2011-12-05, 14:56
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Wow, du lyckades Googla en artikel om Alexa.

Här en annan:
"Alexa provides the generally accepted global rankings for websites"
http://www.oilfielddirectory.com/art...ail.php?id=658

Påstår du fortfarande att Avpixlat hela tiden kontaktar dig och ber dig öka deras ranking?
Jodu ,jag klarar av google, du också tydligen.Vi kanske kan ge oss på ett gemensamt projekt nån gång!
Citera
2011-12-05, 14:58
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderaten
Jodu ,jag klarar av google, du också tydligen.Vi kanske kan ge oss på ett gemensamt projekt nån gång!
Bäst är att se vad Alexa själv skriver. Andra källor gissar bara...
Citera
2011-12-05, 15:02
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Läs här istället för att gissa (felaktigt) hur systemet fungerar:
http://www.alexa.com/help/traffic-learn-more
http://www.alexa.com/faqs/?p=134

Flera besök samma dag förbättrar inte rankingen. Rankingen baseras inte bara på toolbaren. Rådatan justeras för olika felkällor.
Så du påstår alltså att avpixlat har gett ett utomstående företag rätt att logga unika ip-adresser för att de ska rankas hos ett meningslöst webföretag. Integriteten hos sidans administratör borde ju i så fall ifrågasättas!
Vad är deras tanke med att inte värna den personliga integriteten för sina besökare,Hu vart är vi på väg när även dem som anser sig berättigade att framföra sina politiska ideologier anonymt, väljer att logga sina trogna följeslagare som loggar in för att stödja och ta del! Man spyr nästan!
Citera
2011-12-05, 15:11
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Så du påstår alltså att avpixlat har gett ett utomstående företag rätt att logga unika ip-adresser för att de ska rankas hos ett meningslöst webföretag. Integriteten hos sidans administratör borde ju i så fall ifrågasättas!
Vad är deras tanke med att inte värna den personliga integriteten för sina besökare,Hu vart är vi på väg när även dem som anser sig berättigade att framföra sina politiska ideologier anonymt, väljer att logga sina trogna följeslagare som loggar in för att stödja och ta del! Man spyr nästan!
Har aldrig påstått något sådant och något sådant står ej heller i länkarna. Du fortsätter att gissa utan källor. Exakt vad Alexa använder förutom sin toolbar är oklart. Popularitet kan mätas på annat sätt än med ip-addresser. Exempelvis genom unika cookies eller antal sidor som länkar in för att nämna några exempel.
Senast redigerad av Torontor 2011-12-05 kl. 15:37.
Citera
2011-12-05, 15:55
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Har aldrig påstått något sådant och något sådant står ej heller i länkarna. Du fortsätter att gissa utan källor. Exakt vad Alexa använder förutom sin toolbar är oklart. Popularitet kan mätas på annat sätt än med ip-addresser. Exempelvis genom unika cookies eller antal sidor som länkar in för att nämna några exempel.
Så du menar att de går ännu längre och samlar in macadresser som kan knytas till en specifik dator,ja det var ju, en riktig jävla kartläggning av sina besökare i så fall, själv har jag inte ens fått frågan om jag går med på att de sparar en cookie på mig när jag besöker sidan, men de har väl missat den nya lagen!"
Citera
2011-12-05, 16:00
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Så du menar att de går ännu längre och samlar in macadresser som kan knytas till en specifik dator,ja det var ju, en riktig jävla kartläggning av sina besökare i så fall, själv har jag inte ens fått frågan om jag går med på att de sparar en cookie på mig när jag besöker sidan, men de har väl missat den nya lagen!"
Dina fantasier är underhållande. Nej, givetvis kan man inte få fram macadresserna. Än en gång, prova att läsa vad Alexa själv skriver. Man använder toolbaren och andra metoder som man inte avslöjar.
Citera
2011-12-05, 16:12
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Här har ni en länk med en liten förklaring om hur alexa fungerar, den är på engelska så de flesta av er kanske inte förstår den, men ni som gör det kan ju översätta för era mindre begåvade kompisar.

Jag har aldrig haft en tanke på att installera "Alexa toolbar" lika lite som "Google toolbar" som jag ibland får frågor om att installera.

Jag förstår mycket väl länken och hade själv alla år högsta betyg i engelska och jag tror inte det är några "mindre begåvade" som ens är i behov av översättning. De förstår precis!
Citera
2011-12-05, 16:18
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Dina fantasier är underhållande. Nej, givetvis kan man inte få fram macadresserna. Än en gång, prova att läsa vad Alexa själv skriver. Man använder toolbaren och andra metoder som man inte avslöjar.
Jomen, de där på alexa verkar var internets mest lysande stjärna, som kan allt det där. Det konstigt att de inte har blivit upköpta av facebook och microsoft för länge sen. Lägg ner nu T, du vet ju inte vad du snackar om och gör dig bara löjlig i din iver att sätta mej på plats, när jag är inte ens är emot dig.Ta dina tio närmaste vänner och installera Alexa toolbar,använd sen någon av de hundratals anonymiseringssidorna och se till att besöka Avpixat,då kommer din våta drö,m om avpixlat på topp 10 gå i uppfyllelse fortar än du kan stava till avpixlat.
Citera
2011-12-05, 16:20
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Jag har aldrig haft en tanke på att installera "Alexa toolbar" lika lite som "Google toolbar" som jag ibland får frågor om att installera.

Jag förstår mycket väl länken och hade själv alla år högsta betyg i engelska och jag tror inte det är några "mindre begåvade" som ens är i behov av översättning. De förstår precis!
Så du som är Avpixlat störste förespråkare, är för fin för att hjälpa sajten att klättra på denna så"Viktiga" rankingen.
Citera
2011-12-05, 16:28
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Jomen, de där på alexa verkar var internets mest lysande stjärna, som kan allt det där. Det konstigt att de inte har blivit upköpta av facebook och microsoft för länge sen. Lägg ner nu T, du vet ju inte vad du snackar om och gör dig bara löjlig i din iver att sätta mej på plats, när jag är inte ens är emot dig.
Alexa är redan uppköpt av Amazon.
Citera
2011-12-05, 17:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Alexa är redan uppköpt av Amazon.

Och Amazon är ju ett litet skitföretag, som inte kan det här med internet och affärer på webben...

Ja, det är ironi.
Citera
2011-12-05, 17:17
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och Amazon är ju ett litet skitföretag, som inte kan det här med internet och affärer på webben...

Ja, det är ironi.
Det är det ta mej fan ,men för dig var den ironin borkastad, ett av världen största företag som sysslar med online shopping, etc etc.. väljer att köpa ett företag som kan boosta deras besökssiffror. Sketakul du, fast inte som du trodde......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in