Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag är en förespråkare för demokrati och yttrandefrihet och jag läser olika typer av media. Jag tycker att alla ska få komma till tals. Tyvärr så är Avpixlat ingenting för mej eftersom dom har ett pubertalt språk och en alldeles för vinklad agenda.
Jag önskar att det kommer en riktig nättidning (du vet en sån med ansvarig utgivare, journalister och fotografer) som inte bara vinklar om redan existerande nyheter somdom så vackert stjäl. Avpixlat är en hårt vinklad, politisk kommentaror. Inte nåt med nyheter att göra.
Det är bra. Då har vi i alla fall en gemensam ståndpunkt. Tyvärr delas inte din vurm för yttrandefrihet och demokrati av det mediala och politiska etablissemanget i Sverige. Där har du det verkliga problemet.
Därför är det i princip omöjligt att starta en "regimkritisk" tidning, media med utgivare och allt i dagens Sverige. Redaktionen skulle bli hotade av kriminellt vänsterslödder, socialt stigmatiserade och bli tvungna att gå under jorden för att klara sig. Etablissemanget skulle inte lyfta ett finger.
Du vet att det är så. Därför ser situationen och Avpixlat ut som det gör. Som man bäddar får man ligga, som det brukar heta.