Citat:
Ursprungligen postat av
jewclaw
Skulle säga att det beror helt på hur frekvent och i vilka mängder.. Är det första gången du tar kommer du nog inte få någon vidare AT att tala om, möjligt att du känner dig lite låg och slö, inte långt ifrån en bakfylla på alkohol om än lite mindre snurrig, typ..
Jag minns ingen avtändning första gången jag sula i mig mdma iallafall, tjack också för den delen. Vet att jag hade förbannat svårt att somna bara och det ledde väl i sin tur till en viss nivå av mående, också.
Har även käkat E/mdma mer eller mindre dagligen i någon månads tid, och den avtändningen var Inte rolig. Jag kände mig helt tömd på precis allting, vet inte ens om jag kände något överhuvudtaget, det enda jag lyckades krama ur mig var en ömklig tår för att jag var så jävla slut på precis allt, förutom den tåren då uppenbarligen.
Den känslan är jävligt svår att beskriva, någon form av likgiltighet blandat med en känsla av förtvivlan.
Inget jag rekommenderar!
Man ska nog inte generalisera för mycket. Har en bekant som gick in i en djup depression med svår ångest efter att ha prova MDMA första (och antagligen sista) gången.
Den personen va verkligen inte psykiskt instabil eller hade några som helst röda flaggor som man skulle kunna tänka sig hade kunnat förutspå detta. Inga missbruksproblem, socialt stabil mm.
Blandade inte med några andra droger. Läste på om dosering och tog en dos i det nedre spektrat. Resultatet blev en lång mardröm med långvarig sjukskrivning, möten med psykologer, kuratorer mm. Det tog nästan 2 år att någotsånär komma tillbaka på banan.
Ingen i bekantskapskretsen, som hade, eller trodde oss ha, insikt i hur dom här substanserna fungerar förstod någonting.
Jag är väldigt tacksam för att jag inte va överdrivet positiv till detta experiment, många andra pantsatte sin heder på hur fantastiskt det skulle bli och förlorade stort.
Tänkte bara det skulle kunna vara bra att ha med i beräkningarna om man nu funderar i dom här banorna.
Har man däremot problem som en sådan här substans kan tänkas råda bot på så rekommenderar jag verkligen att man tar kontakt med en välrenommerad terapeut eller doktor som har lång erfarenhet kring sådant arbete.
Har man inga uppenbara problem så kanske man bör fråga sig varför man nu skulle behöva ta medicin…
Vänliga hälsningar.