2011-10-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag frågar mig om det är ett skämt. På vilket sätt är det här bättre eller annorlunda än PI?

* Det är fortfarande inte en nättidning, utan en ful och svåröverskådlig wordpressblogg.
* Hela redaktionen är fortfarande anonym.
* Man har fortfarande inget utgivningsbevis.
* Alla "nyheter" är fortfarande stulna från existerande medier. Man verkar inte producera några egna reportage, artiklar eller bilder alls.
* Hela den grafiska profilen och tilltalet skriker fortfarande foliehatt. Avpixlat är ett ännu mer internt, foliehattigt och reaktivt namn än Politiskt Inkorrekt. Namnet klickar hos de som läst Flashback och Politiskt Inkorrekt i åratal och vet att svensk media ibland ljustonar pixelbilderna på misstänkta brottslingar. Hur många är de människorna? Hur stor förändring åstadkommer man genom att vända sig till dem?
* Allt handlar fortfarande om att kasta skit på somalier och zigenare och hänga ut enskilda personer. Det nya är att redan hemsidans namn talar om att det är just det som är poängen. Djupare förståelse för politiska och ekonomiska skeenden lyser givetvis med sin frånvaro.

Så liksom... varför? Varför inte bara köra på med PI? PI hade sina poänger trots de ovan nämnda problemen. Det här är ju inte en förbättring på något sätt.

Är exakt som gamla PI ja (ända skillnaden är att Kenta Ekeroth numera även står som domänägare). Ekeroths bankgirokono och domän på hans namn knyter sidan än närmare SD.

Tror de värsta "ding ding värld"-inläggen (typ muslim i Pakistan micrade sönder lillsyrran) kommer försvinna, blir nog lite mer seriös är känslan.
Citera
2011-10-23, 23:00
Medlem
PureRuperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Värdelöst namn i jämförelse med Politiskt Inkorrekt. För den oinvigde är det nog svårt att ens förstå vad namnet refererar till. Nu är det förvisso innehållet som är det viktigaste och gör de ett ryck uppåt med kvaliteten från den ganska ojämna kvaliteten PI höll kan de kanske ändå etablera sig som en ersättare och betydande maktfaktor i svensk media.

För mig står ordet avpixlat för att man drar masken av censuren. Hade kanske föredragit "opixlat" eller något namn som lägger tyngden på att det är sanning med fakta som publiceras.
Citera
2011-10-23, 23:03
Medlem
Flopp, bara SD sympatisörer och vilsna personer som läste PI, samma sak kommer det bli på denna om ens det
Citera
2011-10-23, 23:06
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Den enda tidningen som sysslar med vitpixling är Aftonhoran, om de nu gör det fortfarande? Finns något exempel på sistone?

Morgontidningarna pixlar inte överhuvudtaget, och Träckspressen gick ut förra året och meddelade "stolt" att man inte vit-pixlade, även om man formulerade sig på något konstigt och bakvänt vis som fick det att låta som man gjorde en bragd.

Alltså: 1 enda tidning vitpixlar, och kan lägga av med det när som helst.

Begreppet är emellertid väl inarbetat och komiskt/löjligt, så "avpixlat" blir därmed rätt effektivt, som sagt.

- F.G
Här är ett exempel från kravallerna i England. Ironiskt nog med titeln "Media ger fel bild"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/an...cle13461570.ab

Chelsea Ives avpixlad:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...er-mother.html
Senast redigerad av Torontor 2011-10-23 kl. 23:11.
Citera
2011-10-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PureRupert
För mig står ordet avpixlat för att man drar masken av censuren. Hade kanske föredragit "opixlat" eller något namn som lägger tyngden på att det är sanning med fakta som publiceras.
ocensurerat.info hade ju varit ett bättre, mer heltäckande och begripligt namn i så fall. Ledig domän också.
Citera
2011-10-23, 23:07
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raixes
Flopp, bara SD sympatisörer och vilsna personer som läste PI, samma sak kommer det bli på denna om ens det
Exakt. Hade Sd varit seriösa med projektet (jag ser det som en officiell sd-sajt med tanke på kopplingar in i riksdagen och länksamlingen) så hade dom gjort en sida som lockade vanligt folk, inte bara folk som ryggdunkar varandra. Dom redan troende når ju varandra ändå.

Sd framstår som ett oseriöst parti iom den här sajten.
Citera
2011-10-23, 23:17
Medlem
Månsans avatar
Nytt namn alltså. Annars en karbonkopia av PI.
Inte mig emot, det behövs någon som informerar om allt djävulskap som följer i massinvandringens spår.
Citera
2011-10-23, 23:28
Medlem
Hegamons avatar
Tyvärr skeptiskt till Avpixlats design och namn. Svårt att stava till och svårt att associera till nyheter. Tanken är god men förmodligen fel strategi att nischa bloggen mot ett stark negativt fenomen som kan härledas till brott och en annan etnicitet.

Jag har läst mycket på tidigare PI men använde sidan mestadels som ett komplement till Expressen, FB och Aftonbladet eftersom jag ville få en annan sida på aktuella nyheter. Använder egentligen FB som främsta nyhetskälla. Jag är i första hand inte intresserad av huruvida media mörkar brottslighet och själva vitpixlandet upplever jag som ett temporärt begrepp det gått mode i bland vissa kretsar. Då menar jag att gemene man inte har en aning om vad vitpixling är och heller inte bryr sig nämnvärt.

En bättre strategi hade varit att fånga upp personer som "jag" alltså intresserade av en mera nyanserad bild av nyhetsflödets större övergripande frågor och nyheter beträffande brott, invandring, islamisering, in och utrikespolitiska frågor. Dessa frågor har en potential att vara intressanta för flera läsare än tidigare inbitna FB:are och PI:läsare.

Det ligger i tiden att vara "politiskt intresserad" även bland folk som tidigare normalt inte intresserat sig för politik. Tyvärr tror jag Avpixlat tar fel grepp i sin marknadsföring och missar målet att bredda intresset kring vardaglig politik hos en större målgrupp.
Senast redigerad av Hegamon 2011-10-23 kl. 23:37.
Citera
2011-10-23, 23:40
Medlem
hejabjorns avatar
Hoppas de slutar med egna åsikter och värderingar i artiklarna (som enligt standard ska vara fria från tyckande).

För mig förefaller det som en idiotförklaring av sina egna läsare när man inte tror att de kan dra sina egna slutsatser utifrån en åsiktsfri artikel.

Det är just det här tyckandet som gör att man inte kan försvara sidan från att vara "främlingsfientlig". Man måste sluta upp med det för att kunna tas mer seriöst.
Citera
2011-10-23, 23:42
Medlem
Jahapp, PI:s uppföljare Avpixlat är alltså lanserad och man kan väl säga att det blev ungefär som valresultatet i Schweiz - förutsägbart men lite sämre än förut.
Att Kent Ekeroth så direkt sätter sitt namn bakom en sådan skitsida är faktiskt lite förvånande och bådar framförallt mycket illa för SD.

Var det detta som dolde sig bakom SD:s prat om en ny och banbrytande mediesatsning i våras? En fulblogg med lite graffiti längst upp? Vad hände med TV-kanalen och veckotidningen?
Citera
2011-10-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kommer skribenterna stå för vilka de är den här gången månntro?

Tydligen inte. Och det är väl inte ägnat att förvåna någon, egentligen.
Citera
2011-10-23, 23:48
Medlem
AMFSOLDs avatar
Hade verkligen hoppats på att wordpress-layouten hade försvunnit, oerhört svår att överskåda och nästan omöjligt att hitta äldre artiklar. Oprofessionellt typsnitt och loggan har en alldeles för ungdomlig touch för att kunna tas på allvar. Tänk mer friatider kring layouten alltså!

Varför inte lite mer stil och mindre oseriöst intryck? Skribenterna kan säkert vara duktiga, men de flesta lämnar nog sidan innan någon krönika är läst.

Med detta vill jag bara säga att jag ändå önskar avpixlat.info all lycka i framtiden, då vi inte har mycket annat att locka trögfattade medelsvensson för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in