2012-06-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Håller med. Det har tyvärr blivit alltmer småaktigt, lite hätskt. I stället för att höja sig och koncentrera på huvudmålet, i st f enstaka, billiga sensationshändelser på bygdenivå.

Jag håller inte riktigt med. Avpixlat riktar tydligt udden mot våra egna naiva och maktfullkomliga och det är skönt med åtminstånde en eller två större medier som är kritiska mot islam. De positiva fördomarna om islam räcker och blir över i alla gammelmedier.

Om inte avpixlat är kritiska mot islam? Vem skall då vara det?
Citera
2012-06-09, 19:10
Medlem
Kommer ihåg när man klickade in sig lite nyfiket och upproriskt på Politiskt inkorrekt och läste om mångkulturens baksida och fick en liten annan skildring av samhället än dåvarande (och nuvarande) media.

Jag har försökt gjort detsamma sen man bytte namn till Avpixlat, men sorgset nog så handlar 90% av artiklarna om Muslimer och islam och när man har ont om material så lägger man in någon youtube-video med nån extremist-muslim från nåt avlägset land som säger några "kontroversiella" saker.

Sidan äcklar mig och jag förstår inte folk fortfarande besöker sidan frivilligt. Ni som mot förmodan hänger där dagligen för att läsa om "sanningen" ni tycker inte att det är lite konstigt att man har sånt oerhört fokus på islam och muslimer?
Citera
2012-06-09, 21:13
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag håller inte riktigt med. Avpixlat riktar tydligt udden mot våra egna naiva och maktfullkomliga och det är skönt med åtminstånde en eller två större medier som är kritiska mot islam. De positiva fördomarna om islam räcker och blir över i alla gammelmedier.

Om inte avpixlat är kritiska mot islam? Vem skall då vara det?

Det är klart att AP skall vara en fyrbåk och kritisk granskare vs islam, inkl andra krafter som strävar efter att undergräva vår nationella identitet. Eller mer konkret... de skändliga beteenden och åsikter, som frodas under denna s k 'religions' täckmantel. Men man behöver för den sakens skull inte dra fram varenda sjaskighet på gråsuggenivå, för att nå sina syften. Det blir lite 'billigt' ibland imho, när man sluggar alltför vilt.
Citera
2012-06-12, 18:39
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Tidningsbolaget Promedia går vidare med sitt stora besparingsprogram. I år ska 75 tjänster försvinna från bolagets tidningar, enligt ett preliminärt förslag till en ny organisation.

Omkring två tredjedelar är journalisttjänster, medan resten berör Grafikernas och Unionens medlemmar, uppger Promedia i ett pressmeddelande.

I Promedia ingår bland annat Länstidningen i Södertälje, Nerikes Allehanda och Vestmanlands Läns Tidning.

http://www.dn.se/ekonomi/75-tjanster...-fran-promedia

Alltid trevligt att läsa om gammelmediamotgångar. Och särskilt att "journalister" blir av med jobbet.
Citera
2012-06-12, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Alltid trevligt att läsa om gammelmediamotgångar. Och särskilt att "journalister" blir av med jobbet.

Det enda man kan tillägga är härliga tider, strålande tider och att kampen tycks ge resultat.
Citera
2012-06-12, 19:32
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra cretu1
Kommer ihåg när man klickade in sig lite nyfiket och upproriskt på Politiskt inkorrekt och läste om mångkulturens baksida och fick en liten annan skildring av samhället än dåvarande (och nuvarande) media.

Jag har försökt gjort detsamma sen man bytte namn till Avpixlat, men sorgset nog så handlar 90% av artiklarna om Muslimer och islam och när man har ont om material så lägger man in någon youtube-video med nån extremist-muslim från nåt avlägset land som säger några "kontroversiella" saker.

Sidan äcklar mig och jag förstår inte folk fortfarande besöker sidan frivilligt. Ni som mot förmodan hänger där dagligen för att läsa om "sanningen" ni tycker inte att det är lite konstigt att man har sånt oerhört fokus på islam och muslimer?

Håller motvilligt med om det här, även fast jag knappast går så långt som att säga att sidan äcklar mig. Däremot borde Avpixlat verkligen tagga ner på muslimhetsen och i största allmänhet hålla en mindre raljerande ton. Det är beklagligt och kontraproduktivt om sidan framstår som oseriös.
Citera
2012-06-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Finns det någon som överhuvudtaget tror att Avpixlat inte hade publicerat misshandeln i Helsingborg om det varit invandrare som gärningsmän istället? Är det inte lika intressant att det är svenskar inblandade? Uppenbarligen så duger inte snacket om gammelmedia eftersom de etablerade tidningarna har inte skrivit en rad om misshandeln, fast det finns bild och en klar dom.

Om jag får konspirera lite så tror jag på det KulturNazist skrev. Att Avpixlat inte är särskilt intresserade av att publicera nyheter som begås av svenskar i samma grad som invandrare. Visst ibland kryddar dom till med en nyhet med svenskar inblandade för att behålla skenet uppe, men här har vi ju ett tydligt exempel på hur deras agenda egentligen ser ut.
Poängen med avpixlat är att belysa nyheter som annars inte får sådan uppmärksamhet, eller rättare sagt som förmörkas av media. Avpixlat var den enda nyhetssidan som visade att dessa var invandrare, medan i praktiken all annan media antydde att det var svenskar. Jobbigt med obekväma sanningar förstår jag?

Väldigt bra sida.
Citera
2012-06-13, 01:59
Bannlyst
En twitterstream som granskar avpixlat:
http://twitter.com/#!/omavpixlat
Citera
2012-06-14, 02:21
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Håller motvilligt med om det här, även fast jag knappast går så långt som att säga att sidan äcklar mig. Däremot borde Avpixlat verkligen tagga ner på muslimhetsen och i största allmänhet hålla en mindre raljerande ton. Det är beklagligt och kontraproduktivt om sidan framstår som oseriös.

Det är ju ingen hets eller rasism så länge man håller sig till sanningen, det är det viktigaste. Det ska inte vara så att det ska skrikas hets eller rasism så fort något skrivs som är sant men som vissa inte vill ska komma ut.
Citera
2012-06-14, 09:17
Medlem
Varje dag ler jag i mitt sinne då jag alltid först ögnar igenom de vanliga blaskorna samt tittar på SVT + TV nyheterna för att sedan gå in på avpixlat och få mej till livs HELA "sanningen".dvs de saker som PK eliten utlämnar berättar avpixlat om.Underbart att det finns eldsjälar som orkar hålla sajten vid liv med sina artiklar om Sverige/Europas pågående sönderfall.Underbart att veta att AFA och EXPO extremisterna sätter kaffe/vin i vrångstrupen varje dag och att deras " sanningar" skärskådas och molekyliseras! UNDERBART är namnet ! Tack avpixlat för att ni finns !
Citera
2012-06-14, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakaduans
Varje dag ler jag i mitt sinne då jag alltid först ögnar igenom de vanliga blaskorna samt tittar på SVT + TV nyheterna för att sedan gå in på avpixlat och få mej till livs HELA "sanningen".dvs de saker som PK eliten utlämnar berättar avpixlat om.Underbart att det finns eldsjälar som orkar hålla sajten vid liv med sina artiklar om Sverige/Europas pågående sönderfall.Underbart att veta att AFA och EXPO extremisterna sätter kaffe/vin i vrångstrupen varje dag och att deras " sanningar" skärskådas och molekyliseras! UNDERBART är namnet ! Tack avpixlat för att ni finns !

T.ex detta ur gårdagens rapport, där man glömmer ett parti, två gånger dessutom. http://avpixlat.info/2012/06/14/opar...er-nagot-igen/

Utan de alternativa källorna hade detta lyckats, upp till nu är det ett par hundra anmälningar.
Citera
2012-06-14, 09:48
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
T.ex detta ur gårdagens rapport, där man glömmer ett parti, två gånger dessutom. http://avpixlat.info/2012/06/14/opar...er-nagot-igen/

Utan de alternativa källorna hade detta lyckats, upp till nu är det ett par hundra anmälningar.
Även om jag inte är direkt förtjust i sionismnytt aka Avpixlat så tycker jag att sajten har ett stort värde, de fungerar som en blåslampa mot samhälleliga lögner och mörkningar. Sajten har otroligt många besökare och det blir svårt för övrig media att mörka i all oändlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in