2011-10-30, 08:38
Medlem
Två lågvattenmärken på ett dygn - det editerade men likaledes obegripliga och dumma vintertidsinlägget samt uthängning av en 17-åring.
Citera
2011-10-30, 08:55
Medlem
sigurts avatar
Även jag börjar bli lite trött på all denna hets mot muslimer.

Jag är gift med en kvinna från Turkiet och hon och hennes familj är muslimer (sekulära såklart).

Jag lägger in en kort förklaring på sekulära jag hittade, så det inte blir några missförstånd vad jag verkligen menar med sekulära:

"Sekulära muslimer - Ofta exil-iranier, bosnier, albaner osv som hatar islam men kallar sig enbart för muslimer för att inte få problem med den islamiska lynchmobben. "

Min frus famlij och och dess värderingar skiljer sig inte nämnvärt mot min egen famlij som är helt svensk. Det är det som är lite synd att det finns faktiskt folk som hatar alla muslimer, trots att många är precis som DIG själv. Jag hade nog lätt hamnat i den fällan om jag själv inte träffat min fru faktiskt.

Det är därför ganska tråkigt att läsa inlägg såsom att muslimerna drar tillbaka klockan 1000 år, jag förstår humorförsöket och det hade kunnat funka om man inte pekar ut ALLA!

Tilläggas bör att både jag och frugan är Sverigedemokrater
Citera
2011-10-30, 09:12
Medlem
Bengrots avatar
Ett problem med avpixlat är att man tar så tydlig ställning för judarnas religion och det kan jag inte göra. Jag är lika kritisk till den som jag är till islam. Jag skippar avpixlat, det blev inte en sajt som passar mig.
Citera
2011-10-30, 09:34
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Även jag börjar bli lite trött på all denna hets mot muslimer.

Jag är gift med en kvinna från Turkiet och hon och hennes familj är muslimer (sekulära såklart).

Jag lägger in en kort förklaring på sekulära jag hittade, så det inte blir några missförstånd vad jag verkligen menar med sekulära:

"Sekulära muslimer - Ofta exil-iranier, bosnier, albaner osv som hatar islam men kallar sig enbart för muslimer för att inte få problem med den islamiska lynchmobben. "

Min frus famlij och och dess värderingar skiljer sig inte nämnvärt mot min egen famlij som är helt svensk. Det är det som är lite synd att det finns faktiskt folk som hatar alla muslimer, trots att många är precis som DIG själv. Jag hade nog lätt hamnat i den fällan om jag själv inte träffat min fru faktiskt.

Det är därför ganska tråkigt att läsa inlägg såsom att muslimerna drar tillbaka klockan 1000 år, jag förstår humorförsöket och det hade kunnat funka om man inte pekar ut ALLA!

Tilläggas bör att både jag och frugan är Sverigedemokrater
Din fru räknas inte som muslim enligt mig om det bara är en titel hon håller sig med för att undgå förtryck.

Det finns en muslim som tveklöst förtjänar skarp kritik, det är Muhammed, islams så kallade profet. Är det fel på Muhammed så blir det fel på hela islam eftersom allt inom islam utgår från Muhammed. Jag har studerat saken och kommit fram till att det var fel (ironisk underdrift) på Muhammed. Islam är ett hopplöst fall.
Citera
2011-10-30, 09:35
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Ett problem med avpixlat är att man tar så tydlig ställning för judarnas religion och det kan jag inte göra. Jag är lika kritisk till den som jag är till islam. Jag skippar avpixlat, det blev inte en sajt som passar mig.

Men det var väl ingen skillnad mot tidigare, det gjorde ju även Politiskt Inkorrekt?
Citera
2011-10-30, 09:37
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Trist att de raderar dina inlägg. Har inte postat något där själv än. Det kan hända att jag intar en liknande inställning som du men jag avvaktar och ser hur det utvecklar sig.
Citera
2011-10-30, 09:40
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Men det var väl ingen skillnad mot tidigare, det gjorde ju även Politiskt Inkorrekt?
Inte lika tydligt som nu. Personlig åsikt dock.
Citera
2011-10-30, 10:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Det är varken farligt eller osant. Jag kan också se det roliga i det. Men det är undermålig journalistik.
Och vi vet väl alla vad som händer med trovärdigheten för dålig journalistik...?

Problemet med att bekämpa drakar är att man till slut börjar tänka som dem

Det behövs ingen motsats till MSM, det behövs ett alternativ.

Risken är ju att det blir så återhållsamt, så fegt och så nära politiskt korrekt, att det blir helt ofarligt och intetsägande. Det är den värsta fällan en sajt som Avpixlat kan hamna i. En fälla som farligt många i denna tråd verkar förespråka. Man kan ju börja undra av vilka skäl...
Citera
2011-10-30, 10:56
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Risken är ju att det blir så återhållsamt, så fegt och så nära politiskt korrekt, att det blir helt ofarligt och intetsägande. Det är den värsta fällan en sajt som Avpixlat kan hamna i. En fälla som farligt många i denna tråd verkar förespråka. Man kan ju börja undra av vilka skäl...

risken är att avpixlat förlorar sin trovärdighet och inte längre kan föra ut de sanningar som politiskt korrekt media förvägrar oss.

Man kan rapportera sakligt och ändå avslöja gammelmedia.
Citera
2011-10-30, 11:05
Medlem
WithGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Två lågvattenmärken på ett dygn - det editerade men likaledes obegripliga och dumma vintertidsinlägget samt uthängning av en 17-åring.

Ja det var ju fruktansvärt. Hänga ut en kriminell 17 åring som kommer ägna resten av sitt liv till att vara kriminell och kosta samhället miljoner. En riktigt jävla omgång med stryk och en negerkuk uppkörd i röven är vad sådana gossar behöver.

Och vintertidsinlägget håller högre standard än vilken artikel som helst i a-horan eller pkpressen.
Citera
2011-10-30, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vantus
Avpixlat skulle inte finnas utan Kent Ekeroths hjälp. Och att hävda att bloggen är oberoende är löjeveckande. Avpixlat är starkt kopplat till Kent Ekeroth och därmed även till Sverigedemokraterna. Med tanke på bloggens nedsjunkande mot Der Stürmer-kvalité borde bloggen börja utgöra ett problem. Det är märkligt att Kent Ekeroth får hållas i så här fria tyglar. Eller har han hela partiledningens stöd?

att ekeroth har någon hake på SD:s ledning, utöver jude-alibit, torde efter alla skandaler stå bortom allt tvivel. vad vet jag inte. ein bisschen geld kanske? "värdefulla" kontakter inom den egna stammen?

med övergången från PI till Avpixlat har han skruvat upp propagandan ytterligare några snäpp. det hela påminner om hans stamfrände ilja ehrenburg och hans artiklar i krasnaja zvezda, som syftade till att fördumma läsarna i blint irrationellt hat
Citera
2011-10-30, 11:26
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du kanske inte borde ta upp sådant innan du lärt dig stava till "dig".
Här skulle jag kunna skriva nåt om SAOL, skrivregler och annat. Men jag låter bli och låter dej själv upptäcka hur språket fungerar.

Citat:
Nej men det inkluderar det om det är så man tycker. De flesta har dock ett problem med religionen/ideologin islam och dess påverkan på samhällen och inte enskilda muslimer som personer, såvida det inte handlar om någon muslim som fått för sig att praktisera Muhammeds uppmaningar alltför ihärdigt, vilket händer titt som tätt
Ja, man får tycka det. Man kan skriva om det. Man kan skriva om det på ett sätt som får folk att tänka efter, på ett nyanserat sätt ur ett journalistiskt perspektiv.
Eller man kan kort och gott skriva "Muslimer är dumma!"
Avpixlat väljer det senare alternativet.

Citat:
Det stämmer inte, de skrev att "Beslutet togs av säkerhetsskäl" och hade med ett citat från chefsrådmannen:

"– Jag ansvarar för ordningen i rättssalen, och anser inte att jag kan göra det om jag inte ser åhörarnas ansikten."

Du överdriver genom att skriva om "inte ett ljud" och "inte ett endaste litet andetag" vilket är oärligt. I övrigt håller jag med om att inlägget hade en låg nivå.
Citate var ifrån radions intervju med domaren. Avpixlats analys var att det var bra att det fanns en domare som var emot muslimer. Inte ett endaste litet ljud, inte ett andetag, inte ens en antydan till konsekvensanalys ifrån avpixlat, inte ett spår av journalistik.

Det är inte svårt att se att det inlägget varken innehåller nån form av samhällskritik, konsekvensanalys eller journalistik. Bara en chans att få skriva att muslimer är dumma.

Citat:
Givetvis är det så. Det ger mig en oerhörd kick att läsa saker som "spökplump", "jävla skäggtomtar" osv.
Passa på att onanera. Du vet inte när du får läsa dom uttrycken nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in