Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-08, 22:55
  #865
Medlem
Jag gillade uppriktigt gamla PI innan Gustaf Jansson trillade av pinnen.

Då kunde man lite försiktigt rekommendera PI för bekanta utan att skämmas. Tyvärr så har fokus flyttats från att skriva om händelser på ett objektivt sätt till att istället på ett pubertalt sätt kasta skit på gammelmedias representanter. Som inkörsport för presumtiva SD röstare fungerar den möjligen för 18-åringar. Är man mer mogen så framstår sidan som något som SDU driver för internt bruk i syfte att håna motståndarna och boosta det egna egot.

Snälla Avpixlat, gå tillbaka till rötterna och försök bedriva journalistik istället. Mats Dagerlind är lysande som gästskribent men redaktionens raljerande är i längden lika tröttsamt som gammelmedias enögdhet.

Vad hände t ex med att hänga ut brottslingar med bifogade domar så man kan läsa själv? Journalister ges lågt förtroende, åsiktsbloggare går det 13 på dussinet av och den trovärdighet PI skapade på kort tid berodde mycket på att fakta lades på bordet så att läsaren kunde verifiera innehållet i artiklarna på egen hand och, inte minst viktigt, se att PI skrev mer nyanserat än gammelmedia om aktuella händelser.

Fria Tider är avsevärt bättre men tyvärr verkar de lida av resursbrist. Den enda punkt Avpixlat är bättre på än Fria Tider är att hålla ordning i kommentatorsfältet.
Citera
2011-11-08, 23:19
  #866
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag är en förespråkare för demokrati och yttrandefrihet...

Trevligt, då är du alltså en stor beundrare av AP.
Citera
2011-11-08, 23:24
  #867
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Trevligt, då är du alltså en stor beundrare av AP.
Nej, det är jag inte. Men jag ger dom mitt fulla stöd att finnas. Men det är illa skrivet och en ren propagandablogg. Jag tror att du inte är en stor beundrare av Aftonbladet. Men jag vet inte huruvida du propagerar för att den ska förbjudas eller inte.

Jag misstänker att du inte kan se skillnaden mellan att beundra och försvara dess existens. Men det är som med Sd, demokratislt så försvarar jag dom men politiskt så är jag emot.
Citera
2011-11-09, 01:14
  #868
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag tror att du inte är en stor beundrare av Aftonbladet. Men jag vet inte huruvida du propagerar för att den ska förbjudas eller inte.

Nejdå, jag vill inte att den ska förbjudas, jag vill helst se den kursa.
Faktum är att jag tom kommer ta ledigt den dagen så jag kan fira ordentligt

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
..det är som med Sd, demokratislt så försvarar jag dom men politiskt så är jag emot.

Imponerande ståndpunkt som jag respekterar.
Citera
2011-11-09, 11:07
  #869
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag är en förespråkare för demokrati och yttrandefrihet och jag läser olika typer av media. Jag tycker att alla ska få komma till tals. Tyvärr så är Avpixlat ingenting för mej eftersom dom har ett pubertalt språk och en alldeles för vinklad agenda.

Jag önskar att det kommer en riktig nättidning (du vet en sån med ansvarig utgivare, journalister och fotografer) som inte bara vinklar om redan existerande nyheter somdom så vackert stjäl. Avpixlat är en hårt vinklad, politisk kommentaror. Inte nåt med nyheter att göra.

Det är bra. Då har vi i alla fall en gemensam ståndpunkt. Tyvärr delas inte din vurm för yttrandefrihet och demokrati av det mediala och politiska etablissemanget i Sverige. Där har du det verkliga problemet.

Därför är det i princip omöjligt att starta en "regimkritisk" tidning, media med utgivare och allt i dagens Sverige. Redaktionen skulle bli hotade av kriminellt vänsterslödder, socialt stigmatiserade och bli tvungna att gå under jorden för att klara sig. Etablissemanget skulle inte lyfta ett finger.

Du vet att det är så. Därför ser situationen och Avpixlat ut som det gör. Som man bäddar får man ligga, som det brukar heta.
Citera
2011-11-09, 11:22
  #870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är bra. Då har vi i alla fall en gemensam ståndpunkt. Tyvärr delas inte din vurm för yttrandefrihet och demokrati av det mediala och politiska etablissemanget i Sverige. Där har du det verkliga problemet.

Därför är det i princip omöjligt att starta en "regimkritisk" tidning, media med utgivare och allt i dagens Sverige. Redaktionen skulle bli hotade av kriminellt vänsterslödder, socialt stigmatiserade och bli tvungna att gå under jorden för att klara sig. Etablissemanget skulle inte lyfta ett finger.

Du vet att det är så. Därför ser situationen och Avpixlat ut som det gör. Som man bäddar får man ligga, som det brukar heta.

Det finns ju redan ett stort antal regimkritiska tidskrifter med ansvarig utgivare. Du har ingen poäng i att påstå att du är ett offer och för att just du är ett offer så kan du inte göra som du vill, ditt cirkelbevis är att du inte gör som du vill eftersom du är ett offer och därmed är allt bevisat.

Återstår för dig att förklara varför avpxlat inte försöker följa lagar. Varför de gömmer sig bakom anonymiteten är klar. Men varför försöker inte avpxlat följa svensk lag i övriga avseenden.
Citera
2011-11-09, 13:40
  #871
Medlem
Torontors avatar
Alla stora svenska massmedier censurerar exempelvis invandrares namn och fotografi när dessa begär brott. Det är extremistiskt liksom svensk invandringspolitik är jämfört med andra länder...

Backgrunden till Avpixlat förklaras här:
http://avpixlat.info/2011/10/23/avtackning-for-avpixlat/

Vad skulle Avpixlat ha begått för brott? För att man inte stödja den svenska extremistiska invandringspolitiken?
Citera
2011-11-09, 15:05
  #872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Alla stora svenska massmedier censurerar exempelvis invandrares namn och fotografi när dessa begär brott. Det är extremistiskt liksom svensk invandringspolitik är jämfört med andra länder...

Backgrunden till Avpixlat förklaras här:
http://avpixlat.info/2011/10/23/avtackning-for-avpixlat/

Vad skulle Avpixlat ha begått för brott? För att man inte stödja den svenska extremistiska invandringspolitiken?

Brott
Det som syns omedelbart
Förtal
Intrång i upphovsrätt
Hets mot folkgrupp
Brott mot PUL
Citera
2011-11-09, 15:37
  #873
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Brott
Det som syns omedelbart
Förtal
Intrång i upphovsrätt
Hets mot folkgrupp
Brott mot PUL
Exempel på ovanstående?

Att kritisera invandringspolitiken är förstås tillåtet även om denna är en helig ko i de svenska pk-medierna I andra, mindre extremistiska länder vågar man diskutera invandringsproblem utan att förfalska och censurera.
Citera
2011-11-09, 16:24
  #874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Exempel på ovanstående?

Att kritisera invandringspolitiken är förstås tillåtet även om denna är en helig ko i de svenska pk-medierna I andra, mindre extremistiska länder vågar man diskutera invandringsproblem utan att förfalska och censurera.

"Avpixlat har ingen ansvarig utgivare och har valt att stå utanför mediesamhällets vanliga system för att följa lag och rätt och upprätthålla god etik."
http://www.ostran.se/bloggar/chefredaktoersbloggen

Och så förväntar jag mig den vanliga försvarsreaktionen från avpxlat och dess lärjungar.
Det är synd om oss. Alla är mot oss. förresten så är vi inte dömda för det. och förresten så är det mindre än alla andra.
Ni behöver inte göra de inläggen för min skull.
Citera
2011-11-09, 16:34
  #875
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
"Avpixlat har ingen ansvarig utgivare och har valt att stå utanför mediesamhällets vanliga system för att följa lag och rätt och upprätthålla god etik."
http://www.ostran.se/bloggar/chefredaktoersbloggen

Och så förväntar jag mig den vanliga försvarsreaktionen från avpxlat och dess lärjungar.
Det är synd om oss. Alla är mot oss. förresten så är vi inte dömda för det. och förresten så är det mindre än alla andra.
Ni behöver inte göra de inläggen för min skull.
Beträffande Avpixlats policy se tidigare länk ovan. Beträffande bilden se:
http://avpixlat.info/2011/11/08/ostran-kverulerar-om-stulen-bild/


Nej, alla är inte emot Avpixlat. Möjligen alla svenska pk-medier. I övriga världen är det förstås inte tabu att diskutera invandringsproblem och skulle betraktas som märkligt att selektivt censurera och förfalska information om brott när de görs av vissa etniciteter.
Citera
2011-11-09, 16:39
  #876
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Beträffande Avpixlats policy se tidigare länk ovan. Beträffande bilden se:
http://avpixlat.info/2011/11/08/ostran-kverulerar-om-stulen-bild/


Nej, alla är inte emot Avpixlat. Möjligen alla svenska pk-medier. I övriga världen är det förstås inte tabu att diskutera invandringsproblem och skulle betraktas som märkligt att selektivt censurera och förfalska information om brott när de görs av vissa etniciteter.
Man får diskutera invandring. Man får diskutera det hur mycket som helst. Men man kan göra det på olika sätt. Man kan göra det på ett politiskt plan eller man kan göra det som Avpixlat. Avpixlat tycker invandrare är dumma, det är deras agenda. "Hitta så många fel på invandrare som möjligt".

Jag tycker det är ett väldigt kontraproduktivt sätt att diskutera invandring. Jag ser hellre en diskussion som handlar om invandring, inte om invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in