Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkuk
Så MDMA är enligt dig inte mycket mer än en orgasm/bra låt?
Jo, men lyckan är inte över den nivån, det är inte ngot man inte känt innan. Det "magiska" är att känslan håller i sig typ ett par timmar och att man blir kärleksfull och flummig såklart. Och även det sistnämnda har de flesta känt på ett sätt vid random fylla typ "du är in bäääästa vän" även om det är på en helt annan nivå hos MDMA såklart.
Citat:
Låter som det antingen har varit dåliga grejer, för liten mängd, eller att du har någon avvikande mutering i dina nervceller som gör att du inte kan få ut det maximala av det drogen kan ge.
Prövat det x-antal gånger och med samma resultat, även folk jag introducerat drogen till har sagt "jag trodde det skulle vara mer liksom ". Därav min undran....
Citat:
Alla jag hört som klagat på att mdma är överskattat är i regel uteslutande de som följt regeln 2mg/kg kroppsvikt. Det är en alldeles för liten dos, för de flesta.
Senaste gången jag prövade rent MDMA (utan tjack till och med, vilket gör ruset tråkigare i min mening) doserade jag minst 4-4,5 mg/kg. Tyckte mina vänner var snälla och trevliga, musiken skön och det var kul att gunga runt på dansgolvet. Jag fick alla drogens effekter men aldrig
ett drömskt stadie i min hjärna och euforin är total -...- Och denna lycka, nä, den skulle jag inte säga att alla människor upplever på långa vägar under nyktra omständigheter.
Vad fan ska man behöva slänga i sig för doser, okej att jag har viss CS-tolerans nu för tiden men känns som jag aldrig kommer nå det stadiet. Även på de tidigaste pillren (låt gå att det kan ha varit skabbpiller) så var det samma sak.
Citat:
Jag jämför allt med rusen och i princip det enda jag ser fram emot är nästa rus då jag får vräka i mig mitt livs kall.
Alltså det gör jag med, finns ju inget roligare att gå på rave och proppa sig full med knark. Men det är inte överjordiskt som jag trodde det skulle vara (eller som du beskriver det) innan jag testade knark.
Men det är möjligt att vi beskriver samma känsla med olika laddade ord bara.