2011-10-24, 19:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Dahlgren har inte särskilt god koll. Vad får dig att tro att han har det?

Det är inga problem att få utgivningsbevis för en hemsida som AP: http://www.radioochtv.se/Tillstand-o...givningsbevis/

Du kanske skulle ta dig en funderare på vad PUL och sökmöjligheterna på AP innebär medans du förkovrar dig lite.

Du missförstår - med flit? Jag tog upp de väl kända fördelarna med att inte använda utgivningsbevis. Om du förnekar dem så är du bara ute efter att dupera människor här.
Citera
2011-10-24, 19:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Var?

Glömde länken

https://www.flashback.org/t1614471

De mest kända fallen i närtid är Elin Krantz mördare. I tråden presenteras minst tio ytterligare fall.

Du vet att det finns en utmärkt sökfunktion Flashback? Ett otal andra trådar behandlar ämnet.
Bl a denna https://www.flashback.org/t728734

Ett annat klassiskt exempel av användare -Info-. Så här kan man också luras

https://www.flashback.org/sp31997930
Citera
2011-10-24, 19:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schutzstaffeln
Logotypen kan vara bland de värsta jag någonsin har beskådat. Har de anlitat en gymnasieelev som designer eller vad är det frågan om?
Är inte heller helt såld på namnet, känns igen som om det är en väldigt ung person som ligger bakom det valet.
Nu haglar kritiken men tyvärr ger sidan mig ett väldigt oprofessionellt intryck. Jag tror dessvärre att jag är långt ifrån ensam med dessa åsikter.

Fy fan vad ni överdriver loggans och namnets betydelse. Det är väl inte någon flashig modesajt vi talar om.

Det som kommer avgöra om de lyckas eller ej är innehållet. Inget annat.

För övrigt funkar namnet och loggan också. Visst, loggan kanske kan fräschas upp, men att lägga fokuset på det och inte på innehållet, skulle vara en grav felprioritering.
Citera
2011-10-24, 19:49
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du missförstår - med flit? Jag tog upp de väl kända fördelarna med att inte använda utgivningsbevis. Om du förnekar dem så är du bara ute efter att dupera människor här.

Nej. Du hävdade bara det uppenbara, att om det inte går att få tag på någon hemsidesansvarig så går det heller inte att åtala någon, oavsett om YGL eller BBS-lagen är tillämplig. Det var inte så himla klipskt av dig, tyckte jag, men lät det liksom vara.

Du verkar inte fatta att man kan komma undan med så helsikes mycket mer som utgivare än med en vanlig tarvlig rasistblogg, bland annat på grund av de processuella reglerna i TF, &c. Vänligen, åtgärda detta.
Citera
2011-10-24, 19:58
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Vem som helst med bara en endaste lite, liten hum om den svenska historien hade vetat att det är Carl Larsson. Hans initialer kan vara ett av sveriges mest kända varumärken.

Mycket märkligt att dom som hävdar att den svenska historien och den svenska kulturen är så viktig inte ens kan stava till sveriges mest kända konstnär och den som såg till att romantisera kärnfamiljen som Sd säger sej värna.

Självmål!
Ungefär lika mycket som när mångkulturvurmare börjar stamma när man ber dom beskriva vad som är utlänsk kultur, medans jag skall precisera exakt VAD som är svensk dito, samt naturligtvis att sätta spetsen på sådant som bara är en utvikelse på ämnet, nämnligen nationromantiken.
Ja, Carl Larsson är väl någon som tillsammans med Selma Lagerlöf och dylika kan anses som exempel på svensk kulturhistoria.

Men jag tror att frågan eller påståendet var att herr Helin är någon som ger skenheligheten ett stort vitt arsle i bild.
Alla andra skall gilla olika, men på hans gata i Äppelviken och i HK i Globenområdet är det bara städare och möjligen kolumnister o utlandskorrar som jobbar på distans som ska vara det.
Herr HH gillade också Abrahams folk, på ordentligt avstånd dock....
Citera
2011-10-24, 19:59
Medlem
Mina saker mot Avpixlat.

Ja loggan är usel. USEL. Detta ska vara nyheter. Inte någon 13årings spelsajt. Herregud. Helt allvarligt, så ser det ut som någon tonårsbloggs-logga. Oseriöst till tusen.

Namnet. Ska sajten vara för alla. Pixlat är ett ord som vår generation väl känner till. Men det är inte så vanligt som alla verkar tro. Det är inte ens säkert att Gunilla 40 i ICA-kassan eller Metallarbetaren Åke vet vad det är. Slår vad om att många som muntligen fått veta om sidan kommer gå inte på avpikslat.info

Seriositet. Alla denna Islamfokus. Att länka till Gates of Vienna drar ner detta till PI-nivå. Visst PI hade sina fördelar och fokus. Men min besvikelse grunder sig på Almqvist stora ord om något nyss och seriöst. Det är detta inte alls ..
Citera
2011-10-24, 20:07
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Ungefär lika mycket som när mångkulturvurmare börjar stamma när man ber dom beskriva vad som är utlänsk kultur, medans jag skall precisera exakt VAD som är svensk dito, samt naturligtvis att sätta spetsen på sådant som bara är en utvikelse på ämnet, nämnligen nationromantiken.
Ja, Carl Larsson är väl någon som tillsammans med Selma Lagerlöf och dylika kan anses som exempel på svensk kulturhistoria.

Men jag tror att frågan eller påståendet var att herr Helin är någon som ger skenheligheten ett stort vitt arsle i bild.
Alla andra skall gilla olika, men på hans gata i Äppelviken och i HK i Globenområdet är det bara städare och möjligen kolumnister o utlandskorrar som jobbar på distans som ska vara det.
Herr HH gillade också Abrahams folk, på ordentligt avstånd dock....
Kan anses? Är du helt historielös? Kan du ingenting? Kan anses?

Läs på om Carl Larssons betydelse för det som kallas "svenskt" och sen kan du återkomma...

Vad som är utländs kultur är ju inte så svårt att svara på. Vad som är svensk kultur utan inblandning av utländsk är svårare.
Citera
2011-10-24, 20:18
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Kan anses? Är du helt historielös? Kan du ingenting? Kan anses?

Läs på om Carl Larssons betydelse för det som kallas "svenskt" och sen kan du återkomma...

Vad som är utländs kultur är ju inte så svårt att svara på. Vad som är svensk kultur utan inblandning av utländsk är svårare.
Okey, det jag menade med "Kan anses" var att det var bra exempel på bra svensk kultur bland annat.

Men vad är då utländsk kultur som är så lätt att definera när svensk kultur inte är det. Ge mig ett exempel på somalisk kultur utan inblandning och influens från deras grannländer och religiöst betingade samtyckande och gärna något typiskt franskt som inte blivit influerat från germanska, spanska eller italienska influenser.

OnT
Jag tycker att dom borde valt något lättare namn då pixlat är ganska modern "nysvenska" och jag själv hade problem att veta om jag skulle skriva in vitpixlat, opixlat eller avpixlat.
Opixlat svarar iofs sidan på också.
Citera
2011-10-24, 20:24
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Uselt namn. Med tanke på dess koppling till Sd och riksdagen så framstår namnet som oseriöst som knappast lockar andra än dom redan troende.

Man får se sidan som Sd:s officiella med tanke på länksamlingen.

Du har ju oftast huvudet under ytan, så den kommentaren bekräftar vad vi redan visste.
Citera
2011-10-24, 20:32
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Okey, det jag menade med "Kan anses" var att det var bra exempel på bra svensk kultur bland annat.

Men vad är då utländsk kultur som är så lätt att definera när svensk kultur inte är det. Ge mig ett exempel på somalisk kultur utan inblandning och influens från deras grannländer och religiöst betingade samtyckande och gärna något typiskt franskt som inte blivit influerat från germanska, spanska eller italienska influenser.

OnT
Jag tycker att dom borde valt något lättare namn då pixlat är ganska modern "nysvenska" och jag själv hade problem att veta om jag skulle skriva in vitpixlat, opixlat eller avpixlat.
Opixlat svarar iofs sidan på också.
Jag kan ingenting om somalisk kultur. Men det finns väl mat, danser, kläder, musik.

Jag vet att det finns somaliska föreningar som du kan kontakta för att få den information som du eftersöker.

Lycka till!

BTW. Jag tror att du letar efter en omöjlig uppgift. Det lär inte finnas nån kultur som inte är influerad av nåt annat. Precis som jag skrev tidigare.
Citera
2011-10-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Thanks for demostrating my point.
Poäng? Jag skrev några väl passande ord om ett och annat.

Citat:
Jag har skrivit om det här: https://www.flashback.org/sp32547991
Till skillnad från er tänker jag inte förneka att BRÅs delförklaringar spelar in i statistikens utgång. Problemet däremot är att ni tycks förbise faktumet att antalet anmälningar har de facto ökat just på grund av antalet begångna våldtäkter där invandrare/icke-vita är allvarligt överrepresenterade - och inte pga. anmälningsbenägenheten i sig.

Citat:
Vad är "gravt politiskt vinklat" i de förklaringar jag gör i inlägget? Om man inte förutsätter att invandrare är äckliga våldtäktsmän alltså?
Jag syftade på specifika studier som används flitigt av er i debatter. Ta inte illa upp, gubben lilla.

Citat:
Det är för övrigt en vanlig pseudovetenskaplig taktik: att hävda att normal forskning är politiskt vinklad, för att på så sätt göra den mindre trovärdig. Klimatförnekare och förintelseförnekare gör samma sak.
...och rasförnekare

Seså, lägg ner OT-snacket.
Citera
2011-10-24, 20:53
Medlem
Ja, det verkar ju helt enkelt som om sidinnehållet är relativt identiskt med PI. Frågan är väl bara varför detta nygamla gäng inte bara kunde ta över och fortsätta med PI som redan var ett inarbetat varumärke??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in