2013-03-12, 00:10
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Tycker inte de antal gånger jag testat drogen att det varit något märkvärdigt. Roligt som fan och slår alla utekvällar på alkohol men liksom ingen överjordisk lycka mest "yey! hihi vad glad jag är
" och "gud vad kul vi hade, det får vi göra om!", men inte under en punkt i ruset är det särskilt mycket skönare än "naturlig" lycka som en orgasm/bra låt. Alla människor har mått som på MDMA, fast inte så pass länge eller genomgripande, det är där skon klämmer och vad som gör drogen bra.
Känns som folk överdriver när de säger "som tusen orgasmer och du kommer bli förändrad för livet" om MDMA. Inte bara jag utan flera som testat det säger samma sak, även drognavia efter debuten.
Är det verkligen en sådan big deal? Ärligt?
" och "gud vad kul vi hade, det får vi göra om!", men inte under en punkt i ruset är det särskilt mycket skönare än "naturlig" lycka som en orgasm/bra låt. Alla människor har mått som på MDMA, fast inte så pass länge eller genomgripande, det är där skon klämmer och vad som gör drogen bra. Känns som folk överdriver när de säger "som tusen orgasmer och du kommer bli förändrad för livet" om MDMA. Inte bara jag utan flera som testat det säger samma sak, även drognavia efter debuten.
Är det verkligen en sådan big deal? Ärligt?

Så MDMA är enligt dig inte mycket mer än en orgasm/bra låt? Låter som det antingen har varit dåliga grejer, för liten mängd, eller att du har någon avvikande mutering i dina nervceller som gör att du inte kan få ut det maximala av det drogen kan ge.
Alla jag hört som klagat på att mdma är överskattat är i regel uteslutande de som följt regeln 2mg/kg kroppsvikt. Det är en alldeles för liten dos, för de flesta.
Jag vet inte hur det är med dig, men när jag tar mdma eller liknande droger så tar jag det i syfte att må utomjordiskt bra, ögonen fladdrar åt alla håll och varenda låt skapar ett drömskt stadie i min hjärna och euforin är total, och därför doserar jag därefter. Och denna lycka, nä, den skulle jag inte säga att alla människor upplever på långa vägar under nyktra omständigheter.
För att svara on topic så har mdma (och alla liknande droger) påverkat min syn på lycka i vardagen något enormt, tyvärr. Jag jämför allt med rusen och i princip det enda jag ser fram emot är nästa rus då jag får vräka i mig mitt livs kall. Denna deprimerade syn avtar dock om jag tar ett uppehåll från drogerna, och efter ett tag (veckor, månader) känner jag mig frisk som en nötkärna igen och att göra vanliga saker blir kul igen. Men suget kommer nog alltid finnas där, hur lång tid jag än är drogfri.
Men att ta ett fåtal gånger med lång tids mellanrum så tror jag säkert man kan komma undan utan något psykiskt begär efter en till runda.