2011-10-31, 20:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ja, du får ingå i dom hjärntvättades skara som tror att det är en religionsfråga.

Du är jävligt snabb att gå ut och mästra och döma. Dvs. exakt det du anklagar Avpixlat för...

Och du tror fortfarande att du har någon trovärdighet kvar i den här diskussionen?
Citera
2011-10-31, 20:01
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Då jag är troende kristen så tillåter jag mej att driva med kristendomen.

Du blandar korten vilt här!

Vi har inga religiösa rättsinstanser i det här landet. Personerna är åtalade för brott på samma grund som du och jag skulle ha blivit om vi hade begått liknande brott. Att dom åtalade är islamister är ingenting som rätten ska ta hänsyn till och förhoppningsvis inte gör heller.

Burka är en religiös klädsel. Men det var inte pga religion dom inte fick vara i rättssalen. Det var för att dom var maskerade.

Du borde rannsaka dej själv, tänka efter och sen kanske det går upp ett ljus för dej.

DET ÄR INTE EN RELIGIÖS FRÅGA, DET ÄR EN FRÅGA OM MASKERADE ANSIKTEN I RÄTTSSALEN!
Givetvis är den åtalade och de burkaklädda religiöst inspirerade så att hävda religion inte skull vara en faktor är enbart löjligt. Lika givetvis kan Avpixlat kommentera detta utan att någon faktafel begåtts.
Citera
2011-10-31, 20:04
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Givetvis är den åtalade och de burkaklädda religiöst inspirerade så att hävda religion inte skull vara en faktor är enbart löjligt. Lika givetvis kan Avpixlat kommentera detta utan att någon faktafel begåtts.
Nu får du ge dej! Jag får fanimej magkramper av skrattanfallen! Inga faktafel har begåtts...
Citera
2011-10-31, 20:04
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Instämmer, det här var inte någon rolig läsning. Fortsätter man på den här linjen är det lika bra att lägga ned siten. Läsarna vill ha nyheter levererade så objektivt det går, och själva ta ställning - inte översköljas av skribentens uppenbara hat mot ( fundamentalistisk ) islam.

Det är väldigt enkelt att skriva en saklig artikel om vad som hänt, samt förklara för läsarna vad Charta2008 är för en organisation, dvs märkliga figurer ( inkl Gadell & Kaplan ) som försvarar exempelvis al-Shabaab och vars huvudsyfte tycks vara att bagatellisera islamistisk terrorism.

Man når inte några nya läsare med den här strategin, en del gamla läsare av PI finner säkert artikeln pinsam. Den här typen av nyhetssite fyller ett stort behov, men artiklarna får inte sänka sig till samma nivå som de sämsta kommentererna.
Kan hålla med om att desto mer backgrund, desto bättre.

Vad som lockar nya läsare är inte självklart... Möjligen kan en mer "folklig" och medryckande stil locka mer läsare.
Citera
2011-10-31, 20:05
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Jag har förstås ingen aning om var och när bland den stora mängden kommentarer du eventuellt har påpekat någon fel. Speciellt inte om du nu inte använder samma namn där.

Om du här påstår att det är sakfel eller konkret annat fel i Avpixlats artiklar bör du presentera argumenten här så att dessa kan diskuteras.

Varför skulle jag vilja övertyga någon som inte ens är villig eller kapabel att förstå det jag skriver? Som inte förstår skillnaden mellan straw man och guilt by association? Som läser mina inlägg som fan läser bibeln?

Det är inte viktigt för mig att övertyga dig, Torontor. Jag respekterar inte ditt sätt att diskutera samt din affekterade attityd, och tänker inte lägga ner energi på att bevisa någonting för dig. Det finns tillräckligt många här som ser det jag ser, och med tanke på din ytterst selektiva perception och läsförståelse hittills ser jag ingen anledning att klippa, klistra och omformulera i tre kvart för din skull, när jag kan diskutera med människor som läser vad jag skriver och är kapabla att desidentifiera sig från det som diskuteras.

För att vara ärlig känns detta kusligt mycket som att diskutera med krimreporter när han försvarar TT. Tragiskomiskt nog är ni båda politiskt korrekta, båda baksidor av olika medaljer.
Citera
2011-10-31, 20:06
Medlem
Knekt.s avatar
Citat:
Vill du ha lite mer förskönande språkburk? En våldsam, fundamentalistik tolkning av islam och vad som är tillåtet i islam är inte speciellt trevlig.
Jag önskar vilja se ett mognare språkbruk eller låta artiklarna tala för sig själva och se de tramsiga formuleringarna och beskrivningarna som hör hemma i högstadiet utelämnas.
Senast redigerad av Knekt. 2011-10-31 kl. 20:09.
Citera
2011-10-31, 20:07
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du är jävligt snabb att gå ut och mästra och döma. Dvs. exakt det du anklagar Avpixlat för...

Och du tror fortfarande att du har någon trovärdighet kvar i den här diskussionen?
Jag är åtminstone så påläst i frågan så jag vet vad den handlar om. Det vet inte Avpixlat och dess anhängare.

Om du tycker det är mästrande att sätta sej in i sakfrågan så blir jag glad över ditt inlägg.
Citera
2011-10-31, 20:10
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Varför skulle jag vilja övertyga någon som inte ens är villig eller kapabel att förstå det jag skriver? Som inte förstår skillnaden mellan straw man och guilt by association? Som läser mina inlägg som fan läser bibeln?

Det är inte viktigt för mig att övertyga dig, Torontor. Jag respekterar inte ditt sätt att diskutera samt din affekterade attityd, och tänker inte lägga ner energi på att bevisa någonting för dig. Det finns tillräckligt många här som ser det jag ser, och med tanke på din ytterst selektiva perception och läsförståelse hittills ser jag ingen anledning att klippa, klistra och omformulera i tre kvart för din skull, när jag kan diskutera med människor som läser vad jag skriver och är kapabla att desidentifiera sig från det som diskuteras.

För att vara ärlig känns detta kusligt mycket som att diskutera med krimreporter när han försvarar TT. Tragiskomiskt nog är ni båda politiskt korrekta, båda baksidor av olika medaljer.
Nä, jag är inte psykisk så jag vet inte vilket annorlunda användarnamn du använder på Avpixlat eller vilka av dina kommentarer som eventuellt innehåller någon intressant kritik. Om du har någon grund för dina påståenden om faktafel så bör du presentera dem här om du vill att din kritisk ska kunna tas på allvar.
Citera
2011-10-31, 20:29
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Nä, jag är inte psykisk så jag vet inte vilket annorlunda användarnamn du använder på Avpixlat eller vilka av dina kommentarer som eventuellt innehåller någon intressant kritik. Om du har någon grund för dina påståenden om faktafel så bör du presentera dem här om du vill att din kritisk ska kunna tas på allvar.

Är du inte psykisk? Ja, det förklarar en del. Själv är jag både psykisk och fysisk. Och du, min kritik tas på allvar. Bara inte av dig. Och du, käre Toronto, verkar tyvärr inte besitta ett tillräckligt ordförråd eller tillräcklig bildning för att ens förstå vad kritiken handlar om.

Ergo: Du är Avpixlats målgrupp, jag är det inte. Case closed, jag drar till Motpol eller Fria Tider där kvalitet>kvantitet. Men håll fanan högt! Vi kommer behöva all valboskap ni kan skrapa ihop.
Citera
2011-10-31, 21:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Den noggranne läsare ser att angreppet inte var mot islam generellt utan en "fundamentalistiska tolkning av islam".
Du tycker inte att hela artikeln formligen skriker ut prepubertal omogenhet då?

Sådär ska man skriva om man inte vill få folk att ta ens skriverier på allvar.
Citera
2011-10-31, 21:23
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Då jag är troende kristen så tillåter jag mej att driva med kristendomen.

Du blandar korten vilt här!

Vi har inga religiösa rättsinstanser i det här landet. Personerna är åtalade för brott på samma grund som du och jag skulle ha blivit om vi hade begått liknande brott. Att dom åtalade är islamister är ingenting som rätten ska ta hänsyn till och förhoppningsvis inte gör heller.

Burka är en religiös klädsel. Men det var inte pga religion dom inte fick vara i rättssalen. Det var för att dom var maskerade.

Du borde rannsaka dej själv, tänka efter och sen kanske det går upp ett ljus för dej.

DET ÄR INTE EN RELIGIÖS FRÅGA, DET ÄR EN FRÅGA OM MASKERADE ANSIKTEN I RÄTTSSALEN!

Vad är det med dig?

Det var inte lämpligt att vara maskerad,och att de var maskerade beror indirekt på deras religion.

Hur svårt det måste vara att inte försöka förstå innebörden och kontentan?
Citera
2011-10-31, 21:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Vad är det med dig?

Det var inte lämpligt att vara maskerad,och att de var maskerade beror indirekt på deras religion.

Hur svårt det måste vara att inte försöka förstå innebörden och kontentan?
Det är bara fint med mej, tackar som frågar!

Javisst var dom maskerade på grund av religion. Men det var inte på grund av religion dom inte fick vara där. Det var att dom just var maskerade. Domaren tog ju inte hänsyn till VARFÖR dom var maskerade, utan bara av att dom var det.

Avpixlat har lyckat vinkla den här frågan mer än vad Aftonbladet och Expressen har lyckats vinkla allt dom har skrivit dom senaste 30 åren, och då vet vi alla att dom brukar vinkla. Men Avpixlats vinklingar blir ju bara löjligt. Och ännu löjligare är det att det faktiskt finns folk som okritiskt köper det.
Jag som hade för mej att ett av Avpixlats syften var att motarbeta vinklade nyheter, men jag hade tydligen fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in