Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Tycker inte de antal gånger jag testat drogen att det varit något märkvärdigt. Roligt som fan och slår alla utekvällar på alkohol men liksom ingen överjordisk lycka mest "yey! hihi vad glad jag är " och "gud vad kul vi hade, det får vi göra om!", men inte under en punkt i ruset är det särskilt mycket skönare än "naturlig" lycka som en orgasm/bra låt. Alla människor har mått som på MDMA, fast inte så pass länge eller genomgripande, det är där skon klämmer och vad som gör drogen bra.

Känns som folk överdriver när de säger "som tusen orgasmer och du kommer bli förändrad för livet" om MDMA. Inte bara jag utan flera som testat det säger samma sak, även drognavia efter debuten.

Är det verkligen en sådan big deal? Ärligt?

Så MDMA är enligt dig inte mycket mer än en orgasm/bra låt? Låter som det antingen har varit dåliga grejer, för liten mängd, eller att du har någon avvikande mutering i dina nervceller som gör att du inte kan få ut det maximala av det drogen kan ge.

Alla jag hört som klagat på att mdma är överskattat är i regel uteslutande de som följt regeln 2mg/kg kroppsvikt. Det är en alldeles för liten dos, för de flesta.

Jag vet inte hur det är med dig, men när jag tar mdma eller liknande droger så tar jag det i syfte att må utomjordiskt bra, ögonen fladdrar åt alla håll och varenda låt skapar ett drömskt stadie i min hjärna och euforin är total, och därför doserar jag därefter. Och denna lycka, nä, den skulle jag inte säga att alla människor upplever på långa vägar under nyktra omständigheter.

För att svara on topic så har mdma (och alla liknande droger) påverkat min syn på lycka i vardagen något enormt, tyvärr. Jag jämför allt med rusen och i princip det enda jag ser fram emot är nästa rus då jag får vräka i mig mitt livs kall. Denna deprimerade syn avtar dock om jag tar ett uppehåll från drogerna, och efter ett tag (veckor, månader) känner jag mig frisk som en nötkärna igen och att göra vanliga saker blir kul igen. Men suget kommer nog alltid finnas där, hur lång tid jag än är drogfri.

Men att ta ett fåtal gånger med lång tids mellanrum så tror jag säkert man kan komma undan utan något psykiskt begär efter en till runda.
Citera
2013-03-12, 10:58
Medlem
Tog MDMA på hardbass nere i holland för första gången i början av Februari. Absolut det bästa jag gjort, ljuset, ljudet och människorna var enormt fint.

Känner att det absolut är något jag måste göra om men inte något ifall jag skulle ta en vanlig helg.

Ang att man inte upplever vanliga saker som lika bra tycker jag inte alls, personligen känner jag mig förändrad efter detta och uppskattar vanliga saker mer än vanligt. Vet inte om det är för att jag gjorde något skoj eller så, men har mått bättre den senaste månaden än vad jag gjort på flera år.

Har även krökat mindre efteråt än innan, känns meningslöst å bli packad när det finns så mycket vackrare upplevelser som väntar.
Senast redigerad av litecp 2013-03-12 kl. 11:01.
Citera
2013-03-12, 11:48
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Jag har på något vis hållit isär lyckoruset från MDMA och "vanlig" lycka.
Jag jämför aldrig lyckan som man får från kemikalier med riktiga känslor, när man man känner "riktiga" känslor så vet man ju att de är just det. På ett serotoninrus vet man att det är en kemikalie som gör att du sprudlar av glädje.

Jag njuter av saker i min vardag så som kärlek och sex utan att ha några problem med att det skulle kännas mindre än ett drogrus.

Och visst, man kan använda det en gång och sen aldrig mer. Men de flesta blir så pass överväldigade av de underbara känslorna att man kan tänka sig att prova det fler gånger. Det gäller att vara lite stabil mentalt bara och inte ta det för ofta. Man kan ju se det som en sak man gör max en gång per år och då under väldigt högtidliga former.

Vill även flika in att serotonerga droger har utvecklat min relation till en god kamrat till mig, det var en djup och väldigt fin upplevelse att verkligen känna att vi förstod varandra utan att behöva yttra ord.
Citera
2013-03-12, 14:45
Medlem
Bombastas avatar
MDMA har fått mig att uppskatta de små sakerna i livet. Det är dem som bygger upp hela nätverket och får allt allt att gå runt. Även om man inte är under ett MDMA-rus kan man vara så lycklig som man är då, tro mig.
Citera
2013-03-13, 17:41
Medlem
zaaph1s avatar
Hur pass ofta skulle ni uppskatta att man kan ta små doser E, säg 120mg med affe samma kväll. Är en gång i månaden på tok för mycket?
Citera
2013-03-13, 17:53
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Hur pass ofta skulle ni uppskatta att man kan ta små doser E, säg 120mg med affe samma kväll. Är en gång i månaden på tok för mycket?

Skadorna blir värre när man kombinerar, men kan ändå inte tänka mig att dom blir särskilt märkbara. Om du kör en gång i månaden, kommer du tillslut efter ett antal månader få sämre effekt, dvs. högre doser, förlorad ''magi'' och tråkigare rus.

Vill bara ge en varning som du säkert redan vet, men ändå, här kommer en enkel och kort förklaring:
MDMA frisätter främst seratonin, tjack däremot frisätter mycket dopamin, när det blir översvämning i hjärnan av alla singnalsubstanser så lyckas dopaminet hamna på fel ställe nämligen där seratoninet ska vara efter en frisläppning. Då bryts dopaminet ner av fel sorts enzym och bildar ett ämne som är skadligt för hjärnan, detta händer antagligen när vi tar både tjack o E separat men inte i så stor utsträckning.
Citera
2013-03-13, 17:54
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Har för mig att det stod i en kanadensiskt tidning att MDMA en gång i månaden var relativt riskfritt, men det var utan amfetamin då såklart.
Citera
2013-03-13, 18:07
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitifittabaknull
Har för mig att det stod i en kanadensiskt tidning att MDMA en gång i månaden var relativt riskfritt, men det var utan amfetamin då såklart.

"Relativt"...
Det är dumt att ta mdma en gång i månaden med tanke på att hjärnan måste få återhämta sig också.
Citera
2013-03-13, 18:18
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Skadorna blir värre när man kombinerar, men kan ändå inte tänka mig att dom blir särskilt märkbara. Om du kör en gång i månaden, kommer du tillslut efter ett antal månader få sämre effekt, dvs. högre doser, förlorad ''magi'' och tråkigare rus.

Vill bara ge en varning som du säkert redan vet, men ändå, här kommer en enkel och kort förklaring:
MDMA frisätter främst seratonin, tjack däremot frisätter mycket dopamin, när det blir översvämning i hjärnan av alla singnalsubstanser så lyckas dopaminet hamna på fel ställe nämligen där seratoninet ska vara efter en frisläppning. Då bryts dopaminet ner av fel sorts enzym och bildar ett ämne som är skadligt för hjärnan, detta händer antagligen när vi tar både tjack o E separat men inte i så stor utsträckning.
Jo, jag hade tänkt hålla mig till doser på 200mg affe och 120mg E max en gång i månaden (får jag tolerans slutar jag), tidigare har jag kört tre gånger på tre månader med enbart E och då i jävligt stora doser men tycker att enbart E är skittråkigt, saknar nånting i det ruset och nu i helgen halverade jag min dos E och tog istället affe till.
Va det mest perfekta ruset jag varit med om, helvete vilken partycombo.
Jag drar iaf på hardstyle/hardcore event ungefär en gång i månaden och där tar jag, även om jag bestämt mig innan för att inte ta. Är det JÄTTE skadligt att ta en gång i månaden får jag helt enkelt skita i att dra på liknande rave/event eller vad man ska kalla det.
Citera
2013-03-13, 18:39
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Jo, jag hade tänkt hålla mig till doser på 200mg affe och 120mg E max en gång i månaden (får jag tolerans slutar jag), tidigare har jag kört tre gånger på tre månader med enbart E och då i jävligt stora doser men tycker att enbart E är skittråkigt, saknar nånting i det ruset och nu i helgen halverade jag min dos E och tog istället affe till.
Va det mest perfekta ruset jag varit med om, helvete vilken partycombo.
Jag drar iaf på hardstyle/hardcore event ungefär en gång i månaden och där tar jag, även om jag bestämt mig innan för att inte ta. Är det JÄTTE skadligt att ta en gång i månaden får jag helt enkelt skita i att dra på liknande rave/event eller vad man ska kalla det.

Har faktiskt själv funderat på denna kombo. Men folk tycks bli galna så fort man ens nämner tjack och MDMA i samma mening. Jag har endast testat MDMA en gång, tyckte faktiskt inte ruset saknade något. Men vill man vara igång ett tag kan jag tänka mig att det skulle vara najs att blanda i lite tjack. Skulle själv aldrig banga på en tab med den kombon, men vet att många andra skulle pga dom ökande riskerna den medför. Men skulle inte ta den kombon en gång i månaden.
Citera
2013-03-13, 18:47
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Har faktiskt själv funderat på denna kombo. Men folk tycks bli galna så fort man ens nämner tjack och MDMA i samma mening. Jag har endast testat MDMA en gång, tyckte faktiskt inte ruset saknade något. Men vill man vara igång ett tag kan jag tänka mig att det skulle vara najs att blanda i lite tjack. Skulle själv aldrig banga på en tab med den kombon, men vet att många andra skulle pga dom ökande riskerna den medför. Men skulle inte ta den kombon en gång i månaden.
Då kör jag nog på tjack en gång i månaden sen slänger jag in lite E vart tredje
Men om någon här kan ge mig källor och så mycket info som möjligt på varför just kombon tjack+e är så jävla farlig skulle jag vilja ha dem
Skulle helst vilja veta exakt VAD det är som skadas
Citera
2013-03-13, 20:01
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Då kör jag nog på tjack en gång i månaden sen slänger jag in lite E vart tredje
Men om någon här kan ge mig källor och så mycket info som möjligt på varför just kombon tjack+e är så jävla farlig skulle jag vilja ha dem
Skulle helst vilja veta exakt VAD det är som skadas

Orkar inte leta upp källor nu, men tror det är synapserna som skadas av vätepreoxid (frätande ämne) som bildas när dopaminet blir nerbrutet av fel enzym.
Låter bra E med en gång i kvartalet istället, som fö. är ett tips av självaste Shulgin att bara köra max fyra gånger per år, så hjärnan hinner återhämta sig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in