2011-12-08, 21:42
Medlem
Fearmongos avatar
De gör sig enligt mig skyldiga till en ofantlig dubbelmoral i det här fallet. Som jag har fattat det brinner tokhuvuna på Avpixlat för rätten till att vara anonym, är de emot Fra med? (jag vet inte) Samtidigt ses det som en självklarhet att människor som inte har begått något brott ska hängas ut och där känsliga uppgifter som politisk hemvist eller sexuella preferenser ofta finns.

Ska vi hänga ut folk som söker socialbidrag med? Även om detta inte är allmänna handlingar så är väl principen den samma? Här begås massvis av felaktiga myndighetsbeslut som kostar ofantliga summor för oss andra förträffliga människor. Om någon anonym lägger ut dessa beslut på internet så är det moraliskt riktigt enligt Sd?
Citera
2011-12-08, 21:42
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Själva sidan kan nog vare sig svenska polisen eller datainspektionen göra ett piss åt då servrarna står och brummar i någon rostig amerikansk hangar. Det är inte som att problemet är nytt, det har ju funnits många antifa-hemsidor som också brutit flagrant mot PUL men som också är oåtkomliga för att de är utomlands.

Vad gäller det straffrättsliga ansvaret så är det korrekt att AP saknar både utgivningsbevis och ansvarig utgivare. Ironiskt nog är ju utgivningsbevis något som vidgar svängrummet för vad man får publicera då PUL gör undantag för just publicering i journalistiskt syfte. AP-gängets beslut att förbli anonyma kan alltså medföra att publiceringarna bedöms utgöra brott, medan ett beslut att stå för vilka man är skulle ha gjort verksamheten laglig.
Men var datainspektionens bedömning landar får vi veta först om några dagar. Oavsett vad de kommer fram till tycker jag som sagt att AP borde stämma i bäcken och sudda ut namn på både parter och domare/nämndemän i domarna man lägger upp innan det här urartar på allvar.
Det skulle för övrigt vara intressant att veta hur AP ställer sig till att man riskerar att röja t.ex. homosexuella eller föregivet kristna konvertiter för de asylsökandes fundamentalistiska muslimska landsmän. Uthängning är ett mäktigt vapen...

Jag tycker domedagsprofetiorna om uthängningarna känns lite väl överdrivna, detta är trots allt redan offentliga handlingar och vilken idiot som helst kan komma över dem om man är intresserad. Att behöva censurera offentliga handlingar känns i sammanhanget absurt. Om det fanns några problem med att publicera handlingarna så borde de aldrig ha släpps från första början.
Citera
2011-12-08, 21:47
Medlem
Citat:
Själva sidan kan nog vare sig svenska polisen eller datainspektionen göra ett piss åt då servrarna står och brummar i någon rostig amerikansk hangar. Det är inte som att problemet är nytt, det har ju funnits många antifa-hemsidor som också brutit flagrant mot PUL men som också är oåtkomliga för att de är utomlands.

Vad gäller det straffrättsliga ansvaret så är det korrekt att AP saknar både utgivningsbevis och ansvarig utgivare. Ironiskt nog är ju utgivningsbevis något som vidgar svängrummet för vad man får publicera då PUL gör undantag för just publicering i journalistiskt syfte. AP-gängets beslut att förbli anonyma kan alltså medföra att publiceringarna bedöms utgöra brott, medan ett beslut att stå för vilka man är skulle ha gjort verksamheten laglig.
Men var datainspektionens bedömning landar får vi veta först om några dagar. Oavsett vad de kommer fram till tycker jag som sagt att AP borde stämma i bäcken och sudda ut namn på både parter och domare/nämndemän i domarna man lägger upp innan det här urartar på allvar.
Det skulle för övrigt vara intressant att veta hur AP ställer sig till att man riskerar att röja t.ex. homosexuella eller föregivet kristna konvertiter för de asylsökandes fundamentalistiska muslimska landsmän. Uthängning är ett mäktigt vapen...

95% av alla som, söker asyl gör det helt utan ID och resehandlingar. Så i praktiken vet ingen vem de är eller var de kommer ifrån egentligen. - Men "namnen" på dessa är irrelevant. Namnen på småpåvarna i migrationsdomstolen är dock oerhört relevant då de styr helt av guds nåde helt ovanför lagen och regelverket och tom ger "förföljda" islamister PUT och godtyckligt, bevisligen och helt utan ansvar ignorerar alla bevis och fakta godtyckligt som migrationsverket lägger fram. Har man en sådan makt så skall man också stå för den rakryggad.

Jämför man migileaks verksamhet med EXPOs spionföretag www.piscatus.se så häpnar man över hur den privata underättelsetjänsten EXPOs totala oförmåga att se sig själva i spegeln. Men de har ju journalistkåren på sin sida till 100%. EXPO kan göra precis vad de vill. De kan dreva fårflocken (journalisterna) och stänga ner oliktänkande hemsidor helt godtyckligt av guds nåde.
Citera
2011-12-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Namnen på småpåvarna i migrationsdomstolen är dock oerhört relevant då de styr helt av guds nåde helt ovanför lagen och regelverket och tom ger "förföljda" islamister PUT och godtyckligt, bevisligen och helt utan ansvar ignorerar alla bevis och fakta godtyckligt som migrationsverket lägger fram. Har man en sådan makt så skall man också stå för den rakryggad.

Jag tror dock att AP:s oslipade metoder gör det helt omöjligt för de etablerade medieaktörer som befinner sig närmast "oss" (SvD:s ledarsida, Axess osv.) att ta i frågan. Att islamister får PUT på lösa boliner skulle faktiskt kunna vara något som Gudmundson, Ingerö eller Sakine Madon skrev indignerat om och eventuellt kunna leda till viss offentlig debatt.
Men med AP:s arbetsmetoder vet vi ju hur det blir - mordhotade nämndemän, fler debatter om näthaaaat och diskussioner om mer Putin-fasoner mot fria diskussionsplatser på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jämför man migileaks verksamhet med EXPOs spionföretag www.piscatus.se så häpnar man över hur den privata underättelsetjänsten EXPOs totala oförmåga att se sig själva i spegeln. Men de har ju journalistkåren på sin sida till 100%. EXPO kan göra precis vad de vill. De kan dreva fårflocken (journalisterna) och stänga ner oliktänkande hemsidor helt godtyckligt av guds nåde.

Ja, men det finns väl ingen anledning till att sänka sig till Expos nivå? Hålla på och begå dataintrång och lägga upp åsiktsregister över tiotusentals människor är ju ett grovt rubbat beteende
Citera
2011-12-09, 00:11
Medlem
Citat:
Jag tror dock att AP:s oslipade metoder gör det helt omöjligt för de etablerade medieaktörer som befinner sig närmast "oss" (SvD:s ledarsida, Axess osv.) att ta i frågan.
De gör precis vad de vill, alldeles oavsett vad Avpixlat gör. I ditt hora/madonna-komplex inför den ganska tattiga SD-sidan ger du dem ett alldeles för stort inflytande. Dina "förklaringar" är bara löjliga bortförklaringar. Varför tycker du att SvD:s ledarsida och Axess ska komma undan så billigt?
Citat:
Att islamister får PUT på lösa boliner skulle faktiskt kunna vara något som Gudmundson, Ingerö eller Sakine Madon skrev indignerat om och eventuellt kunna leda till viss offentlig debatt.
Du menar, på fullt allvar, att Avpixlat hindrar dem?
Citera
2011-12-09, 00:30
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Jag tror dock att AP:s oslipade metoder gör det helt omöjligt för de etablerade medieaktörer som befinner sig närmast "oss" (SvD:s ledarsida, Axess osv.) att ta i frågan. Att islamister får PUT på lösa boliner skulle faktiskt kunna vara något som Gudmundson, Ingerö eller Sakine Madon skrev indignerat om och eventuellt kunna leda till viss offentlig debatt.
Men med AP:s arbetsmetoder vet vi ju hur det blir - mordhotade nämndemän, fler debatter om näthaaaat och diskussioner om mer Putin-fasoner mot fria diskussionsplatser på nätet.

Ja, men det finns väl ingen anledning till att sänka sig till Expos nivå? Hålla på och begå dataintrång och lägga upp åsiktsregister över tiotusentals människor är ju ett grovt rubbat beteende

Fullt rimlig analys som jag i stort delar. Jag själv ser ju att Sveriges invandringspolitik har varit åt helvete och byggd på massa flum. Däremot skulle jag aldrig få för mig att rösta på ett parti som huserar Ekeroth och Björn Söder och vars väljare i stort framstår som ett gäng foliehattar med offerkomplex och vars största medium för att nå ut till folk kallar de mördade på Utöya för Hitlerjugend.

Däremot tror jag du misstar dig om du menar att t ex Madon och Ingerö skulle stå Sd nära i invandringsrelaterade frågor. Jag har läst mkt av de båda och håller med dem om det mesta, särskilt det som kritiserar identitetspolitiken. Att även andra kritiserar hur Sverige hanterar invandring betyder inte på något sätt att de delar SDs analys. Jag är t ex tämligen säker på att Ingerö förespråkar fri invandring.
Citera
2011-12-09, 00:41
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
De gör precis vad de vill, alldeles oavsett vad Avpixlat gör. I ditt hora/madonna-komplex inför den ganska tattiga SD-sidan ger du dem ett alldeles för stort inflytande. Dina "förklaringar" är bara löjliga bortförklaringar. Varför tycker du att SvD:s ledarsida och Axess ska komma undan så billigt?

Du menar, på fullt allvar, att Avpixlat hindrar dem?

Det hindrar dem nog i och för sig inte, snarare fördröjer eftersom varje diskussion kring ämnet kräver att de på något sätt måste få fram att de inte delar Ekerötternas tro på att Sverige snart kommer vara Saudiarabien 2 eftersom vi befinner oss i ett 1400-årigt krig mot mussarna.
Citera
2011-12-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Det hindrar dem nog i och för sig inte, snarare fördröjer eftersom varje diskussion kring ämnet kräver att de på något sätt måste få fram att de inte delar Ekerötternas tro på att Sverige snart kommer vara Saudiarabien 2 eftersom vi befinner oss i ett 1400-årigt krig mot mussarna.
Varför tycker du att det är så viktigt att de får fram det?
Citera
2011-12-09, 00:45
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Varför tycker du att det är så viktigt att de får fram det?

Att de får fram riktig kritik mot Sveriges invandringspolitik?
Citera
2011-12-09, 00:58
Medlem
Citat:
Att de får fram riktig kritik mot Sveriges invandringspolitik?
Nej. Min fråga var varför du tycker att det är så viktigt att mainstreamdebattörer måste få fram att de inte delar "Ekerötternas tro på att Sverige snart kommer vara Saudiarabien".
Citera
2011-12-09, 01:01
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Nej. Min fråga var varför du tycker att det är så viktigt att mainstreamdebattörer måste få fram att de inte delar "Ekerötternas tro på att Sverige snart kommer vara Saudiarabien".

Det tycker jag alltså inte. Däremot konstaterar jag att det är vanligt att just halva argumentationen när svensk invandringspolitik kritiseras handlar om hur just denna kritik inte är samma som Avpixlats och Sds.
Citera
2011-12-09, 01:13
Medlem
Citat:
Det tycker jag alltså inte. Däremot konstaterar jag att det är vanligt att just halva argumentationen när svensk invandringspolitik kritiseras handlar om hur just denna kritik inte är samma som Avpixlats och Sds.
Och du tycker såklart (precis som alla andra normala människor) att det är sjukt att det är så. Vad gör du själv för att bryta trenden? Eller vill du bara babbla? Jag klipper in ditt tidigare inlägg:
Citat:
Fullt rimlig analys som jag i stort delar. Jag själv ser ju att Sveriges invandringspolitik har varit åt helvete och byggd på massa flum. Däremot skulle jag aldrig få för mig att rösta på ett parti som huserar Ekeroth och Björn Söder och vars väljare i stort framstår som ett gäng foliehattar med offerkomplex och vars största medium för att nå ut till folk kallar de mördade på Utöya för Hitlerjugend.

Däremot tror jag du misstar dig om du menar att t ex Madon och Ingerö skulle stå Sd nära i invandringsrelaterade frågor. Jag har läst mkt av de båda och håller med dem om det mesta, särskilt det som kritiserar identitetspolitiken. Att även andra kritiserar hur Sverige hanterar invandring betyder inte på något sätt att de delar SDs analys. Jag är t ex tämligen säker på att Ingerö förespråkar fri invandring.
Jag får en känsla av att det inte bara är "formen" du ogillar hos Avpixlat och SD. Men det är lugnt. "Mästerkatten" tycker att du är toppen. Om alla hade varit som du hade "mästerkatten" kanske vågat plocka upp en SD-valsedel i förra valet...
Senast redigerad av IvanLendl 2011-12-09 kl. 01:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in