2011-10-24, 21:05
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus10
Ja, det verkar ju helt enkelt som om sidinnehållet är relativt identiskt med PI. Frågan är väl bara varför detta nygamla gäng inte bara kunde ta över och fortsätta med PI som redan var ett inarbetat varumärke??

Den stora missen, som jag ser det, är att man inte överlåter/säljer domänen till ny/a ägare. Varför tjuvhåller man på succén 'Politisk Inkorrekt', om man är så hundraprocentigt klar över att man kommit "till vägs ände"? Det vore ju ett tragikomiskt debacle, om sajten skulle återuppstå i en okänd framtid. Man har dödat sig själv, med den terminatorinformation som spreds de sista veckorna före nedsläckningen.

Hade man velat fullfölja ett ädelt syfte, så hade PI levt vidare idag, under oförändrat namn. Med mer uthålliga och kraftfulla anti~PK-krigare vid rodret.
Citera
2011-10-24, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus10
Ja, det verkar ju helt enkelt som om sidinnehållet är relativt identiskt med PI. Frågan är väl bara varför detta nygamla gäng inte bara kunde ta över och fortsätta med PI som redan var ett inarbetat varumärke??

Inte så svårt att förstå. Har förmodligen mycket med att göra vem som driver sidan, vem som står med sitt namn. Vilka som kan tänkas skriva på sidan. Få bort det gamla som varit helt enkelt. Finns minsta oegentlighet eller oöverenskommelse mellan personer är det en enkel förklaring till att starta en ny sida.

Det finns exempelvis en persons bortgång för en tid sedan att ta hänsyn till osv. Man kanske helt enkelt tyckte lite olika, ville ha lite olika inriktning. Då är det lättare att gå vidare även om skillnaden är marginell.

Sidan är iaf enligt mig fin och bra. Den kommer vara lika bra och synas lika mycket som Politiskt Inkorrekt! Det är jag övertygad om!
Citera
2011-10-24, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Den stora missen, som jag ser det, är att man inte överlåter/säljer domänen till ny/a ägare. Varför tjuvhåller man på succén 'Politisk Inkorrekt', om man är så hundraprocentigt klar över att man kommit "till vägs ände"? Det vore ju ett tragikomiskt debacle, om sajten skulle återuppstå i en okänd framtid. Man har dödat sig själv, med den terminatorinformation som spreds de sista veckorna före nedsläckningen.

Hade man velat fullfölja ett ädelt syfte, så hade PI levt vidare idag, under oförändrat namn. Med mer uthålliga och kraftfulla anti~PK-krigare vid rodret.

Det är inte 100%:igt, dom har på PI själva nämnt att om det här inte fungerar så får man se hur det blir i framtiden. Dom kommer behålla domänen. Dock är jag övertygad om att det här kommer bli minst lika bra!

Skillnaden är väldigt liten, men fler engagerade vad jag förstått, eller att det ska bli på sikt åtminstone.
Senast redigerad av Mjukisen 2011-10-24 kl. 21:26.
Citera
2011-10-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Det är uppenbarligen amatörtyckande idioter som håller på fortfarande:

"Att villkora pressfriheten och därmed åsikts- och yttrandefrihet med ett statligt utfärdat tillstånd som dessutom kostar pengar anser vi vara i strid med svensk grundlag, internationella konventioner och fundamentala demokratiska principer."

Ekeroth har alltså inte råd att lägga den där tusenlappen på ett utgivningstillstånd. Eller handlar det om att de nu har börjat fatta att de kommer åka dit så det sjunger om det, om det bara gick att nå en utgivare eller moderator som släppt fram hetsande kommentarer?

TF och YGL är grundlag i Sverige. EKMR villkorar tryckfriheten ännu mer inskränkt än svensk rätt. EU-stadgan likaså. Så, vad åsyftar AP?

Eller, igen, handlar det bara om en medvetenhet om att verksamheten inte är helt laglig? Vad tror FB?

Jag tror att det är undanflykter för att man vill fortsätta vara anonyma. Har man utgivningsbevis är det ganska mycket svårare än vad de flesta tror att bli dömd för t.ex. HMF. JK friade ju Åkessons debattartikel i Aftonhoran, inklusive rubriken Aftonhoran satt i syfte att få artikeln dömd. Att behandla brottslingars och andra personers personuppgifter är heller inte olagligt om det är ett led i journalistisk verksamhet - kolla bara på EXPO. Vad angår hjärndött hetsande i kommentarsfälten är det ju bara att avsäga sig ansvaret för kommentarerna så är det lugnt - Expressen hade ju tonvis med HMF i sina kommentarsfält innan man stramade upp reglerna post Breivik.
Det jag tror skulle vara lättast att sätta dit PI/AP för är faktiskt förtal, man kallar ju folk "rabiata svenskhatare", "våldskommunist" osv. hela tiden. Men för att döma medier med utgivningsbevis för förtal skall skiten upp i jury med JK som åklagare, en enorm cirkus som kan ta år och genererar massvis med uppmärksamhet. Och det är bara böter på förtal.

Återigen, kolla på Fria Tider. Skriver de om mindre kontroversiella saker än PI/AP? Är kommentarsfälten mindre politiskt radikala? Knappast.
Citera
2011-10-24, 22:35
Medlem
Vänlighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fy fan vad ni överdriver loggans och namnets betydelse. Det är väl inte någon flashig modesajt vi talar om.

Det som kommer avgöra om de lyckas eller ej är innehållet. Inget annat.

För övrigt funkar namnet och loggan också. Visst, loggan kanske kan fräschas upp, men att lägga fokuset på det och inte på innehållet, skulle vara en grav felprioritering.

En smörkniv skall både hyvla ost och vara snygg. Formen är oerhört viktig för trovärdigheten.
Citera
2011-10-24, 22:36
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Mina saker mot Avpixlat.

Namnet. Ska sajten vara för alla. Pixlat är ett ord som vår generation väl känner till.
Hm, kanske det lite svenskare Avmaskad eller Avmaskat kunde vara namnet på en nyhetssida som skrämmer fram och rensar ut samhällets parasiter.
Citera
2011-10-24, 22:39
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Hm, kanske det lite svenskare Avmaskad eller Avmaskat kunde vara namnet på en nyhetssida som skrämmer fram och rensar ut samhällets parasiter.
Det skulle nog funka som en infosajt för veterinärer...
Citera
2011-10-24, 22:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag tror att det är undanflykter för att man vill fortsätta vara anonyma. Har man utgivningsbevis är det ganska mycket svårare än vad de flesta tror att bli dömd för t.ex. HMF. JK friade ju Åkessons debattartikel i Aftonhoran, inklusive rubriken Aftonhoran satt i syfte att få artikeln dömd. Att behandla brottslingars och andra personers personuppgifter är heller inte olagligt om det är ett led i journalistisk verksamhet - kolla bara på EXPO. Vad angår hjärndött hetsande i kommentarsfälten är det ju bara att avsäga sig ansvaret för kommentarerna så är det lugnt - Expressen hade ju tonvis med HMF i sina kommentarsfält innan man stramade upp reglerna post Breivik.
Det jag tror skulle vara lättast att sätta dit PI/AP för är faktiskt förtal, man kallar ju folk "rabiata svenskhatare", "våldskommunist" osv. hela tiden. Men för att döma medier med utgivningsbevis för förtal skall skiten upp i jury med JK som åklagare, en enorm cirkus som kan ta år och genererar massvis med uppmärksamhet. Och det är bara böter på förtal.

Återigen, kolla på Fria Tider. Skriver de om mindre kontroversiella saker än PI/AP? Är kommentarsfälten mindre politiskt radikala? Knappast.

Korrekt iakttagelse. Å andra sidan kan man säga att Gustaf/Ronny valde att vara anonym, både på Flashback och som Politiskt Inkorrekts grundare...och vem kan förebrå honom för det? Jag är av uppfattningen att intentionen med PI var god, präglad av sunt dissidenttänkande och folkligt-nationell vrede riktad mot de ansvariga för att vårt land liksom övriga europeiska nationer riskerar att slutgiltigt gå åt helvete. Sedan kom tyvärr PI att bli något tämligen tvivelaktigt, tack vare de judar som gjorde sajten till sin kontrajihadisk-sionistiska lekplats och vulgariserade kritiken mot massinvandringens negativa konsekvenser.
En sak som volvo 240 påpekade i tråden tidigare är dock värt att fästa uppmärksamheten vid:

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Tjja, Avpixlat är defiinitivt ett sämre namn på en sånhär sidan än Politiskt Inkorrekt. Det gör ju lite att man syftar på att enbart hänga ut invandrade brottslingar. en sånhär spida ska hänga ut ALLA grövre brottslingar oavsett härkomst. Självklart ska invandrarna medierna pixlar hängas ut med riktigt namn och bild, men det är ju bara en del av verksamheten.

Vår nordiska rättskänsla kräver att rätt ska vara rätt: vill man "avpixla" de blattar och negrer som mestadels judeägd etablissemangsmedia särbehandlar positivt är det ett bra initiativ. Men om en sajt ägnar sig åt det ska alla grova dömda brottslingar uppmärksammas där, även om de är svennar (eller judar ). Sedan är inte de enskilda tabloidsmaskiga fallen det verkligt intressanta - det är samhällsanalysen, civilisations-och etablissemangskritiken, och förmågan att informera de svenska medborgarna om sakernas prekära tillstånd och entusiasmera dem och visa på vad som bör och måste göras för att rätta till ett svårt degenererat samhälle vars infödingspopulation tycks ha förlorat sin elementära självbevarelsedrift. Och där kommer Avpixlat av allt att döma inte att ha ett pip att säga (om man inte är beredd att hålla till godo med Therese Borg, Ted Ekeroth och Jihad i Malmö som något slags mer eller mindre särskolemässiga surrogat för verklig samhälls-och samtidsanalys).

Avpixlat är alltså Sverigedemokraternas "stora mediasatsning", det absolut bästa de förmådde åstadkomma? Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson, Erik Almkvist, Richard Jomshof osv. mäktade alltså inte med mer än att överlåta den opinionsbildande scenen åt FIDIM-bröderna med "Israel" som sin stora kärlek? Och SD är nöjda med den kontrajihadisk-extremistsionistiska vulgocirkus som ofrånkomligen blir följden av ett sådant projekt? Och de sarkasmer som följer när en sajt som låtsas vara "motsatsen till censurerande gammalmedia" själva censurerar och bannlyser oliktänkande på ett än mer omfattande sätt än vad gammalmedia gör? Nej, självklart är de inte nöjda med sarkasmerna - men så länge fria diskussioner är möjliga på svenska språket någonstans på nätet kommer sarkasmer att vara en ofrånkomlig reaktion på Avpixlats alla bottennapp. Som av allt att döma kommer att bli många och djupa, innan sajten läggs ner. Och något säger mig att det inte kommer att dröja så länge innan Avpixlat försvinner, därför att de inte har något väsentligt att komma med.

http://hem.passagen.se/lottacahn/art...v02nr2s11.html
Senast redigerad av Ezzelino 2011-10-24 kl. 23:32.
Citera
2011-10-24, 23:00
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten

Men precis.

Förutom vad gäller kommentarerna, förhandsgranskade publicerade sådana som innehåller HMF åker ju AU dit på.
Citera
2011-10-24, 23:47
Medlem
ordinarypeoples avatar
"Avpixlat" är ett hemliga-klubben-ord som bara vänder sig till de närmast insatta. Jämför detta med "Politiskt Inkorrekt" som är ett numera tämligen välanvänt uttryck. Jag förstår inte alls hur de tänkt.

Jag hade hellre förspråkat ett annat, mer förståeligt uttryck. Designen känns också som garagelängans taggar. Inte den riktning som jag önskat.
Här är mitt förslag, även om det är för sent:

www.mellanraderna.se

Låt förslagen hagla, det är långt till nästa val.
Citera
2011-10-25, 00:33
Medlem
Citat:
Korrekt iakttagelse. Å andra sidan kan man säga att Gustaf/Ronny valde att vara anonym, både på Flashback och som Politiskt Inkorrekts grundare...och vem kan förebrå honom för det? Jag är av uppfattningen att intentionen med PI var god, präglad av sunt dissidenttänkande och folkligt-nationell vrede riktad mot de ansvariga för att vårt land liksom övriga europeiska nationer riskerar att slutgiltigt gå åt helvete.

Jag förstår också att PI:s grundare valde att vara anonym. Vad jag argumenterar emot är att anonymiteten skulle vara en absolut nödvändig förutsättning för att driva en sajt som PI. Det arv Gustaf/Ronny lämnade efter sig har växt till en institution som har potential att påverka hela det samhälle vi lever i och min bedömning är då att man skulle nå mycket längre om man släppte anonymiteten.

Möjligen hade anonymiteten kunnat vara lite punkigt regelbrytande om man enbart motiverade den med att svenska staten inte har rätt att kräva att alla som vill utge en publikation registrerar sig. Men den punkigheten försvinner direkt när det så tydligt lyser igenom att man helt enkelt är skraja för att bli outade.
Citera
2011-10-25, 00:36
Medlem
Min teori är att grabbarna bakom PI fick veta att deras server blivit komprometterad. Inte svårt att ta beslutet att lägga ner, då..om man ens bara misstänker att nån utomstående fått fatt i ip-adresser, etc.. Möjligen vill de rentav försiggå en "Dom ligger bakom PI"-artikel på nån sida eller blogg löst kopplad till tidskriften Expo. Man trycker ganska hårt på hur flera skribenter kommer finnas kvar på Avpixlat.info. medan andra tackar för sig.. Utgår från att den taffliga loggan kommer bytas ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in