Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-13, 20:20
Medlem
Bombastas avatar
Jag har kört kombon och det är bland det bästa som jag upplevt. Dock är det som nämnts jävligt skadligt för hjärnan och inget man bör göra ofta.
Citera
2013-03-13, 20:39
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Orkar inte leta upp källor nu, men tror det är synapserna som skadas av vätepreoxid (frätande ämne) som bildas när dopaminet blir nerbrutet av fel enzym.
Låter bra E med en gång i kvartalet istället, som fö. är ett tips av självaste Shulgin att bara köra max fyra gånger per år, så hjärnan hinner återhämta sig lite.
Jo, är väl sant. Blir väl mer speciellt också om man kör mer sällan, har kört fem gånger sen i november nu så kan vara bra med en paus tills i sommar

Citat:
Ursprungligen postat av Bombasta
Jag har kört kombon och det är bland det bästa som jag upplevt. Dock är det som nämnts jävligt skadligt för hjärnan och inget man bör göra ofta.
Ja, den kombon tar allt knark jag testat Helt sjukt vilket perfekt rus!!
Synd att jag nu får vänta tills sommaren innan jag får uppleva det igen

Edit: Jag har hört att ATn blir mycket värre efter den kombon, jag fick typ ingen AT alls
Senast redigerad av zaaph1 2013-03-13 kl. 20:42.
Citera
2013-03-13, 20:52
Medlem
Bombastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Ja, den kombon tar allt knark jag testat Helt sjukt vilket perfekt rus!!
Synd att jag nu får vänta tills sommaren innan jag får uppleva det igen

Edit: Jag har hört att ATn blir mycket värre efter den kombon, jag fick typ ingen AT alls

Yes det är helt jävla gudomligt vad man mår bra. Jag gjorde det vid några tillfällen i höstas men jag upplevde heller ingen AT direkt.
Citera
2013-03-13, 21:25
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasta
Yes det är helt jävla gudomligt vad man mår bra. Jag gjorde det vid några tillfällen i höstas men jag upplevde heller ingen AT direkt.
Ja, eller hur ATn var väl mest att man va tom på känslor men fan då ingen depresion Jag kommer lätt köra på denna kombo igen! Dock så blir det max 4ggr per år från och med nu!
Citera
2013-03-13, 21:39
Medlem
Bombastas avatar
Citat:
Ja, eller hur ATn var väl mest att man va tom på känslor men fan då ingen depresion Jag kommer lätt köra på denna kombo igen! Dock så blir det max 4ggr per år från och med nu!

Senaste körde jag inte en så jävla stor dos. Tog en halv E och körde lite tjack och det räckte riktigt väl! Kommer inte sätta gränser på mig själv på den kombon, men kommer hålla det till speciella tillfällen, rave etc
Citera
2013-03-13, 21:59
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkuk
Så MDMA är enligt dig inte mycket mer än en orgasm/bra låt? Låter som det antingen har varit dåliga grejer, för liten mängd, eller att du har någon avvikande mutering i dina nervceller som gör att du inte kan få ut det maximala av det drogen kan ge.

Alla jag hört som klagat på att mdma är överskattat är i regel uteslutande de som följt regeln 2mg/kg kroppsvikt. Det är en alldeles för liten dos, för de flesta.

Jag vet inte hur det är med dig, men när jag tar mdma eller liknande droger så tar jag det i syfte att må utomjordiskt bra, ögonen fladdrar åt alla håll och varenda låt skapar ett drömskt stadie i min hjärna och euforin är total, och därför doserar jag därefter. Och denna lycka, nä, den skulle jag inte säga att alla människor upplever på långa vägar under nyktra omständigheter.

För att svara on topic så har mdma (och alla liknande droger) påverkat min syn på lycka i vardagen något enormt, tyvärr. Jag jämför allt med rusen och i princip det enda jag ser fram emot är nästa rus då jag får vräka i mig mitt livs kall. Denna deprimerade syn avtar dock om jag tar ett uppehåll från drogerna, och efter ett tag (veckor, månader) känner jag mig frisk som en nötkärna igen och att göra vanliga saker blir kul igen. Men suget kommer nog alltid finnas där, hur lång tid jag än är drogfri.

Men att ta ett fåtal gånger med lång tids mellanrum så tror jag säkert man kan komma undan utan något psykiskt begär efter en till runda.

+1
Citera
2013-03-13, 22:22
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Jo, jag hade tänkt hålla mig till doser på 200mg affe och 120mg E max en gång i månaden (får jag tolerans slutar jag), tidigare har jag kört tre gånger på tre månader med enbart E och då i jävligt stora doser men tycker att enbart E är skittråkigt, saknar nånting i det ruset och nu i helgen halverade jag min dos E och tog istället affe till.
Va det mest perfekta ruset jag varit med om, helvete vilken partycombo.
Jag drar iaf på hardstyle/hardcore event ungefär en gång i månaden och där tar jag, även om jag bestämt mig innan för att inte ta. Är det JÄTTE skadligt att ta en gång i månaden får jag helt enkelt skita i att dra på liknande rave/event eller vad man ska kalla det.
Lätt bästa combon Ligger hellre och softar med folk på mdma men med lite dos är det röööj!

Ett år sedan senaste gången jag blandade snart så det får bli igen om ett par veckor! Dock inte särskilt mycket, bara en liten mängd för att hålla igång så man inte får för sig att göra något så dumt som att stega av dansgolvet
Citera
2013-03-14, 09:35
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Lätt bästa combon Ligger hellre och softar med folk på mdma men med lite dos är det röööj!

Ett år sedan senaste gången jag blandade snart så det får bli igen om ett par veckor! Dock inte särskilt mycket, bara en liten mängd för att hålla igång så man inte får för sig att göra något så dumt som att stega av dansgolvet
Hehe så jävla synd att det ska vara så skadligt annars hade jag gjort det varje gång jag festar, synd att jag inte kan blanda i Holland i april. Det va väl lite min plan haha men kör nog enbart på amfetaminet där
Citera
2013-03-14, 10:20
Medlem
Osthuss avatar
Intressanta svar. Bra med olika perspektiv. Jag skapade tråden för att jag var sugen på att testa. Jag har inte bestämt mig, men fått saker att tänka på.
Citera
2013-03-14, 14:02
Medlem
nakedjunkies avatar
Otippat att det bara blir positiva svar när du ställer en sån fråga på flashback

Med det sagt så måste jag nog hålla med övriga talare. Jag har tagit ganska mycket MDMA och E genom åren och har inte märkt att det påverkat mitt vardagshumör alls, förutom dagarna precis efter att jag tagit det då jag oftast varit rätt nedstämd.

Om du inte redan läst den så är Erowids MDMA-FAQ sjukt bra: https://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_faq.shtml
Citera
2013-03-14, 20:24
Medlem
zaaph1s avatar
En liten fundering bara på tre månaders regeln, tycker ni att den även ska tillämpas om man bara är 19 som mig? Tänkte att låg ålder kanske gör att man borde ta ännu längre uppehåll än tre månader?
Citera
2013-03-14, 20:50
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
En liten fundering bara på tre månaders regeln, tycker ni att den även ska tillämpas om man bara är 19 som mig? Tänkte att låg ålder kanske gör att man borde ta ännu längre uppehåll än tre månader?

Tror inte de spelar så stor roll sålänge man inte är 15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in