Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-24, 20:47
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Detta är inte så konstigt när du gick på en mdma-binge fem dagar i rad, dina receptorer blev sönderbomberade och är nu permanent skadade så att de inte längre kan skicka ut den starka signalen som dem kunde första gångerna du tog.

Nja, har du några faktiska belägg på detta eller har du bara satt ihop olika kommentarer du läst här på flashback nu?

För det finns ny forskning som pekar på att det du skriver verkligen inte stämmer. Så jag vet inte riktigt vad man ska tro, andra serotonerga droger fungerar precis som vanligt, men just MDMA har tappat sin glans - förstår du då?

Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
150mg båda gångerna och ingen annan drog emellan rusen.

Jaja, ta hand om dig!

Ja det är lugnt, många tycker jag är jobbig att knarka med eftersom jag är så petig med mat, kosttillskott och sömn osv numera...
Senast redigerad av Haruspex 2013-09-24 kl. 21:41.
Citera
2013-09-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Nja, har du några faktiska belägg på detta eller har du bara satt ihop olika kommentarer du läst här på flashback nu?

För det finns ny forskning som pekar på att det du skriver verkligen inte stämmer. Så jag vet inte riktigt vad man ska tro, andra serotonerga droger fungerar precis som vanligt, men just MDMA har tappat sin glans - förstår du då?

Vill gärna att du nämner en serotonerg drog som kör igång systemet lika hårt som mdma, inte ens kusinen BK-mdma kommer i närheten med 1/3 av utsöndringen. Och många serotonerga droger binder inte till samma receptorer som mdma. Sen kan vi vidare spekulera vad som egentligen sker i skallen, men att du har permanent förstört ditt mdma rus pga överdriven konsumtion är ingenting du själv ens kan förneka.
Senast redigerad av OughtaRapKing 2013-09-24 kl. 22:02.
Citera
2013-09-24, 22:26
Medlem
Yrkesks avatar
Gröna äpplen samt blåa spöken i Stockholmsområdet. Någon som kan lämna lite synpunkter? Får det till ett ruskigt bra pris och skulle vilja veta om kvalitén halkar efter vad det kostar.

Tack på förhand.
Citera
2013-09-24, 22:31
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Vill gärna att du nämner en serotonerg drog som kör igång systemet lika hårt som mdma, inte ens kusinen BK-mdma kommer i närheten med 1/3 av utsöndringen. Och många serotonerga droger binder inte till samma receptorer som mdma. Sen kan vi vidare spekulera vad som egentligen sker i skallen, men att du har permanent förstört ditt mdma rus pga överdriven konsumtion är ingenting du själv ens kan förneka.

Lika hårt vet jag inte, blandat stora doser 4-FMA och amfetamin samt kört riktigt stora doser 6-APB vid ett par tillfällen, var mycket starkare upplevelser än mina MDMA-erfarenheter varit de senaste gångerna jag testat..

Ja det kanske de gör, men jag tror varken du eller jag vet om det du påstår är sant ang "permanent förstört mitt rus".

Du kanske inte tänker på att jag känner mig mycket mer van vid effekten också efter alla tillfällen jag tagit MDMA på. Ruset förväntas alltså bli mindre intensivt för mig än för en som tagit det färre gånger, eller har jag fel här?

Jag vet alltså inte om jag ska tro att jag förstört något i hjärnan riktigt än, det får framtiden utvisa. Just nu har jag bara bestämt mig för att aldrig göra om det..
Citera
2013-09-24, 22:50
Medlem
Citat:
Lika hårt vet jag inte, blandat stora doser 4-FMA och amfetamin samt kört riktigt stora doser 6-APB vid ett par tillfällen, var mycket starkare upplevelser än mina MDMA-erfarenheter varit de senaste gångerna jag testat..

Ja det kanske de gör, men jag tror varken du eller jag vet om det du påstår är sant ang "permanent förstört mitt rus".

Du kanske inte tänker på att jag känner mig mycket mer van vid effekten också efter alla tillfällen jag tagit MDMA på. Ruset förväntas alltså bli mindre intensivt för mig än för en som tagit det färre gånger, eller har jag fel här?

Jag vet alltså inte om jag ska tro att jag förstört något i hjärnan riktigt än, det får framtiden utvisa. Just nu har jag bara bestämt mig för att aldrig göra om det..

Du försöker övertala dig själv lika mycket som du försöker övertala mig.
Amfetamin binder främst till andra receptorer och 4-FMA är binder mer till 5-HT än amfetamin om än svagare än MDMA,6-apb m.m. 6-APB binder till alla tre serotonin receptorerna men främst 5ht2b medan mdma har sin glans på 5ht2a.

Jag tror mycket har med att göra att de som fortfarande fungerar inte binder till samma receptorer som mdma. Sen får vi inte glömma att mdma binder till oxytocin receptorer, även där kan problemet ligga.

Att folk förstör ruset permanent är ingenting nytt, men visst låt du tiden försöka motbevisa din inre tvekan.
Senast redigerad av OughtaRapKing 2013-09-24 kl. 22:55.
Citera
2013-09-25, 00:56
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Du försöker övertala dig själv lika mycket som du försöker övertala mig.
Amfetamin binder främst till andra receptorer och 4-FMA är binder mer till 5-HT än amfetamin om än svagare än MDMA,6-apb m.m. 6-APB binder till alla tre serotonin receptorerna men främst 5ht2b medan mdma har sin glans på 5ht2a.

Jag tror mycket har med att göra att de som fortfarande fungerar inte binder till samma receptorer som mdma. Sen får vi inte glömma att mdma binder till oxytocin receptorer, även där kan problemet ligga.

Att folk förstör ruset permanent är ingenting nytt, men visst låt du tiden försöka motbevisa din inre tvekan.

Vad är det jag försöker övertala mig själv om? Jag har bara spekulerat utifrån det jag läst och mina egna erfarenheter då det finns väldig knapphändig information om RC-drogerna i fråga.

Med MDMA är jag dock tvivelaktig till att man kan förstöra sina receptorer eller w/e man nu ska säga såvida man inte tar det väldigt frekvent under väldigt lång tid.

Jag kommer försöka hålla mig borta från just MDMA så länge det bara går. Jag märker nog om du har rätt och då ska jag försöka ge dig någon form av bekräftelse ang det.

Har inte varit utan MDMA på mer än 3-4 månader på 1 ½ år och innan dess tog jag max 1-2 ggr om året. Den som lever får se.
Citera
2013-09-25, 01:19
Medlem
Citat:
Vad är det jag försöker övertala mig själv om? Jag har bara spekulerat utifrån det jag läst och mina egna erfarenheter då det finns väldig knapphändig information om RC-drogerna i fråga.

Med MDMA är jag dock tvivelaktig till att man kan förstöra sina receptorer eller w/e man nu ska säga såvida man inte tar det väldigt frekvent under väldigt lång tid.

Jag kommer försöka hålla mig borta från just MDMA så länge det bara går. Jag märker nog om du har rätt och då ska jag försöka ge dig någon form av bekräftelse ang det.

Har inte varit utan MDMA på mer än 3-4 månader på 1 ½ år och innan dess tog jag max 1-2 ggr om året. Den som lever får se.

Hjärnans egna respons på den massiva utsöndringen är att receptorerna är alldeles för kraftfulla, och då besvarar hjärnan med att försämra de nuvarande receptorerna. obs. att detta har ingenting med nedanstående citat att göra....

"serotonin 2A-receptor agonistic properties lead to neuronal death, clinically available atypical antipsychotic drugs with serotonin 2A-antagonistic properties could be a valuable therapeutic tool against 3,4-methylenedioxymethamphetamine-induced neurodegeneration. "

http://www.mdma.net/toxicity/5ht2ahypertherm.html

Vill du hitta mer fakta finns det tonvis att finna, speciellt på bluelight. Och en del sitter inne på studier som förtydligar situationen.

Jag tror inte det behövs mer än, låt säga fem dagar binge på det för att det ska vara sabbat för alltid. Fem dagar av hyperthermia är inte alls hälsosamt för nöten där uppe. Lycka till, och godnatt.
Senast redigerad av OughtaRapKing 2013-09-25 kl. 01:22.
Citera
2013-09-25, 19:39
Medlem
Citat:
Vilket in vitrovärde serotonin har på utsläpp eller återupptagningshämmning av serotonin säger inte mycket om varken skadlighet eller hur bra drogen är. Jämför 6-APDB (värdelös RC som aldrig blev populär och man mest blir varm och trött av) med 6-APB (extremt populär RC som vissa anser klå MDMA (och även jag i vissa situationer) ).
6-APDB: Ki (serotonintransportören) 322 nM
6-APB: Ki (serotonintransportören) 2698 nM

Serotonin spelar ingen större roll (med ett undantag*) mer än att flumma till och ge bieffekter på MDMAruset. Det som ger välmåendet (som de flesta knarkare vill ha) är först och främst dopamin och alla "måbradroger" (och alla beroenden för den delen) med eufori påverkar och beror på dopaminaktiviteten i belöningscentrumet i hjärnan på ett eller annat sätt, direkt eller indirekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/6-APDB
http://en.wikipedia.org/wiki/6-APB
(Att 6-APB är en mer potent dopaminåterupptagshämmare är nog en orsak till att det är en bättre och mer euforisk drog)

Serotonin ≠ välmående/huvudeffekt (beror på vilket perspektiv, men ur ett knarkperspektiv).

"Serotonerga" droger är centralstimulerande droger som ger ett välmående via ökad aktivitet av dopamin i belöningscentrumet, i tillägg till att de har stark påverkan på serotonin som färgar ruset med vissa karaktäristiska bieffekter.

Citat:
Amfetamin binder främst till andra receptorer
Amfetamin är ingen agonist till någon vanlig monoaminreceptor (5-HT,NA,DA) i någon särskild utsträckning.

Citat:
6-APB binder till alla tre serotonin receptorerna men främst 5ht2b medan mdma har sin glans på 5ht2a.
Finns minst 14 serotoninreceptorer. Diverse random specifika receptorer som de binder in till ger mest (bi eller sido)effekter på ruset, de är inte de som gör ruset primärt även om de såklart färgar drogens unika karaktär.

Citat:
Sen får vi inte glömma att mdma binder till oxytocin receptorer, även där kan problemet ligga.
MDMA orsakar på något sätt (*förmodligen tackvare serotonin, den aspekten där serotonin verkligen spelar roll) ett indirekt utsläpp av oxytocin. Den är däremot ingen agonist till oxytocinreceptorer.

Annars håller jag med om att det som gör MDMA unikt är att den på något sätt lyckas stimulera precis rätt signalväg (om det sker via återupptag, utsläpp eller agonism av serotonin(receptorer) eller kanske alla tre, det är frågan) som bombar hjärnan med kärlekskemikalien oxytocin (och kanske är denna signalväg känslig och svaret på varför man inte kan återdosera MDMA). Detta kombineras med dopamin(och noradrenalin)påverkan på beteendet och framförallt välmåendet och det är förmodligen detta som ger det unika MDMAruset (fast en stor dos amfetamin (och rent av alkohol) kan ge rätt bra kärlekskänslor med, så helt unikt är det inte, även om MDMA är lite "one of a kind" som Shulgin sade).

Det jag vill säga är att serotonin får alldeles för mycket fokus, det är inte serotonin vi bara är ute efter.
Citera
2013-09-25, 21:09
Medlem
Ja, du har helt rätt.
Serotoninet i sig binder till 5-HT1A när de pumpas ut, och genom det utlöses oxytocin.
Däremot tror jag att "återdosering" inte fungerar eftersom att när allt serotonin är nedbrutet så finns det ingenting mer att hämta, andra "serotonerga" droger utlöser inte lika mycket serotonin som MDMA vilket ökar risken för att "återdosera" skulle fungera för dem.
Citera
2013-09-26, 02:23
Medlem
Någon som vet vad rosa mitzarna som finns i sthlm nu innehåller ? är dom nice ?
Citera
2013-09-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Någon som vet vad rosa mitzarna som finns i sthlm nu innehåller ? är dom nice ?

Förlåt, menar rosa ferrari.
Citera
2013-09-28, 16:50
Medlem
Jonkarns avatar
Hur många timmar tar det innan MDMA ej kan spåras i ett test?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in