Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du kanske inte borde ta upp sådant innan du lärt dig stava till "dig".
Här skulle jag kunna skriva nåt om SAOL, skrivregler och annat. Men jag låter bli och låter dej själv upptäcka hur språket fungerar.
Citat:
Nej men det inkluderar det om det är så man tycker. De flesta har dock ett problem med religionen/ideologin islam och dess påverkan på samhällen och inte enskilda muslimer som personer, såvida det inte handlar om någon muslim som fått för sig att praktisera Muhammeds uppmaningar alltför ihärdigt, vilket händer titt som tätt
Ja, man får tycka det. Man kan skriva om det. Man kan skriva om det på ett sätt som får folk att tänka efter, på ett nyanserat sätt ur ett journalistiskt perspektiv.
Eller man kan kort och gott skriva "Muslimer är dumma!"
Avpixlat väljer det senare alternativet.
Citat:
Det stämmer inte, de skrev att "Beslutet togs av säkerhetsskäl" och hade med ett citat från chefsrådmannen:
"– Jag ansvarar för ordningen i rättssalen, och anser inte att jag kan göra det om jag inte ser åhörarnas ansikten."
Du överdriver genom att skriva om "inte ett ljud" och "inte ett endaste litet andetag" vilket är oärligt. I övrigt håller jag med om att inlägget hade en låg nivå.
Citate var ifrån radions intervju med domaren. Avpixlats analys var att det var bra att det fanns en domare som var emot muslimer. Inte ett endaste litet ljud, inte ett andetag, inte ens en antydan till konsekvensanalys ifrån avpixlat, inte ett spår av journalistik.
Det är inte svårt att se att det inlägget varken innehåller nån form av samhällskritik, konsekvensanalys eller journalistik. Bara en chans att få skriva att muslimer är dumma.
Citat:
Givetvis är det så. Det ger mig en oerhörd kick att läsa saker som "spökplump", "jävla skäggtomtar" osv.
Passa på att onanera. Du vet inte när du får läsa dom uttrycken nästa gång.