Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-05, 23:36
Medlem
Jaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Nja kan funka beror ju på en mängd olika variabler så som kroppsvikt, längd, tolerans och att man inte är riktigt säker på mängd mdma i pillrena.
Men ska ni dela ett piller dvs 110 mg mdma per skalle skulle jag nog valt att snorta det. Hellre snabb och lite kortare effekt än ingen alls. Bomba kräver ju oftast lite mer liksom.

Så då är det bara att krossa den och dra i sig en lina?

Angående längd, vikt & tolerans så är båda runt 180-185 cm, 70-75 kg och första gången för oss båda.

Hittade detta ifrån Erowid.

"Oral MDMA Dosages
Threshold 30 mg
Light 40 - 75 mg
Common (small or sensitive people) 60 - 90 mg
Common (most people) 75 - 125 mg
Common (large or less sensitive people) 110 - 150 mg
Strong 150 - 200 mg
Heavy 200 + mg

Onset : 20 - 70 minutes (depending on form and stomach contents)
Duration : 3 - 5 hours
Normal After Effects : up to 24 hours"
Senast redigerad av Jaximus 2013-08-05 kl. 23:47.
Citera
2013-08-06, 01:50
Medlem
Presentpappers avatar
Ladda upp innan med vitaminer, vatten och annat nyttigt. Försök äta något under ruset också, även om detta är otroligt lätt att glömma eller inte bry sig om. Glöm ej tuggummi för munnen din, det är skönt att kunna tugga på något när man börjar hacka tänder/får käkspänningar. För vissa fungerar det att lindra spänningarna genom att käka magnesium innan intag.

Sätt på go musik, låt ruset svepa iväg dig och njut. Bädda sängen extra ordentligt innan och den kommer kännas som paradiset på jorden, att bara krama om en kudde är helt underbart. Om du röker cigaretter blir även detta klart mer njutbart, glöm heller inte att hälla kallt vatten längs huvudet och nacken någon gång under ruset, fy himlen vad skönt det är.

Som andra varit inne på, upplevelsen blir klart bättre med sällskap. Jag själv hade en polare vid min sida första gången jag droppade MDMA, vilket var underbart. Han var förvisso endast påverkad av alkohol då han inte vill testa droger, men dock inte bryr sig att jag gör detta. Hur som helst pratade vi om allt möjligt non stop i flera timmar medan han gav mig vatten då och då. Sedan dess är vi bästa vänner.

Segla lugnt och hoppas du får en fin kväll!

Citat:
Ursprungligen postat av HippieKram
Som sagt, ta det med en vän. Första gången jag tog det så var jag ensam och ensammare än jag någonsin varit när det väl satte igång. Det första jag gjorde då var att titta förbi hemma hos en polare som hade fest. Ja, det gick tillslut mycket bra, men jag vet inte hur drogliberala de egentligen var.

Hamnade också på en fest långt ut åt helsike en gång där alla var hyfsat påverkade av alkohol och jag flög in där tokhög på E i sällskap med en polare. De med noll kunskap om droger trodde nog jag endast var lite mer full än vanligt, men många, okej de flesta, märkte på direkten vilka dumheter jag pysslat med. Vissa tyckte det var skoj, andra antidrogmännisor blev lite putt, men det orkade jag inte bry mig så mycket om. Fint damsällskap hem fick jag även minsann, hur det nu gick till.
Senast redigerad av Presentpapper 2013-08-06 kl. 02:02.
Citera
2013-08-06, 10:51
Moderator
kvm3s avatar
Tråden E för första gången, datum 10/8. infogad.

/Mod
Citera
2013-08-06, 12:44
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaximus

Angående längd, vikt & tolerans så är båda runt 180-185 cm, 70-75 kg och första gången för oss båda.

"Oral MDMA Dosages
Threshold 30 mg
Light 40 - 75 mg
Strong 150 - 200 mg
Heavy 200 + mg

Precis som du säger bara att krossa och dra i sig.
Det fetmarkerade är vad jag brukar gå utefter och jag är inte storbrukare av CS överhuvudtaget utan går utefter när jag fick ett sample på 200mg rena kristaller.
Testa bomba runt 75mg först och det gav mig absolut ingenting.
Därefter valde jag att snorta resten och det slog på så ut i helvete haha, vart ensam dessutom hemma hos päronen hahaha en oförglömlig natt kan jag ju säga!

Edit: Lycka till!
Citera
2013-08-06, 13:10
Medlem
Ms.Greves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blode
Okay men vendorn skrev även att vissa knappar saknade tryck, men det var samma innehåll som de med tryck. Fick nämligen ett frågetecken och en knapp utan.

Kan det eventuellt varit något med t.ex tjack i?

Kanske var dumt att poppa det i sådana fall, men man lever ju bara en gång. Några chanser får man allt ta!
Om du fick fler och någon va utan tryck så äre inget att oroa sig över, det är samma shit ändå
Citera
2013-08-06, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaximus

"Oral MDMA Dosages
Threshold 30 mg
Light 40 - 75 mg
Strong 150 - 200 mg
Heavy 200 + mg

Ska man ta MDMA oralt så tycker jag verkligen inte att man ska ta under 200mg.

MDMA är inte så otroligt potent som folk här verkar tro.
Citera
2013-08-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II

Jag håller inte med, har haft lyckade turer på allt mellan 100-200mg oralt.
MDMA är inte den drogen många hoppas på i form av rus så får man inte mycket det är annan kvalité man måste se över.
Citera
2013-08-06, 15:25
Medlem
Citat:

Jag tycker 150mg räcker bra. Testat att ta cirka 400mg och det blev knappt någon skillnad mer än att jag började hallucinera.
Citera
2013-08-06, 15:30
Medlem
Citat:

Precis, 200 mg ger ett "perfekt" rus till en normalstor kvinna utan tolerans jag känner och jag tar det dubbla för ett bra/okej rus i 2-3 timmar med tolerans.
Citera
2013-08-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Jag tycker 150mg räcker bra. Testat att ta cirka 400mg och det blev knappt någon skillnad mer än att jag började hallucinera.

Håller med. Har provat en hel del och över 180mg verkar inte göra någon skillnad för mig, förutom att jag börjar få käkspänningar vid 200+ och svettningarna blir rejäla över det...och att baksmällan dagen efter är helt jävlig. effektmässigt får jag inte mer helt enkelt.
Citera
2013-08-07, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag håller inte med, har haft lyckade turer på allt mellan 100-200mg oralt.
MDMA är inte den drogen många hoppas på i form av rus så får man inte mycket det är annan kvalité man måste se över.

Agree to disagree.

Har testat bra kristaller, som mdma torskar älskar. Så det är inget problem med kvaliten.

Tar jag MDMA så är jag ute efter ett tungt rus där man ligger och stönar och flåsar av eufori. Inte något halvdant rus.
Citera
2013-08-07, 18:50
Medlem
Citat:
Agree to disagree.

Har testat bra kristaller, som mdma torskar älskar. Så det är inget problem med kvaliten.

Tar jag MDMA så är jag ute efter ett tungt rus där man ligger och stönar och flåsar av eufori. Inte något halvdant rus.

Noted. Är det floored man är ute efter att bli så behöver man röra sig över 200mg, men de få tillfällen jag tar MDMA vid är för kärleken, äktenskapsterapi helt enkelt. Och då räcker givetvis det som du nämner 'halvdant rus', men för mig är det mer än behövligt, jag tycker att det är ett jätte bra rus.

Vill även tillägga att jag aldrig upplevt 'stönar' eller 'flås' av eufori, mitt fruntimmer har men inte jag. Och då har jag tagit upp till 340mg som startdos. Ärligt talat så får jag inga bättre effekter över 150mg, bara svettningar och käkspänningar.
Senast redigerad av testocyp 2013-08-07 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in