Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-28, 16:20
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Klistrar denna!

bra gjort
Citera
2005-03-28, 18:38
Medlem
flowss avatar
Haha ja, det var kanske på tiden att den blev klistrad. Men ja, vi alla vet ju hur det är med klistrade trådar - alla vet att de finns men ingen läser dem. Hur som helst, kul att man lämnar något efter sig.

Angående frågan hur många E som "tömmer 'serotoninlagret'" så krävs det en hel del. Jag menar, du kan köra ett E-race på en vecka och fortfarande bli E:ad (krav då att du äter en hel del). Men hur nyttigt detta är får ni försöka lista ut själva.

Och, som dysfunctional påpekade, så är det inte så hett att smälla till med 5 E första gången man testar. Ingen vet i förväg hur man reagerar på E, speciellt inte om man är helt tokväck. Så börja med 1-2 stycken.

Och tack alla. Nu så här i efterhand förstår jag inte hur jag orkade läsa och sammanställa så mycket information. Men som sagt; tack.
Citera
2005-03-31, 02:28
Medlem
Un Perros avatar
Ansluter mig till resten av brunnäsorna.

Hjälp... Nu blev jag nästan sugen att testa. Men mitt löfte att endast bruka naturliga droger då?

Tärningen får avgöra
Citera
2005-04-01, 02:56
Medlem
Psykomans avatar
"Loss of Magic"

Hur är det med att effekten avtar vid intensivare bruk/missbruk? Jag har läst lite om det och på erowid framgår det bl.a att vissa som knaprat E ett 10-tals ggr tagit ett uppehåll på 3 år och sedan fortfarande fått lika lite effekt som senaste gången dom knaprat, skummt.. Hur är det egentligen, avtar effekten så extremt och på så lång sikt?

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects_lossofmagic1.shtml
Citera
2005-04-05, 01:59
Medlem
Montecores avatar
Tack så hemskt mycket! känns tryggt med korrekt information och veteraner! tusen tack!
Citera
2005-04-05, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Hur är det med att effekten avtar vid intensivare bruk/missbruk? Jag har läst lite om det och på erowid framgår det bl.a att vissa som knaprat E ett 10-tals ggr tagit ett uppehåll på 3 år och sedan fortfarande fått lika lite effekt som senaste gången dom knaprat, skummt.. Hur är det egentligen, avtar effekten så extremt och på så lång sikt?

[/url]

Snackar dom om ? Då fick dom väl i sig en dålig pillz, eller kanske att dom tog uppehåll från just Xtc i 3 år och tog något annat istället? Hur som hellst, jag tog uppehåll i 6 månader förut, och knaprade i mig 3 blå mitzar, ruset var exakt som första gången jag petade, fast första gången jag petade så räckte det med en tablett ("rent" mdma iofs).... men jag kände dock ingen kärlek när jag droppade blå mitzarna, som man brukar göra när man petar med långa mellanrum...eller som man brukar känna första gångerna man petar..... jag vart bara riktigt ead, fast utan kärleken.... sen vet jag inte om blå mitzarna ens innehåller det som gör en så kär i allt o alla... men min polare blev så jävla kär och han har inte missbrukat ecstasy... än...

Och sen vill jag tillägga att ha knaprat e ett 10-tals gånger, är inte att missbruka skiten....så dom personerna du läste av, kan inte yttra sig om det eftersom att peta 10-19 gånger inte är något missbruk....
Citera
2005-04-07, 09:53
Medlem
flowss avatar
Loss of magic;

Äter du en E varje helg så känner du tillslut inte ens en miljontedel av vad du en gång kände. Tar du däremot ett uppehåll, på kanske 1-2 år, ja då kommer du med största sannolikhet ligga där helt jävla toke:ad igen.

Man skulle kunna säga att synapsreceptorerna aldrig blir helt återställda (men 99 % återställda) - teoretiskt så kommer man alltså aldrig att känna exakt så man gjorde första gången. Och ju mer man e:ar - utan uppehållet på 2-3 månader - desto mer skadar man synapsreceptorerna och det blir svårare att känna så där som man då en gång gjorde.

Men hela detta är lite vagt - eftersom det inte har forskats så mycket om just detta.
Citera
2005-05-14, 17:14
Medlem
TomiXs avatar
Någon som har några tips på hur man kan få ner storleken på puppillerna?

Lite jobbigt att inte kunna kolla folk i ögonen
Citera
2005-05-15, 16:06
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Någon som har några tips på hur man kan få ner storleken på puppillerna?

Lite jobbigt att inte kunna kolla folk i ögonen

Det går helt enkelt inte. Eller jo, med en speciell vätska som ögonläkare använder men jag tror inte det är så hälsosamt. Opiater kanske funkar? De drar ju ihop pupillen men samtidigt påverkar de ju ruset. Bär solbrillor?
Citera
2005-05-15, 16:28
Medlem
Onerrs avatar
Solbrillor är ju i regel ganska skumt att använda på kvällen
Citera
2005-05-15, 17:24
Bannlyst
Ja vägrar få ner mina pupiller när jag är EAD, jag älskar när dom är så där stora! Nån som vet om man kan få dom ännu större
Citera
2005-05-15, 23:00
Medlem
TomiXs avatar
Jo kanske opiater hjälper, men undra om det är så hälsosamt att blanda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in