Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 15:36
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minhembiogubbe
Har du ens en våg som vägar exakt så långt ner? Vi väger 10 gånger och tar ett snitt, ibland blir det lite mer och ibland lite mindre. Rekommendationerna är under gränsvärdet innan det börjar bli farligt.
OBS: Man ska ha stor respekt för denna drog när det kommer till hur ofta man tar den!
Annars tycker jag att man ska köra rätt hårt och då är jag restriktiv med andra tunga droger där jag alltid tar rätt låga doser.

Jag har en våg som väger milligram, hur exakt den är kan jag ju inte veta riktigt, men tror inte det är många milligram det skiljer på iallafall.
Men 150mg borde väl vara tillräckligt tror jag. Annars får jag ta mer en annan gång istället. Har inte tänkt att köra ofta, max 3-4 gånger på ett år kanske.
Citera
2018-12-14, 17:51
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jag har en våg som väger milligram, hur exakt den är kan jag ju inte veta riktigt, men tror inte det är många milligram det skiljer på iallafall.
Men 150mg borde väl vara tillräckligt tror jag. Annars får jag ta mer en annan gång istället. Har inte tänkt att köra ofta, max 3-4 gånger på ett år kanske.

Det verkar vara högst individuellt och har inte bara med kroppsvikten hur pass mycket man tål MDMA. En del droppar drogen tom varje eller varannan helg utan att ta psykisk skada.
Andra fixar inte med att ta den oftare än 1 gång i kvartalet så man behöver själv känna efter.

Själv så känner jag knappt av 100mg längre även om jag väldigt sällan tar substansen.
Citera
2018-12-14, 18:47
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det verkar vara högst individuellt och har inte bara med kroppsvikten hur pass mycket man tål MDMA. En del droppar drogen tom varje eller varannan helg utan att ta psykisk skada.
Andra fixar inte med att ta den oftare än 1 gång i kvartalet så man behöver själv känna efter.

Själv så känner jag knappt av 100mg längre även om jag väldigt sällan tar substansen.

Jo, precis. Det är väl en rätt bra anledning att inte börja med allt för hög dos. Det lär ju slita en del på hjärnan om man kör så ofta även om man kanske inte märker det så mycket.

Okej. Man vänjer sig väl lite antar jag.
Citera
2018-12-15, 14:15
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jo, precis. Det är väl en rätt bra anledning att inte börja med allt för hög dos. Det lär ju slita en del på hjärnan om man kör så ofta även om man kanske inte märker det så mycket.

Okej. Man vänjer sig väl lite antar jag.

Uppdatera gärna med dina erfarenheter om du nu har vågat dig på att trippa.

Själv så tog jag 350mg igår kväll och gick på en promenad och visst uppenbarade sig magin igen.
Det var rätt svårt att gå normalt och ögonen blev stissiga och skelade men det hör till.

Jag blev lite nervös över att en förbipasserande bil verkade stanna till och kolla in mig där jag gick.
Farbror Blå är verkligen det sista man vill ha att göra med.

Jag blev stoppad av pliten på natten när jag senast var i Amsterdam och promenerade hem efter en festkväll. De tyckte att jag såg "bekymrad ut" men då intygade jag bara att jag var berusad på sprit och inget annat som de trodde.
Citera
2018-12-15, 16:00
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Uppdatera gärna med dina erfarenheter om du nu har vågat dig på att trippa.

Själv så tog jag 350mg igår kväll och gick på en promenad och visst uppenbarade sig magin igen.
Det var rätt svårt att gå normalt och ögonen blev stissiga och skelade men det hör till.

Jag blev lite nervös över att en förbipasserande bil verkade stanna till och kolla in mig där jag gick.
Farbror Blå är verkligen det sista man vill ha att göra med.

Jag blev stoppad av pliten på natten när jag senast var i Amsterdam och promenerade hem efter en festkväll. De tyckte att jag såg "bekymrad ut" men då intygade jag bara att jag var berusad på sprit och inget annat som de trodde.

Det kan jag göra. Men det är nog ett tag tills det blir något, har inte ens något nu. Tänkte mest fråga i förebyggande syfte.

Aa, 350mg borde man ju verkligen bli starkt påverkad av. Nej, snuten slipper man helst såklart. Gött att det inte blev några problem.
Citera
2018-12-16, 16:18
Medlem
Tjena!
Jag är sugen på att testa e/mdma på nyår men äter nu sertralin 100 mg plus mirtazapin på kvällen.
Jag undrar om det ändå går att ta e ändå säkert?. Om inte så hade jag gärna ha tips på liknande "fest" droger (inte koks elr tjack) (behöver inte heller vara centralstimulanta
Sorry för of topic men är ny här och desperat på svar

Mvh//
Citera
2018-12-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softguzz69
Tjena!
Jag är sugen på att testa e/mdma på nyår men äter nu sertralin 100 mg plus mirtazapin på kvällen.
Jag undrar om det ändå går att ta e ändå säkert?. Om inte så hade jag gärna ha tips på liknande "fest" droger (inte koks elr tjack) (behöver inte heller vara centralstimulanta
Sorry för of topic men är ny här och desperat på svar

Mvh//

Du bör inte blanda antidepressiva som påverkar serotonin med MDMA, det ökar risken för serotonergt syndrom vilket i värsta fall kan vara dödligt.
Om du kan få tag på det är 2C-B eller dess systerdroger inte ett helt dumt alternativ.
Citera
2018-12-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Du bör inte blanda antidepressiva som påverkar serotonin med MDMA, det ökar risken för serotonergt syndrom vilket i värsta fall kan vara dödligt.
Om du kan få tag på det är 2C-B eller dess systerdroger inte ett helt dumt alternativ.

Okej tack för svar! har aldrig testat centralstimulanter elr psykadeliska utan har bara brukat cannabis, olika benzo och tramadol sen lustgas om man nu räknar det. Hur är ruset på 2C-B och är det "farligare" än mdma?
Citera
2018-12-16, 17:28
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Okej tack för svar! har aldrig testat centralstimulanter elr psykadeliska utan har bara brukat cannabis, olika benzo och tramadol sen lustgas om man nu räknar det. Hur är ruset på 2C-B och är det "farligare" än mdma?

En standardos 2C-B ligger på bara 35mg i jämförelse med MDMA där den ligger på 150mg.

Alltså behöver du ta 4 stycken av de svagare 2C-B för att komma upp i samma styrka.
Man får en försiktigare tripp på 2C-B med svallande känslor.
Citera
2018-12-17, 09:51
Medlem
Citat:
En standardos 2C-B ligger på bara 35mg i jämförelse med MDMA där den ligger på 150mg.

Alltså behöver du ta 4 stycken av de svagare 2C-B för att komma upp i samma styrka.

Okej tack för svar!
Citera
2018-12-17, 09:58
Medlem
Citat:

Ruset påminner om MDMA men är mer hallucinogent.

Citat:

Det är två olika substanser så du kan inte jämföra milligram så där. 35 mg 2C-B är för övrigt en ganska stark dos 2C-B. Om du tar 150 2C-B trippar du bollar.
Citera
2018-12-19, 00:16
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Ruset påminner om MDMA men är mer hallucinogent.

Det är två olika substanser så du kan inte jämföra milligram så där. 35 mg 2C-B är för övrigt en ganska stark dos 2C-B. Om du tar 150 2C-B trippar du bollar.

Du har givetvis rätt i att det inte går att jämföra olika kemikalier liksom äpplen med päron.
Ska man använda MDMA terapeutiskt så ska man inte ta mer än 100mg och låta hjärnan reflektera intycken.

Jag har inte drabbats av Serotonergt syndrom/och eller "brain zaps" efter mega-trippen.
Ändå så ångrar jag mig för att jag tog så mycket på en gång men man måste lära sig till nästa intag.

Även om man tuggar tuggummi så skadas tändernas emalj något under ruset.
Soft spot ligger på 150mg+eventuellt intag av cannabis. Allt utöver detta gör att man blir till en parodi av sitt eget psyke.

Det är mycket stress i livet som gör att jag håller på så här, en typ av självskadebeteende.

Jag har aldrig varit på väg att bli alkoholiserad då jag alltid fått ångest efter att ha blivit riktigt full.
Med droger finns inga känslomässiga spärrar utan man får nya kickar så det blir mer beroendeframkallande.

Har levt större delen av livet på autism-spektrumet men inser också att det är dags att lägga ner drogerna väldigt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in