Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-10, 18:58
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsbandet
Äh...hum *harkel harkel*. Är lite pinsamam frågor, men okej: Kan man säga att Ecstasy är som ett sorts uppåt"tjack"...man blir väl piggare av det med? Och...det är väl det som är det mest förekommande av centralstimulantior det vanligaste att få tag på?

Rent MDMA skulle inte jag påstå ger så mycket uppiggande effekt. Däremot är ju Ecstasy ofta utblandat med amfetamin och dess besläktade vänner - vilka i sin tur ger en uppiggande effekt.

Det är nog rätt så svårt att säga hur vanligt respektive ovanligt Ecstasy är i jämförelse med andra droger eftersom det helt beror på vad din lokala kran sitter på.
Citera
2006-06-12, 19:57
Medlem
http://www.sixthseal.com/2003/03/banana.html

Det står att 5-HTP som finns i bananer är att rekomendera i enorma mängder om man gillar MDMA. Man kan även köpa 5-htp på hälsokost-butiker.

http://livechat.inthemix.com.au/forum/printthread.php?t=4955
Jag citerar ett inlägg från denna sida!
Citat:
5HTP Herbal Supplement

What is 5-HTP?
5-Hydroxytryptophan (5-HTP) is an amino acid that is the intermediate step between tryptophan and the important brain chemical serotonin. There is a massive amount of evidence that suggests that low serotonin levels are a common consequence of modern living. The lifestyle and dietary practices of many people living in this stress-filled era results in lowered levels of serotonin within the brain. As a result, many people are overweight, crave sugar and other carbohydrates, experience bouts of depression, get frequent headaches, and have vague muscle aches and pain. All of these maladies are correctable by raising brain serotonin levels. The primary therapeutic applications for 5-HTP are low serotonin states as listed in Table 1.
Table 1. Conditions associated with low serotonin levels helped by 5-HTP

Depression
Obesity
Carbohydrate craving
Bulimia
Insomnia
Narcolepsy
Sleep apnea
Migraine headaches
Tension headaches
Chronic daily headaches
Premenstrual syndrome
Fibromyalgia

Although 5-HTP may be relatively new to the United States health food industry, it has been available through pharmacies for several years and has been intensely researched for the past three decades. It has been available in several European countries as a medicine since the 1970s.

What is the best way to take 5-HTP?
For depression, weight loss, headaches, and fibromyalgia the dosage should be started at 50 mg three times per day. If the response is inadequate after two weeks, increase the dosage to 100 mg three times per day. This recommendation will greatly reduce the mild symptoms of nausea often experienced during the first few weeks of 5-HTP therapy. Using enteric-coated capsules or tablets (pills prepared in a manner so that they will not dissolve in the stomach) significantly reduces the likelihood of nausea. Because 5-HTP does not rely on the same transport vehicle as L-tryptophan, it can also be taken with food. But, if you are taking 5-HTP for weight loss I recommend taking it 20 minutes before meals.

For insomnia, I recommend 100 to 300 mg thirty to forty-five minutes before retiring. Start with the lower dose for at least three days before increasing dosage.

I stole this info from www.5HTP.com, if you want more info, or wanna buy some, I reccomend this site as they stock 10 different brands of 5-HTP and will more than happily ship it to you. I have no problems with getting it into the country, and have never had my packages opened by customs. The maximum you can buy at once is 3 months supply. Average price is around $19 US.

For those unfortunate souls who live in WA, if you don't have friends who can act as a re-router for you, then give bananas a go. but I'm talking monkey quantities.
Bananas habour a form of 5-HTP, althought nowhere near the reccommended 50mg dose. But hey, every little bit helps.

Good news is, they are testing this stuff for introduction into Australia, and sometime in the next 3 years you'll be able to saunter into your local chemist and stock up. Unfortunatley for WA'ers, I don't believe this applies to you, seeing as the state laws there barely permit you to have panadol.

I hope this has been of use to some of you.
=)
Citera
2006-06-12, 20:08
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Röksvamp
http://www.sixthseal.com/2003/03/banana.html

Det står att 5-HTP som finns i bananer är att rekomendera i enorma mängder om man gillar MDMA. Man kan även köpa 5-htp på hälsokost-butiker.

http://livechat.inthemix.com.au/forum/printthread.php?t=4955
Jag citerar ett inlägg från denna sida!

Det är rätt osäkert hur mycket, om ens någon, effekt det ger att mumsa i sig 5-HTP. Många talar om att det tar alldeles för lång tid för 5-HTP:t att omvandlas till serotonin för att det ska vara värt det.

Det står mycket på många ställen. Källkritik är din kompis (nu såg jag dessvärre ingen som helst länk till någon vetenskaplig rapport på sixthseal tyvärr).
Citera
2006-06-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Det är rätt osäkert hur mycket, om ens någon, effekt det ger att mumsa i sig 5-HTP. Många talar om att det tar alldeles för lång tid för 5-HTP:t att omvandlas till serotonin för att det ska vara värt det.

Det står mycket på många ställen. Källkritik är din kompis (nu såg jag dessvärre ingen som helst länk till någon vetenskaplig rapport på sixthseal tyvärr).

Aha okej, fanken! Men om man äter 5-HTP i flera år, som man gör med vitaminer och sånt, så är det säkert jävligt bra. Förresten har jag hört många påstå sig bli av med AT från tjack med 5-HTP väldigt mycket fortare än normalt.

Omega-3 skall vara bra för signalsubstanserna också...

Har du något annat tips då? Jag vill liksom hjälpa min kropp att återhämta sig!
Citera
2006-06-12, 21:02
Medlem
ta 5-htp, sen dricka mivi total = massa olika vitaminer, antoxidanter, spårämnen m.m. återställer kroppen på sånt. sen kan du ju även ta milk tistle = ämne som rensar och hjälper levern. och drick mycket vatten.
Citera
2006-06-12, 21:11
Medlem
flowss avatar
Citat:
Aha okej, fanken! Men om man äter 5-HTP i flera år, som man gör med vitaminer och sånt, så är det säkert jävligt bra. Förresten har jag hört många påstå sig bli av med AT från tjack med 5-HTP väldigt mycket fortare än normalt.

Står beskrivet i FAQ:en hur man kan minska den neurotoxiska skadan. För återhämtning är vitaminer saken att koncentrera sig på.

Och du har helt rätt i det du säger. Iofs är det rätt självklart att ett bra lager med vitaminer underlättar återhämtning.
Citera
2006-06-14, 11:52
Bannlyst
Citat:
Rent MDMA skulle inte jag påstå ger så mycket uppiggande effekt. Däremot är ju Ecstasy ofta utblandat med amfetamin och dess besläktade vänner - vilka i sin tur ger en uppiggande effekt.

Det är nog rätt så svårt att säga hur vanligt respektive ovanligt Ecstasy är i jämförelse med andra droger eftersom det helt beror på vad din lokala kran sitter på.

Sådär tycker jag inte man kan säga om MDMA.. Jag har tagit det hemma o blev inte sänkt men ja va ska man säga, neutral kanske, men mådde som en gud, sen har jag tagit det på krogen då var det som att nån satte dit raketer i ryggen på mig, MDMA ger ett kraftigt energi-rus om dess förhållanden vill det.
Citera
2006-06-14, 21:09
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Sådär tycker jag inte man kan säga om MDMA.. Jag har tagit det hemma o blev inte sänkt men ja va ska man säga, neutral kanske, men mådde som en gud, sen har jag tagit det på krogen då var det som att nån satte dit raketer i ryggen på mig, MDMA ger ett kraftigt energi-rus om dess förhållanden vill det.

Nu påstod jag iofs inte heller att man blev sänkt. Jag beskrev det mer som att det inte hände särskilt mycket på energifronten.

Däremot kan man ju lätt ta eufori som energi.
Citera
2006-06-14, 22:47
Bannlyst
Citat:
Nu påstod jag iofs inte heller att man blev sänkt. Jag beskrev det mer som att det inte hände särskilt mycket på energifronten.

Däremot kan man ju lätt ta eufori som energi.

Nejnej, jag mena inte att du påstod att man blir sänkt, du sa ju bara kort o gott MDMA inte ger särskilt uppiggande rus, men jag mena att den kvällen va jag på topp, energi till allt, tvärpigg, inte tjackpigg o tokspeedad men tvärpigg o översocial o när jag rände omkring där inne på krogen så hade jag ju raketer i ryggen som lyfte upp mig sen ett välmående som inte går att förklara med ord.
Så som sagt med den set & settingen så gav MDMA mig ett kraftigt energi-rus.
Hade jag bara setat hemma med polare tror jag inte jag hade fått samma raketeffekt utan det kärleksfulla hade nog lyfts fram mer vilket är underbart på sitt sätt men o andra sidan så hade jag time of my life inne på krogen!
Citera
2006-06-15, 19:51
Awaiting Email Confirmation
draes avatar
Alltså jag förstår fortfarande inte vissa saker i denna FAQ.

Om man kollar på forumsyds inlägg. (Vilket ännu inte blivit besvarat)

http://www.flashback.org/showpost.php?p=3146043&postcount=94

Citerar lite friskt:

Citat:
Ursprungligen postat av forumsyd
Det här avsnittet tycker jag är onödig rörigt skrivet:
Andra sätt är att inta 5-htp (finns att köpa på hälsokostsiter), äta mycket frukt och grönsaker, äta vitaminer o.dyl. Du ska dock INTE blanda 5-htp/bananer och SSRI. Bananer innehåller tryptophan som omvandlas till 5-hpt som i sin tur omvandlas till serotonin. I vilket fall som helst, är SSRI att föredra. Vitaminer ska intas före en E-session medan 5-htp/bananer kan intas både före och efter. SSRI ska endast intas efter och ska INTE blandas med 5-htp/bananer

Jag menar bananer är ju vitaminer.
Och är det farligt att blanda SSRI och bananer? Varför då? Bara när man tagit E, eller alltid?
Och varför ska inte vitaminer intas efter E-session utan endast före?

Skulle någon kunnig kunna besvara detta? För det verkar ju inte finnas någon logik alls i det här.

Är det alltså farligt att ta bananer/5-hpt EFTER ett E-rus om man tar SSRI på samma gång?

Skulle uppskatta snabba svar.
Citera
2006-06-15, 23:59
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drae
Är det alltså farligt att ta bananer/5-hpt EFTER ett E-rus om man tar SSRI på samma gång?

Skulle uppskatta snabba svar.

Nu är jag inte i det rätta tillståndet att skriva ett vettigt svar, men;

Alltså, SSRI pysslar med serotoninet och 5-htp fixar serotonin. Risken är ju att det kan bli mer kalabalik bland signalsubstanserna än inann man började medicinera med SSRI. Därför är det, nog, till det bättre och låta SSRI:n göra sitt - utan massa tjaffs från 5-htp.

Har du E:at när du medicinerar SSRI eller vad är brådskan?
Citera
2006-06-20, 20:18
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:

Menar du AT:n på tjack ? Fråga din kran om han har nån opiat eller nå benzo att slänga med dig, slocknar du skönt dan efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in