2011-11-23, 15:47
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag är helt säker på att du har fel.
En majoritet av svenska folket vill ha en balanserad och reglerad invandringspolitik ungefär enligt de huvuddrag som gäller i Sverige
En majoritet kan tänka sig förändringar i delfrågor. Tveksamt om det går att hitta majoriteter för varje enskild delfråga.
Men många vill att arbetskraftsinvandring ska vara reglerad på så sätt att det inte leder till lönedumpning (olika lösningar finns)
Många vill att mottagandet av främst flyktingar ska vara bättre så att de får en rimlig chans att etablera sig i svenskt samhälle, dvs snabbt en bra svenskutbildning, en arbetsmarknad som tar hand om kompetenserna.

Di definition av antidemokrati säger en del intressant om ditt tänkande. Typ, riksdagen är det mest PK-aktiga vi har alltså är den antidemokratisk eftersom den hävdar sina åsikter.
Finns inget balanserat med Sveriges invandringspolitik som är extremistiskt internationellt sett. Södertälje har tagit emot mer irakier än hela USA. Sverige har tagit emot 25% av alla somalier som kommer till OECD-länder. Denna extrema situation kan bara ha uppstått och upprätthållas genom en enorm propagandaansträngning. Som har lyckats på så sätt att människor tror att andra frågor är viktigare. Vad människor egentligen anser framgår här:
https://www.flashback.org/t1315748

I denna helt unika, absurda situation i ett demokratiskt land där media frivilligt censurerar många samhällsproblem och papperslösa illegaler har bättre förmåner än medborgare som betalar skatt behövs verkligen sådana alternativ som Avpixlat.
Citera
2011-11-23, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Där har du TOTALT feö!

Alexa är en helt oberoende webbsajt som rankar alla webbsajter i hela världen!
Är det antalet träffar eller antalet träffar från unika besökare som räknas?
Det sistnämnda är det mått jag skulle sätta mest tilltro till.
Citera
2011-11-23, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, så är det inte. Majoriteten av svenska folket vill ha en balanserad och reglerad invandringspolitik a la europeiskt genomsnitt. Det är jag helt säker på.

Anledningen är som jag skrev, en total PK-dominans, som på ett antidemokratiskt sätt har styrt både debatt och politik i Sverige under lång tid. Men pga webbtekniken, nya nätbloggar/tidningar, SD:s framgångar, så håller denna dominans sakta men säkert på att brytas. Så också annonsköparnas rädsla.

Man kan ju läsa in lite olika saker i mätningar om olika politiska frågor.
Jag skulle också svara att jag är kritisk mot invandringspolitiken, eftersom jag tycker att vissa delar inte fungerar som de ska.
Det betyder inte att jag skriver under på den kritik sd framför.
Citera
2011-11-23, 16:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Man kan ju läsa in lite olika saker i mätningar om olika politiska frågor.
Jag skulle också svara att jag är kritisk mot invandringspolitiken, eftersom jag tycker att vissa delar inte fungerar som de ska.
Det betyder inte att jag skriver under på den kritik sd framför.

Det har du givetvis också rätt i. Men jag förmodar att du är kritisk ur en helt annan synvinkel, dvs. att du anser att vi har en för strikt invandringspolitik (hur nu någon kan tycka det i landet med världens mest generösa invandringsregler).

Vad jag menade är att jag är säker på att svenska folket i gemen vill ha en stramare invandrings och flyktingpolitik om sann yttrandefrihet och demokrati skulle råda i frågan. Kanske inte så "extrem" som SD:s ståndpunkt, men något åt det hållet.
Citera
2011-11-23, 16:15
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Är det antalet träffar eller antalet träffar från unika besökare som räknas?
Det sistnämnda är det mått jag skulle sätta mest tilltro till.
Alexa har statistik för båda sakerna.
Citera
2011-11-23, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Alexa har statistik för båda sakerna.
Ok, jag hittar det inte.
Hur många unika besökare har de om dagen?
Intressant att de har relativt många träffar från Malta, Singapore och Australien förresten..
Citera
2011-11-23, 17:12
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ok, jag hittar det inte.
Hur många unika besökare har de om dagen?
Intressant att de har relativt många träffar från Malta, Singapore och Australien förresten..
"Reach" är "Estimated percentage of global internet users who visit avpixlat.info". Sedan anger de inte per dag utan som lägst ett 7-dagars medelvärde. Besökare från utlandet är förstås svenskar utomlands.
Citera
2011-11-23, 17:33
Bannlyst
Citat:
"Reach" är "Estimated percentage of global internet users who visit avpixlat.info". Sedan anger de inte per dag utan som lägst ett 7-dagars medelvärde. Besökare från utlandet är förstås svenskar utomlands.
Men antalet unika besökare går alltså inte att få fram?
Är det korrekt uppfattat?
Citera
2011-11-23, 17:43
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Men antalet unika besökare går alltså inte att få fram?
Är det korrekt uppfattat?
Inte exakta antalet men man dock jämföra relativt med andra sidor. Exakta antalet besökare vet ingen annan säkert än de som driver en viss webbsida.
Citera
2011-11-23, 17:49
Medlem
Torontors avatar
Om man tittar på "Traffic" som avgör Sverigerankingen och jämför med Sydsvenskan får man liknande siffror. Således kan man förmoda att med oförändrade siffror kommer Avpixlat att hamna på en plats liknande Sydsvenskans. Dvs plats 84. Alltså ungefär lika stor som Sverige näst största lokaltidning.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-23 kl. 18:02.
Citera
2011-11-23, 17:53
Bannlyst
Citat:
Inte exakta antalet men man dock jämföra relativt med andra sidor. Exakta antalet besökare vet ingen annan säkert än de som driver en viss webbsida.
Så i princip är det bara att spamma uppdateringsknappen och vips så går besöksstatistiken på Alexa upp.
Citera
2011-11-23, 17:54
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Så i princip är det bara att spamma uppdateringsknappen och vips så går besöksstatistiken på Alexa upp.
Nej, uppdateringsknappen har inget med "Reach" att göra...
Senast redigerad av Torontor 2011-11-23 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in