA deras artiklar. Allt från polismyndigheterna till rena pajastidningar som Aftonbladet mm.

Så de som inte "tror" på de dom skriver, kollar ni aldrig deras länkningar? Sen hur deras vinkling är mot andra tidningar får man tro vad man vill om. Kolla bara Schibbye och Persson nu, hur media medvetet försökt LURA svenska folket.
Citera
2012-01-11, 10:55
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machine137
Förstår inte varför man INTE ska lita på deras innehåll. Dom länkar ju i princip källor till ALLA deras artiklar. Allt från polismyndigheterna till rena pajastidningar som Aftonbladet mm.

Så de som inte "tror" på de dom skriver, kollar ni aldrig deras länkningar? Sen hur deras vinkling är mot andra tidningar får man tro vad man vill om. Kolla bara Schibbye och Persson nu, hur media medvetet försökt LURA svenska folket.

Precis.

Jag tror att anledningen till APs populäritet är mycket tack vare deras rättframhet. Man förstår vad de står för, källor anges och kommentarer är tillåtna. Alla media/siter som öppet står för en viss sak och publicerar, mer eller mindre vinklat, material som refererar till källor så att folk kan verifiera fakta i sakfrågan är otroligt mycket viktigare än tidningar som hela tiden mörkar sin agenda och mest innehåller åsikter.

Varför får vi aldrig se artiklar om lyckade integrations-projekt på AP? Varför länkas det aldrig till någon riktig "success-story" där en invandrad somalier lyckats riktigt bra i Sverige? - därför att det inte tjänar deras syften. Enkelt. Ärligt.

Varför är det faktiskt så att AP har rätt i stora delar av kritiken mot "gammalmedia" när de anklagar dem för feghet och PK. När de säger att saker mörkas, att många artiklar inte skrivs, etc.. ? - mycket mer oroväckande enligt mig.

Är inte bara det faktum att en site som AP överhuvudtaget finns (och uppenbarligen behövs) otroligt stark kritik till traditionell media i Sverige?
Senast redigerad av 72mm 2012-01-11 kl. 10:58. Anledning: skrev "PI" menade "AP"
Citera
2012-01-11, 13:21
Medlem
Vireks avatar
Avpixlat fungerar ju mest som en rapporteringssida när man vill verifiera att blattar begått brott man trodde att blattar begått men medierna mörkat.

Men en sak jag tröttnat rejält på senare är alla fåniga videoklipp från diverse kanadensiska och brittiska program där de pratar om hur livsfarligt islam är. Enbart.
Citera
2012-01-11, 13:41
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Men en sak jag tröttnat rejält på senare är alla fåniga videoklipp från diverse kanadensiska och brittiska program där de pratar om hur livsfarligt islam är. Enbart.
Stör mig också på dessa.
Citera
2012-01-11, 14:20
Medlem
GotiskaKlubbens avatar
Hade idag denna kommentar på Avpixlat som senare togs bort efter att ett antal "gillat" den.

"Pinsamt för Avpixlat att ni inte varken använder Fria Tiders video eller länkar till dem, då denna nyhet kom därifrån. Samtidigt länkar ni till Dagens Nyheter. På vems sida står ni, egentligen?"

Min kommentar handlade om nedan artikel i Fria Tider som Avpixlat svartsjukt kopade utan att ange källa eller ett vänligt ord:

http://www.friatider.se/har-ar-filme...-att-du-ska-se
http://avpixlat.info/2012/01/10/tvek...opien-far-nad/

Klarar man inte sån kritik ska man nog inte syssla med media. Inte ens gammelmedia tar bort den typen av kommentarer.

Avpixlats problem är enformigheten, samt deras oförmåga till bredare och djupare analys.
Citera
2012-01-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GotiskaKlubben
Hade idag denna kommentar på Avpixlat som senare togs bort efter att ett antal "gillat" den.

"Pinsamt för Avpixlat att ni inte varken använder Fria Tiders video eller länkar till dem, då denna nyhet kom därifrån. Samtidigt länkar ni till Dagens Nyheter. På vems sida står ni, egentligen?"

Min kommentar handlade om nedan artikel i Fria Tider som Avpixlat svartsjukt kopade utan att ange källa eller ett vänligt ord:

http://www.friatider.se/har-ar-filme...-att-du-ska-se
http://avpixlat.info/2012/01/10/tvek...opien-far-nad/

Klarar man inte sån kritik ska man nog inte syssla med media. Inte ens gammelmedia tar bort den typen av kommentarer.

Avpixlats problem är enformigheten, samt deras oförmåga till bredare och djupare analys.

Yes Avpixlat och även Politiskt Inkorrekt är riktigt vidriga i sina "sålla bort kommentarer". Så där har jag inget förtroende för dom alls, dom kan lika gärna skita i att ha kommentarer då alla kommentarer som får vara kvar MÅSTE vara fett invandrarkritiska, anti-islam, hata mer känga ner liksom.

Kul nyheter ibland, men det vore mkt roligare om det blev heta diskussioner mot kommunister osv. Nu släpps inte vanligt folk fram eller från vänster sidan utan bara massa nassar o rassar som verkar vara 15 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in