Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-14, 20:53
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Tror inte de spelar så stor roll sålänge man inte är 15
Tänkte lite samma sak, dock så är väl inte skallen färdigutvecklad förns man är 25 så jag borde kanske lugna ner mig lite
Citera
2013-03-14, 20:55
Medlem
Bombastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Tänkte lite samma sak, dock så är väl inte skallen färdigutvecklad förns man är 25 så jag borde kanske lugna ner mig lite

Alltså det beror ju helt på person till person också. Jag har ju tagit en hel del på sistone och har väl inte direkt märkt av någon makaber skillnad. Dock kanske det är så illa att jag inte ens märkt det

Nej men seriöst. Oroa dig inte. Kötta på, var glad och lugna ned dig mellan varven
Citera
2013-03-14, 20:59
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasta
Alltså det beror ju helt på person till person också. Jag har ju tagit en hel del på sistone och har väl inte direkt märkt av någon makaber skillnad. Dock kanske det är så illa att jag inte ens märkt det

Nej men seriöst. Oroa dig inte. Kötta på, var glad och lugna ned dig mellan varven
Hehe ja, och jag har den magiska färdigheten att jag fan inte får AT. Inte ens efter att ha droppat 8 piller har jag fått nån märkvärd AT. Lite därför jag kört så ofta också, mår ju inte dåligt efter så är bara taggad på nästa gång
Citera
2013-03-14, 20:59
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasta

Det är långtida reaktioner som skadas av ett allt för sporadiskt bruk, därav att du inte märker det själv förän en annan dag då dina tankar är i andra banor.
Citera
2013-03-14, 21:03
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Det är långtida reaktioner som skadas av ett allt för sporadiskt bruk, därav att du inte märker det själv förän en annan dag då dina tankar är i andra banor.
Har du lust att utveckla det där? Är jävligt intresserad
Citera
2013-03-15, 08:30
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Otippat att det bara blir positiva svar när du ställer en sån fråga på flashback

Med det sagt så måste jag nog hålla med övriga talare. Jag har tagit ganska mycket MDMA och E genom åren och har inte märkt att det påverkat mitt vardagshumör alls, förutom dagarna precis efter att jag tagit det då jag oftast varit rätt nedstämd.

Om du inte redan läst den så är Erowids MDMA-FAQ sjukt bra: https://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_faq.shtml
Ett negativt. Men ja, övervägande positivt. Men det borde finnas många som har haft dåliga upplevelser av mdma på flashback också.
Citera
2013-03-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkuk
Så MDMA är enligt dig inte mycket mer än en orgasm/bra låt?
Jo, men lyckan är inte över den nivån, det är inte ngot man inte känt innan. Det "magiska" är att känslan håller i sig typ ett par timmar och att man blir kärleksfull och flummig såklart. Och även det sistnämnda har de flesta känt på ett sätt vid random fylla typ "du är in bäääästa vän" även om det är på en helt annan nivå hos MDMA såklart.

Citat:
Låter som det antingen har varit dåliga grejer, för liten mängd, eller att du har någon avvikande mutering i dina nervceller som gör att du inte kan få ut det maximala av det drogen kan ge.
Prövat det x-antal gånger och med samma resultat, även folk jag introducerat drogen till har sagt "jag trodde det skulle vara mer liksom ". Därav min undran....

Citat:
Alla jag hört som klagat på att mdma är överskattat är i regel uteslutande de som följt regeln 2mg/kg kroppsvikt. Det är en alldeles för liten dos, för de flesta.
Senaste gången jag prövade rent MDMA (utan tjack till och med, vilket gör ruset tråkigare i min mening) doserade jag minst 4-4,5 mg/kg. Tyckte mina vänner var snälla och trevliga, musiken skön och det var kul att gunga runt på dansgolvet. Jag fick alla drogens effekter men aldrig

ett drömskt stadie i min hjärna och euforin är total -...- Och denna lycka, nä, den skulle jag inte säga att alla människor upplever på långa vägar under nyktra omständigheter.

Vad fan ska man behöva slänga i sig för doser, okej att jag har viss CS-tolerans nu för tiden men känns som jag aldrig kommer nå det stadiet. Även på de tidigaste pillren (låt gå att det kan ha varit skabbpiller) så var det samma sak.

Citat:
Jag jämför allt med rusen och i princip det enda jag ser fram emot är nästa rus då jag får vräka i mig mitt livs kall.
Alltså det gör jag med, finns ju inget roligare att gå på rave och proppa sig full med knark. Men det är inte överjordiskt som jag trodde det skulle vara (eller som du beskriver det) innan jag testade knark.

Men det är möjligt att vi beskriver samma känsla med olika laddade ord bara.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-15 kl. 12:53.
Citera
2013-03-15, 13:33
Medlem
Jag trodde det skulle vara mindre än det var, jag blev förvånad av effekten jag fick utav MDMA. För mig har det förändrat min syn och mitt perspektiv på både mitt liv och mitt förhållande, jag tog det med min sambo och vi båda kan konstatera att det gjorde väldigt gott för oss att göra detta ihop.
Citera
2013-03-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Jo, men lyckan är inte över den nivån, det är inte ngot man inte känt innan. Det "magiska" är att känslan håller i sig typ ett par timmar och att man blir kärleksfull och flummig såklart. Och även det sistnämnda har de flesta känt på ett sätt vid random fylla typ "du är in bäääästa vän" även om det är på en helt annan nivå hos MDMA såklart.

Prövat det x-antal gånger och med samma resultat, även folk jag introducerat drogen till har sagt "jag trodde det skulle vara mer liksom ". Därav min undran....

Senaste gången jag prövade rent MDMA (utan tjack till och med, vilket gör ruset tråkigare i min mening) doserade jag minst 4-4,5 mg/kg. Tyckte mina vänner var snälla och trevliga, musiken skön och det var kul att gunga runt på dansgolvet. Jag fick alla drogens effekter men aldrig

ett drömskt stadie i min hjärna och euforin är total -...- Och denna lycka, nä, den skulle jag inte säga att alla människor upplever på långa vägar under nyktra omständigheter.

Vad fan ska man behöva slänga i sig för doser, okej att jag har viss CS-tolerans nu för tiden men känns som jag aldrig kommer nå det stadiet. Även på de tidigaste pillren (låt gå att det kan ha varit skabbpiller) så var det samma sak.

Alltså det gör jag med, finns ju inget roligare att gå på rave och proppa sig full med knark. Men det är inte överjordiskt som jag trodde det skulle vara (eller som du beskriver det) innan jag testade knark.

Men det är möjligt att vi beskriver samma känsla med olika laddade ord bara.

Men du säger att du har tolerans. Det har jag också och därför måste jag kasta i mig uppåt 1g för att få de effekter jag beskriver, men då funkar det ju inte att dra ut på fest riktigt. Utan hemma med ett par bra hörlurar, i de fallen står jag fast vid min något extrema beskrivning av ruset (Är medveten om att det är korkat med sådana doser dock)

Men i övrigt håller jag med dig, om man tar runt 300mg med någorlunda tolerans, så blir det mest som en bra krydda till en fest och då skulle jag inte heller beskriva det som "TOTAL EUFORI OMG", utan mer som du beskriver det. Fast att det inte är mer än något man känt i nyktert tillstånd håller jag inte med om direkt.

Sedan är ju allt individuellt i viss mån också.
Senast redigerad av Lingonkuk 2013-03-15 kl. 15:51.
Citera
2013-03-15, 16:17
Medlem
Behöver någon toleransfri person mer än 2mg MDMA/kg?

Har funderat på om man verkligen ska följa det rekommenderade intaget om max 2mg MDMA/kg kroppsvikt. Väldigt många anser att det är för lite för att få ett så bra rus som möjligt. Men enligt studier ska främst biverkningar öka när man går över 2mg.

Ni som vet hur många mg MDMA-HCl/kg kroppsvikt ni intagit, berätta gärna vad ni upplevde! Ni ska vara säkra på hur mycket ni fått i er. Är främst intresserad av hallucinationer - hur starka dessa var, illamående, andra biverkningar och om ni hade tagit mindre med facit i hand. Skriv gärna också om ni tagit MDMA innan senaste gången, och i så fall hur länge sedan det var sist.

Exempel: Man, 70kg, 200mg MDMA-kristaller (2,86mg/kg), tog MDMA 9 månader innan senaste gången.
Citera
2013-03-15, 16:32
Medlem
Nakishs avatar
Nice tråd, bumpar för intresse. Har precis samma funderingar.

Tänk bara på att renheten spelar stor roll oxå
Citera
2013-03-15, 16:58
Medlem
pajjpens avatar
Tycker det beror mycket på vad man ska göra. Har tagit både lite och väldigt mycket men som sagt det beror på väl av aktiviteter enligt mig. Det minsta jag har tagit var 160mg (väger ca 70kg). Då blev jag jävligt dans sugen av mig men fick inte den där sköna underbara orgasmliknande känslan. Har ätit ca 400-500mg i den första bomben någon gång också, då blev jag väldigt sänkt men känslan va oslagbar, fick även lite lätta hallisar efter en jävla massa röka men inget att hurra för. Nuförtiden så kör jag på ca 200-250 för att få den där känslan men samtidigt inte bli så seg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in