Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-28, 03:07
Medlem
Reltihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Va rätt packad när vi droppade, drack även under ruset så ja! Ska fan skippa alkoholen

Där har vi antagligen problemet. Rör inte alkohol samma kväll som du droppar, däremot kan du röka en gås på nedgången för att bromsa fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av anonym75
Jag skulle behöva lite råd av er, funkar det att testa ecstasy själv eller måste man ha med sig någon annan person? Jag är inte dum i huvudet och jag förstår att det bästa såklart är att ha med sig någon nykter person som man litar på, men är det verkligen så dumt att testa ecstasy ensam?

Jag är en nörd som inte festar, röker, snusar eller dricker - det är i vart fall den bild mina kompisar har av mig. För att inte rubba den bilden av mig själv har jag inte nämnt för någon att jag testat hasch, spice och amfetamin. Det har funkat utmärkt att testa dessa droger ensam, för då är det ingen som försöker pressa mig att testa mer utan allt sker på mina villkor. När det kommer till ecstasy så har jag fått uppfattningen att det gör sig bäst i sällskap med andra, eller vad säger ni? Vill verkligen testa ecstasy och vet inte om jag är beredd att berätta för någon om mina erfarenheter av knark.

Det går absolut. Men, enligt mig, så är mycket av ruset att den mänskliga kontakten blir så mycket mer intensiv. Mänsklig kontakt och musik. Du kommer självklart må fett jävla bra ensam också, men tror du kommer må bättre med en bra kompis och skön musik.
Citera
2012-11-28, 07:30
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Jag skulle behöva lite råd av er, funkar det att testa ecstasy själv eller måste man ha med sig någon annan person? Jag är inte dum i huvudet och jag förstår att det bästa såklart är att ha med sig någon nykter person som man litar på, men är det verkligen så dumt att testa ecstasy ensam?

Jag är en nörd som inte festar, röker, snusar eller dricker - det är i vart fall den bild mina kompisar har av mig. För att inte rubba den bilden av mig själv har jag inte nämnt för någon att jag testat hasch, spice och amfetamin. Det har funkat utmärkt att testa dessa droger ensam, för då är det ingen som försöker pressa mig att testa mer utan allt sker på mina villkor. När det kommer till ecstasy så har jag fått uppfattningen att det gör sig bäst i sällskap med andra, eller vad säger ni? Vill verkligen testa ecstasy och vet inte om jag är beredd att berätta för någon om mina erfarenheter av knark.
Lira wow eller nåt annat online spel och snacka av dig med dom på spelet?
Citera
2012-11-28, 11:39
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:

https://www.flashback.org/t1623400

en tråd på ämnet som du kan spana in.
Citera
2012-11-28, 19:34
Medlem
I början på denna tråd står det att man ej ska blanda SSRI, 5-htp och bananer efter intag. Varför då?

I helgen var jag på fest. Tog tre piller fredag natt och tre piller lördag natt. På Söndagen åt jag ett SSRI piller, ett 5-htp piller. Har därefter ätit några bananer om dagen, samt vitaminer och mörk choklad. Har jobbar sedan i måndags då jag mådde rätt bra, tisdag eftermiddag mådde jag mindre bra, idag onsdag lite lite snurrig men annars bra. Dock sömnsvårigheter vilket jag aldrig har annars.
Citera
2012-11-28, 20:01
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:

Inga problem. Inte lika roligt som att göra det med några man litar på och tycker om dock.
Citera
2012-11-28, 20:32
Bannlyst
Det mesta lutar åt att jag kommer testa det ensam som jag känner just nu. Enda anledningen till att jag fortfarande tvekar är för att jag inte har en aning om hur jag ska få tag i någon som säljer ecstasy, men personen som jag ev. skulle kunna tänka mig att testa med sitter på dom rätta kontakterna. Han jag köpt mina andra droger av säljer inte ecstasy och känner ingen som gör det heller, så den vägen kan jag inte gå. Jobbig situation.
Citera
2012-11-28, 22:52
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingSW
I början på denna tråd står det att man ej ska blanda SSRI, 5-htp och bananer efter intag. Varför då?

SSRI: det är en jävligt dålig idé att ta MDMA om du går på SSRI, då detta kan orsaka serotonergt syndrom. du kan läsa själv på wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome).

5-htp: något som många tar efter att ha rullat, då MDMA tär på serotonin-nivåerna i hjärnan och 5-htp bidrar till att producera mer serotonin.

banan: bananer är mig veterligen någon sorts dagen-efter-huskur för att dämpa den dysfori som kan uppstå vid MDMA-intag. men huruvida detta verkligen har någon effekt kan jag inte uttala mig om.
Citera
2012-11-29, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolliverTwist
SSRI: det är en jävligt dålig idé att ta MDMA om du går på SSRI, då detta kan orsaka serotonergt syndrom. du kan läsa själv på wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome).

5-htp: något som många tar efter att ha rullat, då MDMA tär på serotonin-nivåerna i hjärnan och 5-htp bidrar till att producera mer serotonin.

banan: bananer är mig veterligen någon sorts dagen-efter-huskur för att dämpa den dysfori som kan uppstå vid MDMA-intag. men huruvida detta verkligen har någon effekt kan jag inte uttala mig om.

Jag diskuterar EFTER intag. Det är väl mer eller mindre vedertaget att ett SSRI piller efteråt, är bland det bästa man kan göra för att återuppbygga det som skadas i hjärnan alt. hindra att mer skadas. Här, där jag är kör man SSRI, 5-htp samt bananer, vitaminer etc för att återhämta sig. Undrar därför varför man ska undvika kombinationen.
Citera
2012-11-29, 09:35
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingSW
Jag diskuterar EFTER intag. Det är väl mer eller mindre vedertaget att ett SSRI piller efteråt, är bland det bästa man kan göra för att återuppbygga det som skadas i hjärnan alt. hindra att mer skadas. Här, där jag är kör man SSRI, 5-htp samt bananer, vitaminer etc för att återhämta sig. Undrar därför varför man ska undvika kombinationen.
SSRI + 5-htp är en precis lika usel kombination som SSRI + MDMA, vad jag vet. detta har sin grund i att det är kombinationen av två eller fler substanser som påverkar serotonin-nivåerna som orsakar serotonergt syndrom. men bananerna vet jag ingenting om.

jag har nog tagit mig vatten över huvudet genom att svara på det här. allt jag vet är att det är en no-go om man vill undvika skador. kanske någon som har lite bättre koll på dom kemiska effekterna kan förklara mer ingående.
Citera
2012-11-30, 17:42
Medlem
Mdma

Hade tänkt testa mdma för första gången idag, går dock på lite mediciner så hade tänkt kolla här först om någon vet om det är knas.

går på seroquel 700mg depo, topimax 100mg, stesolid 15mg, ergenyl 2000mg, 300mg voxra, 15mg pargitan.
Citera
2012-11-30, 17:44
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Mdma infogad.

/Mod
Citera
2012-12-02, 13:46
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Hur stor tolerans får man av mdma? Körde typ 130mg oralt igår, kände inte så mkt, frös bara och blev lite smått skev. Poppade 1 valium därför att jag insåg att jag måste vara hyfsat normal strax.

Kmr jag ha tolerans idag? Tänkte ta det jag har kvar, typ 90mg eller något IV. Sedan valium efteråt för att sova. Kanske liten dos ketamin innan det.

Citat:
Ursprungligen postat av Alprazo
Hade tänkt testa mdma för första gången idag, går dock på lite mediciner så hade tänkt kolla här först om någon vet om det är knas.

går på seroquel 700mg depo, topimax 100mg, stesolid 15mg, ergenyl 2000mg, 300mg oxvra, 15mg pargitan.
Tror att det kommer dämpa ruset rejält.

Varför käkar du en sån fet jävla cocktail av droger?
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2012-12-02 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in