Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Jag Eade första gången en tisdag och sen körde jag igen på fredagen så det var ju tätt inpå där. Andra gången spydde jag strax efter att min första 120mgare och ruset halverades så jag fick ta en 120mgare till därefter. Kanske blev paranoid/orolig just i slutet av första ruset.

Men jag blir ungefär likadan på tjack, speciellt på senare tid, då måste jag sitta helt still och rör någon mig så "bryts hela skiten" och ruset störs på något sätt, dessutom är beröring det värsta jag vet under mina rus. När jag precis började ta amfetamin så blev jag inte alls sådär stel. Stelheten kanske har något att göra med att jag är så koncentrerad på det jag gör (pratar).. Äh, vet inte alltså.

ja de va onekligt tätt in på. mitt motto går också vid att aldrig fylla på,jag har experimenterat med det här lite och tagit timern för att hålla koll på rusets tid och vad jag kommit fram till är att man tar det man ska direkt, sen låter det vara . att ta en dos till efter 1h eller 2h har varken gjort någonting för mig.detta är bara vad jag kommit fram till andra delar inte dessa erfarenheter. skadereducering är det givetvis också att bara dosera en gång, ruset tar ju slut när serotoninet är använt.

tycker det hela låter märkligt, men vi alla reagerar olika..
Citera
2013-05-21, 20:10
Bannlyst
Låter som att det krävs rätt mycket ecstasy men även tur för att man ska kola måste jag säga.
Citera
2013-05-21, 20:13
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Låter som att det krävs rätt mycket ecstasy men även tur för att man ska kola måste jag säga.
Tur?
Citera
2013-05-21, 20:16
Bannlyst
Ja precis.
Citera
2013-05-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Jag Eade första gången en tisdag och sen körde jag igen på fredagen så det var ju tätt inpå där. Andra gången spydde jag strax efter att min första 120mgare och ruset halverades så jag fick ta en 120mgare till därefter. Kanske blev paranoid/orolig just i slutet av första ruset.

Men jag blir ungefär likadan på tjack, speciellt på senare tid, då måste jag sitta helt still och rör någon mig så "bryts hela skiten" och ruset störs på något sätt, dessutom är beröring det värsta jag vet under mina rus. När jag precis började ta amfetamin så blev jag inte alls sådär stel. Stelheten kanske har något att göra med att jag är så koncentrerad på det jag gör (pratar).. Äh, vet inte alltså.

Det värsta jag vet är normala människor som inte förstår hur fantastiskt jag mår utan vill snacka vardagliga saker med mig. Jag pratar gärna med folk, men det kräver att dom fattar hur sjukt skönt jag har det. Om någon stänger av musiken/byter låt är det en riktig dödare för mig också.
Citera
2013-05-21, 20:26
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Det värsta jag vet är normala människor som inte förstår hur fantastiskt jag mår utan vill snacka vardagliga saker med mig. Jag pratar gärna med folk, men det kräver att dom fattar hur sjukt skönt jag har det. Om någon stänger av musiken/byter låt är det en riktig dödare för mig också.
Eller hur! Det är fan det mest avskyvärda jag vet under ett rus.
Citera
2013-05-21, 21:42
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vännen, varför skulle jag vara besviken när drogen fyller de kraven jag vill att det ska göra, dessutom var det inte min första gång som vart bäst utav de gånger jag tagit... mina förväntningar var inte att dansa ihjäl mig med främlingar som jag för stunden vill hoppa runt med kramas och pussas samtidigt som jag glömmer bort vätskeintaget..vad jag förvänta mig var precis vad jag fick.. Jag blev inte girig, men lite irriterad blir man när du ska börja hävda att 'de måste vara kvalitén' bara för att andra inte tappar verklighetsuppfattningen som du gör.

Japp jag känner som dig, jag har provat en hel del knappar samt kristaller. Jag och min flickvän gör inte så mycket mer än sitter och myser i soffan, det är precis vad vi vill också. De som springer på rave har säkerligen jätte kul, men de skapar en massa kemisk kärlek där de tror att de på något vis är connected till varandra men detta är bara under ett rus...inget spec ja vill uppleva men andra får gärna inte mig emot. Jag upplever det med den jag redan har kärlek med, det är speciellt och det är just det jag vill att mdma ska vara för mig.. sen sitter vi oftast och röker ett par stycken, de förlänger ruset och förstärker det. men uppåt har ja då aldrig blivit,nä de är en mysdrog helt enkelt för mig.

Av ren nyfikenhet, på vilket sätt har dina andra sessioner varit bättre än den första? ( Nej, jag ifrågasätter inte för att skapa nån slags "första gången är bäst diskussion" ) Är bara nyfiken, där är jag dock på din sida att den första gången inte behöver vara den bästa, upplevt sessioner efter som varit minst lika bra.
Citera
2013-05-21, 23:09
Medlem
En polare till mig började kvällen med kokain, cirka 0,4gram, och när det tog slut gick han över till ecstasy som han aldrig testat. Han tog cirka 375mg (150+150+75) under hela kvällen och han fick inga som helst visuella effekter och vad jag förstår knappt någon eufori (inte i närheten av den jag upplever). Rent konkret vad är det som händer om man blandar kokain och ecstasy? Att det inte är bra att blanda dessa har jag redan förstått, men är det normalt att inte få någon effekt alls av ecstasy om man blandar det såhär?
Citera
2013-05-21, 23:13
Medlem
Bombastas avatar
Citat:
En polare till mig började kvällen med kokain, cirka 0,4gram, och när det tog slut gick han över till ecstasy som han aldrig testat. Han tog cirka 375mg (150+150+75) under hela kvällen och han fick inga som helst visuella effekter och vad jag förstår knappt någon eufori (inte i närheten av den jag upplever). Rent konkret vad är det som händer om man blandar kokain och ecstasy? Att det inte är bra att blanda dessa har jag redan förstått, men är det normalt att inte få någon effekt alls av ecstasy om man blandar det såhär?

Den enda gången då jag blandade kola och E så gick jag ju loss totalt. Blev utslängd från 2 efterfester för jag var för stimmig . Varför det inte hände något för honom kanske berodde på att serotoninbanken hade stängt?
Citera
2013-05-21, 23:14
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
100% på grund av kolan, kolan dödar euforin. Jag körde E fem dagar efter Kola och fick ingen eufori men väntar jag nån vecka efter kola-intag får jag eufori igen
Citera
2013-05-21, 23:19
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Av ren nyfikenhet, på vilket sätt har dina andra sessioner varit bättre än den första? ( Nej, jag ifrågasätter inte för att skapa nån slags "första gången är bäst diskussion" ) Är bara nyfiken, där är jag dock på din sida att den första gången inte behöver vara den bästa, upplevt sessioner efter som varit minst lika bra.

Nu var frågan inte riktad till mig men min första gång var inte den bästa. Det berodde antagligen dock på att dosen inte var så jättehög. Tar man E/MDMA första gången och ser till att få i sig tillräckligt så kan jag tänka mig att man för evigt kommer att tycka att den första gången var den bästa.
Jag menar, man har ju ingen aning om hur ruset kommer vara och sen bara smäller det till och man är i himmelriket

Nästa gång man ska ta det så vet man ju hur ruset kommer vara, inte för att det inte kommer vara helt jävla awesome men det blir ju inte lika överväldigande. Min teori i alla fall.

Andra gången jag tog MDMA däremot så tog jag 200 mg
Samma dag så hade jag löst ett personligt problem som har plågat mig i ett par år (vill tyvärr inte säga vad)
Men det gav mig en terapeutisk upplevelse som var bortom denna värld.
Kommer nog aldrig må så bra igen i hela mitt liv.
Senast redigerad av KneKhi 2013-05-21 kl. 23:29.
Citera
2013-05-22, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt

Du har hört talas om Set & Settning ? Då behöver jag inte säga mer.
Tillägger även att rusen skiljer sig åt markant från gång till gång, ibland smyger det sig på mysigt och andra gånger slår det på intensivt även noterat detta av samma batches.
Senast redigerad av testocyp 2013-05-22 kl. 07:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in