Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-01, 23:07
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn
Om man deffar med hjälp av efedrin hur e det då att ta E samtidigt ? Har hört att E och kola inte är så bra att ta ihop.
Vi var nämligen ute för ett par helger sedan och polaren som deffar kör efedrin och vi bestämde oss för att gå ut, vi poppade 4 E och hade en grymt bra start på kvällen tills han blev helt vit i ansiktet och började spy. Fick hem honom och det blev värre, så ringde ambulans. Han låg inne en vecka och ingen vet va fan det är.... Så tänkte om det har något sammanhang?
Exempelvis efedrin och amfetamin brukar finnas i många E-tabletter för att boosta MDMA:n. Så om du har lite efedrin i blodet innan är det säkerligen ingen fara. Ruset blir nog mer speedat.

Anledningen till att just MDMA och kokain är en dålig kombination är att Kokain funkar lite som ett SSRI-preparat medans MDMA frisätter stora mängder serotonin + endel dopamin. Vilket gör att effekten av MDMA:n reduceras kraftigt. Kombinationen är därför rätt neurotoxiskt.

Anledningen till att din vän vart så sjuk kan ju bero på flera orsaker. Smutsiga E:n, för mycket efedrin i kombination, hjärtfel, farlig drog-cocktail etc?

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2012-04-01 kl. 23:11.
Citera
2012-04-02, 01:19
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Är det några problem att blanda MDMA i kristallform tillsammans med Ritalin och två-fyra öl?
Ska nämligen på klubb och vill gärna vara uppåt som av en knapp som innehåller amfetamin eller liknande.
Eller ni kanske rekommenderar endast MDMA när man ska ut? Har tagit kristaller en gång förut men då var jag bara hemma med polare och var inte särskilt taggad på att dra ut på klubb.

Tack på förhand
Citera
2012-04-02, 14:47
Medlem
heeestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Är det några problem att blanda MDMA i kristallform tillsammans med Ritalin och två-fyra öl?
Ska nämligen på klubb och vill gärna vara uppåt som av en knapp som innehåller amfetamin eller liknande.
Eller ni kanske rekommenderar endast MDMA när man ska ut? Har tagit kristaller en gång förut men då var jag bara hemma med polare och var inte särskilt taggad på att dra ut på klubb.

Tack på förhand
Nej det ska inte vara några problem. Har faktiskt aldrig testat amfetamin eller liknande.. Men för mig på bara MDMA så blir jag riktigt taggad och får en enorm energi, så för mig ser jag ingen anledning till mera speed.

Skulle gissa på att ritalinet bara kommer försämra själva MDMA effekten och sen antagligen värre avtändning.

Har själv inte testat blanda MDMA med alkohol men det har jag hört ska gå bra. Mitt tips, kör på MDMA och kanske några bärs men skippa ritalinet!
Citera
2012-04-02, 16:28
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heeesten
Nej det ska inte vara några problem. Har faktiskt aldrig testat amfetamin eller liknande.. Men för mig på bara MDMA så blir jag riktigt taggad och får en enorm energi, så för mig ser jag ingen anledning till mera speed.

Skulle gissa på att ritalinet bara kommer försämra själva MDMA effekten och sen antagligen värre avtändning.

Har själv inte testat blanda MDMA med alkohol men det har jag hört ska gå bra. Mitt tips, kör på MDMA och kanske några bärs men skippa ritalinet!

Tycker själv inte man blir taggad alls av MDMA; inte taggad som i "måste dansa", mer mysig och på riktigt kärleksfullt humör. Antar att det är samma för han som ställde frågan, så ja det borde funka då det funkar att köra med amfetamin, blandningen blir giftigare men om du kan ta smällen så go for it.

Håll en låg nivå på alkodrickande dock.
Citera
2012-04-02, 16:43
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:

Tack på förhand
Om du tycker att effekten av MDMA:n inte är tillräckligt speedig så kan du ju krydda till det med lite Ritalin. Själv hade jag tagit MDMA:n för sig självt + några redbullvodka för att öka effekten lite. Just de empatiska effekterna kan minska något men synergin blir säkert bra. Som någon nämnde, mixen är såklart giftigare än att ta något av vardera för sig självt men om det är ett engångstillfälle, kör på men ta inte för stora doser. Drick mycket vatten!
Citat:

Nu är det ju i och för sig Methylfenidat han frågar om och inte Amfetamin.
Citera
2012-04-02, 17:40
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
text

Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
text

Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
text

Tack för svaren! Kommer nog köra på endast MDMA 20min innan ingång och sedan fylla på med Ritalin och lite alkohol ifall jag känner att det behövs.
Citera
2012-04-02, 18:13
Medlem
heeestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Tycker själv inte man blir taggad alls av MDMA; inte taggad som i "måste dansa", mer mysig och på riktigt kärleksfullt humör. Antar att det är samma för han som ställde frågan, så ja det borde funka då det funkar att köra med amfetamin, blandningen blir giftigare men om du kan ta smällen så go for it.

Håll en låg nivå på alkodrickande dock.
Mjoo, Vissa verkar bli riktigt "speedade" och pepp på att dansa utav 'bara' MDMA och andra inte.

Citat:
Nu är det ju i och för sig Methylfenidat han frågar om och inte Amfetamin.
Därför jag skrev: amfetamin eller liknande. Får ursäkta min okunnighet om de olika ämnena som jag inte är intresserad utav eller någonsin känner att jag vill använda. Vet grunderna om amfetamin och antog att Ritalin(metylfenidat) är väldigt liknande, för det är vad jag har hört.

Citat:
Tack för svaren! Kommer nog köra på endast MDMA 20min innan ingång och sedan fylla på med Ritalin och lite alkohol ifall jag känner att det behövs.
Låter som en plan!

Kom ihåg att dosera rätt för att få bästa effekt. Har läst någonstans att man ska ta en start dos på ca 2,0-2,2 mg/kg och sedan 1,5h senare ta 1/3 dos utav det man först tog, då kan man kanske förlänga peaken lite. Vet att man får känslan utav att man vill fylla på mera sen men det är enligt mig väldigt onödigt och sliter bara på hjärnan mer, och den enda effekt du får är typ att bli mer speedad (skulle gissa på att det ungefär är så amfetamin är).

Sen vet jag inte om du ska på klubb i Sverige eller inte. Men på 2,2 mg/kg så blir man (Jag) så Ead man bara kan bli, om man haft uppehåll tillräckligt länge osv. Och som du kanske vet när/om man är MAXXAD så syns det så grymt tydligt på en att man inte bara är full och det är omöjligt att dölja.

Men enligt mig är det onödigt att Rolla om man inte gör det riktigt. Väldigt sällan, men riktigt när man väl gör det.

Kan rekommendera 5-HTP för dagarna efteråt. Sen magnesium och tuggummi mot käkspänningarna. Och lite antioxidanter mot neurotoxiteten t.ex. vitamin c, a, e, ALA osv (kommer inte ihåg exakt) men vitamin-C iaf och ALA.

Nu vet du säkert allt detta redan, men någon kanske tar nytta utav det.. och man vill ju skada sin hjärna så lite som möjligt samtidigt som man får en så bra upplevelse som det bara går

Lycka till, och det är svårt att INTE få en bra kväll på MDMA
Citera
2012-04-02, 19:10
Medlem
ant's avatar
Citat:
Exempelvis efedrin och amfetamin brukar finnas i många E-tabletter för att boosta MDMA:n. Så om du har lite efedrin i blodet innan är det säkerligen ingen fara. Ruset blir nog mer speedat.

Anledningen till att just MDMA och kokain är en dålig kombination är att Kokain funkar lite som ett SSRI-preparat medans MDMA frisätter stora mängder serotonin + endel dopamin. Vilket gör att effekten av MDMA:n reduceras kraftigt. Kombinationen är därför rätt neurotoxiskt.

Anledningen till att din vän vart så sjuk kan ju bero på flera orsaker. Smutsiga E:n, för mycket efedrin i kombination, hjärtfel, farlig drog-cocktail etc?

Mvh
Bortsett från det faktum att det är neurotoxiskt så är det lugnt.
Citera
2012-04-02, 19:45
Medlem
lugna ner digs avatar
Måste bara kolla en grej med er för säkerhets skull, är inte orolig egentligen. Tog mdma i lördags, natten till söndagen. Drog lite tjack 3 timmar innan jag droppade vilket jag har gjort förr. Senare drog jag ganska mycket tjack när mdmat nästan hade lagt sig, det brukar jag inte göra. Var nog vaken 35 timmar också och sedan har jag sovit 10 timmar. Nu har jag varit riktigt yr ända sedan i förmiddags då jag vaknade och det blir bara värre och värre. Mådde skitbra imorse förutom yrseln men nu känns det skumt och så ska det ju inte vara. Har druckit mycket och tagit resorb under och efter ruset också, jag har även ätit mat hyfsat regelbundet. Fick ingen AT på tjacket heller.

Rökt som fan hela helgen (inte idag) och tagit 5-htp idag men det borde ju inte påverka på detta sätt.

Det känns som när man går av direkt på SSRI nu nästan.
Citera
2012-04-02, 21:24
Medlem
Lysergsyredietylamids avatar
Antagligen så har väl din hjärna bränts sönder en hel del tack vare att du var så idiotisk och körde Amfetamin och MDMA så tätt in på varandra...
Vila och ta det lugnt bara så ska det nog lösa sig i slutändan
Hur är din puls? Högre än normalt kan jag tänka mig så få inte för dig att du ska ut och springa eller nåt för ditt hjärta har nog gått på högvarv!
Citera
2012-04-02, 22:55
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysergsyredietylamid
Antagligen så har väl din hjärna bränts sönder en hel del tack vare att du var så idiotisk och körde Amfetamin och MDMA så tätt in på varandra...
Vila och ta det lugnt bara så ska det nog lösa sig i slutändan
Hur är din puls? Högre än normalt kan jag tänka mig så få inte för dig att du ska ut och springa eller nåt för ditt hjärta har nog gått på högvarv!

Jag har tagit det med tjack alla gånger utom 2. Har aldrig känt så här efteråt. Hade det varit pga tjacket och mdma så borde jag vetat om biverkningen tycker jag, det är trots allt en av de vanligaste kombinationerna folk gör, finns inte direkt mycket knappar utan speed. Men tack för ditt svar!
Senast redigerad av lugna ner dig 2012-04-02 kl. 23:13.
Citera
2012-04-08, 01:51
Medlem
Lalaquins avatar
Magnesium är ju välkänt för att ha den ljuvliga effekten av att minska käkspänningarna under MDMA intag. Min fråga är bara ifall det är receptbelagt? hittar inget på apotekets hemsida om det.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=magnesium

Denna länken visar att dom har tuggtabletter på apoteket, Men vad jag är intresserad av är om dom är receptbelagda eller ej, Hatar att klunka i mig brustabletterna man kan köpa på ica och dylikt.

Hoppas nån har lite koll! Vill undvika käkspänningarna då jag inte kan sova på grund av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in